mahkeme kararım;
.....Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Teknik Programlar Bölümü Biyomedikal Cihaz Teknolojisi Programı'ndan mezun olan ve ........Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Uygulama ve Araştırma Hastanesi'nde Sağlık Teknikeri olarak görev yapmakta olan davacının, 02.09.2019 tarihinde ..... Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı'ndan mezun olduğundan bahisle 657 sayılı Kanun'un 36. maddesi uyarınca intibak işlemlerinin yapılarak, özel hizmet tazminatı, ek ödeme ve diğer maaş gelirlerinin mesleki üst öğrenim olarak bitirdiği bölüme göre güncellenmesi isteminin zımnen reddine dair işlemin; hukuka aykırı olduğu, Yükseköğretim Kurulu Yürütme Kurulu'nun 06.05.2020 tarihli toplantısında Elektrik-Elektronik Mühendisliği Programı'nın Biyomedikal Cihaz Teknolojisi Ön Lisans Programı'nın üst öğrenimi olduğuna karar verildiği ve mesleğiyle ilgili üst öğrenimi bitiren davacıya yeni öğrenim durumundan kaynaklanan zam ve tazminatların ödenmesi gerektiği öne sürülerek iptali ile davacının işlem nedeniyle yoksun kaldığı parasal hakların yasal faizi ile birlikte ödenmesine karar verilmesi istenilmektedir.
SAVUNMANIN ÖZETİ: Olaya ilişkin 05.05.2006 tarihli ve 26159 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Devlet Memurlarına Ödenecek Zam ve Tazminatlara İlişkin Bakanlar Kurulu Kararı uyarınca, bulundukları hizmet sınıflarından bir kadroya atanılamayacak herhangi bir üst öğrenimi bitirenlere bitirdikleri üst öğrenimden dolayı zam ve tazminat ödenemeyeceği, bu sebeple davacının mezun olduğu lisans programının daha önce bitirdiği ön lisans programı yönünden üst öğrenim olup olmadığının tespit edilmesi gerektiği, davacının kadro sınıfının Sağlık Hizmetleri olduğu ve mühendislik kadrosunun ise Teknik Hizmetler Sınıfında yer aldığı öne sürülerek, davanın reddine karar verilmesi gerektiği savunulmaktadır. TÜRKMİLLETİADINAKarar veren Sivas İdare Mahkemesi'nce dava dosyası incelenerek işin gereği görüşüldü:
Dava, ...... Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Teknik Programlar Bölümü Biyomedikal Cihaz Teknolojisi Programı'ndan mezun olan ve .......... Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Uygulama ve Araştırma Hastanesi'nde Sağlık Teknikeri olarak görev yapmakta olan davacının, 02.09.2019 tarihinde ........ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı'ndan mezun olduğundan bahisle 657 sayılı Kanun'un 36. maddesi uyarınca intibak işlemlerinin yapılarak, özel hizmet tazminatı, ek ödeme ve diğer maaş gelirlerinin mesleki üst öğrenim olarak bitirdiği bölüme göre güncellenmesi isteminin zımnen reddine dair işlemin iptali ile davacının işlem nedeniyle yoksun kaldığı parasal hakların yasal faizi ile birlikte ödenmesine karar verilmesi istemiyle açılmıştır.
