Editörler :
25 Haziran 2020 19:47   


Zorunlu Hizmet Affı Cezaya Dönüştü

Mağduriyetimizi ana sayfaya taşımanızı istiyoruz memurlar.net

17/04/2015 tarihinde 29329 sayılı resmi gazetede yayınlanan yönetmeliğin 40. Maddesinin 6. Bendinde zorunlu hizmet sürelerinin bitiminden itibaren kurumlarında devam edenlere 1. Yıl %25 2.yıl %50 3.yıl ve üzeri %100 artırımlı olarak hizmet puanı verilmiştir. Söz konusu bu uygulamadan 2010 ve öncesi öğretmenler 06/05/2010 yılında yayınlanan hizmet affı yönetmeliği ile , zorunlu görev yerlerinde çalışanlar da muaf tutulmuş olup zorunlu hizmet yerlerinde görev yapan veya yapmakta olan personele bir hak sağlamamıştır.

Zaten böyle bir affın mağduriyetini halen zorunlu görev yerinde yapanlar yaşamaktadır. Ayrıca kendi seçimleriyle değil zorunlu muaf tutulmuşlardır. Böyle bir beklenti içerisinde olsalar zorunlu görev olmayan yerleri düşük kpss puanları ile tercih ederlerdi. 2015 te yayınlanan yönetmelikle 2010 ve öncesi muaf tutulan bu öğretmenlere 2010 sonrası atanan öğretmenler aynı zorunlu görev mahalli olan yerlerde hatta aynı okulda meslektaşları ile bu haktan yararlanamamaktadır. Bu eşitlik ilkesine aykırıdır. Birçok meslektaşımız bu verilen ek puanlardan haberi yok ve bazıları da bu puanların tek seferlik kalıcı olmadığını düşünmekteydiler. Fakat bir kısmı bu durumu atama ve yer değiştirme döneminde öğreniyor, bazıları da kıdemli olmasına rağmen norm fazlası olunca farkında oluyordu. Nitekim tüm eğitim sendikalarda ileride öğretmenler arasında haksızlığa neden olacak bu uygulamaya itiraz ettiklerini belirttiler. Bu adil olmayan durumu örneklerle açıklayalım.

Örneğin bir okulumuz var A okulu ve hizmet puanı 20. A okulunda çalışan iki personel var birisi 2010 Mayıs öncesi atanmış X kişi, diğeri ise 2012 de atanmış Y kişisi diyelim.

Bu iki personel 2012-2013-2014 de her ikisi de 20?şer hizmet puanı alıyor. 17/04/2015 tarihinde 29329 sayılı resmi gazetede yayınlanan yönetmeliğin 40. Maddesinin 6. Bendinde zorunlu hizmet sürelerinin bitiminden itibaren kurumlarında devam edenlere 1. Yıl %25 2.yıl %50 3.yıl ve üzeri %100 artırımlı olarak hizmet puanı verilmesi kararı çıkıp, Söz konusu bu uygulamadan 2010 ve öncesi öğretmenler 06/05/2010 yılında yayınlanan hizmet affı yönetmeliği ile , zorunlu görev yerlerinde çalışanlar da muaf tutuldular İşte yönetmelikle beraber iş burda değişiyor...

2016 yılında aldıkları puan

X şahıs 20 puan

Y şahıs 25 puan

2017 yılında aldıkları puan

X şahıs yine 20 puan

Y şahıs bu sefer 30 puan

2018 yılında aldıkları puan

X şahıs yine 20 puan

Y şahıs 40 puan ve sonraki yıllar 2010 öncesi atanan hep 20 puan diğeri ise 40 puanalmaya devam ediyor.

Kıdem olarak yüksek olan kişi birkaç yılda çok sonradan gelen meslektaşının puan olarak arkasında kalıyor ve kıdemli öğretmenler atamada sıkıntılar yaşıyor.

Şöyle diyelim;

2010 Mayıs öncesi atanan

X kişi (10 yıllık görevine rağmen) hizmet puanı 200

2012?de atanan Y kişi (8 yıllık görevine rağmen) hizmet puanı 235

ve artık Y zorunlu bölgeden ayrılana kadar fark katlanmaya devam

artık her yıl

X kişi 20 puan

Y kişi 40 puan her yıl fark 20 artıyor.

Kıdem olarak düşük olan Y kişi hem daha kolay tayin oluyor Hemde okulda norm fazlası durum oluşursa kıdemli öğretmen gönderiliyor.

Yani 2010 Mayıs öncesi atanan ile 2010 Mayıs sonrası atanan kişiler arası hizmet puanı her yıl katlanarak artıyor 19/06/2020 tarihinde 31160 sayılı resmî gazetede yayınlanan yönetmelik değişikliği ile -%100 alan %100 almaya devam,okulunu değiştirirse %50 fazla almaya devam yani yine 2010 Mayıs öncesi af mağdurları ezilmeye devam denildi.Her şekilde eşit şartlarda çalışan ama ezilen bir 2010 Mayıs öncesi atanan Af mağdurları var.

