Editörler :
13 Aralık 2019 13:59

Emineyzc
Aday Memur
İntraketin boyunu damarı hissettiğin yere göre ölçüyormusun ölçüp biraz geriden girmen gerekiyor direk hissettiğin yerden girersen ilerletince damardan çıkar ve patlar sana yardımcı olabicek bi arkadaşından yardım iste sana güzelce anlatsın bi kaç sefer eminim ki sonra hep yaparsın . İlk zamanlar bende alamıyordum ama kendine güven ve herkesin dediği gibi yapamıycam diye korkma hep dene
45alıhemsire, 1 ay önce - Alıntıya git
Mezun olduktan sonra 1 ay gönüllü hemşirelik yaptım.Bu dediğiniz bilgiyi ne hocalar ne de hemsireler soylemisti bana.Her girdiğimi patlattim her girdigimi patlattm.Sonra bu 1 aylik gönüllü hemsirelikte bunu bir hemşire söylemisti bana.İstediğin kadar geriden gir yeterli ucu damara rastlasın.Bu bilgi gerçekten değerli ve bunu çoğu arkadaşım bilmiyor
13 Aralık 2019 16:36

Hmsre93
Aday Memur
Mezun olduktan sonra 1 ay gönüllü hemşirelik yaptım.Bu dediğiniz bilgiyi ne hocalar ne de hemsireler soylemisti bana.Her girdiğimi patlattim her girdigimi patlattm.Sonra bu 1 aylik gönüllü hemsirelikte bunu bir hemşire söylemisti bana.İstediğin kadar geriden gir yeterli ucu damara rastlasın.Bu bilgi gerçekten değerli ve bunu çoğu arkadaşım bilmiyor
Emineyzc, 1 ay önce - Alıntıya git

Ben ölçerek geriden giriyorum iğnenin ucu damara denk gelsin diye olcuyorum ve o şekilde giriyorum. Başlarda derinden giriyorum. Kan falan gelmiyordu. Hatta bunu da bilmiyordum. Damarın üstünden girip delip geçiyordum, ya da intraket ilerlemiyordu. Sonra bu hatayı düzelttim. Yüzeysel girmeye alıştı elim. Her seferinde kan geliyor. Ölçerek de giriyorum. Ordaki sorunu çözdüm sanırım. Ama bu sefe de inkaketin iğnesi geri cektikten sonra ilerletirken birden kan akışı duruyor. Konuda birisi dedi ki" iğneyi geri çekerken elinle sabitlemedigin için damardan çıkıyorsun. " Bu mantıklı geldi sanırım olabilir. Ama diger elimle g deriyi gerdirirken nasıl aynı zamanda intraketi sabitlicem bunu bilemedim. Başka bi nedeni olabilir mi?

13 Aralık 2019 18:03

Emineyzc
Aday Memur

Ben ölçerek geriden giriyorum iğnenin ucu damara denk gelsin diye olcuyorum ve o şekilde giriyorum. Başlarda derinden giriyorum. Kan falan gelmiyordu. Hatta bunu da bilmiyordum. Damarın üstünden girip delip geçiyordum, ya da intraket ilerlemiyordu. Sonra bu hatayı düzelttim. Yüzeysel girmeye alıştı elim. Her seferinde kan geliyor. Ölçerek de giriyorum. Ordaki sorunu çözdüm sanırım. Ama bu sefe de inkaketin iğnesi geri cektikten sonra ilerletirken birden kan akışı duruyor. Konuda birisi dedi ki" iğneyi geri çekerken elinle sabitlemedigin için damardan çıkıyorsun. " Bu mantıklı geldi sanırım olabilir. Ama diger elimle g deriyi gerdirirken nasıl aynı zamanda intraketi sabitlicem bunu bilemedim. Başka bi nedeni olabilir mi?


Hmsre93, 1 ay önce - Alıntıya git
Girişte kan gördüğünüzde hemen igneyi cekmeyin 1 milim daha ilerletin Daha sonra bir elinizle sabit tutup diger elinizle iğneyi çekin.Çekerken ilerletmeyi unutmayın.Bu bu kadar kolay anlatilir ama kolay yapilmaz.Bol pratik gerekir.Etrafa aldırmayın
13 Aralık 2019 19:20

Hmsre93
Aday Memur
Girişte kan gördüğünüzde hemen igneyi cekmeyin 1 milim daha ilerletin Daha sonra bir elinizle sabit tutup diger elinizle iğneyi çekin.Çekerken ilerletmeyi unutmayın.Bu bu kadar kolay anlatilir ama kolay yapilmaz.Bol pratik gerekir.Etrafa aldırmayın
Emineyzc, 1 ay önce - Alıntıya git

Ben girişte kan görür görmez iğneyi geri çekiyorum. İğneyi geri çekerken diğer elimle gerdirdigim yeri bırakmıyorum yani iğneyi diğer elimle tutmuyorum. Heralde gerdirmeyi bırakırsam damardan çıkarım diye korkuyorum. Bir de iğneyi geri cekerken aynı zamanda ilerletmiyorum. 3 şey buldum yanlış yaptığım. Çok teşekkür ederim. Allah razı olsun sizden. Hepinizden. Bu kadar iyi yorumlar alacağımı tahmin edemezdim. Herkes istifa et, daha öğrenemedin mi dicek diye yazmaya korkuyordum buraya. Sonunda yazdım. Gerçekten Allah sizlere kötü gün göstermesin. Ne kadar büyük bi iyilik yaptığınızı bilemezsiniz. Her gün ağlıyorum bu yüzden. İşte yadırgıyorum yadirganmasam bile öyle hissediyorum. Herkese muhtaç oluyorum. Çok teşekkür ederim. Bunlara dikkat edecem. Ekran görüntüsü alıp devamlı okucam.

