Editörler :
«182183184185186187188189190191192193194
07 Haziran 2019 11:24

Rabken
Genel Müdür

Öncelikle lise öğrencileri daha istekli daha öz verili diyemezsiniz çünkü üniversite öğrencileri de gayet istekli ve özverili. Ayrıca siz bunu psikolojik olarak kaldırmış olabilirsiniz ama bir çoğu psikolojik olarak yeniliyor maalesef. Lise mezunu bir öğrenciyle üni mezunu birinin psikolojisi bir olmuyor maalesef. Zaten şu an tüm üniversiteler bu konuda bir ve liseleri kapatmak için uğraşıyorlar. Zaten bu nedenle de liseden çıkan öğrenciler hemşire değil yardımcı hemşire olarak geçiyor şimdilik. Yakında o liseler de başka liselere dönüştürülür. Doğrusu da bu. Bu herhangi bir sanayi sektörü değil çünkü. Hizmet sektörünün lisesi olmaz. Bu bütün ülkelerde böyledir. Sadece bizim ülkemizde liseden mezun oluyorlar.


Cansu0806, 4 ay önce - Alıntıya git
e benim lise hemşire dolu dunya arkadasim var ve gayette psikolojileri kaldiriyor bakin isin icindeki benim lise hemsire olarak ve size ictenlikle soyluyorum psikolojik olarak hicbir sıkıntı yok. diyebilirim tabi genele vuramam yani universite hemsireler düzensiz calisiyor diyemem tamamen ama universiteli hemsirelerin %80 i duzensizde lisenin %80 ni duzenli bunu uydurmuyorum çalıştığım staj yaptigim yerlerdede gördüğüm sey bu siz %20 nin icindesinizdir bu güzel bi sey. evet hemsire yardimcilari diye geciyor ama dersleri bizimle ayni değil biz yeterli egitimi goremiyor olsaydik derslerde bi degisiklik yapmazlardi hemsire yardimcilari icin. demek istedigim su zamaninda anadolu saglik meslek lisesinde 4 yıl egitim gorerek turlu rotasyonlarla staj yaparak mezun olduk konusurken bunlar çıktı başımıza iste bunlarda kim bilmem ne diye konusan bir çok lisans hemsire var uzgunum ama biz olacağız bundan sonra mezun vermese bile ben olacagim bi baskasi olacak ve bizler birbirimize rakipte değiliz. bize tepki göstermektense yerinizde olsam ozel universitede hemsirelik cikislilara gosterirdim sonucta 65 puanla aranabiliyorsunuz ve bu oldukca kolay bi puan ozel cikisli birinin 65 almasi zor olmamali. bizimle düşman olmayin yanı
07 Haziran 2019 12:11

eyfel555
Aday Memur
amma darladiniz yaa uzatmayin
07 Haziran 2019 12:19

Rabken
Genel Müdür
amma darladiniz yaa uzatmayin
eyfel555, 4 ay önce - Alıntıya git
iki insan farkli dusuncelerde olup konuşabilir tartisabilir saygıyı bozmadigimiza göre konusuyor olmamizin bir sakıncasini gormuyorum. ama bencede uzamasin
07 Haziran 2019 12:22

eyfel555
Aday Memur
iki insan farkli dusuncelerde olup konuşabilir tartisabilir saygıyı bozmadigimiza göre konusuyor olmamizin bir sakıncasini gormuyorum. ama bencede uzamasin
Rabken, 4 ay önce - Alıntıya git
bence de uzamasinin geregi yok benim gozumde lise hemsiresi lisans hemsiresi farki yok mesai arkadasi olcaz ter dokcez konu cok farkli yerlere geliyor birakalim bunlari illeri konusalim :)
07 Haziran 2019 12:53

