Editörler : hopaliSafak Vaktii
27 Mart 2019 18:56   


Öğrenci-öğretmen günümüzde herkes ders süresini 30 dk talep etmekte!

Anlatıyoruz anlamıyorlar, açıklıyoruz birer birer dinlemiyorlar. Dertleri proje? ama kulak vermiyorlar

Yahu etmen eylemen ayıp günahtır. Madem meramınız kaydadeğer bir proje ortaya koymaksa, neden ilköğretim ders saati süresini kısaltmıyorsunuz Neden ? Bunu siz vaat ettiniz sizler gündeme getirdiniz. E bizler de bu çocukların öğretmenleri olarak "gayet münasiptir öğrenci ve eğitim toplumunun hayrınadır, günümüzde artık bilgi transferi hızlanmış, teknolojik donanımlar devreye girmiş ve bağlı olarak da öğrenme süreleri son derece düşmüştür." şeklinde tasdik ettiğimizden mi geri ayak dirediniz ! Allah aşkına size sormaktan yanayım sayın bakanım: Bir ilkokul öğrencisinin algı ve öğrenme düzeyi 20 dk ile sınırlıdır diyen eğitim uzmanı ve pedagoklar mı, minik öğrencilerimiz ders bitimi için tuvaletlerde bekleşmesin diyen biz öğretmenler mi, yoksa bir ilkokul öğrencisinin lise ve üniversite ile aynı oturum saatine girmesine gık çıkarmayan veliler mi kabahatli ??? Hangisi sizce...

Çözüm açık: ilkokul, ortaokul ders saati süreleri acilen 30 dk.ya kısaltılmalı hatta liseler dahi 5 dk kısaltılmalı. 40 dakika teneffüs mü olur... Maksimin 15 dakika olması icap eder. Not: öğretmen olduğum kadar aynı zamanda öğrenci velisiyim. İşten güçten anlayan bir bakanlığa slm saygılarımı sunarım...

(Not: konuyu o kadar belirtilmesine rağmen anasayfa manşet dizgisine almadılar ya sabır diyelim)

Kaynak:

https://www.memurlar.net/haber/818293/40-dakika-teneffus-uygulamasi-hayata-gecirildi.html

27 Mart 2019 21:40

selamdar
Genel Müdür

Olanla olması gereken bu ülkede istikametinden şaşmıştır

27 Mart 2019 23:25

dehneliler
Daire Başkanı

Bence olması gereken ortaokul ve liselerde ders süresi 30 dakika, tenefüs 10 dakikadır. Bu ders süresinde de Türkçe, matematik vs. gibi dersler verilmelidir. Günlük eğitim bitimi sonrası çocuklara spor, resim, müzik, edebiyat, drama, kitap, bilim vs.gibi kendisini geliştirecek kurslar verilmeli. Her öğrenci de yalnız yeteneği olduğu kurslara yönlendirilmeli.

28 Mart 2019 00:02

selamdar
Genel Müdür

Şartlar eskisi gibi değil.. Dünya çok değişti.. Hiçbir şey eskisi gibi değil ve artık bilgiye çok daha kolay erişilebiliyor..Öğretmenle sınırlı da değil asla.. Eskiden kütüphaneler vardı, cilt cilt ansiklopediler vardı.. Peki Ya şimdi? Bir öğrenci yeri geldiğinde tablet, bilgisayar hatta cep telefonundan istenilen bilgiye eş-zamanlı ulaşabiliyor... Öğrenim artık öğretmenle sınırlı da değil asla,

Mübalağadan sayılmaması dileğiyle;

Bu yüzyılda ilkokul ve ortaokul için 40 dk ders süresi dayatmak, amacı karşılayan bir durum olmaktan çoktan çıkmıştır. Dahası öğrencileri okuldan soğutan zulümlü bir profile yol açılmakta..!

Sayın Bakanımıza istirhamımız, lütfen geçmiş bakanlığın icraat önerisi olan 30 dk ders süresini hayata geçirmeyi sağlayan bir çalıştaya imza koymasıdır. Teneffüs olayına gelince de, 15 dk yı kesinlikle aşmamalıdır. Talepler yaklaşık 5 senedir biz öğretmenlerce (tabi başta öğrencilerimiz adına) dillendirilmektedir. İnşallah konuya hakim otoritelerin kulağına kar suyu kaçırılmıştır.

Teferruat için lütfen baknz: https://forum.memurlar.net/konu/2113598/1.sayfa

28 Mart 2019 10:48

ancelo
Müsteşar Yardımcısı

Doğru olan günlük 6 ders sayısı ve 30'ar dakikalık ders saatidir. Dyk rant kursları hafta sonuna çekilmeli. Gerisi masal.

28 Mart 2019 20:31

selamdar
Genel Müdür

Görüşlerimizi tekrardan anasayfa üzerinde dile getirme imkanı var buyurunuz...

