Editörler :
30 Mart 2019 22:43   


YD kararı yardım

Belediye b grubu memur aliminda tek yil puanli kisilerinde basvurusunu kabul edip bu kisilerin atamasini yapmis ama buyuk ihtimal bakanlik onayindan gecmedigi icin bu tek yil puanli arkadaslarin atamalari iptal olmus atamasi iptal olan kisilerde belediyeyi mahkemeye vermis mahkemeden YD kararinin iptali cikmis 1. Sorum YD kararinin iptali ne demektir ben yedek siradaym bu kisilerin atamasi olmazsa beni cagircaklar bnm icin iyi biseymi 2. YD iptaline BİM e itiraz etmisler BİM dende ayni sonuc cikarsa bu sahislar danistaya gidebilir mi BİM in bu karari kesin mi olur.3. YD karari iptal olduysa bim dende o tarz bi karar cikar diyorlar bilgisi olan biri cvp verebilir mi ?

31 Mart 2019 10:05

ÇOTANAK
Başbakan Müsteşarı

Yürütmenin durdurulması kararı (YD) kararları, gecikmesinde sakınca bulunan hallerde, etkisi tükenecek durumlarda mahkeme tarafından verilen kararlardır, bu karar idarenin savunması alınana kadar yürütmenin durdurulmasına karar verilebileceği gibi, idarenin savunması geldikten sonra esastan karar verilene kadar da yürütmenin durdurulmasına karar verilebilir. Yürütmenin durdurulması kararına aleyhine karar verilen tarafından 7 gün içinde itiraz edilebilir. Bölge İdare Mahkemesi itiraz üzerine 7 gün içinde yürütmenin durdurulmasına yapılan itiraza karar vermelidir. Yapılan itiraz üzerine Bölge İdare Mahkemesi'nin vereceği karar kesindir. Aynı husustan dolayı ikinci kez yürütmenin durdurulması talebinde bulunulamaz. Burada ince bir detay var; o da başka bir konu olsun.

Yazdıklarınızdan anladığım; Belediyenin yapacağı personel alımına ilişkin açılan dava var ve bu davada yd kabul kararı verilmiş (iptal dediğinizden bunu anladım) bu karara itiraz olmuş.

31 Mart 2019 12:05

ibrahim3838
Memur

Yürütmenin durdurulması kararı (YD) kararları, gecikmesinde sakınca bulunan hallerde, etkisi tükenecek durumlarda mahkeme tarafından verilen kararlardır, bu karar idarenin savunması alınana kadar yürütmenin durdurulmasına karar verilebileceği gibi, idarenin savunması geldikten sonra esastan karar verilene kadar da yürütmenin durdurulmasına karar verilebilir. Yürütmenin durdurulması kararına aleyhine karar verilen tarafından 7 gün içinde itiraz edilebilir. Bölge İdare Mahkemesi itiraz üzerine 7 gün içinde yürütmenin durdurulmasına yapılan itiraza karar vermelidir. Yapılan itiraz üzerine Bölge İdare Mahkemesi'nin vereceği karar kesindir. Aynı husustan dolayı ikinci kez yürütmenin durdurulması talebinde bulunulamaz. Burada ince bir detay var; o da başka bir konu olsun.

Yazdıklarınızdan anladığım; Belediyenin yapacağı personel alımına ilişkin açılan dava var ve bu davada yd kabul kararı verilmiş (iptal dediğinizden bunu anladım) bu karara itiraz olmuş.


ÇOTANAK, 6 ay önce - Alıntıya git
walla dava acan arkadas yd kararinin iptaline itiraz ettim dedi bim e etmis davada nihai sonucta cikmadi ztn sadece bu iptale itiraz ettim dedi daha danistaya falan gidecem olmazsa diyor uzadikca uzayacak mi bu is ya
31 Mart 2019 12:11

ibrahim3838
Memur
walla dava acan arkadas yd kararinin iptaline itiraz ettim dedi bim e etmis davada nihai sonucta cikmadi ztn sadece bu iptale itiraz ettim dedi daha danistaya falan gidecem olmazsa diyor uzadikca uzayacak mi bu is ya
ibrahim3838, 6 ay önce - Alıntıya git
yani belediyeyi aradigimda davayi kazandik ama itiraz etmis dava acan dedi arastirdigimda da yd karari nihai karar deil daha mahkeme kararini vermemis o onemli deil falan demislerdi
07 Nisan 2019 22:26

memis0051
Memur
yani belediyeyi aradigimda davayi kazandik ama itiraz etmis dava acan dedi arastirdigimda da yd karari nihai karar deil daha mahkeme kararini vermemis o onemli deil falan demislerdi
ibrahim3838, 6 ay önce - Alıntıya git

Ret ve İptal'i birbirine karıştırmayın. YD'nin iptali diye bir şey yoktur. Anladigim kadariyla davacilar YD istemli iptal davasi aciyor ama YD istemine ret geliyor ve davaci bu karara itiraz ediyor. Haliyle BİM itirazi degerlendirecek ve ilk atama ise yüksek ihtimalle yine ret verecek. Esas karar henuz çıkmamış. Çıksa ve ret ile sonuclansa bile davaci istinafa basvuracak. İstinaf kararlari kesindir, Danistay yolu artik kapali. Şu an durum lehinize ilerliyor kurum atamanizi yapabilir ama davaci taraf kazanirsa sizi işten çıkartırlar onlari alirlar. Gerçekten alınmamalari gerekiyorsa yani kurumun idari isleminde yanlışlık yoksa sorun yaşamazsınız.

08 Nisan 2019 06:51

ibrahim3838
Memur

Ret ve İptal'i birbirine karıştırmayın. YD'nin iptali diye bir şey yoktur. Anladigim kadariyla davacilar YD istemli iptal davasi aciyor ama YD istemine ret geliyor ve davaci bu karara itiraz ediyor. Haliyle BİM itirazi degerlendirecek ve ilk atama ise yüksek ihtimalle yine ret verecek. Esas karar henuz çıkmamış. Çıksa ve ret ile sonuclansa bile davaci istinafa basvuracak. İstinaf kararlari kesindir, Danistay yolu artik kapali. Şu an durum lehinize ilerliyor kurum atamanizi yapabilir ama davaci taraf kazanirsa sizi işten çıkartırlar onlari alirlar. Gerçekten alınmamalari gerekiyorsa yani kurumun idari isleminde yanlışlık yoksa sorun yaşamazsınız.


memis0051, 6 ay önce - Alıntıya git
beni suan ise almadilar zaten mahkeme bitsin oyle dediler ama simdi belediye baskani degisti alimda memur muhendis zabita unvanlari vardi muhedis suan basladi işe yeni baskanin memur alimini iptal etme durumu veya hakki var mi acaba bide istinafa giderse sonuc ne zaman cikar ortalama
Toplam 5 mesaj
 
ANKET
İçişleri Bakanı Süleyman Soylu'yu başarılı buluyor musunuz?