Rabken
Genel Müdür
bence de uzamasinin geregi yok benim gozumde lise hemsiresi lisans hemsiresi farki yok mesai arkadasi olcaz ter dokcez konu cok farkli yerlere geliyor birakalim bunlari illeri konusalim :)
eyfel555, 4 ay önce - Alıntıya git
bencede bi fark yok valla hemsireye haksizlik yapildiginda malesef kimse lise lisans diye ayirt etmiyor ya da hemsireler kotulendigindede böyle hatta direkt tüm sağlıkcilara mal ediliyor bi sevilemedik
07 Haziran 2019 12:54

Rabken
Genel Müdür
bence de uzamasinin geregi yok benim gozumde lise hemsiresi lisans hemsiresi farki yok mesai arkadasi olcaz ter dokcez konu cok farkli yerlere geliyor birakalim bunlari illeri konusalim :)
eyfel555, 4 ay önce - Alıntıya git
klavuz ne zaman yayinlanacak herhangi bir açıklama oldu mu?
07 Haziran 2019 12:58

eyfel555
Aday Memur
klavuz ne zaman yayinlanacak herhangi bir açıklama oldu mu?
Rabken, 4 ay önce - Alıntıya git
klavuz yayinlanmamis dun sbp tablo seklinde sayilari vermis birkac gun evvel bilinen sayilar sadece tablo sekli olmus umarim pazartesi gununden itibaren baslar cok bekledik cok sabrettik bencillik yapmiyorum herkesin gonlundeki yer neresiyse olsun insallah
07 Haziran 2019 13:19

Rabken
Genel Müdür
klavuz yayinlanmamis dun sbp tablo seklinde sayilari vermis birkac gun evvel bilinen sayilar sadece tablo sekli olmus umarim pazartesi gununden itibaren baslar cok bekledik cok sabrettik bencillik yapmiyorum herkesin gonlundeki yer neresiyse olsun insallah
eyfel555, 4 ay önce - Alıntıya git
inşallah belli olur artık en azindan kafamizda bi plan kurariz bizde sayılar felan resmi aciklamayla ortaya çıkarda. amin hepimiz emek verdik Allah hakkimizda hayirlisini versin
07 Haziran 2019 13:28

eyfel555
Aday Memur
inşallah belli olur artık en azindan kafamizda bi plan kurariz bizde sayılar felan resmi aciklamayla ortaya çıkarda. amin hepimiz emek verdik Allah hakkimizda hayirlisini versin
Rabken, 4 ay önce - Alıntıya git
aminn insAllah
07 Haziran 2019 14:34

Cansu0806
Memur
meslek liseleri bu ülkenin gerçeğidir bunu kabul edeceksiniz İlk önce teknisyen ihtiyacı bu liselerden karşılanır ne yazikki verilmesi gereken önem artmaliyken siz meslek liseleri kapatılsın diyorsunuz hizmet sektörünü ilgilendiren bir sürü meslek lisesi cesiti var
isimsoyisim01, 4 ay önce - Alıntıya git

Bir işin üniversitesi varken lisesinin olması tamamen füzuli masraftır. Zaten adam sana 4 yıllık 5 yıllık hemşirelik eğitimi veriyor. Üniversiteler boşuna kapattırmaya çalışmıyor. Bunun üstünde büssürü araştırmalar yapılıyor. Görünen sonuçlara göre de kapatılması gerekiyor. Onca üniversite gereksiz olsa bunun için uğraşmaz.

