Editörler :
15 Temmuz 2019 16:10

berkay1735
Müsteşar Yardımcısı

Kalkan spor sınavı misyon sınavıyla alakalı.O donemde yapılan spor sınavını da mahkemeye vermemiz sayesinde bugun Emniyetin yaptığı tum sınavlara fotocel ve kamera konuldu.Spor sınavına girmeyen adayın kazandığı sınavdı.Belgesi hala tarafimda ve adli mercilerde mevcuttur.

Neyse konumuza dönelim,Geçici 26 .madde fetocularin terfi ermesini geciktirmek ve onlemek maksatiyla çıkarılmıştı.Bugun itibariyla Her şey açık ve net olarak ortada ise bizde haklı talebimizi yineleyelim.

GEÇİCİ 26. MADDE KALDIRILSIN.A-B ayrımı bitsin.

15 Temmuz 2019 16:10

COMMANGENE
Genel Müdür
Yazınızı kelimesi kelimesine okudum. Meslekte bi fiil çalışma yılından bahsetmedim ama hatırlattığınız iyi oldu evet 6 yıl çalışma şartı vardı. Bugün ki 60 barajı sonrasında mülakata alımın 10 katı çağırılacağından konulmuş bir baraj. Yani bu 10 katı yerine 3 katı olsaydı baraj daha yüksek olacak ve sizin puanınızın değeri azalmış olacaktı. Bundan ayrıca söz etmenize gerek bile yok. Dönemin şartlarında kursa çağrılıp bitirmenize sevindim. Allah nasip etmiş ne güzel. Lisans mezunu olma şartını da tamamlamışsınız o da harika. Başpolislik ile ilgili kısmı çözemedim. Zaten kom. yrd. sınavını kazanıp kom. yrd. oldunuz. Başpolislik sınavına öylesine mi girdiniz ya da daha önce yapılan bir sınav mıydı? Bu manada anlamadım kısacası. Misyon koruma sınavı bambaşka ama spor kısmını ele alarak bence hakkım yendi demişsiniz. Bu tamamen sizin fikriniz. İlgili komisyon açısından artık adı her ne ise olumsuz olarak elenmişsiniz. Oyunun kuralı bu çünkü. Yeni kom. yrd. sınavında artık spor var yanlış yazmışsınız herhalde. Zaten yazımda söyledim. Fırsat eşitliği kapsamında "B" sınıfı amirler gerekli aşamaları geçsin "A" sınıfı olsun diyorum. B sınıfı amirliğin ortadan kalkması taraftarı olduğumu söyledim, tekrardan yinelemiş oldum.
Emre200916, 2 ay önce - Alıntıya git

bilmediğin konulara girme bence o zaman..

15 Temmuz 2019 16:17

Nizamülmülk1453
Şef

Ne A Ne B sınıfı yahu

Şimdi birde C tipi mülga rütbeli Başpolisler oldu.

Hak Hukuk aramak için yanlış ülkedesiniz sanki!

15 Temmuz 2019 16:19

Nizamülmülk1453
Şef

Türk tipi Rütbe diyin geçin

15 Temmuz 2019 16:36

Emre200916
Aday Memur

Eski dostları görünce yazmak farz oldu :)

berkay1735 kardeşimin bu başlığa yazdığı 2. yorumda "Sayfayi okuyanlardan ricam bu hak arayışımıza saygı gosterilmesidir." ifadesine rağmen, Emre201916'in yorumunu teşkilat mensubu olarak üzülerek okudum.

"çat" diye basite indirgenen Komiser Yardımcılığı yazılı sınavının nasıl olduğunu özetleyeyim. Evet bizim dönemde mülakat ve spor aşaması yoktu ama "kallavi" bir yazılı sınav vardı. Mesele doğru soruya doğru cevap vermekse beyin bedava, çoğu kişi çalışarak bu sınavı verebilirdi ancak yanlış soruların "bilinçli" sorulduğu bir sınavda, mücadeleye 12-0 geriden başlayarak, bu sınavı kazanabilmek takdiri hak ediyor. Benim takdir gibi bir beklentim yok ancak o dönemde olumsuz şartlar altında hakkı ile bu sınavı kazanan arkadaşlarımı selamlıyor ve takdir ediyorum.

