Editörler : E.Kayı Han
03 Eylül 2019 14:30

Sadece farz namaz

Değerli hocalarım ben daha önce namazlarını sünnetlerle beraber kılıyordum ancak bazen ağır geldiğinden kılamayabiliyordum. Şimdi sadece farzları yapıyorum ve düzenli bir şekilde kılabiliyorum. Sorum şu hiç namaz kılmayan arkadaşlara sadece farzları yapın ileride sünnetleri kılarsınız ama farzları kesinlikle kaçırmayın şimdilik sünnetleri bırakın diye tavsiye etsem bir vebali olurmu

03 Eylül 2019 15:54

sünnetleri kılmayabilirsiniz diyebilirsiniz.

ezan okunur okunmaz kılmak mecburiyetinde değilsiniz de diyebilirsiniz.

biraz daha geç kılabilirler.

zira buna alışkın olmadıkları için en azından birkaç vakti de kılarak başlayabilirler.

Çünkü hepsi ayrı borç gibidir.

ne kadar öderlerse kardır.

bunun dışında bu tavsiye kazası olanlar için de geçerlidir.

kazayı kılmayıp sünneti kılacağına kazayı kılabilir.


oflu-imam
Şube Müdürü
03 Eylül 2019 15:59

Sünneti hafife almak çok tehlikelidir. Birde yoksaymak Allah korusun insanı küfre bile götürebilir.

Fetva verme işine girmeyin bence. Yada sağlam bir müftüden fetva alın. Burada size sağlam fetva verecek birinin olduğunu düşünmüyorum.

Çünkü fetva vermek kolay olmadığı gibi,fetva ile yükümlü kişi müftülerdir.


vestel24
Aday Memur
03 Eylül 2019 18:15

208. Vakit namazlarıyla birlikte kılınan sünnetleri terk etmenin sakıncası var mıdır?

Farz namazların öncesinde ve sonrasında kılınan revâtib sünnetler, müekked ve gayrimüekked sünnetler olmak üzere iki kısımdır. Müekked sünnet, Hz. Peygamber?in (s.a.s.) sürekli kıldığı fakat bağlayıcı olmadığını göstermek amacıyla bazen terk ettiği; gayrimüekked sünnet ise bazen kıldığı, bazen de terk ettiği sünnet demektir. Gayrimüekked sünnetlere müstehab da denilmektedir. Müekked sünnetleri mazeret olmadan terk etmek doğru değildir. Mazeretsiz terk edilmeleri, ?isâet? yani yanlış ve kusurlu bir davranış olur; ancak azap gerektirmez. Gayrimüekked sünnetler ise mazeret olmadan da bazen terk edilebilirler (İbn Âbidîn, Reddü?l-muhtâr, I, 218-221; II, 170, 451-453).

diyanet fetvaları sh 151

207. Farz namazlarla birlikte kılınan sünnet namazların dayanağı nedir? Hz. Peygamber (s.a.s.), farz namazların öncesinde ve sonrasında sünnet namazları kılmış ve ümmetine de tavsiye etmiştir. Bundan dolayı vakit namazlarıyla birlikte eda edilen düzenli (revâtib) sünnetler imkânlar ölçüsünde kılınmalıdır. Hz. Muhammed (s.a.s.) bir hadislerinde, ?Her gün sabah namazından önce iki, öğleden önce dört, sonra iki, akşamdan sonra iki ve yatsıdan sonra iki olmak üzere 12 rekât nafile namaz kılmaya devam eden kişiye, yüce Allah cennette bir köşk inşa eder.? (Müslim, Salâtü?l-müsâfirîn, 101) buyurmuştur. İkindi namazı ile ilgili olarak da ?İkindiden önce dört rekât namaz kılana Allah merhamet etsin.? (Ebû Dâvûd, Tatavvu?, 8) demiştir. Bir başka hadislerinde de, ?Kıyamet gününde kulun ilk hesaba çekileceği şey farz namazdır. Eğer bu namazları tam olarak yerine getirmişse ne güzel. Aksi hâlde şöyle denir: Bakın bakalım, bunun nafile namazı var mıdır? Eğer nafile namazları varsa, farzların eksiği bu nafilelerle tamamlanır. Sonra diğer farzlar için de aynı şeyler yapılır.? (Ebû Dâvûd, Salât, 151; Tirmizî, Salât, 193) buyurmuştur.

diyanet fetvaları 151 sh


vestel24
Aday Memur
03 Eylül 2019 18:21

SÜNNET-İ MÜEKKEDE

Hz.

