Ben sizi iyi anlıyorum merak etmeyin hocam. Özellikle kulüp ve rehberliğin ücretinin ortak kanaldan angaRyasına dönük eleştiriniz komple haklıdır. vehatta rehberlik paylaşımlarında dile getirdim daima: "Sınıf rehberlik öğretmeni için her güne 1 saat ek ders ödenmesi gerekir." demişimdir..
Buradaki temel sorun aslında bellidir. Herkes eteğindeki taşı dökmeli ancak bunu yaparken de, seviyesiz çıkışlar ve hakaretler öne sürmeden yapabilmeli biraz da..
Yaşanan sorunun odak noktasına yönelik yapıcı eleştiriye teşekkürler. Tabi buradaki eleştirilerin kaynağı özünde; rehber öğretmenden ziyade rehberliğin âtıl pozisyondan çekip çıkarılmayan, okula entegrasyonu sağlanmayan, saha ve uzman katılımının ekarde edildiği bir rehberlik servisine olan tepkilerdir diye biliyorum. Yoksa bir kısım rehber öğretmen ağzıyla kuş tutsa bunlar sürer.
10 Yıllardır sürdüğü gibi... (fakat buraya yazamıyorum fakat yukarıdan lobimiz/torpilimiz sağlam diye espiriyle ifade ettiklerim, gerçeğin arkasındaki sır perdesi olup MEB'in yumuşak karnıdır.)
Yoksa bakıldığında görülecektir ki Dünyanın hiç bir ülkesinde böyle bir rehberlik ve görev tanımı kalmış değildir. En azından 1 saat olsun ders/etkinlik temelli faaliyetleimiz için bir düzenleme getirilmesi gerektiği konusunda hemfikir olan çok sayıda meslektaşım bulunmaktadır.
İşin iç yüzü rehberliğin görev tanımı bağlı olarak sistem sorunu görmezden gelinmektedir veslm.
Ben sizi iyi anlıyorum merak etmeyin hocam. Özellikle kulüp ve rehberliğin ücretinin ortak kanaldan angaRyasına dönük eleştiriniz komple haklıdır. vehatta rehberlik paylaşımlarında dile getirdim daima: "Sınıf rehberlik öğretmeni için her güne 1 saat ek ders ödenmesi gerekir." demişimdir..
Buradaki temel sorun aslında bellidir. Herkes eteğindeki taşı dökmeli ancak bunu yaparken de, seviyesiz çıkışlar ve hakaretler öne sürmeden yapabilmeli biraz da..
Yaşanan sorunun odak noktasına yönelik yapıcı eleştiriye teşekkürler. Tabi buradaki eleştirilerin kaynağı özünde; rehber öğretmenden ziyade rehberliğin âtıl pozisyondan çekip çıkarılmayan, okula entegrasyonu sağlanmayan, saha ve uzman katılımının ekarde edildiği bir rehberlik servisine olan tepkilerdir diye biliyorum. Yoksa bir kısım rehber öğretmen ağzıyla kuş tutsa bunlar sürer.
10 Yıllardır sürdüğü gibi... (fakat buraya yazamıyorum fakat yukarıdan lobimiz/torpilimiz sağlam diye espiriyle ifade ettiklerim, gerçeğin arkasındaki sır perdesi olup MEB'in yumuşak karnıdır.)
Yoksa bakıldığında görülecektir ki Dünyanın hiç bir ülkesinde böyle bir rehberlik ve görev tanımı kalmış değildir. En azından 1 saat olsun ders/etkinlik temelli faaliyetleimiz için bir düzenleme getirilmesi gerektiği konusunda hemfikir olan çok sayıda meslektaşım bulunmaktadır.
İşin iç yüzü rehberliğin görev tanımı bağlı olarak sistem sorunu görmezden gelinmektedir veslm.
Kagiş , 5 yıl önce
Hee öyle kolaydı ya söyleyeyim idareye bana sınıf öğretmenliği vermeyin diye!? Onlar da "Tabi hocam, ne demek; özür dileriz, bir daha olmaz!" mı diyecekler!? Sınıf rehber öğretmenliğin yoksa kulüp öğretmenliği verirler ki bazı öğretmen arkadaşlar da hem sınıf hem de kulüp öğretmenliği var! İkisi bir arada)) Çile bülbülüm çile! Hele bazı okul rehber öğretmenleri var ki müdürü de tesir altına alıp öğrenci koçluğu denen angaryayı da öğretmenlere dayatmaya çalışıyor. İyi de sınıfa girip ders anlatmayı hangi arada yapacağız!?)) Oturalım akşama kadar rehberlikle ilgili evrakları hazırlayalım, Güzin abla gibi dert dinleyelim, çağrı merkezinde mi çalışıyoruz yoksa okulda öğretmen miyiz!? Ders işlemek bir yana, ha bire evrak memurluğu yaptırın öğretmene. Ondan sonra da sınavlarda bu neler niye düşük deyin!? Tabi yine faturayı da öğretmene kesin! Yavv he he, diyorum!