Bu teşkilatın mensubu olarak daha sonraki yıllarda yapılan yazılı sınavın, zorluk derecesini, mülakatın aşamasını nasıl olduğunu biliyorum. Kör yada sağır değilim. Spor kısmına gelirsek, sanırım yaşça büyüğüm ve çok uzun süredir spor yapmıyorum, tüm bunlara rağmen spor etabını geçemezsem bu meslekte çalışmam.Sonuçta uzaya astronot göndermiyoruz :)

Bir düzenleme talep edildiğinde yada yapıldığında, konu x kurumunu ilgilendiriyorsa alakası olmayan meslek mensupları dahi "istemezük" diyorlar. Birgün gelecek Emre201916'in yorumunda belirttiği gibi "şak" diye A grubuna geçişimiz olacak.

Tüm meslek mensuplarımızı Allah korusun , kolay gelsin ....


DaRuGa_YaRKaN, 2 ay önce - Alıntıya git
Farz olanı yapmak gerek, madem öyle düşünüyorsunuz :)diğer üyenin .... ifadesine rağmen yorumuma üzülmüşsünüz. Yazımı iyi okumamışsınız bende buna üzüldüm. Yazdıklarım hak, adalet ve birlik beraberlik adınadır. Haksız yere birlik zarar getirir,gereksizdir. Sınavda yapılan şaibeyi bile bile bu sınavda hak arayamazsınız zaten. Bunu yeni kom. yrd. sınavı içinde söylüyorum. 60 alan adam kazanıyor 90 alan adam eleniyor diyorlar. Ama sistemin nasıl işlediğini bile bile... Olmaz işte. Sistemin farkındayken hak hukuk adalet diyemezsin. O zaman sınava girmeyeceksin. Eleştirini böyle göstereceksin. Sizin dediğiniz bu hesap. Takdir beklentiniz yok ise takdir hakkı iddia etmenin de anlamı yok.Gerçekten hakkıyla kazananlara ben de bişey demiyorum zaten ki mesele o değil. "B" sınıfı amir o dönemde yine söylüyorum "çat" diye tek aşamayla amir oluyordu. Adam kendini ifade edemiyor başına amir oluyor. Olmaz. Bu ayrı bir konu zaten. Benim eleştirim hemen "A" sınıfı olma konusu. Şu anda şartlar 3 aşamalı ilerliyor. Öyle olsaydı tüm başpolisleri kom. yrd. yapmaları gerekirdi bi kısmı şartlara takıldı. Kör ya da sağır olsaydınız teşkilatta bulunamayacağınızı herkes biliyor bunu ayrıca yazmanıza gerek yok. Sizden daha küçükleri spor mülatında elendiler o yüzden o kısımla ilgili fazla emin konuşmamalı kimse. Gerçekten çalışma ve kondisyon istiyor. Bizzat tecrübe ile sabit. İstiyorum ki günümüz çağında "B" sınıfı ibaresi kalksın. Bu şekilde teşkilata yakışmıyor. Daha öncede dediğim gibi inşallah gerekli şartları sağlar B sınıfı amirler A sınıfı olur yoksa daha önceki dediğim gibi "ÇAT" A sınıfı yapma acziyeti ile karşı karşıya kalınmaz.
15 Temmuz 2019 16:46

Emre200916
Aday Memur

Ben bu sınavlara 3 kere girdim 2007 yılında 66 puan.2008 yılında 68 puan aldım 2009 yılında trafik soruları sayesinde 78 alarak kazandım. Sorular gerçekten aşırı zordu ve ısrarla yanlış sorular soruldu o zaman arkadaşlar isyan ediyordu sorular çalınıyor diye bazıları 90 alınca şaşırıyorum çoğu itirafçı olmuş ha elbette yapanın yanına kar kalmadı.Ben yaklaşık 10 yıldır Komser yardımcısıyım hani Amirler kötü ya hep memuru koruyup kollamadan ceza aldım.Namaz kıldığım için yanımda çalışan eski personelim itirafçı olmuş 2011 yılında fetöyü övmüşüm benden usanıp Kom şubeye geçmiş bu ifadeden dolayı 24 gün nezarette kaldım 18 ay açıkta kaldım Devlete zerre kırgınlığım yok adli idari hepsi temiz

