1-) İç Anadolu step bitkileri/ Üzerlik otu, Geven,Çoban yastığı. 3 öncül de vardı.
2-) Öğrencilerin hızlıca fikir söyleyip geçtiği...
(Hızlı tur)
3-) Babasına konuyla ilgili örnekler veren çocuk
Yeni bloom taksonomisine göre (Anlama)
4-) Fenike ile Pön Savaşlarını yapan (Roma)
5-) Deprem riski en az olan yer (Brezilya)
6-) Fay hattı üzerinde bulunan ova (Niksar)
7-) Akarsu yer eşleştirmelerinden hangisi yanlış
(Güney Amerika-Missisipi) kuzey amerikada
8-) Doğu karadeniz buğday yetiştirmez
(Yaz yağışı)
İfadede ?yetiştirilmez? yazıyordu
?yetiştirilemez? yazsaydı (yaz yağışı) doğru
şıkkını yapacaktım ben de. Fazla ince
düşünmemek lazım:)
9-) Avrupa nüfus artış hızı düşük temel sebep
(Doğum oranı)
10-) Demokratik Parti döneminde olmayan
(Varlık kanunu)
11-) İnceliyor-Soru soruyor-okuyor-tekrar
okuyor...
Survey-Question-Read, R....
(SQ4R) doğru cevap
12-) Devletin Altı Kitabı
(Jean Bodin)
13-) Siyasal Sistem
(Easten)
14-) Ateşi kullanan homo
(Homo Erectus)
15-) Eski ismi Yesrib olan şehir
(Medine)
16-) Sakarya Savaşı?ndan sonraki anlaşmalar
(Kars Ant - Ankara Ant)
17-) Milli Mücadele döneminde yapılan fiiliyat
(Maarif Kongresi)
18-) Yağışla şişen, kuraklıkta çatlayan toprak
(Vertisol)
19-) Tek çocuk nüfus politikası
( Çin )
20-) Çaka Beyliğinin ittifak kurduğu boy
( Peçenekler )
21-) Sibernetiğin kurucusu
(El Cezeri)
22-) Posta teşkilatı
( Divanı Berid )
23-) Sade düz arazi
( Ergene Yöresi)
24-) Çeliğe sertlik veren maden
(Krom)
25-) Olan bir durumdan çıkarımda bulunma
(Karine)
26-) Hukukta olmayan müeyyide
(Kıyas)
27-) Aydın?daki antik kent
(Didym)
28-) Altı şapkada beyaz şapkanın ifadesi
(Küresel ısınmayla ilgili bilgi edinilmeli,
bilinçlenme sağlanmalı (gibi) )
Beyaz şapka: Nesnel bilgi, tarafsız
araştırma
29-) Paragrafta bahsi geçmeyen
(Fransız İhtilali)
?Düzenleme? Reformu karşılıyordu.
30-) Hint-Avrupa olmayan dil
(Fince) Ural Altay ailesinden.
31-) Miri toprakla ilgili yanlış
(Osmanlı her aile ferdi için vergi alır) (almaz)
32-) Yatay olmayan
( Antiklinal ve Kuesta )
33-) Adolf Hitlerin politikası
(Hayat Sahası)
34-) Türk Yunan hava sorunu
( FIR Hattı )
35-) Tehlikeli olabilecek durumlarda kullanılan
öğretim (Benzetişim) yani simülasyon
36-) Almanyanın İngiltereye yönelik girişimi
(Kıta Ablukası)
37-) Açıklaması yapılan kavram
( Bürokrasi )
38-) Doğruyu mu yanlışı mı soruyordu
hatırlamıyorum.
I. Kardeşler ülkenin belli bölgelerinde
yöneticidir (doğru)
II. Hakan Çin kültürüne hayranlık
duymuştur (yanlış)
III. Kurultay kararları bağlayıcıdır (doğru)
39-) Olmayan beceri
( Tarih okuryazarlığı)
40-) 6. sınıf etkin vatandaşlık ünite becerisi
(Politik okuruazarlık)
41-) Olmayan değer
(Temizlik)
42-) Öğrencinin topluma entegresi
(Sosyalleşme)
43-) Girişimcilik becerisi içeriğinde olmayan
(Genel toplum etiğine bağlılık)
44-) Hz. Muhammed (sav) peygamberlikten
önceki iki fiiliyat
(Hz. Hatice ile evliliği)
(Kabe onarımı tartışmasınsa hakemlik)
45-) Kutsal İttifakta olmayan
(Hollanda)
46-) 2.Dünya harbi karaborsacılığı önlemek için
(Milli Korunma Kanunu)
47-) SSCB glasnhost vb politika üreten
(Garbaçov)
48-) Yönetim güçlerinin dilerlerse uyguladığı
(İhtiyari Referandum)
49-) Gerçek bilgilere dayanan biyografi
(Otantik Biyografi)
50-) Faklı yemek anlayışları sebebi
(Kültürel Fark)
Çünkü metinde aynı coğrafyada yaşayıp
farklı yemek anlayışlarına sahip olanlardan
da bahsetmiş.