19 /06/2020 tarihinde 31160 sayılı resmi gazetede yayınlanan yönetmelikte bu haksız duruma çare olmadığı görülmektedir. Söz konusu halen zorunlu hizmet yerlerinde görev yapan öğretmenlerin 2015 yılında itibaren verilmesi gereken ek hizmet puanlarının 2010 ve öncesi zorunlu görev yerlerinde çalışanlara verilmesi, herkese eşit ve adil bir hizmet puanı uygulanmasını talep ediyoruz.''

25 Haziran 2020 23:34

Ahmet Kaleli
Memur

bence sınır getirilsin, mesela 100 puanda dursun

26 Haziran 2020 17:04

muallim0180
Aday Memur
Bu yasa ilk çıktığında da zorunlu hizmetim bitti ohhh diye sevinenler şimdi puan derdine düştü. Her gün yeni bir kanun çıkıyor. İleride atanan arkadaşlar belki bizden çok farklı avantajlar sağlayacak bilemeyiz. O yüzden çalıştığınız yeri sevin mutlu olmaya bakın. Yoksa o yer dünyanın en güzel yeri de olsa size tat vermez. Hadi rast gele.
26 Haziran 2020 17:18

asd_dfj
Şube Müdürü
Bu yasa ilk çıktığında da zorunlu hizmetim bitti ohhh diye sevinenler şimdi puan derdine düştü. Her gün yeni bir kanun çıkıyor. İleride atanan arkadaşlar belki bizden çok farklı avantajlar sağlayacak bilemeyiz. O yüzden çalıştığınız yeri sevin mutlu olmaya bakın. Yoksa o yer dünyanın en güzel yeri de olsa size tat vermez. Hadi rast gele.
muallim0180, 2 hafta önce - Alıntıya git

Sen yazılanları okumadan yazmışsın.Birincisi ben muaf olmayı istemedim, muaf olmak ister misin yoksa katlamalı puan mı istersin diye sormaları getekirdi en başta. Ben muaf olmama rağmen yıllardır zorunlu hizmette çalışıyorum. Aynı okulda benden 3 5 sene sonra atananların puanı brni geçmiş durumda. İkimiz de zorunlu hizmet okulundayız ama bana onun yarısı kadar puan veriliyor.Ayrıca ona 2 yıla ek bir kademe verilirken bana verilmiyor. Yani mesele yerini sevip sevmeme değil,adalet ve eşitlik meselesi. Bilmem anlatabildim mi?

26 Haziran 2020 17:32

muallim0180
Aday Memur

Sen yazılanları okumadan yazmışsın.Birincisi ben muaf olmayı istemedim, muaf olmak ister misin yoksa katlamalı puan mı istersin diye sormaları getekirdi en başta. Ben muaf olmama rağmen yıllardır zorunlu hizmette çalışıyorum. Aynı okulda benden 3 5 sene sonra atananların puanı brni geçmiş durumda. İkimiz de zorunlu hizmet okulundayız ama bana onun yarısı kadar puan veriliyor.Ayrıca ona 2 yıla ek bir kademe verilirken bana verilmiyor. Yani mesele yerini sevip sevmeme değil,adalet ve eşitlik meselesi. Bilmem anlatabildim mi?


asd_dfj, 2 hafta önce - Alıntıya git
Yahu hocam. bana sordular mı diyorsun da. o zaman böyle puan katlama işi de yoktu, 2 yıla 1 kademe işi yoktu. daha sonradan çıkan davalar bunlar. Ortada hiç bişey yokken sana zorunlu hizmet affı gelecek ben istemiyorum mu diyeceksin. bırak allahını seversen komik olma.
26 Haziran 2020 17:36

asd_dfj
Şube Müdürü
Yahu hocam. bana sordular mı diyorsun da. o zaman böyle puan katlama işi de yoktu, 2 yıla 1 kademe işi yoktu. daha sonradan çıkan davalar bunlar. Ortada hiç bişey yokken sana zorunlu hizmet affı gelecek ben istemiyorum mu diyeceksin. bırak allahını seversen komik olma.
muallim0180, 2 hafta önce - Alıntıya git

Hocam sen komik olma asıl. Ben bu muafiyetten faydalanmış ve sevinmiş olsam neden yıllardır hala zorunlu hizmet okulundayım? Hiç mi düşünüp yazmazsın akıl var akıl. "Adam hala zorunluda bu adam muafiyetten faydalanmış mı?" diye akledemiyor musun?