07 Haziran 2019 14:43

Cansu0806
Memur
e benim lise hemşire dolu dunya arkadasim var ve gayette psikolojileri kaldiriyor bakin isin icindeki benim lise hemsire olarak ve size ictenlikle soyluyorum psikolojik olarak hicbir sıkıntı yok. diyebilirim tabi genele vuramam yani universite hemsireler düzensiz calisiyor diyemem tamamen ama universiteli hemsirelerin %80 i duzensizde lisenin %80 ni duzenli bunu uydurmuyorum çalıştığım staj yaptigim yerlerdede gördüğüm sey bu siz %20 nin icindesinizdir bu güzel bi sey. evet hemsire yardimcilari diye geciyor ama dersleri bizimle ayni değil biz yeterli egitimi goremiyor olsaydik derslerde bi degisiklik yapmazlardi hemsire yardimcilari icin. demek istedigim su zamaninda anadolu saglik meslek lisesinde 4 yıl egitim gorerek turlu rotasyonlarla staj yaparak mezun olduk konusurken bunlar çıktı başımıza iste bunlarda kim bilmem ne diye konusan bir çok lisans hemsire var uzgunum ama biz olacağız bundan sonra mezun vermese bile ben olacagim bi baskasi olacak ve bizler birbirimize rakipte değiliz. bize tepki göstermektense yerinizde olsam ozel universitede hemsirelik cikislilara gosterirdim sonucta 65 puanla aranabiliyorsunuz ve bu oldukca kolay bi puan ozel cikisli birinin 65 almasi zor olmamali. bizimle düşman olmayin yanı
Rabken, 4 ay önce - Alıntıya git

Siz olacaksınız. Mezun olan lise hemşireler atanması demiyorum zaten. Bu işin üniversitesi her yerde varken liseler artık kapatılmalı ve herkes bunun üniversitesini okumalı. Çünkü ne olursa olsun bir lise çıkışıyla üniversite çıkışlığının konuştukları bile aynı olmuyor. Ben özelde lise hemşireler ile çalıştım çalıştığım yerde bir tane bile üni mezunu yoktu benim dışımda. Bu durumda da seni ezme eğilimi gösteriyorlar. Halbuki herkes aynı seviyeden mezun olsa böyle bir durum yaşanmayacak. Ve inan ki çok karamsarlar. Ha üniversiteli olup da karamsar olan yok mu var elbet. Ama lise mezunlarına sürekli Bi lisans mezunlarını ezme çabası var. Ama ben bunu staj yaparken hiç bir lisans çalışanına lise mezunu birine karşı böyle davrandıkları I görmedim. Zaten olmaması gereken bir şey. Herkes tek bir yerden mezun olmalı ki sorun kalmasın ve yaş da bu stresli mesleğe uygun olsun. Açıkcası benim çocuğum olsa 14 yaşında böyle stresli işe ben onu sokmam

07 Haziran 2019 14:48

Cansu0806
Memur
e benim lise hemşire dolu dunya arkadasim var ve gayette psikolojileri kaldiriyor bakin isin icindeki benim lise hemsire olarak ve size ictenlikle soyluyorum psikolojik olarak hicbir sıkıntı yok. diyebilirim tabi genele vuramam yani universite hemsireler düzensiz calisiyor diyemem tamamen ama universiteli hemsirelerin %80 i duzensizde lisenin %80 ni duzenli bunu uydurmuyorum çalıştığım staj yaptigim yerlerdede gördüğüm sey bu siz %20 nin icindesinizdir bu güzel bi sey. evet hemsire yardimcilari diye geciyor ama dersleri bizimle ayni değil biz yeterli egitimi goremiyor olsaydik derslerde bi degisiklik yapmazlardi hemsire yardimcilari icin. demek istedigim su zamaninda anadolu saglik meslek lisesinde 4 yıl egitim gorerek turlu rotasyonlarla staj yaparak mezun olduk konusurken bunlar çıktı başımıza iste bunlarda kim bilmem ne diye konusan bir çok lisans hemsire var uzgunum ama biz olacağız bundan sonra mezun vermese bile ben olacagim bi baskasi olacak ve bizler birbirimize rakipte değiliz. bize tepki göstermektense yerinizde olsam ozel universitede hemsirelik cikislilara gosterirdim sonucta 65 puanla aranabiliyorsunuz ve bu oldukca kolay bi puan ozel cikisli birinin 65 almasi zor olmamali. bizimle düşman olmayin yanı
Rabken, 4 ay önce - Alıntıya git

