Editörler : asaygincihan27
07 Ekim 2019 19:21   


Ne yapacağımı bilemiyorum sizin düşünceleriniz nelerdir?

merhaba arkadaşlar bi süredir forumu takip ediyodum ama üyeliğimi yeni aldım. biliyorum sınıf yönetimi konusunda sıkıntı çeken sadece ben değilim ama bu konuda sizlerin görüşlerini almak istiyorum. öncelikli olarak doğuda bi ortaokulda ingilizce öğretmenliği yapıyorum. öğrencilere çok sert yaklaşılmaması gerektiğini düşündüm her zaman ki derslerden uzaklaşmasınlar fakat 1 aydır görev yapıyorum ve bu davranışımın sonucu kötü oldu benim için. 1 ayda yıldım okula gitmek bile istemiyorum artık. öğrenciler dayak arsızı olmuş bu okulda. ve diğer öğrenciler bile bana hocam bunlar dayak yemeden susmaz diyo siz dövmediğiniz için derste böyleler diyen çok öğrenci oldu. vuran öğretmenlerin dersinde kimsede çıt çıkmıyo ama ben iyi niyetli yaklaştım ve sonucu kötü oldu. öğrencilere vurmaya karşıyım ama bazen şakayla karışık vurup yanaklarını sıkıyorum. acemilik mi dersiniz ne dersiniz bilmiyorum çevremde danışabileceğim tecrübeli biri yoktu. artık o kadar sinirlerim bozuldu ki elimden bi kaza çıkmasından korkuyorum normalde sakin biriyim ama sinirlenince çok sinirleniyorum. çocukları defalarca normal şekilde konuşarak uyardım, olmadı bağırarak uyardım. müdürden de uyarı aldım sert olup hakimiyetimi kurmamı söyledi sizce napmam lazım bu yılı kaybettim mi artık neler yapabilirim yapabileceğim bi şey varsa eğer şimdiden teşekkürler.

08 Ekim 2019 19:23

MYıldırım
Şef

Naçizane tavsiyelerim. Dersinizi sıkıcı olmaktan çıkarın. Dersinize hakim olun. Vereceğiniz derse hazırlıklı olun. Dersiniz doğaçlama değil bir plan dahilinde ilerlesin. Öğrenci dersi anlamazsa konuşur. Baktınız olmadı daha çok dersle meşgul etmeye çalışın. Öğrenciler yazarken sessiz olurlar. Bunları mutlaka yapıyorsunuzdur. Daha çok dikkat edin.

Bir de öğrenciye şaka yapmayınız hocam. Şaka anlayan öğrenciye yapılır. Şakayla karışık dediğiniz hareket hoşuna gitmediği zaman ya da aranız açıldığı zaman aleyhinize döner.

Zamanında lisede okul müdürlüğü yaparken bir öğretmenim öğrencinin kendi eline vurduğunu söylemişti. Öğrenciyi çağırdım. Öğretmeninin eline neden vurdun dedim. Hocam bak yüzümü öğretmen çizdi dedi. Ben de vurdum. Öğrenciye bir kaç bir şeyler söyleyip gönderdim. Öğretmene tekrar sordum. Öğrenci derste konuşmuş. Öğretmen de şaka ile yüzünü çizmiş. "Bunu öğretmen söyledi." Hocam dedim siz derste konuşan öğrencinize şaka mı yaparsınız? Haklı da olsanız böyle bir şaka olmaz. Kimse burada o öğrenciyi suçlamaz.

Yılmayınız hocam. Bunlar olacaktır. Unutmayın yıkmayan depremler sizi daha güçlü kılar. Zamanla başetmeyi de öğreneceksiniz. Allah yardımcınız olsun.

08 Ekim 2019 21:21

skramz
Aday Memur

Naçizane tavsiyelerim. Dersinizi sıkıcı olmaktan çıkarın. Dersinize hakim olun. Vereceğiniz derse hazırlıklı olun. Dersiniz doğaçlama değil bir plan dahilinde ilerlesin. Öğrenci dersi anlamazsa konuşur. Baktınız olmadı daha çok dersle meşgul etmeye çalışın. Öğrenciler yazarken sessiz olurlar. Bunları mutlaka yapıyorsunuzdur. Daha çok dikkat edin.

Bir de öğrenciye şaka yapmayınız hocam. Şaka anlayan öğrenciye yapılır. Şakayla karışık dediğiniz hareket hoşuna gitmediği zaman ya da aranız açıldığı zaman aleyhinize döner.