51-) İki kişiyi sorgusuz benimsemesi
(İç grup yanlılığı)
52-) Makro ekonomi
( 3 öncül de var)
53-) Dörtlü Takrir?de olmayan
(Hikmet Bayur)
54-) Sanat sorusu
(Sanat öznel unsurlar içerir eğitimle
nesnelleştirilir)
55-) Yerel tarih öğretimi faydası değildir
(Farklı toplumların geçmişini öğrenir)
( Netleştiremediklerim)
1-) Konu merkezli Sosyal anlayışı
Vatandaşlık Aktarımı öğretmen merkezli
Yansıtıcı İnceleme öğrenci merkezli
Sosyal Bilgiler Olarak Sos. Bil konu merkezli
diye biliyorum.
Zira Vatandaşlık aktarımı konu merkezli
olacaksa, şıklarda ?Kültür aktarımı olarak
sosyal bilgiler? de vardı. Vatandaşlık
aktarımının farklı bir ifadesi
Bence cevap; Sosyal Bilgiler Olarak Sosyal Bil.
2-) Kavram yanılgısı yaşayan öğrenci sorusunda
Öğretmen Sosyal bilgiler nedir? Gerekçeleri
nelerdir? diye soruyor.
Öğrencilerin 3?ü sosyalin ne olduğunu ve
gerekçelerini söylüyor. Ancak biri ne olduğuna dair düşüncelerini söylüyor ancak gerekçe ifadeetmiyor. Hatta sanki bir gerekçe ifade ediyormuş gibi önceki ifadesinin kısır döngüsünü yapıyor. ?gerekçe? ifadesine yönelik kavram yanılgısı
yaşıyor.
3-) Düşünmek konuşmak tartışmak soyuttur.
Hiç biri bu hayatta gözle görülebilir bir değişiklikyapmaz. Mühim olan görünen dünyada
birşeyleri değiştirmek. ifadeleri var. Burada
faydaya her hangi bir vurgu yok. Daha çok
maddecilik eksenli bir tutum var. Bence
(pozitivizm) gibi duruyor.
3-) Değer açıklama yaklaşımı
Değer açıklama yaklaşımında öğretmen
öğrencileri zaten başlangıçta bir problem durumu ile karşılaştırıyor. Değer açıklamada öğret-
menin olumlu olumsuz hiç bir telkini olmaz.
O ?değer telkin etme? olur. O yüzden
?Hayvan haklarının önemini açıklar? ifadesi baba sıcak gelmedi.
Öğrencilere seçenekler sunar? gibisinden bir
şık vardı. O gibiydi. Ama bilmiyorum yine de
4-) Kişinin başkalarına yardım ederek mutlu olabileceğine dair bir paragraf vardı.
Egoizm: Bencillik
Fatalizm: Kadercilik
Empreayonizm: İzlenimcilik (sanat akımı)
????: bir şıkkı hatırlamıyorum
Bir de Enstrümantalizm şıkkı vardı.
Pragmatizm(Faydacılığın) bir türeviymiş.
Ancak internetten baktığımda başkalarına
yardıma telkine yönelik bir açıklamasını
göremedim. İlginç soruydu.
5-) Arkeoloji turizminin gelişmediği yer
Aklıma Sümela Manastırı geldi kayalıkların
tepesinde kimse pek gitmez diye, sonra
Çorum hakkında da pek bir etkinlik faaliyet
duymamıştım. Google?da bu yerlerin yıllık turist sayısı ile bir çıkarım yapılabilir.
Hatırlayamadığımız sorular da genelde
paragraf veya uzun cevaplı sorular. Yine
hatırlayan olursa paylaşsın. Bu başlık altında
paylaşılmayanlardan.Ben de zaten buradan da
yardım alarak derleme yaptım.