Ben devlet üniversitesi mezunuyum. Fakülte mezunuyum. Özel üniversitelerde ise şöyle bir durum var onlar okudukları üniversitelerin bağlı olduğu hastanelerde kimilerine 5 yıl kimilerine ise 10 yıl çalışmak zorundalar. Özel hastaneler çok yoğun ve atanma şansları yok o yılı dolduran kadar. O nedenle yılları dolana kadar kpss ye girmiyorlar

07 Haziran 2019 15:24

Rabken
Genel Müdür

Ben devlet üniversitesi mezunuyum. Fakülte mezunuyum. Özel üniversitelerde ise şöyle bir durum var onlar okudukları üniversitelerin bağlı olduğu hastanelerde kimilerine 5 yıl kimilerine ise 10 yıl çalışmak zorundalar. Özel hastaneler çok yoğun ve atanma şansları yok o yılı dolduran kadar. O nedenle yılları dolana kadar kpss ye girmiyorlar


Cansu0806, 4 ay önce - Alıntıya git
hocam alakasi yok arkadasim ozel universite mezunu ve atandı ne 5 yil ne 10 yil calisti baya baya size rakipler yani
07 Haziran 2019 15:26

Rabken
Genel Müdür

Siz olacaksınız. Mezun olan lise hemşireler atanması demiyorum zaten. Bu işin üniversitesi her yerde varken liseler artık kapatılmalı ve herkes bunun üniversitesini okumalı. Çünkü ne olursa olsun bir lise çıkışıyla üniversite çıkışlığının konuştukları bile aynı olmuyor. Ben özelde lise hemşireler ile çalıştım çalıştığım yerde bir tane bile üni mezunu yoktu benim dışımda. Bu durumda da seni ezme eğilimi gösteriyorlar. Halbuki herkes aynı seviyeden mezun olsa böyle bir durum yaşanmayacak. Ve inan ki çok karamsarlar. Ha üniversiteli olup da karamsar olan yok mu var elbet. Ama lise mezunlarına sürekli Bi lisans mezunlarını ezme çabası var. Ama ben bunu staj yaparken hiç bir lisans çalışanına lise mezunu birine karşı böyle davrandıkları I görmedim. Zaten olmaması gereken bir şey. Herkes tek bir yerden mezun olmalı ki sorun kalmasın ve yaş da bu stresli mesleğe uygun olsun. Açıkcası benim çocuğum olsa 14 yaşında böyle stresli işe ben onu sokmam


Cansu0806, 4 ay önce - Alıntıya git
hocam zaten calistigin yerde bu muhabbete girmek sacma nasil ki burada liselileri ezmeye calisanlarin yaptiklari yanlissa ordada liselilerin yaptıkları yanlış. 16 yasinda baslaniyor staja hocam simdi 2 yil ne degisecek dersin belki ama 2 yil onceki fikirlerinle simdiki fikirlerin arasinda epey fark vardir diye dusunuyorum
07 Haziran 2019 17:11

Cansu0806
Memur
hocam alakasi yok arkadasim ozel universite mezunu ve atandı ne 5 yil ne 10 yil calisti baya baya size rakipler yani
Rabken, 4 ay önce - Alıntıya git

Bana devlet üniversitesi mezunları da özel üniversite mezunları da rakip. Bazı özel üniversitelerin hastanesi yok onlar direk kpss ye giriyor ama hastanesi olanlarda zorunluluk var. Hatta Ankara başkent üniversitesini bu konuda örnek gösterebilirim. Hastanesi olmayanlar ise devlet çıkışlılar gibi puanını alırsa atanır alamazsa atanamazlar. Özel üniversiteler öğrenci mezun olduktan sonra artık ilgilenmiyor çünkü para akışı duruyor. 65 puan alan geçen sene doğru tercih yapanlar son atamada atadılar. Çünkü 62 puana düştü puanlar. Ama 72 puan alıp da yanlış tercih yaptığı için atama yanlara var. Yani kısacası özel üniversite mezunları da bana devlet üniversitesi mezunları kadar rakip. Ama lise mezunları artıda kontenjan dolduruyor.