..

https://www.memurlar.net/haber/818618/ders-cizelgeleri-eylul-de-aciklanirsa-kaos-olur.html

28 Mart 2019 20:37

memuradammm
Kapalı
Bu mesaj 10'un üzerinde eksi oy aldığı için gizlenmiştir. Göster
28 Mart 2019 21:20

hugo.almeida
Daire Başkanı
Popülist yaklaşımlar. Kimse 40 dk ders anlatmıyor zaten. 20 dk ders anlat 15 dakika çocukla ilgilen 5 dk da telefonunla ilgilen ne güzel işte .
memuradammm, 5 ay önce - Alıntıya git

Telefona 5 dk yetmiyor. Bakanlık bu konuyla ilgilenmeli. En az 10 dk telefonla oynamak istiyoruz.

29 Mart 2019 00:04

erenbay
Şef
Popülist yaklaşımlar. Kimse 40 dk ders anlatmıyor zaten. 20 dk ders anlat 15 dakika çocukla ilgilen 5 dk da telefonunla ilgilen ne güzel işte .
memuradammm, 5 ay önce - Alıntıya git

Farkındasın veya değilsin "kimse 40 dk ders anlatmıyor" tümcen ile kendini bir nevi ihbar etmişsin

29 Mart 2019 00:43

selamdar
Genel Müdür
Popülist yaklaşımlar. Kimse 40 dk ders anlatmıyor zaten. 20 dk ders anlat 15 dakika çocukla ilgilen 5 dk da telefonunla ilgilen ne güzel işte .
memuradammm, 5 ay önce - Alıntıya git

Öğretmenlik bir ihtisas mesleğidir. İlgi derken ? tuhaflık sezinleniyor...nasıl bir ilgi göstersin mesela. Ayrıca öğretmen mekanik veya bionik kimya mı taşıyor ki, öğretimden sonra dadılık filan etsin..

epey ilginç doğrusu...

29 Mart 2019 01:05

ancelo
Müsteşar Yardımcısı
Popülist yaklaşımlar. Kimse 40 dk ders anlatmıyor zaten. 20 dk ders anlat 15 dakika çocukla ilgilen 5 dk da telefonunla ilgilen ne güzel işte .
memuradammm, 5 ay önce - Alıntıya git

Bir alaycılık (tel. melefon) sezinlemesine sezinleniyor lakin yine de cevaplandırmak aslolandır.

Bak efendi

20-25 dk ders işlendikten sonra öğrencilerde dersten kopmalar başlıyor. tabi böyle olunca sınıf disiplini noktasında sıkıntılar yaşanmaya başlıyor. Bir yandan da öğrencilerin kişisel ihtiyaçları artıyor... özellikle de kalabalık mevcutlu sınıflarda tüm bu sorun had safhaya çıkıyor. O yüzden ilköğretimde (ilkokul-ortaokul) 30 dk en makulüdür. Olması gereken de zaten budur. Liselerde durum biraz farklı. Zaten 45 dk idi liselerde ders süresi ama 2013'te 40 dk düşürüldü. Liselerde 35 dk normaldir ancak dediğim gibi ilköğretimlerde 40 dk gerçekten çok uzun bir süre ve bunun son 10-15 dk sından hiçbir şekilde verim alınamıyor. Tantanadan dolayı hem öğrenci hem öğretmen muzdarip

Yeterlimi tam bilemedim ---

29 Mart 2019 11:40

memuradammm
Kapalı
Bu mesaj 10'un üzerinde eksi oy aldığı için gizlenmiştir. Göster
29 Mart 2019 12:55

erenbay
Şef
Ders sayısı kısalınca sürenin önemi kalmayacak zaten hem öğrenci hem öğretmen açısından. Kimya öğretmeni çocuğun genel durumuyla ilgilenmeyecek diye bir şwh yok, kalan zamanlarda kişisel gelişim değerler eğitimi va falan . Sırf akademik cümle! kurayım diye başlığı popülist ifadelerle doldurmaya gerek yok. İlkokulda durum farklı çocuğ 40 dakika fazla olabilir ama ortaokıl ve lise için dediklerim geçerli.
memuradammm, 5 ay önce - Alıntıya git

Kulağı tersten göstermenin manası yoktur. Bahsini ettiğimiz öğrenim ve öğretim süreçleri 20 dk ile nihayetlenmektedir..Bu kısmın altını çiziyorum. Hem zaten bunu kimseler inkar etmiyor. Yani konunun uzmanı pedagoklar ve çocuk gelişimciler belirtiyorlar. Geçtim onu da; bu öğrenmeler sonucunda her şekilde kafası dolan öğrencinin, ekseriyetle kişisel ihtiyaçları da artmaktadır. Örnek: tuvalet ihtiyacından tutun ki burada yer verilemeyecek kişisel lavabo ihtiyaçları, kimi öğrenciler için beslenmeler veya su içmeler vs vs.. Yani bu sürenin sonunda anlık olarak dinlenmenin ders dışına çıkarılması açıktan zuhur eden bir gerçektir. Artık öğrenciyi 40 dk derste tutmak imkansız hale gelmiştir. İlkokul, ortaokul, lise hepsi için de aynı durum geçerlidir. Çağımız, bilgi ve teknoloji çağıdır. Dolayısıyla öğrenme süreleri düşmüştür ve ders sürelerinin çağımıza oryante edilmesi gereklidir.