Zamanında lisede okul müdürlüğü yaparken bir öğretmenim öğrencinin kendi eline vurduğunu söylemişti. Öğrenciyi çağırdım. Öğretmeninin eline neden vurdun dedim. Hocam bak yüzümü öğretmen çizdi dedi. Ben de vurdum. Öğrenciye bir kaç bir şeyler söyleyip gönderdim. Öğretmene tekrar sordum. Öğrenci derste konuşmuş. Öğretmen de şaka ile yüzünü çizmiş. "Bunu öğretmen söyledi." Hocam dedim siz derste konuşan öğrencinize şaka mı yaparsınız? Haklı da olsanız böyle bir şaka olmaz. Kimse burada o öğrenciyi suçlamaz.

Yılmayınız hocam. Bunlar olacaktır. Unutmayın yıkmayan depremler sizi daha güçlü kılar. Zamanla başetmeyi de öğreneceksiniz. Allah yardımcınız olsun.


MYıldırım, 2 hafta önce - Alıntıya git

teşekkürler zaten yazdırıyorum gramer konularını mecburen ama yazmıyo bile bazıları çünkü kalmayacaklarını biliyolar sınıfta falan. eğlenceli hale getiriyorum oyunlar oynuyoruz. zaten şakayla karışık vuruyorumdan kastım şaka yapmak değildi zaten onu yapmıyorum ama hafiften vuruyorum bazen. öyle yüzgöz olmuyorum yani ama diğer hocalar gibi tehlikeli görmüyolar sanırım beni diğer hocalardan korkuyolar dayak yeme riski olduğu için ama bende öyle bi risk olmadığını da biliyolar artık bu şekilde öğrenicem okuldaki hocalarla da görüşüyorum zaten fikir alıyorum

09 Ekim 2019 00:12

westboy
Şef

Hocam moralinizi bozmak istemem ama artık çok geç. İpleri öğrenciye teslim etmişsiniz bir kere bu saatten sonra ağzınızla kuş tutsanız otorite sağlayamazsınız. Staj yaptığım okulda aynı hatayı yapmıştım ben de yarım dönem burnumdan gelmişti.İlk intibahın çok önemli olduğunu acı bir şekilde öğrendim. Atandıktan sonra böyle bir hata yapmadım. Öğretmenliğin en zor yanı da bu bence. Sınıfı yönetebiliyorsan, otoritenin kurabiliyorsan akşama başın ağrımadan eve dönebiliyorsun, çocuklara birşeyler verebildiğini hissedebiliyorsun. Aksi seni çok yıpratacak, meslekten soğutacak, başına bela bulmadan ders zilinin çalmasını bekleyeceksin. Ortaokul çağındaki çocuklarda en zor öğrencilerdir. Sana tavsiyem o okuldaki tecrübeli meslektaşlarından tavsiye al, tavsiyeleri işe yaramazsa velilerle görüş. Dediğim gibi bu saatten sonra işin zor, bir kere senin yumuşak yüzünü öğrenmişler, sürekli kullanacaklardır. Eğitim bilimlerinde sınıf yönetimi ile öğretilenlerin Avrupa'daki 10-12 kişilik sınıflarda, aileden iyi terbiye almış çocuklar için geçerli olduğunu anlayacaksın. Oradaki yöntemlerin hiçbirinin bizim gibi ortadoğu toplumlarında işe yaramadığını göreceksin.

09 Ekim 2019 20:59

skramz
Aday Memur

Hocam moralinizi bozmak istemem ama artık çok geç. İpleri öğrenciye teslim etmişsiniz bir kere bu saatten sonra ağzınızla kuş tutsanız otorite sağlayamazsınız. Staj yaptığım okulda aynı hatayı yapmıştım ben de yarım dönem burnumdan gelmişti.İlk intibahın çok önemli olduğunu acı bir şekilde öğrendim. Atandıktan sonra böyle bir hata yapmadım. Öğretmenliğin en zor yanı da bu bence. Sınıfı yönetebiliyorsan, otoritenin kurabiliyorsan akşama başın ağrımadan eve dönebiliyorsun, çocuklara birşeyler verebildiğini hissedebiliyorsun. Aksi seni çok yıpratacak, meslekten soğutacak, başına bela bulmadan ders zilinin çalmasını bekleyeceksin. Ortaokul çağındaki çocuklarda en zor öğrencilerdir. Sana tavsiyem o okuldaki tecrübeli meslektaşlarından tavsiye al, tavsiyeleri işe yaramazsa velilerle görüş. Dediğim gibi bu saatten sonra işin zor, bir kere senin yumuşak yüzünü öğrenmişler, sürekli kullanacaklardır. Eğitim bilimlerinde sınıf yönetimi ile öğretilenlerin Avrupa'daki 10-12 kişilik sınıflarda, aileden iyi terbiye almış çocuklar için geçerli olduğunu anlayacaksın. Oradaki yöntemlerin hiçbirinin bizim gibi ortadoğu toplumlarında işe yaramadığını göreceksin.