07 Haziran 2019 17:13

Cansu0806
Memur
hocam zaten calistigin yerde bu muhabbete girmek sacma nasil ki burada liselileri ezmeye calisanlarin yaptiklari yanlissa ordada liselilerin yaptıkları yanlış. 16 yasinda baslaniyor staja hocam simdi 2 yil ne degisecek dersin belki ama 2 yil onceki fikirlerinle simdiki fikirlerin arasinda epey fark vardir diye dusunuyorum
Rabken, 4 ay önce - Alıntıya git

Evet insanın eğitim yaşı arttıkça fikirleri de olgunlaşıyor. Ben de üniversitede 4 yıl staj yaptım. Üniversite sonrasında da sınava girene kadar özel hastanede yoğun bakımda çalıştım.

07 Haziran 2019 17:14

Rabken
Genel Müdür

Bana devlet üniversitesi mezunları da özel üniversite mezunları da rakip. Bazı özel üniversitelerin hastanesi yok onlar direk kpss ye giriyor ama hastanesi olanlarda zorunluluk var. Hatta Ankara başkent üniversitesini bu konuda örnek gösterebilirim. Hastanesi olmayanlar ise devlet çıkışlılar gibi puanını alırsa atanır alamazsa atanamazlar. Özel üniversiteler öğrenci mezun olduktan sonra artık ilgilenmiyor çünkü para akışı duruyor. 65 puan alan geçen sene doğru tercih yapanlar son atamada atadılar. Çünkü 62 puana düştü puanlar. Ama 72 puan alıp da yanlış tercih yaptığı için atama yanlara var. Yani kısacası özel üniversite mezunları da bana devlet üniversitesi mezunları kadar rakip. Ama lise mezunları artıda kontenjan dolduruyor.


Cansu0806, 4 ay önce - Alıntıya git
elbette rakip. bakın hocam kontenjan dolduruyor dediginiz zaten totalde 3 bin anca alınıyor ben 2016de 82.5la atanamazken nisanlim lisans hemsire 63 le atandi yani el insaf. rica ediyorum muhabbet uzamasin hakkimizda hayırlısı olsun yani 89.6 puanla bekliyorum liseliler atanmasin muhabbetleri can sıkıcı oluyor ister istemez bizde bekledik bizde emek verdik sınav icin sonucta. insallah hepimiz ataniriz
07 Haziran 2019 17:18

Cansu0806
Memur
elbette rakip. bakın hocam kontenjan dolduruyor dediginiz zaten totalde 3 bin anca alınıyor ben 2016de 82.5la atanamazken nisanlim lisans hemsire 63 le atandi yani el insaf. rica ediyorum muhabbet uzamasin hakkimizda hayırlısı olsun yani 89.6 puanla bekliyorum liseliler atanmasin muhabbetleri can sıkıcı oluyor ister istemez bizde bekledik bizde emek verdik sınav icin sonucta. insallah hepimiz ataniriz
Rabken, 4 ay önce - Alıntıya git

Işte sizde atamayı beklerken bir yandan da üniversite okusanız siz de rahat edersiniz. Belki okurken atmanız olur. O zaman üni bitince lisansınız olur maaşınız yükselir. Okurken hala aramanız olmasa da okul bitince lisans dan daha rahat a tanırsınız. Ama lisans kpss biraz daha zorlar cinsten. Çok değil ama biraz daha zor.

07 Haziran 2019 17:28

Rabken
Genel Müdür

Işte sizde atamayı beklerken bir yandan da üniversite okusanız siz de rahat edersiniz. Belki okurken atmanız olur. O zaman üni bitince lisansınız olur maaşınız yükselir. Okurken hala aramanız olmasa da okul bitince lisans dan daha rahat a tanırsınız. Ama lisans kpss biraz daha zorlar cinsten. Çok değil ama biraz daha zor.