657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 36. maddesinin 'Sağlık Hizmetleri ve Yardımcı Sağlık Hizmetleri Sınıfı' başlıklı (III). bendinde; bu sınıfın, sağlık hizmetlerinde (hayvan sağlığı dahil) mesleki eğitim görerek yetişmiş olan tabip, diş tabibi, eczacı, veteriner hekim gibi memurlar ile bu hizmet sahasında çalışan yüksek öğrenim görmüş fizikoterapist, tıp teknoloğu, ebe, hemşire, sağlık memuru, sosyal hizmetler mütehassısı, biyolog, pisikolog, diyetçi, sağlık muhendisi, sağlık fizikçisi, sağlık idarecisi ile ebe ve hemşire, hemşire yardımcısı, (fizik tedavi, laboratuvar, eczacı, diş anestezi, röntgen teknisyenleri ve yardımcıları, çevre sağlığı ve toplum sağlığı teknisyeni dahil) sağlık savaş memuru, hayvan sağlık memuru ve benzeri sağlık personelini kapsadığı hükme bağlanmış, Kanun'a ekli I sayılı Ek Gösterge Cetvelinin "(lll)-Sağlık Hizmetleri Sınıfı" bölümünün (a) bendinde, uzman tabip, tabip, diş hekimi, uzman veteriner hekim, veteriner hekim, eczacı, biyolog, tıpta uzmanlık tüzüğünde belirtilen dallarda uzmanlık belgesi alanlar veya bu dallarda uzmanlık unvanını doktora aşaması ile kazanmış bulunanlara verilecek ek gösterge oranları, (b) bendinde, diğer sağlık bilimleri lisansiyerlerine verilecek ek gösterge oranları, (c) bendinde ise, kadroları bu sınıfa dahil olup da yukarıda sayılanlar dışında kalanlardan; yüksek öğrenim görenler ile diğerlerine verilecek ek gösterge oranları belirtilmiştir.Aynı Kanun'un 152. maddesinde devlet memurlarına ödenecek zam ve tazminatlar belirtilmiş, anılan maddenin 2. fıkrasında; tazminatların, görevin önem, sorumluluk ve niteliği, görev yerinin özelliği, hizmet süresi, kadro unvan ve derecesi ve eğitim seviyesi gibi hususlar gözönüne alınarak ödeneceği hükme bağlanmıştır.657 sayılı Kanun'un 152. maddesine dayanılarak çıkarılan ve 05/05/2006 tarih ve 26159 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan 2006/10344 sayılı Bakanlar Kurulu kararının 4/(e) maddesinde; "Kurumların teknik ve sağlık hizmetleri sınıflarına ait kadrolarda bulunanlardan, bulundukları hizmet sınıflarına atanılabilecek mesleki bir üst öğremini bitirenlere, cetvellerde ayrıca belirtilen istisnai durumlar hariç olmak üzere, kariyerleri (mesleki üst öğrenimleri) esas alınarak zam ve tazminat ödenir. Kadroları teknik ve sağlık hizmetleri sınıflarında bulunanlardan, bulundukları hizmet sınıflarında bir kadroya atanılamayacak herhangi bir üst öğrenimi bitirenlere ise bitirdikleri üst öğrenimden dolayı zam ve tazminat ödenmez." kuralı yer almaktadır.Öte yandan; 11/05/2006 tarih ve 26165 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan 160 seri nolu Devlet Memurları Kanunu Genel Tebliği'nin 'E- Uygulama İlişkin Ortak Açıklamalar' bölümünün 3. fıkrasında, Kararın 4. maddesinin birinci fıkrasının (e) bendinde de belirtildiği üzere, kadroları teknik ve sağlık hizmetleri sınıflarında bulunan personelden, bulundukları hizmet sınıflarına atanılabilecek mesleki bir üst öğrenimi bitirerek, diploma veya çıkış belgelerini kurumlarına ibraz edenlere, intibak işlemlerinin yapılıp yapılmadığına bakılmaksızın, belgelerin kuruma ibrazını takip eden ay başından geçerli olmak üzere, ita amirlerinden alınacak ödeme onayı ile, cetvellerde ayrıca belirtilen istisnai durumlar hariç olmak üzere bitirilen aynı sınıfla ilgili mesleki üst öğrenimin karşılığı olan zam ve tazminatların ödeneceği, bunlar için ayrıca yıl içinde kontrol işlemi yapılmayacağı, sağlık ve teknik hizmetler sınıflarında yer alan personelin bitirdiği üst öğrenimin mesleki bir üst öğrenim olup olmadığı hususunun, 2547 sayılı Yüksek Öğretim Kanunu'nun 43. maddesinin (b) bendi uyarınca alınan Yükseköğretim Kurulu kararlarına istinaden tespit edileceği düzenlenmiştir.Dava dosyasının incelenmesinden;
..........Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Teknik Programlar Bölümü Biyomedikal Cihaz Teknolojisi Programı'ndan mezun olan davacının 21.07.2011 tarihinden itibaren açıktan atama yoluyla davalı idare bünyesine çalıştığı, bu sırada aynı zamanda ....... Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı'na devam eden davacının, 02.09.2019 tarihinde mezun olmasının ardından, 21.04.2020 tarihinde davalı idareye başvurarak 657 sayılı Kanun'un 36. maddesi uyarınca intibak işlemlerinin yeni öğrenim durumuna göre yapılarak, özel hizmet tazminatı, ek ödeme ve diğer maaş gelirlerinin mesleki üst öğrenim olarak bitirdiği bölüme göre güncellenmesini istediği, talebi cevap verilmemek suretiyle zımnen reddedilen davacı tarafından anılan zımni ret işleminin iptal ile işlem nedeniyle yoksun kaldığı parasal hakların yasal faizi ile birlikte ödenmesine karar verilmesi istemiyle bakılan davanın açıldığı anaşılmaktadır.