1-) İç Anadolu step bitkileri/ Üzerlik otu, Geven,Çoban yastığı. 3 öncül de vardı.
2-) Öğrencilerin hızlıca fikir söyleyip geçtiği...
(Hızlı tur)
3-) Babasına konuyla ilgili örnekler veren çocuk
Yeni bloom taksonomisine göre (Anlama)
4-) Fenike ile Pön Savaşlarını yapan (Roma)
5-) Deprem riski en az olan yer (Brezilya)
6-) Fay hattı üzerinde bulunan ova (Niksar)
7-) Akarsu yer eşleştirmelerinden hangisi yanlış
(Güney Amerika-Missisipi) kuzey amerikada
8-) Doğu karadeniz buğday yetiştirmez
(Yaz yağışı)
İfadede ?yetiştirilmez? yazıyordu
?yetiştirilemez? yazsaydı (yaz yağışı) doğru
şıkkını yapacaktım ben de. Fazla ince
düşünmemek lazım:)
9-) Avrupa nüfus artış hızı düşük temel sebep
(Doğum oranı)
10-) Demokratik Parti döneminde olmayan
(Varlık kanunu)
11-) İnceliyor-Soru soruyor-okuyor-tekrar
okuyor...
Survey-Question-Read, R....
(SQ4R) doğru cevap
12-) Devletin Altı Kitabı
(Jean Bodin)
13-) Siyasal Sistem
(Easten)
14-) Ateşi kullanan homo
(Homo Erectus)
15-) Eski ismi Yesrib olan şehir
(Medine)
16-) Sakarya Savaşı?ndan sonraki anlaşmalar
(Kars Ant - Ankara Ant)
17-) Milli Mücadele döneminde yapılan fiiliyat
(Maarif Kongresi)
18-) Yağışla şişen, kuraklıkta çatlayan toprak
(Vertisol)
19-) Tek çocuk nüfus politikası
( Çin )
20-) Çaka Beyliğinin ittifak kurduğu boy
( Peçenekler )
21-) Sibernetiğin kurucusu
(El Cezeri)
22-) Posta teşkilatı
( Divanı Berid )
23-) Sade düz arazi
( Ergene Yöresi)
24-) Çeliğe sertlik veren maden
(Krom)
25-) Olan bir durumdan çıkarımda bulunma
(Karine)
26-) Hukukta olmayan müeyyide
(Kıyas)
27-) Aydın?daki antik kent
(Didym)
28-) Altı şapkada beyaz şapkanın ifadesi
(Küresel ısınmayla ilgili bilgi edinilmeli,
bilinçlenme sağlanmalı (gibi) )
Beyaz şapka: Nesnel bilgi, tarafsız
araştırma
29-) Paragrafta bahsi geçmeyen
(Fransız İhtilali)
?Düzenleme? Reformu karşılıyordu.
30-) Hint-Avrupa olmayan dil
(Fince) Ural Altay ailesinden.
31-) Miri toprakla ilgili yanlış
(Osmanlı her aile ferdi için vergi alır) (almaz)
32-) Yatay olmayan
( Antiklinal ve Kuesta )
33-) Adolf Hitlerin politikası
(Hayat Sahası)
34-) Türk Yunan hava sorunu
( FIR Hattı )
35-) Tehlikeli olabilecek durumlarda kullanılan
öğretim (Benzetişim) yani simülasyon
36-) Almanyanın İngiltereye yönelik girişimi
(Kıta Ablukası)
37-) Açıklaması yapılan kavram
( Bürokrasi )
38-) Doğruyu mu yanlışı mı soruyordu
hatırlamıyorum.
I. Kardeşler ülkenin belli bölgelerinde
yöneticidir (doğru)
II. Hakan Çin kültürüne hayranlık
duymuştur (yanlış)
III. Kurultay kararları bağlayıcıdır (doğru)
39-) Olmayan beceri
( Tarih okuryazarlığı)
40-) 6. sınıf etkin vatandaşlık ünite becerisi
(Politik okuruazarlık)
41-) Olmayan değer
(Temizlik)
42-) Öğrencinin topluma entegresi
(Sosyalleşme)
43-) Girişimcilik becerisi içeriğinde olmayan
(Genel toplum etiğine bağlılık)
44-) Hz. Muhammed (sav) peygamberlikten
önceki iki fiiliyat
(Hz. Hatice ile evliliği)
(Kabe onarımı tartışmasınsa hakemlik)
45-) Kutsal İttifakta olmayan
(Hollanda)
46-) 2.Dünya harbi karaborsacılığı önlemek için
(Milli Korunma Kanunu)
47-) SSCB glasnhost vb politika üreten
(Garbaçov)
48-) Yönetim güçlerinin dilerlerse uyguladığı
(İhtiyari Referandum)
49-) Gerçek bilgilere dayanan biyografi
(Otantik Biyografi)
50-) Faklı yemek anlayışları sebebi
(Kültürel Fark)
Çünkü metinde aynı coğrafyada yaşayıp
farklı yemek anlayışlarına sahip olanlardan
da bahsetmiş.