29 Mart 2019 14:32

fiatpalio1983
Şube Müdürü

Bence en doğru olan 30 dakika ders 10 dakika teneffüs olmasıdır.Teneffüsün uzun olabilmesi için bizim okulların sosyal imkanlarının avrupa ülkelerindeki gibi veya büyük üniversite kampüslerindeki gibi fazla olması gerekir.Sadece bir binası 2 dönüm bahçesi olan okullarda teneffüs 40 dakika olsa ne olur.Bu kadar teneffüs süresinin olması tehlikeli bir şekilde disiplin sorunlarının tavan yapması demektir.Artık her teneffüs kolu bacağı kırılan mı dersin,okul eşyalarının telef olması mı dersin,birbirini döven mi,ağlayıp evine mi giden mi dersin....vs vs bir sürü şey olur.Eğer bu bakan böyle bir uygulamaya onay verirse bizim meb camiası tarafından bile idealist atfedilen bu bakan tarihin en kepaze bakanı olarak tarihe geçer.

29 Mart 2019 15:04

kamuran15
Müsteşar

"Dünya değişiyor, insanlar değişiyor, doğal olarak öğrencilerde; yeni nesil dikkatini en fazla 25 dk toplayabiliyor. bunun 5 dk sını evrak işleri olarak hesaplarsak ders saati 30 dk ya indirilmelidir."

katılıyorum kesinlikle.

@ Sn Fiatpalio hcm işin enteresanı bu yazıyı kim yazdı bilin:) Serhan_Mukan şu iktidar çanakcısı

29 Mart 2019 23:25

memuradammm
Kapalı
Bu mesaj 10'un üzerinde eksi oy aldığı için gizlenmiştir. Göster
30 Mart 2019 00:40

happymate
Daire Başkanı

"Forumdan Seçmeler" deki gündem takibini istirham ederiz. 30 Dakika ders süreci hayli yeterlidir.

30 Mart 2019 13:23

erenbay
Şef

Anasayfa haberine geçilebilir, hem de bu konu başlığının aynı ile vaki şekilde hassasiyet bekleriz.

30 Mart 2019 18:12

Mihrali01
Aday Memur

Olabilir

31 Mart 2019 00:06

hugo.almeida
Daire Başkanı
Yenilik karşıtı değilim ama ders süresinin düşürlmesini demagoji olarak görüyorum. Neden mi? 10 dakikalık tenefüsslerde ücretle nöbet tutan öğretmen bu bahsettiğimiz ders dışı dilimlerde öğrenciyle ilgilenemeyecektir. Bu yüzden bu zamanın sınıf içinde kalması daha mantıklı. Şimdi birileri diyecek polis hemşire nöbete para alıyor neden bize yom diye, ben olmasın demiyorum ama bunum nöbet karşılığında değil de öğretmenlik itibarı bağlamında maaşa yansıması gerekir. Öğrencinin en iyi tanındığı ve kendini ifade ettiği yer sınıftır. Öğrenci teneffüs yapmak için okula gelmiyor. Ders sayısı düşünce öğretmenin programlama süresi de azalacak. Evet sınıflarımız 5 kişilik olursa dedğinizi doğru her birine 5 dakika ile toplam süre yeter. Haftada bir saat felsefe dersi olan öğretmen 30 dakikada neyi halledecek bir sınıfta?
memuradammm, 5 ay önce - Alıntıya git

Haftada 1 saatle felsefeyi halledebildiğine inanıyorsunuz da 30 dakikada halledebileceğine neden inanmıyorsunuz? :)

31 Mart 2019 00:55

happymate
Daire Başkanı

Toplum olarak çoğumuz, doğru bilenenlerin ortak paydası olmaktan uzak olduğumuz için bu böyle

Yeniliğe, değişime ve bilgi toplumu olmanın gereklerine bir türlü yeterince alışamadık. O yüzden yukarıdan bahsettiğim 'doğru bilinenler' formülüne yatkın bir millet değiliz. Hep bi bana necilik, hep bi bilmişlik, hep bi muhalif anlayış sonucu geldiğimiz nokta geleceğimizin de malesef prizmasıdır.Onca açıklama, bilgilendirme, gerekçelendirme, bilimsel içerik varken; Böyle bir konuya köstek olmak, sırf muhalif anlayış öne sürmek bir defa iyi niyetle bağdaşmaz. Neden mi bağdaşmaz?

Öğrenci ve öğretmen mutlu olursa, yıldırılmadan, bezdirilmeden çalışma imkanı sunulursa; elbetteki bunun kazananı bütün eğitim toplumu ve dolaylı olarak ülkemiz olacaktır.

Anlat anlatabilirseniz syn hugo.almeida hocam.. İyisi mi anlatmak yerine anlatılana kulak verelim

https://www.youtube.com/watch?v=KFBroQtyCsI

Toplam 187 mesaj
 
ANKET
Sizce, memur zammının, Hakem Kuruluna kalması iyi mi oldu?