westboy, 2 hafta önce - Alıntıya git

kesinlikle haklısınız ben de teoride öğrendiklerimden yola çıkarak davrandım ama bilemedim. tavsiye alabileceğim tecrübeli biri de yoktu şimdi öğrendim ama geç oldu farkındayım elimden geleni yapmaya çalışıcam artık napalım

10 Ekim 2019 22:58

erdem.k88
Genel Müdür
Hocam kitaplarda ki gibi yönetilmiyor maalesef sınıflar. Kitaplarda hep ideal öğrencilere ders anlatacağımız varsayılıyor haralde. Meslek lisesinde de Çpl de de Anadolu Lisesi ve şuanda fen lisesinde çalışan biri olarak söylüyorum. İlk intiba çok önemli derse nasıl girerseniz , seneye nasıl başlarsanız öyle gider. Öğrenci dövmeye bende karşıyım ama bazen öyle öğrenciler geliyor ki mesleği bile yakmayı göze alıp dövmüşlüğüm oldu , mahkemelik olduğum da oldu ama Allah'ıma şükür atlattım. Sene başında ders ve sınıf kurallarımı açık açık üstüne basa basa anlatırım , ilk haftalarda özellikle kurallara uymayanlara gerekli yaptırımları yaparım katiyen taviz vermem ondan sonra bir bakarım kuralları öğrenmişler sene boyu hiç bir sınıfımda huzursuzluk olmaz , problem çıkmaz , dersin akışı bozulmaz. Benim sınıflarımda meslek lisesi dahil sorun çıkmazken , ağlayarak sınıfı terk eden taktik isteyen bir sürü özellikle bayan öğretmen arkadaşım olmuştur. Sizinde kurallarınız olsun , önce siz aldığınız bu kuralların arkasında durur taviz vermeme konusunda ısrarcı olun sonra öğrenciler de mecburen öğreniyor. Bir de dersle ilgili kuralların bir kısmını öğrencilerle beraber alın , bazı öğrenciler öğretmenini dinlemezken akranını daha çok dinleyebiliyor. Küçük bir tavsiye olarak da sınıfta sizi yoran , akran zorbalığı vs yapan , ergen tripleri olan en fazla 3-5 kişi vardır bu öğrencilere görev verin mesela benim dersim de ahmet sınıf başkanı sensin gürültü çıkmasın çıkarsa seni sorumlu tutarım deyin , ödev kontrolünü bu öğrencilerden birine verin , bir işe yaradıklarını farkedince bu öğrencilerin bir kısmı düzelebiliyorlar. Böyle ufak dokunuşlarla bazı öğrencileri kazanabiliyoruz. Allah yardımcınız olsun hocam umarım üstesinden gelirsiniz
11 Ekim 2019 20:30