51-) İki kişiyi sorgusuz benimsemesi
(İç grup yanlılığı)
52-) Makro ekonomi
( 3 öncül de var)
53-) Dörtlü Takrir?de olmayan
(Hikmet Bayur)
54-) Sanat sorusu
(Sanat öznel unsurlar içerir eğitimle
nesnelleştirilir)
55-) Yerel tarih öğretimi faydası değildir
(Farklı toplumların geçmişini öğrenir)
( Netleştiremediklerim)
1-) Konu merkezli Sosyal anlayışı
Vatandaşlık Aktarımı öğretmen merkezli
Yansıtıcı İnceleme öğrenci merkezli
Sosyal Bilgiler Olarak Sos. Bil konu merkezli
diye biliyorum.
Zira Vatandaşlık aktarımı konu merkezli
olacaksa, şıklarda ?Kültür aktarımı olarak
sosyal bilgiler? de vardı. Vatandaşlık
aktarımının farklı bir ifadesi
Bence cevap; Sosyal Bilgiler Olarak Sosyal Bil.
2-) Kavram yanılgısı yaşayan öğrenci sorusunda
Öğretmen Sosyal bilgiler nedir? Gerekçeleri
nelerdir? diye soruyor.
Öğrencilerin 3?ü sosyalin ne olduğunu ve
gerekçelerini söylüyor. Ancak biri ne olduğuna dair düşüncelerini söylüyor ancak gerekçe ifadeetmiyor. Hatta sanki bir gerekçe ifade ediyormuş gibi önceki ifadesinin kısır döngüsünü yapıyor. ?gerekçe? ifadesine yönelik kavram yanılgısı
yaşıyor.
3-) Düşünmek konuşmak tartışmak soyuttur.
Hiç biri bu hayatta gözle görülebilir bir değişiklikyapmaz. Mühim olan görünen dünyada
birşeyleri değiştirmek. ifadeleri var. Burada
faydaya her hangi bir vurgu yok. Daha çok
maddecilik eksenli bir tutum var. Bence
(pozitivizm) gibi duruyor.
3-) Değer açıklama yaklaşımı
Değer açıklama yaklaşımında öğretmen
öğrencileri zaten başlangıçta bir problem durumu ile karşılaştırıyor. Değer açıklamada öğret-
menin olumlu olumsuz hiç bir telkini olmaz.
O ?değer telkin etme? olur. O yüzden
?Hayvan haklarının önemini açıklar? ifadesi baba sıcak gelmedi.
Öğrencilere seçenekler sunar? gibisinden bir
şık vardı. O gibiydi. Ama bilmiyorum yine de
4-) Kişinin başkalarına yardım ederek mutlu olabileceğine dair bir paragraf vardı.
Egoizm: Bencillik
Fatalizm: Kadercilik
Empreayonizm: İzlenimcilik (sanat akımı)
????: bir şıkkı hatırlamıyorum
Bir de Enstrümantalizm şıkkı vardı.
Pragmatizm(Faydacılığın) bir türeviymiş.
Ancak internetten baktığımda başkalarına
yardıma telkine yönelik bir açıklamasını
göremedim. İlginç soruydu.
5-) Arkeoloji turizminin gelişmediği yer
Aklıma Sümela Manastırı geldi kayalıkların
tepesinde kimse pek gitmez diye, sonra
Çorum hakkında da pek bir etkinlik faaliyet
duymamıştım. Google?da bu yerlerin yıllık turist sayısı ile bir çıkarım yapılabilir.
Hatırlayamadığımız sorular da genelde
paragraf veya uzun cevaplı sorular. Yine
hatırlayan olursa paylaşsın. Bu başlık altında
paylaşılmayanlardan.Ben de zaten buradan da
yardım alarak derleme yaptım.