Editörler : oto-danisman-expert
20 Mayıs 2019 17:12   


Hususi kullanılan Bipper, nemo, fiorino vb araçlar neden kamyonet olarak adlandırılıyor

Ruhsatlarında kamyonet olarak geçmesine istinaden, hususi olarak ve genelde aile aracı olarak tercih edilen hafif ticari araçlar kamyonete benzememesine rağmen kamyonet olarak adlandırılıyor.

Araçların şaseseleri normal otomotivlerle aynı, ağırlıkları aynı, kullanım şartları çoğunluğu aile aracı olarak kullanılmasına karşılık bir çok kuraldan mahrum bırakılmasına anlam veremiyorum.

Hız sınırları, o yoldan geçemezsin, her yıl muayene vb. durumlar için

Belirtilen araçlar genişliğinden dolayı aile aracı olarak kullanımı çok fazla ve otomobilden bir farkı yok bence... Neden kamyonet olarak adlandırılıyor?

Hususi ruhsat haricinde, kanun düzenlemesi ile kamyonet yerine otomobil yazılsa ne olur ki?

20 Mayıs 2019 22:23

917-Short Tail
Genel Müdür

Tamamen duygusal 👌👍

Hususi olsa sedan ve diger araçlarda satışı çok çok düşer. Bu durumu bende dogru bulmuyorum ancak devlet burada şöyle diyor: bu arabanın sırtından para kazanmıyorsan buna binmeyeceksin yok illaki binecem diyorsan ben sana bu arabadan para kazaniyormuşsun gibi davranırım ona göre.

20 Mayıs 2019 22:33

917-Short Tail
Genel Müdür

Durum net anlaşılsın diye biraz abartarak bir örnek verelim. Ben kepçe alacağım ama diyeceğim ki: ben bu kepçeyi insaat kazi vb icin almadim sadece kendi evimin islerini yapmak için aliyorum, yada ben dorseli bir cekici aliyorum ama bununla ticari yük taşımam keyf amaçlı aldım. Arac adi üstünde hafif ticari araç. Ticari işin yoksa vergi ve muayene dönemlerinde canını sıkar. Ticari kullaniyorsan bunlari gözün hic görmez araç yürüsün işimi görsün yeter dersin. Ufak tefek yükünü odununu suyunu vb hb sedan araba ile yapamayacagin işleri taşıyorsan bunlari kar göreceksin yok buna ragmen zarar ise binmemek lazim.

21 Mayıs 2019 08:59

mustafakhy
Aday Memur

Ticari geçmesi canımı sıkmıyor ama kamyonet olarak adlandırılması gerçekten can sıkıcı

22 Mayıs 2019 13:47

unrealworld
Aday Memur

araç sınıfları,koltuk sayısı,yük kapasitesi ve azami yüklü ağırlığına göre değişir.Söylemiş olduğunuz araçların,yük taşıma kapasitesi yolcu taşıma kapasitesinden fazla olduğu için araç kamyonet oluyor.kanuni olarak zorunludur bu sınıflar.

27 Mayıs 2019 03:53

uglykidjoe
Müsteşar

Kamyonet ruhsatlı araçların , ilk alış fiyatı içinde ÖTV düşük.

Şimdi baktım da 150 000TL değerinde bir araç için bu değer otomobil ise %60, kamyonet ise %9

Hatta eğer motor hacmi 2L olan bir araç için tam %100... Ama kamyonette yine %9.

Yani ,eğer otomobil ruhsatı isterseniz o ÖTV'yi sizden alır devlet.

Bunun sebebi de esnafa yapılmak istenen kıyak.

Ülkemizde de herkesin gücü SUV ve vanlara yetmediği için, bunlar , dizel , altı yüksek, içi geniş araçların ulaşılabilir seçeneği oldu ,

Firmalar da bazen , tüketicinin yanlış tercihlerinden faydalanıyor tabi. Caddy ve yeni Rifter'in bazı versiyonları , adım gibi eminim , 308 ve Golf'ten , belki de 3008'den fazla kazandırıyor distribütörlere .

Toplam 5 mesaj
 
ANKET
Binali Yıldırım ve Ekrem İmamoğlu'nun karşı karşıya geldiği program, fikrinizi değiştirdi mi?