Dava konusu uyuşmazlığın, Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Teknik Programlar Bölümü Biyomedikal Cihaz Teknolojisi Önlisans Programı mezunu olan ve sağlık teknikeri olarak görev yapan davacının, sonradan mezun olduğu "Elektrik - Elektronik Mühendisliği Lisans Programı'nın mesleğiyle ilgili bir üst öğrenim olarak kabul edilip edilmeyeceğinden kaynaklandığı anlaşıldığından, Mahkememizin 11.11.2020 tarihli ara kararı ile Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı'ndan "Elektrik-Elektronik Mühendisliği Lisans programında görülen öğrenimin Biyomedikal Cihaz Teknolojisi önlisans programı için mesleki üst öğrenim sayılıp sayılmayacağı" sorulmuş;
ara kararına verilen 20.11.2020 tarihli cevap ekinde gönderilen Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Yürütme Kurulu'nun 21.12.2016 tarih ve 56 sayılı kararının incelenmesinden, "2547 Sayılı Kanun'un 2880 saylı Kanun'la değişik 43/b maddesi uyarınca, Üniversitelerarası Kurul'un görüşü de dikkate alınarak, Biyomedikal Cihaz Teknolojisi önlisans programının üzerine dikey geçiş hakkı ile tanınan Biyomedikal Mühendisliği, Elektrik-Elektronik Mühendisliği ve Elektronik Mühendisliği bölümlerinin bir üst öğrenim sayıldığına" karar verildiği anlaşılmıştır.
Bu durumda, yukarıda anılan 160 sayılı Devlet Memurları Kanunu Genel Tebliği uyarınca sağlık ve yardımcı sağlık hizmetleri sınıflarında yer alan personelin bitirdiği üst öğrenimin mesleki bir üst öğrenim olup olmadığı hususu Yükseköğretim Kurulu tarafından tespit edileceğinden ve yukarıda belirtilen Yükseköğretim Kurulu kararı uyarınca "Biyomedikal Cihaz Teknolojisi önlisans programının üzerine dikey geçiş hakkı ile tanınan Biyomedikal Mühendisliği, Elektrik - Elektronik Mühendisliği ve Elektronik Mühendisliği bölümlerinin bir üst öğrenim sayıldığına" karar verildiğinden,
davacının mezun olduğu lisans programının daha önceki önlisans mezuniyeti bakımından üst öğrenim olduğu anlaşılmakla; davacının bahsi geçen üst öğrenimi sebebiyle intibakının yapılarak maaş ve özlük haklarının buna göre belirlenmesi gerekirken, bu yöndeki talebinin reddine ilişkin dava konusu işlemde hukuka uyarlık bulunmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
Öte yandan, hukuka aykırılığı ortaya konulan dava konusu işlem nedeniyle davacının yoksun kaldığı parasal hakların idareye başvuru tarihinden itibaren işleyecek yasal faiziyle birlikte davacıya ödenmesi gerektiği de açıktır.Açıklanan nedenlerle, dava konusu işlemin iptaline, davacının parasal hak talebinin kabulü ile, işlem nedeniyle yoksun kaldığı parasal haklarının davalı idareye başvuru tarihinden itibaren işletilecek yasal faiziyle birlikte davacıya ödenmesine, aşağıda dökümü yapılan 157,60-TL yargılama gideri ile karar tarihinde yürürlükte bulunan Avukatlık Asgari Ücret Tarifesi gereğince belirlenen 2.040,00-TL avukatlık ücretinin davalı idareden alınarak davacıya verilmesine, posta gideri avansından varsa artan kısmın talep edilmemesi halinde kararın kesinleşmesinden sonra davacıya iadesine, kararın tebliğini izleyen günden itibaren (30) gün içerisinde Ankara Bölge İdare Mahkemesi'ne istinaf yolu açık olmak üzere, 27/11/2020 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.