skramz
Aday Memur
Hocam kitaplarda ki gibi yönetilmiyor maalesef sınıflar. Kitaplarda hep ideal öğrencilere ders anlatacağımız varsayılıyor haralde. Meslek lisesinde de Çpl de de Anadolu Lisesi ve şuanda fen lisesinde çalışan biri olarak söylüyorum. İlk intiba çok önemli derse nasıl girerseniz , seneye nasıl başlarsanız öyle gider. Öğrenci dövmeye bende karşıyım ama bazen öyle öğrenciler geliyor ki mesleği bile yakmayı göze alıp dövmüşlüğüm oldu , mahkemelik olduğum da oldu ama Allah'ıma şükür atlattım. Sene başında ders ve sınıf kurallarımı açık açık üstüne basa basa anlatırım , ilk haftalarda özellikle kurallara uymayanlara gerekli yaptırımları yaparım katiyen taviz vermem ondan sonra bir bakarım kuralları öğrenmişler sene boyu hiç bir sınıfımda huzursuzluk olmaz , problem çıkmaz , dersin akışı bozulmaz. Benim sınıflarımda meslek lisesi dahil sorun çıkmazken , ağlayarak sınıfı terk eden taktik isteyen bir sürü özellikle bayan öğretmen arkadaşım olmuştur. Sizinde kurallarınız olsun , önce siz aldığınız bu kuralların arkasında durur taviz vermeme konusunda ısrarcı olun sonra öğrenciler de mecburen öğreniyor. Bir de dersle ilgili kuralların bir kısmını öğrencilerle beraber alın , bazı öğrenciler öğretmenini dinlemezken akranını daha çok dinleyebiliyor. Küçük bir tavsiye olarak da sınıfta sizi yoran , akran zorbalığı vs yapan , ergen tripleri olan en fazla 3-5 kişi vardır bu öğrencilere görev verin mesela benim dersim de ahmet sınıf başkanı sensin gürültü çıkmasın çıkarsa seni sorumlu tutarım deyin , ödev kontrolünü bu öğrencilerden birine verin , bir işe yaradıklarını farkedince bu öğrencilerin bir kısmı düzelebiliyorlar. Böyle ufak dokunuşlarla bazı öğrencileri kazanabiliyoruz. Allah yardımcınız olsun hocam umarım üstesinden gelirsiniz
erdem.k88, 2 hafta önce - Alıntıya git

sorumluluk vermeyi denedim mesela sırayla herkesi görevlendirdim sınıf listesine göre bu şekilde de aralarında kavga ediyolar derste ben konuşmadım ama beni sevmediği için yazdı veya beni yazdın mı diye devamlı birbirleriyle tartışma içine giriyolar o yöntem pek başarılı olmadı benim açımdan. öğrenci profilimiz biraz şımarık sadece sert olunca duruyolar hocalarımız bu şekilde başa çıkmış onlar da öyle alışmış bu sınıftakileri dövmezseniz susmazlar diyolar sağ olun yine de böyle böyle öğrenicem herhalde

17 Ekim 2019 21:59

syd170
Aday Memur

Hayret bizim okulda da bi ücretli hocayı bağırıyor diye veliler gönderdi. Bazı sınıflara hakim olmak gerçekten zor hangi yöntemi denersen dene

17 Ekim 2019 22:26

yalnizzlink
Daire Başkanı

büyük ihtimalle bayan öğretmensiniz doğu güneydoğu illerinde çocuklar bayan öğretmenden korkmuyor çekinmiyor bu nedenle sıkıntı yaşıyorsunuz taviz vermeyin çocuğun açıklarını arayın en küçük bir şeyde sınıfta tutanak tutup idareye veriyorum diyerek korkutun onları öyle şeyler yapın ki sizi ciddiye alıp önemsesinler

18 Ekim 2019 11:29

xrainmannnx
Şef

Bence bu meslek, bu haliyle sizi hak etmiyor hocam. Siz kişiliğinizden asla taviz vermeyin. Ayrıca üzülmeyin de . Bu bir ayıp değildir. Olsa olsa eğitimi yöneten ve eğitilen kişilerin ayıbıdır. Sorun yaşamayan öğretmen de yoktur ha. Onu söyleyeyim. Kendimden örnek vereyim mesela. Ben herhangi bir sorun yaşamıyor gibi görünüyorum. Ama sadece GÖRÜNÜYORUM. Yani koca bir tiyatro... kimsenin mutlu olduğunu sanmıyorum. Başka bir iş bulabilirseniz bırakın bence.

19 Ekim 2019 19:30

skramz
Aday Memur

büyük ihtimalle bayan öğretmensiniz doğu güneydoğu illerinde çocuklar bayan öğretmenden korkmuyor çekinmiyor bu nedenle sıkıntı yaşıyorsunuz taviz vermeyin çocuğun açıklarını arayın en küçük bir şeyde sınıfta tutanak tutup idareye veriyorum diyerek korkutun onları öyle şeyler yapın ki sizi ciddiye alıp önemsesinler


yalnizzlink, 6 gün önce - Alıntıya git

o yöntemi uygulamaya başladım ben de artık napayım cidden de veririm yani o dereceye getirdiler beni

