Editörler : Mehmet Balci
29 Haziran 2020 09:08   


Kendi Şehrinde 657/4B mi Gurbette 399 mu?

Evet arkadaşlar soru açık.

Birinde kadro avantajı var diğerinde doğduğun büyüdüğün yerde çalışmak. Bir de arada 1500 liraya yakın maaş farkı var tabii.

Sizce hangisi? Neden?

29 Haziran 2020 09:22

ccc6420.
Aday Memur

gurbettekiler kendi memleketlerine gelmek için çırpınıyor sen gurbetmi memleketimmi diyorsun o 1500 den fazlası gurbette cebinden çıkacak zaten

29 Haziran 2020 09:23

tuugbiss
Şef

il dışında ev bulmak zor buldun diyelim bir sürü masraf ,ben kendi memleketimi isterim ki istiyorum da il dışındayım ve zorlanıyorum açıkçası.o aradaki 1500 maaş farkı kira ve eşyalara gidecek ve il dışındayken ailenle ilgili bi şey olsa Allah korusun yetişemiyorsun 2-3 günlük tatil olsa gidemiyorsun.zor iş vesselam Allah hakkında hayırlı olanı nasip etsin :)

29 Haziran 2020 09:25

tuugbiss
Şef

gurbettekiler kendi memleketlerine gelmek için çırpınıyor sen gurbetmi memleketimmi diyorsun o 1500 den fazlası gurbette cebinden çıkacak zaten


ccc6420., 2 hafta önce - Alıntıya git

kesinlikle

29 Haziran 2020 09:29

Portuga34
Memur

çalıştığınız kurumdan ve yaptığınız işten memnunsanız 4b. diğer türlü tabii ki 399.

ama dediğim gibi iş ortamı, çalışma arkadaşları ve yaptığınız işin sizi tatmin etmesi çok daha önemli. şu an işe giderken ayaklarınız geri geri gitmiyorsa iş ve ortam değişikliği yapıp riske girmeyin. zira gittiğiniz yerde umduğunuz ortamı bulamayabilirsiniz.

29 Haziran 2020 13:25

Smh1
Şef

il dışında ev bulmak zor buldun diyelim bir sürü masraf ,ben kendi memleketimi isterim ki istiyorum da il dışındayım ve zorlanıyorum açıkçası.o aradaki 1500 maaş farkı kira ve eşyalara gidecek ve il dışındayken ailenle ilgili bi şey olsa Allah korusun yetişemiyorsun 2-3 günlük tatil olsa gidemiyorsun.zor iş vesselam Allah hakkında hayırlı olanı nasip etsin :)


tuugbiss, 2 hafta önce - Alıntıya git

amin. inşallah herkes hakkında hayırlısı olur.

29 Haziran 2020 22:16

mttt9
Aday Memur

399 u 4 b yi boşver.Ailenin yanında büyüyemezsin hedeflerini gerçekleyemizsin.Maalesef akrabalarımız getirdiğinden çok götürüyo.Tabi ideallerin varsa.İdealin yoksa bahçeli bi ev alırsınız çocuklara da ailen bakar gül gibi geçinirsiniz 3 e 5 e bakılmaz vesselam

30 Haziran 2020 08:54

serhat99
Müsteşar Yardımcısı

memleketinden sıkılmadıysan ayrılmak için bir nedenin yoksa memleketinde kalmanı tavsiye ederim.

30 Haziran 2020 11:43

Yavuzyvz73737

Memleketim olsun da isterse özel sektör olsun

30 Haziran 2020 14:04

Smh1
Şef

herkes memleketini çok seviyormuş. gurbet olsun kadrolu olsun diyen hiç çıkmadı :)

ek olarak herkes gurbette kira gideri var demiş de insan doğduğu büyüdüğü yerde de kirada oturuyor olabilir arkadaşlar.

30 Haziran 2020 17:00

serhat99
Müsteşar Yardımcısı

herkes memleketini çok seviyormuş. gurbet olsun kadrolu olsun diyen hiç çıkmadı :)

ek olarak herkes gurbette kira gideri var demiş de insan doğduğu büyüdüğü yerde de kirada oturuyor olabilir arkadaşlar.


Smh1, 1 hafta önce - Alıntıya git

kardeş 399 kadrolu değil ki. gönlün gitmek istiyorsa git tabi ancak sonra tayin olmak için yine kpssye girmek zorunda kalabilirsin.