mahkeme kararım;
.....Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Teknik Programlar Bölümü Biyomedikal Cihaz Teknolojisi Programı'ndan mezun olan ve ........Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Uygulama ve Araştırma Hastanesi'nde Sağlık Teknikeri olarak görev yapmakta olan davacının, 02.09.2019 tarihinde ..... Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı'ndan mezun olduğundan bahisle 657 sayılı Kanun'un 36. maddesi uyarınca intibak işlemlerinin yapılarak, özel hizmet tazminatı, ek ödeme ve diğer maaş gelirlerinin mesleki üst öğrenim olarak bitirdiği bölüme göre güncellenmesi isteminin zımnen reddine dair işlemin; hukuka aykırı olduğu, Yükseköğretim Kurulu Yürütme Kurulu'nun 06.05.2020 tarihli toplantısında Elektrik-Elektronik Mühendisliği Programı'nın Biyomedikal Cihaz Teknolojisi Ön Lisans Programı'nın üst öğrenimi olduğuna karar verildiği ve mesleğiyle ilgili üst öğrenimi bitiren davacıya yeni öğrenim durumundan kaynaklanan zam ve tazminatların ödenmesi gerektiği öne sürülerek iptali ile davacının işlem nedeniyle yoksun kaldığı parasal hakların yasal faizi ile birlikte ödenmesine karar verilmesi istenilmektedir.
SAVUNMANIN ÖZETİ: Olaya ilişkin 05.05.2006 tarihli ve 26159 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Devlet Memurlarına Ödenecek Zam ve Tazminatlara İlişkin Bakanlar Kurulu Kararı uyarınca, bulundukları hizmet sınıflarından bir kadroya atanılamayacak herhangi bir üst öğrenimi bitirenlere bitirdikleri üst öğrenimden dolayı zam ve tazminat ödenemeyeceği, bu sebeple davacının mezun olduğu lisans programının daha önce bitirdiği ön lisans programı yönünden üst öğrenim olup olmadığının tespit edilmesi gerektiği, davacının kadro sınıfının Sağlık Hizmetleri olduğu ve mühendislik kadrosunun ise Teknik Hizmetler Sınıfında yer aldığı öne sürülerek, davanın reddine karar verilmesi gerektiği savunulmaktadır. TÜRKMİLLETİADINAKarar veren Sivas İdare Mahkemesi'nce dava dosyası incelenerek işin gereği görüşüldü:
Dava, ...... Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Teknik Programlar Bölümü Biyomedikal Cihaz Teknolojisi Programı'ndan mezun olan ve .......... Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Uygulama ve Araştırma Hastanesi'nde Sağlık Teknikeri olarak görev yapmakta olan davacının, 02.09.2019 tarihinde ........ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı'ndan mezun olduğundan bahisle 657 sayılı Kanun'un 36. maddesi uyarınca intibak işlemlerinin yapılarak, özel hizmet tazminatı, ek ödeme ve diğer maaş gelirlerinin mesleki üst öğrenim olarak bitirdiği bölüme göre güncellenmesi isteminin zımnen reddine dair işlemin iptali ile davacının işlem nedeniyle yoksun kaldığı parasal hakların yasal faizi ile birlikte ödenmesine karar verilmesi istemiyle açılmıştır.
