Sayın Hocam, bu konu hakkında bulunduğunuz ilin rehberlik ve araştırma merkezinden de detaylı bilgi alabilirsiniz ama 5 yıl ramda çalışmış bir meslektaşınız olarak şöyle bilgi vereyim.
Tam zamanlı kaynaştırma kararı bulunan özel eğitim gereksinimli bir öğrencinin hangi derslerden kaç saat destek eğitim alacağına BEP Geliştirme Birimi Toplantısında kurulca karar verilir.Öğrencinin dersine giren tüm öğretmenler okul müdürü ya da müdür yardımcısı başkanlığında kurulun tabii üyesidir. Öğrencinin destek eğitim odasında alabileceği toplam ders saati haftalık ders saati toplamının %40 ını geçemez. (örneğin haftalık 30 saat ders varsa maksimum 12 saat )
Öğrencinin destek eğitim alacağı dersler noktasında aslolan öncelikli ihtiyaçları ve akranlarından bariz bir şekilde geride olduğu, başaramadığı, başarmakta zorlandığı derslerdir.
Somutlaştırmak gerekirse; örneğin A öğrencisi 4.sınıf öğrencisi iken 2.sınıf seviyesinde türkçe-matematik becerisini sahipse bu öğrenci için destek eğitim odasında öncelik bu derslerdir.Ayrıca genel gözlemlerimi söylüyorum -yanlış anlamayınız lütfen- tam zamanlı kaynaştırma öğrencilerinin çoğu beden eğitimi, görsel sanatlar, müzik gibi derslerde akranlarıyla hemen hemen aynı performansı sergiliyorlar ama diğer derslerde zorlanıyorlar.
Ama o kadar çeşitli yetersizlik türleri ve kişilerdeki farklı yansımaları var ki (örneğin karmaşık matematik problemini çözen otizmli öğrencinin basit bir çocuk şarkısını söyleyememesi gibi)
elbette bu derslerden de destek eğitim verilebilir ve gereklidir de.
Sonuç olarak öğrencinin aldığı tüm dersler için destek eğitim odasında ders verilebilir. Fakat esas olan bunun kararını yönetmeliğe uygun olarak öğrencinin tüm derslerdeki performansını ve yetersizlik türü ve derecesinin etkilerini kurulca değerlendirip karara bağlamak ve öğrencinin bu derslerde akranlarından anlamlı derecede farklılık göstermesini belirlemekle olur.
İyi çalışmalar diler, saygılar sunarım.
Sayın Hocam, bu konu hakkında bulunduğunuz ilin rehberlik ve araştırma merkezinden de detaylı bilgi alabilirsiniz ama 5 yıl ramda çalışmış bir meslektaşınız olarak şöyle bilgi vereyim.
Tam zamanlı kaynaştırma kararı bulunan özel eğitim gereksinimli bir öğrencinin hangi derslerden kaç saat destek eğitim alacağına BEP Geliştirme Birimi Toplantısında kurulca karar verilir.Öğrencinin dersine giren tüm öğretmenler okul müdürü ya da müdür yardımcısı başkanlığında kurulun tabii üyesidir. Öğrencinin destek eğitim odasında alabileceği toplam ders saati haftalık ders saati toplamının %40 ını geçemez. (örneğin haftalık 30 saat ders varsa maksimum 12 saat )
Öğrencinin destek eğitim alacağı dersler noktasında aslolan öncelikli ihtiyaçları ve akranlarından bariz bir şekilde geride olduğu, başaramadığı, başarmakta zorlandığı derslerdir.
Somutlaştırmak gerekirse; örneğin A öğrencisi 4.sınıf öğrencisi iken 2.sınıf seviyesinde türkçe-matematik becerisini sahipse bu öğrenci için destek eğitim odasında öncelik bu derslerdir.Ayrıca genel gözlemlerimi söylüyorum -yanlış anlamayınız lütfen- tam zamanlı kaynaştırma öğrencilerinin çoğu beden eğitimi, görsel sanatlar, müzik gibi derslerde akranlarıyla hemen hemen aynı performansı sergiliyorlar ama diğer derslerde zorlanıyorlar.
Ama o kadar çeşitli yetersizlik türleri ve kişilerdeki farklı yansımaları var ki (örneğin karmaşık matematik problemini çözen otizmli öğrencinin basit bir çocuk şarkısını söyleyememesi gibi)
elbette bu derslerden de destek eğitim verilebilir ve gereklidir de.
Sonuç olarak öğrencinin aldığı tüm dersler için destek eğitim odasında ders verilebilir. Fakat esas olan bunun kararını yönetmeliğe uygun olarak öğrencinin tüm derslerdeki performansını ve yetersizlik türü ve derecesinin etkilerini kurulca değerlendirip karara bağlamak ve öğrencinin bu derslerde akranlarından anlamlı derecede farklılık göstermesini belirlemekle olur.
İyi çalışmalar diler, saygılar sunarım.