13 Aralık 2019 20:06

ogrenciyim
Şef

Ben girişte kan görür görmez iğneyi geri çekiyorum. İğneyi geri çekerken diğer elimle gerdirdigim yeri bırakmıyorum yani iğneyi diğer elimle tutmuyorum. Heralde gerdirmeyi bırakırsam damardan çıkarım diye korkuyorum. Bir de iğneyi geri cekerken aynı zamanda ilerletmiyorum. 3 şey buldum yanlış yaptığım. Çok teşekkür ederim. Allah razı olsun sizden. Hepinizden. Bu kadar iyi yorumlar alacağımı tahmin edemezdim. Herkes istifa et, daha öğrenemedin mi dicek diye yazmaya korkuyordum buraya. Sonunda yazdım. Gerçekten Allah sizlere kötü gün göstermesin. Ne kadar büyük bi iyilik yaptığınızı bilemezsiniz. Her gün ağlıyorum bu yüzden. İşte yadırgıyorum yadirganmasam bile öyle hissediyorum. Herkese muhtaç oluyorum. Çok teşekkür ederim. Bunlara dikkat edecem. Ekran görüntüsü alıp devamlı okucam.


Hmsre93, 1 ay önce - Alıntıya git
canım kardeşim üzülme böyle şeyler için. sana bir olayımı anlatayım. Bu arada sağlıkçı değilim. Görev yaptığım silahlı birimde yaralanmıştım. Bi hastaneye yatırdılar. koroner de kaldıktan sonra normal yere aldılar beni. Ameliyat frlan oldum tabi bu arada. Sebebini bilmiyorum ama günlük kan alınıyordu. Bi hemşire vardı ,çıtı pıtı bi kız işte. koluna her iğne soktuğunda bu damarınız ölmüş diyordu :) . tabi hastanede kaldığım sürece samimi oldum . Nezamandır bu iştesin dediğimde o da geçen seneden beri abi dedi. İlk yardımcı sertifikam vardı benimde , az buçuk damar yolu frlan açabiliyordum. Tabi sizler gibi kafadan damar yolu açamam ama koldan felan açabiliyordum. İzliyordum damar yolu açmasını , hataları belli oluyordu:) Ama yeni birisi sonuçta ve o kıza sert bir tavır yapamam tabiki. zamanla söyledim kendisine bunu :) Özellikle kanı kendisinin almasını istiyordum ki benim üzerimde pratik yapsın . o kız çocuğu 3 hafta sonra damar yolunu üst koluma açtı. Yani ne olacak başarısız olsan . Kaç bininci denemede ampulü buldu adam. Takılma böyle şeylere . Sizler bizim kıymetlimizsiniz. Tüm sağlıkçı kardeşlerime selamlar
13 Aralık 2019 22:39

itfayeci54321
Aday Memur

bebek kan almada iğneyi kırıp alınca kan daha hızlı geliyor

14 Aralık 2019 01:07

hokah
Aday Memur

Bu nasıl oluyor anlamıyorum o şekilde nasıl çıkıyor damardan kafam almıyor. Ama her defasında aynı hatayı yapıyorum hep kan geliyor tamam oldu sanıyorum iğneyi çekip ilerletme aşamasında sorun yaşıyorum. Bunu önlemek için bi püf noktası var mı artık acamamaya alıştım elim ayağıma dolaşıyor


Hmsre93, 1 ay önce - Alıntıya git
iğneyi damara girdiğiniz anda hafifçe geri cekmeniz lazım. fazla geri çekerseniz plastik iğne içerde kıvrılır ilerlemez. Eğer metal iğneyi geç çekerseniz ucu keskin olduğundan damarda olsa dahi ilerlerken damarı yirtip patlatabilir. Damara girdiginizi hissettiginiz anda cok cok az geri çekin iğneyi, maksat ucunda sadece plastik kalsin damari metal igne ucu delmesin.
20 Aralık 2019 21:54

glyknk
Aday Memur

Merhabalar, bunlar geçici şeyler, diğer arkadaşların dedikleri gibi kendinize güvenin yeter. Damarı gerdirip girdikten sonra kanı görünce gerdirmeye gerek yoktur iğneyi tutup ilerleyin damara girdikten sonra çıkmaz.

20 Aralık 2019 22:32

!. İdari Mahkeme .!
Memur

pratik yap::)

Toplam 29 mesaj
 
ANKET
CHP'li belediyelerin, Cemevlerine ibadethane statüsü veren uygulamalarını;