657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 36. maddesinin 'Sağlık Hizmetleri ve Yardımcı Sağlık Hizmetleri Sınıfı' başlıklı (III). bendinde; bu sınıfın, sağlık hizmetlerinde (hayvan sağlığı dahil) mesleki eğitim görerek yetişmiş olan tabip, diş tabibi, eczacı, veteriner hekim gibi memurlar ile bu hizmet sahasında çalışan yüksek öğrenim görmüş fizikoterapist, tıp teknoloğu, ebe, hemşire, sağlık memuru, sosyal hizmetler mütehassısı, biyolog, pisikolog, diyetçi, sağlık muhendisi, sağlık fizikçisi, sağlık idarecisi ile ebe ve hemşire, hemşire yardımcısı, (fizik tedavi, laboratuvar, eczacı, diş anestezi, röntgen teknisyenleri ve yardımcıları, çevre sağlığı ve toplum sağlığı teknisyeni dahil) sağlık savaş memuru, hayvan sağlık memuru ve benzeri sağlık personelini kapsadığı hükme bağlanmış, Kanun'a ekli I sayılı Ek Gösterge Cetvelinin "(lll)-Sağlık Hizmetleri Sınıfı" bölümünün (a) bendinde, uzman tabip, tabip, diş hekimi, uzman veteriner hekim, veteriner hekim, eczacı, biyolog, tıpta uzmanlık tüzüğünde belirtilen dallarda uzmanlık belgesi alanlar veya bu dallarda uzmanlık unvanını doktora aşaması ile kazanmış bulunanlara verilecek ek gösterge oranları, (b) bendinde, diğer sağlık bilimleri lisansiyerlerine verilecek ek gösterge oranları, (c) bendinde ise, kadroları bu sınıfa dahil olup da yukarıda sayılanlar dışında kalanlardan; yüksek öğrenim görenler ile diğerlerine verilecek ek gösterge oranları belirtilmiştir.Aynı Kanun'un 152. maddesinde devlet memurlarına ödenecek zam ve tazminatlar belirtilmiş, anılan maddenin 2. fıkrasında; tazminatların, görevin önem, sorumluluk ve niteliği, görev yerinin özelliği, hizmet süresi, kadro unvan ve derecesi ve eğitim seviyesi gibi hususlar gözönüne alınarak ödeneceği hükme bağlanmıştır.657 sayılı Kanun'un 152. maddesine dayanılarak çıkarılan ve 05/05/2006 tarih ve 26159 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan 2006/10344 sayılı Bakanlar Kurulu kararının 4/(e) maddesinde; "Kurumların teknik ve sağlık hizmetleri sınıflarına ait kadrolarda bulunanlardan, bulundukları hizmet sınıflarına atanılabilecek mesleki bir üst öğremini bitirenlere, cetvellerde ayrıca belirtilen istisnai durumlar hariç olmak üzere, kariyerleri (mesleki üst öğrenimleri) esas alınarak zam ve tazminat ödenir. Kadroları teknik ve sağlık hizmetleri sınıflarında bulunanlardan, bulundukları hizmet sınıflarında bir kadroya atanılamayacak herhangi bir üst öğrenimi bitirenlere ise bitirdikleri üst öğrenimden dolayı zam ve tazminat ödenmez." kuralı yer almaktadır.Öte yandan; 11/05/2006 tarih ve 26165 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan 160 seri nolu Devlet Memurları Kanunu Genel Tebliği'nin 'E- Uygulama İlişkin Ortak Açıklamalar' bölümünün 3. fıkrasında, Kararın 4. maddesinin birinci fıkrasının (e) bendinde de belirtildiği üzere, kadroları teknik ve sağlık hizmetleri sınıflarında bulunan personelden, bulundukları hizmet sınıflarına atanılabilecek mesleki bir üst öğrenimi bitirerek, diploma veya çıkış belgelerini kurumlarına ibraz edenlere, intibak işlemlerinin yapılıp yapılmadığına bakılmaksızın, belgelerin kuruma ibrazını takip eden ay başından geçerli olmak üzere, ita amirlerinden alınacak ödeme onayı ile, cetvellerde ayrıca belirtilen istisnai durumlar hariç olmak üzere bitirilen aynı sınıfla ilgili mesleki üst öğrenimin karşılığı olan zam ve tazminatların ödeneceği, bunlar için ayrıca yıl içinde kontrol işlemi yapılmayacağı, sağlık ve teknik hizmetler sınıflarında yer alan personelin bitirdiği üst öğrenimin mesleki bir üst öğrenim olup olmadığı hususunun, 2547 sayılı Yüksek Öğretim Kanunu'nun 43. maddesinin (b) bendi uyarınca alınan Yükseköğretim Kurulu kararlarına istinaden tespit edileceği düzenlenmiştir.Dava dosyasının incelenmesinden;
..........Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Teknik Programlar Bölümü Biyomedikal Cihaz Teknolojisi Programı'ndan mezun olan davacının 21.07.2011 tarihinden itibaren açıktan atama yoluyla davalı idare bünyesine çalıştığı, bu sırada aynı zamanda ....... Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı'na devam eden davacının, 02.09.2019 tarihinde mezun olmasının ardından, 21.04.2020 tarihinde davalı idareye başvurarak 657 sayılı Kanun'un 36. maddesi uyarınca intibak işlemlerinin yeni öğrenim durumuna göre yapılarak, özel hizmet tazminatı, ek ödeme ve diğer maaş gelirlerinin mesleki üst öğrenim olarak bitirdiği bölüme göre güncellenmesini istediği, talebi cevap verilmemek suretiyle zımnen reddedilen davacı tarafından anılan zımni ret işleminin iptal ile işlem nedeniyle yoksun kaldığı parasal hakların yasal faizi ile birlikte ödenmesine karar verilmesi istemiyle bakılan davanın açıldığı anaşılmaktadır.