19 Ekim 2019 19:32

skramz
Aday Memur

Bence bu meslek, bu haliyle sizi hak etmiyor hocam. Siz kişiliğinizden asla taviz vermeyin. Ayrıca üzülmeyin de . Bu bir ayıp değildir. Olsa olsa eğitimi yöneten ve eğitilen kişilerin ayıbıdır. Sorun yaşamayan öğretmen de yoktur ha. Onu söyleyeyim. Kendimden örnek vereyim mesela. Ben herhangi bir sorun yaşamıyor gibi görünüyorum. Ama sadece GÖRÜNÜYORUM. Yani koca bir tiyatro... kimsenin mutlu olduğunu sanmıyorum. Başka bir iş bulabilirseniz bırakın bence.


xrainmannnx, 5 gün önce - Alıntıya git

hemen pes etmek karakterimde yok hocam biraz daha uğraşmayı düşünüyorum taa kalkıp batıdan buraya kadar geldim pes etmek yok ne gerekirse yapıcam elimden geleni ama bazen bırakıp gidesim geliyo gerçekten ilerde istifa etmeyi düşünüyorum zaten eğer çok yıpranırsam

19 Ekim 2019 19:34

skramz
Aday Memur

Hayret bizim okulda da bi ücretli hocayı bağırıyor diye veliler gönderdi. Bazı sınıflara hakim olmak gerçekten zor hangi yöntemi denersen dene


syd170, 6 gün önce - Alıntıya git

siz batıdasınız sanırım batıdaki veliler çok kaprisliymiş buradaki veliler farklı açılardan sorun çıkarıyor mesela benim sınıflarımdan birinde bi çocuk var sınıfta çok gürültü oluyo diye ailesine şikayet etmiş fakat en çok konuşanlardan biri de kendisi. değişik değişik öğrenciler veliler var işte

19 Ekim 2019 22:28

fenci2019
Aday Memur

Allah yardımcınız olun hocam.Sizin yaşadığınız problemi aramızda mesleğinin bir döneminde veya her döneminde yaşamayan kişi aramızda yoktur.Eğitim sistemimiz öyle bir duruma geldi ki şu an elimizdeki öğrenci kalitesi geçmiş yıllara göre çok düştü.Yani sözün özü;her yıl yeni gelen öğrenci daha kötü geliyor.Eğer eldeki malzeme iyi olsaydı ne işim vardı idarecilikte.Hayatta hiçbir amacı yok gibi hiçbirşey dikkatini çekmeyen ,merak etmeyen,ilgisiz öğrenciler yüzünden meslekten soğudum.Şİmdi sizin durumunuza da çok iyi anlıyorum.Cuma günleri,hafta sonu sizin için nefes alma,pazartesi günleri stres yoğunluğudur.Sorun yaşadığınız sınıfa dersiniz yaklaştıkça stresten midenize ağrılar giriyordur.Mesleği icra ediyoruz ama sağlığımızdan da ömrümüzden de ömür gid

iyor.

20 Ekim 2019 20:31

skramz
Aday Memur

Allah yardımcınız olun hocam.Sizin yaşadığınız problemi aramızda mesleğinin bir döneminde veya her döneminde yaşamayan kişi aramızda yoktur.Eğitim sistemimiz öyle bir duruma geldi ki şu an elimizdeki öğrenci kalitesi geçmiş yıllara göre çok düştü.Yani sözün özü;her yıl yeni gelen öğrenci daha kötü geliyor.Eğer eldeki malzeme iyi olsaydı ne işim vardı idarecilikte.Hayatta hiçbir amacı yok gibi hiçbirşey dikkatini çekmeyen ,merak etmeyen,ilgisiz öğrenciler yüzünden meslekten soğudum.Şİmdi sizin durumunuza da çok iyi anlıyorum.Cuma günleri,hafta sonu sizin için nefes alma,pazartesi günleri stres yoğunluğudur.Sorun yaşadığınız sınıfa dersiniz yaklaştıkça stresten midenize ağrılar giriyordur.Mesleği icra ediyoruz ama sağlığımızdan da ömrümüzden de ömür gid

iyor.


fenci2019, 4 gün önce - Alıntıya git

hocam öğrencilerin çoğu zaten zorla geliyor okula paragraftan çıkarım bile yapamıyolar her şeyi hazır verirsen anca alıyolar hafta sonu da nefes alamıyoruz dyk kursları olduğu için ki benim kurs saatim az olmasına rağmen zor geliyo sanki insanı meslekten soğutmak için uğraşıyolar ama bakalım nereye kadar gidebileceğiz tabii öğrencilerin bu hale gelmesinde bizlerin de hataları vardır sistem zaten bozuk evet ama

Toplam 14 mesaj
 
ANKET
Türkiye ile Rusya arasında varılan anlaşmayı nasıl buldunuz?