Mülakatları geçiyorum kurul terfi vermiyor Bu saatten sonra çok rütbe derdim yok aslında..Emekliliğime 2 yıl kaldı tek üzüldüğüm nokta fetö yerini menzil ve diğer cemaat yapılar sarmış teşkilat niye devletin polisi yerine başka yapılara meyleder. Gözlemediğim kadarı ile teşkilatta çeşit çeşit komser yrd oldu.Fyo ile bayağı sıkıntı yaşanıyor kimi kendini kral sanıyor kimi fil hemen rapor tutma sevdasında. 10 yıldır tek bir memura rapor tutmadım

Ama hem üniversite mezunu olup mesleğin her ayrıntısını ve tecrübesini bilen adam 6 yıl diğerleri 4 yılda rütbe terfi hiç adil değil inşallah buna dur denir.


karabela 55, 2 ay önce - Alıntıya git
Yazdıklarınızı ibretle okudum. Kendiniz üzerinden çoğu konuya değinmişsiniz inşallah herkes kendi adına dersler çıkarabilir. Aynen yorumunuzun sonunda bahsettiğiniz gibi, haklı olan "B" sınıfının ortadan kalkması "A" sınıfı amirliğin artık bu teşkilata tam olarak yerleşmesidir. Hakkıyla, adaletli bir şekilde inşallah nasip olur sizlere de.
15 Temmuz 2019 16:50

Emre200916
Aday Memur

Kalkan spor sınavı misyon sınavıyla alakalı.O donemde yapılan spor sınavını da mahkemeye vermemiz sayesinde bugun Emniyetin yaptığı tum sınavlara fotocel ve kamera konuldu.Spor sınavına girmeyen adayın kazandığı sınavdı.Belgesi hala tarafimda ve adli mercilerde mevcuttur.

Neyse konumuza dönelim,Geçici 26 .madde fetocularin terfi ermesini geciktirmek ve onlemek maksatiyla çıkarılmıştı.Bugun itibariyla Her şey açık ve net olarak ortada ise bizde haklı talebimizi yineleyelim.

GEÇİCİ 26. MADDE KALDIRILSIN.A-B ayrımı bitsin.


berkay1735, 2 ay önce - Alıntıya git
Spor sınavı konusu hakkında daha ayrıntılı bir açıklama yapsaydınız tekrar açıklama yapmanıza gerek yoktu. Dediğiniz gibi konu farklı. Aynen katılıyorum. Gereken ne ise yapılsın. A sınıfı amir-B sınıfı amir ortadan kalksın. Hakedene hakkı hakkıyla verilsin.
15 Temmuz 2019 16:51

Emre200916
Aday Memur

bilmediğin konulara girme bence o zaman..


COMMANGENE, 2 ay önce - Alıntıya git
Bak gördün mü çok uzakta değil. Az ilerde bi kum yığını var. Hadi gitte oyna. Daha kaliteli vakit geçirirsin. Üzerindeki negatif enerji gider filan. Faydalı bir oyundur "kumda oynamak".
15 Temmuz 2019 17:06

16kasim2016
Müsteşar Yardımcısı

Herkes C sınıfı oldu aslında ama millet farkında değil.

Evet A-B ayrımı kalkmalı ama bu tek başına yeterli değil.

Olması gereken rütbe terfinde liyakata dayalı bir eleme sistemi

objektif bir yazılı sınav olabilir, objektif bir atış sınavı olabilir, objektif bir spor sınavı olabilir, yada hepsi birden olabilir...

Ama rütbe terfinde mülakat nedir. Varsa sıkıntısı olan zaten rütbeli olarakta tutma, polis olarakta tutma...

15 Temmuz 2019 17:36

COMMANGENE
Genel Müdür
Bak gördün mü çok uzakta değil. Az ilerde bi kum yığını var. Hadi gitte oyna. Daha kaliteli vakit geçirirsin. Üzerindeki negatif enerji gider filan. Faydalı bir oyundur "kumda oynamak".
Emre200916, 2 ay önce - Alıntıya git

emre200916 senin statün nedir...bu başlık için yeni üyemi oldun(yeni üye yazıyor) eğer polis değilsen neden bu konuya yazdın ...meslek içindeysen bu konuyu bilmen lazım...vakıf olmadığın bir konu hakkında neden yorum yazarsın...senle hukuki durumu tartışacak durumumuz yok..