Peygamber (s.a.s)'in devamlı olarak işleyip nadiren terkettiği; farz ve vacib

olmayan amelleri. Buna Sünnet-i hüdâ adı da verilir (Seyyid Şerif el-Cürcânî,

et-Ta'rifât, Beyrut 1403/1983, s. 122; Damad, Mecme'ul-enhur, İstanbul 1328, I,

12; İbn Abidin, Reddü'l Muhtar Kahire 1272-1324, I, 70). Fukahâ'dan bazıları ise

sünnet-i müekkede'yi Hz. Peygamber (s.a.s)'in terketmeksizin yaptığı ameller

olarak anlamışlardır (İbn Nüceym, el-Bahru'r-Raik, Kahire 1311, I, 17-18).

Sünnet-i müekkedeleri yerine getirme dini hayatı kemale erdirmeyi ifade eder

(Seyyid Şerif el-Cürcânî, a.g.e., s. 122). Zira bu tür sünnetler farz

ibadetlerde yapılması ihtimal dahilinde olan kusurları telâfi için meşru

kılınmışlardır (İbn Âbidîn, a.g.e., I,191). Bu sebeple sünneti müekkedeleri

terketmek dinle alay kabul edilmiştir. Hz. Peygamber (s.a.s) "sünnetimi terkeden

şefaatime nail olamaz" buyurmuştur. Buna göre sünnet-i müekkedeleri terketmek

harama yakındır ve Hz. Peygamberin şefaatinden mahrum kalma neticesini doğurur.

Ancak buradaki terkten maksat özürsüz olarak sünnet olan fiili işlememekte ısrar

etmektir. Mesela bir kimsenin abdest azalarını bir defa yıkamakla yetinip bunu

âdet haline getirmesi böyledir ve bunu yapan günahkar olur (İbn Abidin, a.g.e.,

I, 70-71). Sünnet-i müekkedeleri yerine getiren kişi ise sevap kazanır (Cürcânî,

a.ge., s. 122). Meselâ sabah namazının farzından önce iki rekat, öğle namazının

farzından önce dört rekat, sonra iki rekat, akşam namazının farzından sonraki

iki rekat ile yatsı namazının farzından sonra kılınan iki rekatlık namazlar

sünnet-i müekkede'ye örnektir (el-Mevsılî, el-İhtiyâr, İstanbul 1987, 465;

Alaüddin el-Haskefî, ed-Dürrül-Müntekâ (Mecma'ul-enhur kenarında) I,130). Bu

konuda Hz. Peygamber (s.a.s) günde belirtilen bu on iki rekat sünneti kılmaya

devam eden kişiye Allah Teala'nın cennette bir köşk bina edeceğini haber

vermektedir (Tirmizî, Salât, 189; Nesâî, Kıyâmül-leyl, 66; İbn Mâce, İkâmet,

100). Ayrıca cemaatle namaz kılmakta sünnet-i müekkededir. Özürsüz olarak

cemaati terketmeyi Hz. Peygamber'in hoş karşılamadığı nakledilmiştir

(el-Mevsılî, a.g.e., I, 57; Damad a.g.e., I,107). Bunlardan başka Necaset olduğu

zannedilen ellerin yıkanması (İbn Abidin, a.g.e., I, 75). Abdest alırken misvak

kullanmak (a.g.e., I, 77); yine abdest alırken ağız ve burnu iyice yıkamak

(a.g.e., I, 79); Parmakları hilallemek (a.g.e., I, 80); Abdest alırken, abdest

azalarını üç defa yıkamak (a.g.e., I, 80); Ezanı yüksekçe bir yerde okumak

(a.g.e., I, 257) sünnet-i müekkede'nin örneklerindendir.

Saffet

KÖSE

islam ansiklopedisi


Nalbant1
Memur
03 Eylül 2019 20:56

Teşekkürler hocalarım sağolun

musace
Memur
14 Ekim 2019 01:53

Ben sünnetleri kılmıyorum..

Yerine kaza namazlarini kılıyorum.bu şekilde bir 5 sene daha devam edersen sünnetlere başlama bilirim..

Aslında ramazan ayında her vakit 1 günlük namaz kılkılsam u kaza namazları bitecek gibi ama çok zor geliyor nefsimize...

Neyse cevabım şu benim takdir hocalarımın..

Kaza namazına başlamayan müslüman sünnetleri kılarsa çok sevap kazanır.... ama sorumlu değildir..

Kaza namazi başlayan müslüman sünnet kılmaz kaza kılar. En zor mezhep hanefi bu yüzden...

Toplam 6 mesaj

Çok Yazılan Konular

Sözlük

Son Haberler

Editörün Seçimi