26 Haziran 2020 17:39

asd_dfj
Şube Müdürü

Katlamalı puan ve ek kademe kuralı geldiğinde muafiyete bakmaksızın zorunluda çalışanlara bu haklar sağlanmalıydı. Zorunludaysan eşitsin demektir. Eğer muaf olup gittiysen zaten o haklardan faydalanamazsın. Bu sefer anlaşıldı umarım.

26 Haziran 2020 17:48

muallim0180
Aday Memur

Hocam sen komik olma asıl. Ben bu muafiyetten faydalanmış ve sevinmiş olsam neden yıllardır hala zorunlu hizmet okulundayım? Hiç mi düşünüp yazmazsın akıl var akıl. "Adam hala zorunluda bu adam muafiyetten faydalanmış mı?" diye akledemiyor musun?


asd_dfj, 2 hafta önce - Alıntıya git
Hocam sonradan çıkan bi şey için sen diyorsun neden bana puan vermiyorlar. Daha sonra çıkan her türlü durumdan faydalanmak zorunda değiliz bu bi gerçek. Bi emeklilik yasasını değiştirdiler insanlar nerdeyse mezarda emekli olacak. sen diyor musun ben erken emekli oluyorum benden sonrakiler geç oluyor eşitlikten dolayı beni de geç emekli edin.
26 Haziran 2020 17:55

asd_dfj
Şube Müdürü
Hocam sonradan çıkan bi şey için sen diyorsun neden bana puan vermiyorlar. Daha sonra çıkan her türlü durumdan faydalanmak zorunda değiliz bu bi gerçek. Bi emeklilik yasasını değiştirdiler insanlar nerdeyse mezarda emekli olacak. sen diyor musun ben erken emekli oluyorum benden sonrakiler geç oluyor eşitlikten dolayı beni de geç emekli edin.
muallim0180, 2 hafta önce - Alıntıya git

O kanun da beni brni etkiledi. 2008 öncesi atanmama rağmen 2008 sonrası sayılıp emekli maaşım nerdeyse yarıya düştü. 5510 sayılı kanuna tabi tutuldum. Ordaki adaletsizlik için de çok uğraştık ve uğraşacağız. Adalet yerini bulana kadar. Ben yaptım demekle olmaz bu işler. Bir gecede çıkan kanunla milyonların hayatı olumsuz etkileniyor. Bu kadar yenen hak nasıl ödenecek?

26 Haziran 2020 18:04

muallim0180
Aday Memur

O kanun da beni brni etkiledi. 2008 öncesi atanmama rağmen 2008 sonrası sayılıp emekli maaşım nerdeyse yarıya düştü. 5510 sayılı kanuna tabi tutuldum. Ordaki adaletsizlik için de çok uğraştık ve uğraşacağız. Adalet yerini bulana kadar. Ben yaptım demekle olmaz bu işler. Bir gecede çıkan kanunla milyonların hayatı olumsuz etkileniyor. Bu kadar yenen hak nasıl ödenecek?


asd_dfj, 2 hafta önce - Alıntıya git
peki hocam. rast gele
26 Haziran 2020 22:30

d.zz
Şube Müdürü

Umarım bu haksızlığa dur denir. Aynı okulda aynı görevi yapıpta farklı hizmet puanı almak büyük bir adaletsizlik olur.

26 Haziran 2020 22:33

boga21
Aday Memur

Bende aynı durumu yasayan biri olarak bu haksızlığa dur denmesini istiyorum biz muaf olmak istemedim meb bizi muaf tuttu hala aynı okulda görev yapıyorum benden sonra atanan öğretmenler daha fazla puanda şu an

26 Haziran 2020 22:37

boga21
Aday Memur

Lütfen bu durum böyle havada kalmasın arkadaşlardan destek bekliyoruz

26 Haziran 2020 22:39

boga21
Aday Memur

Daha once atandigim arkadaslaeim benden daha fazla puana sahip

26 Haziran 2020 22:40

boga21
Aday Memur

Umarim durumu meb görür yargıya taşıyıp yıllarca beklemek istemiyorum çünkü yargı yoluyla puan alanları duydum

26 Haziran 2020 22:41

boga21
Aday Memur

Peki bu duruma sendikalar neden sessiz

26 Haziran 2020 22:45

boga21
Aday Memur

Her türlü haber ana sayfaya taşınırken bu durum neden haber yapılmıyor

26 Haziran 2020 22:46

boga21
Aday Memur

Memurlar net i bu durumda sorumluluk almaya davet ediyorum

26 Haziran 2020 22:48

boga21
Aday Memur

Lütfen bu durum ana sayfaya taşınsın

26 Haziran 2020 22:49

boga21
Aday Memur

Arkadaşlarım lütfen destek olun

26 Haziran 2020 22:51

boga21
Aday Memur

Bu ceza bize reva mı

Toplam 55 mesaj
 
ANKET
Kurs, lisansüstü eğitim, ödül ve projeler için öğretmenlere hizmet puanı verilmesi hakkında ne düşünüyorsunuz?