15 Temmuz 2019 18:16

Emre200916
Aday Memur

Herkes C sınıfı oldu aslında ama millet farkında değil.

Evet A-B ayrımı kalkmalı ama bu tek başına yeterli değil.

Olması gereken rütbe terfinde liyakata dayalı bir eleme sistemi

objektif bir yazılı sınav olabilir, objektif bir atış sınavı olabilir, objektif bir spor sınavı olabilir, yada hepsi birden olabilir...

Ama rütbe terfinde mülakat nedir. Varsa sıkıntısı olan zaten rütbeli olarakta tutma, polis olarakta tutma...


16kasim2016, 2 ay önce - Alıntıya git
Aynen. Hepsi objektif olsa iyi olur. Gayet hakkaniyetli.
15 Temmuz 2019 18:21

Emre200916
Aday Memur

emre200916 senin statün nedir...bu başlık için yeni üyemi oldun(yeni üye yazıyor) eğer polis değilsen neden bu konuya yazdın ...meslek içindeysen bu konuyu bilmen lazım...vakıf olmadığın bir konu hakkında neden yorum yazarsın...senle hukuki durumu tartışacak durumumuz yok..


COMMANGENE, 2 ay önce - Alıntıya git
24 Şubat 2016 dan beri üyeyim. Statüm polis memuru. Yeni üye değilim anlıycan. Düzgün araştır. Meslek içindeyim ve çok şükür bu konuya yeterince vakıfım. Yorum yazmam gayet yerinde yani. Kendi statünün farkında olman hoşuma gitti. Seviyeni biliyosun.
15 Temmuz 2019 21:13

Baba Muhalefet
Daire Başkanı
Önüne gelen komiser oldu zaten, hatta polis memuru olamayıp komiser olan var. Teşkilatta B sınıfı yok denecek kadar az kaldı ve bir daha da olmayacak. A/B ayrımı kalkmalı, gerek yok çünkü.
15 Temmuz 2019 21:40

asesbaşı
Aday Memur

Geçiçi 26.madde kaldırılmadıkça bizim mağduriyet giderilmez. Biz de muhtemelen Emekli oluruz o madde kalkıncaya kadar.

15 Temmuz 2019 22:24

police888
Aday Memur
b sınıfları zaten emekliliginiz geldi hala niye bu caba anlamiyorum
15 Temmuz 2019 23:10

tundercat06
Memur

B sınıfı olanlar kesinlikle A sınıfı yapılmalı hak ettiklerini düşünüyorum.

anlamadığım nokta dışardan komsere ihtiyaç var diye alınanlar neden A sınıfı yapıldı B sınıfı olarak alınamazlarmıydı. mesleğe girdiklerinde hatta meslekte olanların bile bu ayrımı bildikelrini zannetmiyorum. A sınıfı ise o dönemlerede zor şartlarda hatta mahkeme kararıyla sınavı kazananlara ve meslek içinden sonradan komiser olanlara verilmeliydi.

bunlar eski memurla nasıl konuşacaklarını yada kendinden yaşça büyük ama aynı rütbede olduğu meslek taşına nasıl hitap edeceklerini öğrenemeyen, teşkilatın etik kurallarını özümseyemeyen belki rüyasında polis olmayı bile göremiyecekken komiser olan sonradan görmeler olarak tanımlıyorum. geçen birisi aynen şunu söyledi bu teşkilatta umduğunu bulamamış. dedim daha önceden ne iş yapıyordun galeride çalışıyormuş beyfendi :)

işi bilen o kadar B sınıfı ve pol.mem varken bu dışardan alınanlar istisnalar hariç teşkilata çok büyük kazık oldu. ama bizim memur arkadaşlar sağolsun meslek içinden amir olanlara bunlar gösterdiği kadar kadar saygı göstermiyor. müdürlerinde abi kardeş ilişkileri var bunlarla çok seviyorlar zor işleride orta k lara yada kıdemli memurlara yüklüyorlar.

bunlar benim gözlemim yanlışım varsa düzeltin.