Dava konusu uyuşmazlığın, Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Teknik Programlar Bölümü Biyomedikal Cihaz Teknolojisi Önlisans Programı mezunu olan ve sağlık teknikeri olarak görev yapan davacının, sonradan mezun olduğu "Elektrik - Elektronik Mühendisliği Lisans Programı'nın mesleğiyle ilgili bir üst öğrenim olarak kabul edilip edilmeyeceğinden kaynaklandığı anlaşıldığından, Mahkememizin 11.11.2020 tarihli ara kararı ile Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı'ndan "Elektrik-Elektronik Mühendisliği Lisans programında görülen öğrenimin Biyomedikal Cihaz Teknolojisi önlisans programı için mesleki üst öğrenim sayılıp sayılmayacağı" sorulmuş;
ara kararına verilen 20.11.2020 tarihli cevap ekinde gönderilen Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Yürütme Kurulu'nun 21.12.2016 tarih ve 56 sayılı kararının incelenmesinden, "2547 Sayılı Kanun'un 2880 saylı Kanun'la değişik 43/b maddesi uyarınca, Üniversitelerarası Kurul'un görüşü de dikkate alınarak, Biyomedikal Cihaz Teknolojisi önlisans programının üzerine dikey geçiş hakkı ile tanınan Biyomedikal Mühendisliği, Elektrik-Elektronik Mühendisliği ve Elektronik Mühendisliği bölümlerinin bir üst öğrenim sayıldığına" karar verildiği anlaşılmıştır.
Bu durumda, yukarıda anılan 160 sayılı Devlet Memurları Kanunu Genel Tebliği uyarınca sağlık ve yardımcı sağlık hizmetleri sınıflarında yer alan personelin bitirdiği üst öğrenimin mesleki bir üst öğrenim olup olmadığı hususu Yükseköğretim Kurulu tarafından tespit edileceğinden ve yukarıda belirtilen Yükseköğretim Kurulu kararı uyarınca "Biyomedikal Cihaz Teknolojisi önlisans programının üzerine dikey geçiş hakkı ile tanınan Biyomedikal Mühendisliği, Elektrik - Elektronik Mühendisliği ve Elektronik Mühendisliği bölümlerinin bir üst öğrenim sayıldığına" karar verildiğinden,
davacının mezun olduğu lisans programının daha önceki önlisans mezuniyeti bakımından üst öğrenim olduğu anlaşılmakla; davacının bahsi geçen üst öğrenimi sebebiyle intibakının yapılarak maaş ve özlük haklarının buna göre belirlenmesi gerekirken, bu yöndeki talebinin reddine ilişkin dava konusu işlemde hukuka uyarlık bulunmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
Öte yandan, hukuka aykırılığı ortaya konulan dava konusu işlem nedeniyle davacının yoksun kaldığı parasal hakların idareye başvuru tarihinden itibaren işleyecek yasal faiziyle birlikte davacıya ödenmesi gerektiği de açıktır.Açıklanan nedenlerle, dava konusu işlemin iptaline, davacının parasal hak talebinin kabulü ile, işlem nedeniyle yoksun kaldığı parasal haklarının davalı idareye başvuru tarihinden itibaren işletilecek yasal faiziyle birlikte davacıya ödenmesine, aşağıda dökümü yapılan 157,60-TL yargılama gideri ile karar tarihinde yürürlükte bulunan Avukatlık Asgari Ücret Tarifesi gereğince belirlenen 2.040,00-TL avukatlık ücretinin davalı idareden alınarak davacıya verilmesine, posta gideri avansından varsa artan kısmın talep edilmemesi halinde kararın kesinleşmesinden sonra davacıya iadesine, kararın tebliğini izleyen günden itibaren (30) gün içerisinde Ankara Bölge İdare Mahkemesi'ne istinaf yolu açık olmak üzere, 27/11/2020 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.