30 Haziran 2020 18:18

Smh1
Şef

kardeş 399 kadrolu değil ki. gönlün gitmek istiyorsa git tabi ancak sonra tayin olmak için yine kpssye girmek zorunda kalabilirsin.


serhat99, 1 hafta önce - Alıntıya git

657 değil ama 399 da kadroludur. Kadro karşılığı sözleşmeli olarak geçiyor. Memur haklarının hepsine sahip. Sadece yıllık izin devretmiyor ve tayin konusu sıkıntı.

30 Haziran 2020 18:34

vay-arkadaş
Şef

657 değil ama 399 da kadroludur. Kadro karşılığı sözleşmeli olarak geçiyor. Memur haklarının hepsine sahip. Sadece yıllık izin devretmiyor ve tayin konusu sıkıntı.


Smh1, 1 hafta önce - Alıntıya git

657 de yıllık iznin devrettiğini bilmiyordum.

30 Haziran 2020 18:41

vay-arkadaş
Şef

bence gurbet dediğinizin neresi olduğuna göre değişir. imkanlar açısından yaşadığınız şehirle aynı veya daha iyi şartlara sahip mi bu önemli bir kriter. bir de halihazırda çalıştığınız yerde mutlu musunuz? emekli olduğunuzda alacağınız para değişkenlik gösterecek mi? yaşadığınız yerde de kirada oturuyorsanız 1500 lira iyi bir fark. bir de kurum da önemli sanırım.

30 Haziran 2020 19:14

Portuga34
Memur

657 de yıllık iznin devrettiğini bilmiyordum.


vay-arkadaş, 1 hafta önce - Alıntıya git

Sadece son iki yılın izni devrediyor. devreden izinleri de amir kullandırmıyor genelde. izin konusunda değişen bir şey yok yani. :)

30 Haziran 2020 19:52

Smh1
Şef

Sadece son iki yılın izni devrediyor. devreden izinleri de amir kullandırmıyor genelde. izin konusunda değişen bir şey yok yani. :)


Portuga34, 1 hafta önce - Alıntıya git
Evet maalesef amirin kullandırmaması gibi küçük pürüzler :) mevcut. Ayrıntıya girmedim hocam. Amirin kullandırıp kullandırmaması tabii daireden daireye değişir.
30 Haziran 2020 21:15

mehmetakif.1
Aday Memur

657 değil ama 399 da kadroludur. Kadro karşılığı sözleşmeli olarak geçiyor. Memur haklarının hepsine sahip. Sadece yıllık izin devretmiyor ve tayin konusu sıkıntı.


Smh1, 1 hafta önce - Alıntıya git
399 da yıllık izin devrediyor.
30 Haziran 2020 22:49

Smh1
Şef
399 da yıllık izin devrediyor.
mehmetakif.1, 1 hafta önce - Alıntıya git

en son devretmiyordu sendikalar çabalıyordu. demek devrediyor artık, güzel olmuş.

30 Haziran 2020 23:15

mehmetakif.1
Aday Memur

en son devretmiyordu sendikalar çabalıyordu. demek devrediyor artık, güzel olmuş.


Smh1, 1 hafta önce - Alıntıya git
Evet 1 yıl devrediyor artık.
01 Temmuz 2020 08:25

Selç14
Memur

herkes memleketini çok seviyormuş. gurbet olsun kadrolu olsun diyen hiç çıkmadı :)

ek olarak herkes gurbette kira gideri var demiş de insan doğduğu büyüdüğü yerde de kirada oturuyor olabilir arkadaşlar.


Smh1, 1 hafta önce - Alıntıya git

Birçok kişinin samimi yorumlar yapmadığını düşünüyorum. Gerçekten böyle düşünüyor olabilirler ama sanmıyorum yani inandırıcı değil belki 3 belki 5 sene sonra memlekete bir şekilde gelirsin. Ama 399 un verdiği imkanları 4b de bulamazsın. ÜStelik gurbete gidip kira ödeyeceksen de memleketine geri döndüğünde ödemeyeceksin ve fazladan 1500 2000 cepte kalacak. İmkanlar daha önemli bana göre .

01 Temmuz 2020 09:03

sözleşmelişef
Aday Memur

Kendi memleketinde 4/B?li olarak çalışan birisi olarakyazıyorum. Eğer imkanınız varsa kesinlikle kadrolu olmaya bakın. Ben kendi memleketimde çok güzel bir kurumda çalışıyor olmama rağmen 2020/1 tercihlerinde neresi olursa olsun yazıp gitmeyi düşünüyorum.

Toplam 48 mesaj
 
ANKET
Kurs, lisansüstü eğitim, ödül ve projeler için öğretmenlere hizmet puanı verilmesi hakkında ne düşünüyorsunuz?