15 Temmuz 2019 23:33

Emre200916
Aday Memur
Önüne gelen komiser oldu zaten, hatta polis memuru olamayıp komiser olan var. Teşkilatta B sınıfı yok denecek kadar az kaldı ve bir daha da olmayacak. A/B ayrımı kalkmalı, gerek yok çünkü.
Baba Muhalefet, 2 ay önce - Alıntıya git
Katılıyorum
16 Temmuz 2019 00:31

ibrahim_32
Şef

(B) grubu polis amirlerinden en az dört yıllık yükseköğretim kurumunu bitirenlerin (A) grubuna geçmeleri aşağıdaki şartlara bağlıdır:

a) Komiser Yardımcılığı rütbesinde en az dört yıl bekleme süresi kadar çalışmış olmak.

b) Komiserler için en az iki yıl süre ile bu rütbede çalışmış olmak,

c) Başkomiserler için en az bir yıl süre ile bu rütbede çalışmış olmak,

d) Yönetmelik hükümlerine göre yapılacak olan yazılı ve sözlü sınavlarda başarılı olmak, Polis Akademisi Başkanlığınca düzenlenen yöneticilik eğitimini başarı ile tamamlamak,

e) Merkez Değerlendirme Kurulu Kararı ile bulunduğu rütbeden bir üst rütbeye terfi etmiş olmak,

5 nci Fıkrası Ancak, (B) grubundan (A) grubuna geçiş yapan polis amirlerinden komiser yardımcılığı, komiser ve başkomiser rütbelerinde (A) grubu polis amirleri için öngörülen bekleme sürelerinden fazla geçen süreler, lisans veya en az dört yıl süreli yükseköğretim kurumlarından mezun olduğu tarih ve mezuniyet tarihindeki bulunduğu rütbe ile komiser yardımcılığı rütbesine terfi tarihi esas alınarak intibakları yapılmak suretiyle rütbe terfi ve kıdem tarihleri belirlenir. Boyle bir tasari varmis. Ne kadar dogru bilmiyorum

16 Temmuz 2019 00:43

Nizamülmülk1453
Şef

Ona kalırsa bende ETK 61 in kalkması lazım geldiğini düşünüyorum.

Bak ETK 61 NE DEMİŞ.

61.Md. .... Komiser ile Polislere Yıllık izinlerinden hariç haftada 24 saat izin verilir. Demiş.

Bende diyorumki Çüşşş dikkat edin 1 tam gün demiyor "haftada sadece 24 saat izin verilir diyor; yani kalan 144 saatte çalıştır babam çalıştır"

Buna terminatör dayanamaz be. Al işte kanun maddesi .

Anayasanın başta 18. 49. 55.ve 53 dü galiba 4 maddesine birden aykırı DMK nın 99 101 178 hepsine aykırı.

Hadi Kaldırın buyrun.

16 Temmuz 2019 13:28

fadal
Aday Memur

Ne A Ne B sınıfı yahu

Şimdi birde C tipi mülga rütbeli Başpolisler oldu.

Hak Hukuk aramak için yanlış ülkedesiniz sanki!


Nizamülmülk1453, 2 ay önce - Alıntıya git

Kendi hakkını ararken, başkasının üstüne basmayı, diğerlerini küçümsemeyi bırakırsan hakkını hakkıyla alırsın belki..

Teşkilata hiçbir sistemin kalmadığını, yarın neler olabileceğini kimsenin tahmin edemediğini bizlerde biliyoruz. Artık beklentimiz, tarafımıza haklısın diyerek geç kalmış haklarımızı vermeleridir.

Ben o küçümsediğin Kıdemli Başpolis grubundanım. O soruların gırla çalındığı dönemde başpolis ve yurtdışı sınavlarında 600. sıralarda kazanıp, atışta 8. olup, spor komedisinde elenen biriyim. Ne hikmetse komiserlik sınavlarında alt tabanın yanına bile yaklaşamıyorduk.

Bende B sınıfı kavramına karşıyım. Meslek tecrübesi olan Amirlerin yükselmek daha çok hakkıdır diye düşünüyorum. Hatta meslek dışı Amir alımınada karşıyım.

Ama senden de, zamanında sorular çalınmasaydı belkide mevcut Başpolislerin yarısının şu anda Komiser Yrd. durumunda olacaklarını tahmin edebilmeni beklerim.

Hepimiz için herşey hayırlısı olsun inşallah.

Toplam 105 mesaj
 
ANKET
İçişleri Bakanı Süleyman Soylu'yu başarılı buluyor musunuz?