Cansu0806, 4 ay önce - Alıntıya git
yıla gore degisiyor hocam mesela 2016da lisana cok kolaydi onlisans gercekten zordu ama puan hesaplamalarida farklidir belki. ben sandıktan sonra universite okumayi düşünüyorum hocam çünkü ozel hastaneler egitime cok anlayis gostermiyolar e çalışmayayim diyelim ben 17 yasindan beri ailemden para almıyorum bu saatten sonra alamam yani evet onlar verir tabi ama ben alamam bu yuzden atanip okumak daha mantikli geliyor sonucta okumanin yasi yok zaten ayni meslek. ben uni okumaya karşı degilim tabi cahil değilim ama lise hemşireligin bu kadar kotulenmesi rahatsiz ediyor cunku gercekten kolay degil saglik lisesiya mesela birsuru aile sehir disindan cocuklarini gönderirlerdi bizim okula onlarda cok para harcadi gozardi edilmesi hosuma gitmiyor ben avrupa yakasinda oturuyorum okulum anadolu yakasindaydi sirf iyi lise diye orayi tercij ettim e istanbul her seyi pahali yol pahalı 4 yil inan bizde çok emek verdik
07 Haziran 2019 18:13

Cansu0806
Memur
yıla gore degisiyor hocam mesela 2016da lisana cok kolaydi onlisans gercekten zordu ama puan hesaplamalarida farklidir belki. ben sandıktan sonra universite okumayi düşünüyorum hocam çünkü ozel hastaneler egitime cok anlayis gostermiyolar e çalışmayayim diyelim ben 17 yasindan beri ailemden para almıyorum bu saatten sonra alamam yani evet onlar verir tabi ama ben alamam bu yuzden atanip okumak daha mantikli geliyor sonucta okumanin yasi yok zaten ayni meslek. ben uni okumaya karşı degilim tabi cahil değilim ama lise hemşireligin bu kadar kotulenmesi rahatsiz ediyor cunku gercekten kolay degil saglik lisesiya mesela birsuru aile sehir disindan cocuklarini gönderirlerdi bizim okula onlarda cok para harcadi gozardi edilmesi hosuma gitmiyor ben avrupa yakasinda oturuyorum okulum anadolu yakasindaydi sirf iyi lise diye orayi tercij ettim e istanbul her seyi pahali yol pahalı 4 yil inan bizde çok emek verdik
Rabken, 4 ay önce - Alıntıya git

Evet eskiden öyleydi liseler için uzaklardan aileler çocuklarını gönderiyordu. O çocuklar zaten şimdi çalışıyor. Ayrıca emek verilmiyor da demedim. Aşağılamak gibi bir durumda söz konusu değil. Sadece o yaştaki çocuklara bu stresli işin yüklenmesi kesinlikle doğru değil. Ben kendi çocuğuma o yaşta bu stresi yüklemek istemediğim için başkasının çocuğunun da bu stresi o yaşta yaşamasını istemem. Ha nedir zamanı gelince üniversitesine gönder yine okut. Hem teorik bilgisi çok olur hem de uygulama öğrenir.

Ben şimdiden bahsediyorum. Ama şimdi hemen hemen her yerde bu bölümün üniversitesi var. Aileler uzağa göndermek zorunda değil. Düz lise bile okusa üniversitesine gidebiliyorlar kazandıktan sonra. Kısacası çocukları o yaşta bu stresin içine üniversitesini varken sokulmasıdoğru değil.

Sizin de maddi durumunuz bu şekilde yes dediğiniz gibi çalışırken okumanız daha rahat olur.

Toplam 3877 mesaj
«182183184185186187188189190191192193194
 
ANKET
Üniversiteye girişte, bazı bölümler için 'başarı sırası' çıtası getirilmesini;