https://forum.memurlar.net/konu/1960524/1.sayfa
"ÖĞRETMENLERDEN MEB'E !
Meb'in uyguladığı '' rehberlik işleyiş sistemi '' yanlışlığından ötürü rehberlikçilerin biizm sırtımızdan maaş almasına ve de okulda '' bu rehber öğretmenler bu kadar maaş alıyorsa ee ben enayi miyim ? '' dedirten uygulamaları istemiyoruz.
Okulun barış ve huzurunu bozan bir sistem istemiyoruz.
Okulda bütün işleri yapıp paranın ve itibarın başkalarına verilmesini istemiyoruz.
Sene sonuna kadar çalışıp bir şeyler yaptıktan sonra , sene sonu toplantısında müdür beyin ,bütün işi yapan branş öğretmenlerini görmeyerek, ''efendim rehber öğretmenden dolayı şoyle boyle öğrencilerimizde şöyle değişimler oldu...'' demesini istemiyoruz.
Sınıfta tüm pislikleri yapıp üstüne öğretmene saldıran küfreden öğrencilerin halinden anlamayan ve odasına gelince sorunu öğretmende gören rehberlikçi ve de sistemini istemiyoruz.
Sene başında bize rehberlik yıllık plan kağıdı verip odasına kış uykusu niyetiyle yatan ve de yattıran sistemi istemiyoruz.
Okulda ve de sınıfta bir sorun olduğunda, bunun çözümünün rehber öğretmen olmadığını , sorunun çözümünün sınıf öğretmeni olduğunu öğrencilere yıllardır benimseten bir rehberlik sistemi anlayışı istemiyoruz.
Öğretmenleri Rehberlik ve psikolojik danışman niyetine atayıp, sadece sözde danışmanlık yaptıran rehberliği uygulatmayan bir Meb'i de istemiyoruz.
Sınıfıma gelip bana: Hocam şu evrakları uygular mısın? ''deyip odasıan giden rehberlikçiler istemiyoruz.
Dersimi bölen , planıma emeğime haksızlık yapan bir rehberlik uygulama istemiyoruz.
Bana 11 yıldır , sınıf rehberlik danışmanlık sistemi yüzünden , bir türlü konularımı yeterince anlattıramayan bir meb istemiyorum.
Ayda yılda bir belki de rehber öğretmenin yanına giden öğrenciye , rehberlik öğretmeninin :'' senin sınıf rehber öğretmenin kim, önce ona git !'' dedirtecek kadar cüretkar bir tutum sergileten bir sistem istemiyoruz.
Okulda sadece şök toplantılarında gördüğümüz kişiler istemiyoruz.
Şök toplantılarında toplantıya katılıp : '' arkadaşlar bu şök bizim için çok önemli, öğrenciyi tanımamız için tek yol .'' diyen bir zavallı rehberlik anlayışını uygulatan sistem'i istemiyoruz.
Okulda ,gelmediği için ,dersi boş geçen öğretmenlerin dersini ; okuldaki öğrencileri tanımayan ve de bu dersi tanıması için rehber öğretmene doldurtmayan , o gün gün boyu yorulmuş nöbetçi öğretmene veren bunu bedavaya yaptıran sistem'i istemiyoruz.
Sınıfa girip en az 15 saat ders anlatan , sınıf dışında ise çalışan , okulun yükünü taşıyan öğretmenlere vermediği değeri ve ücreti; nöbet bile tutturmadığı rehber öğretmene verip okuldaki çalışma barışını bozan sistem'i istemiyoruz.
Rehberlik dersi diye yıllardır programa konulan bir dersin , rehberlik öğretmenince değil de , sınıf rehber öğretmenince uygulatıp bu dersi formaliteden öteye geçiremediği için, okullarda büyüyen ve de son yıllarda artarak devam eden disiplinsizlik , öğretmen öldürmeler, küfür ve de okul kültürürünün oluşumuna ortam oluşturan bir sistem istemiyoruz.
Sene sonunda değerlendirlmeyen ama her hafta uygulanmasını istediği evrakları bize doldurtan bir sistem istemiyoruz.
Rehber öğretmennin, öğretmenler gününde öğretmenler odasına gelip: '' ah nedne bu öğrenciler bize de bir gül getirmezler, yoksa bizi öğretmenden saymıyorlar mı ?'' dedirten ve bazı öğrenciler için okulda bulunduğunu bile unutturan sistemi istemiyoruz.
Öğrenciyi tanımadan verilen bir rehberlik anlayışı istemiyoruz.
Koruyucu bir rehberlik anlayışı olmaması sebebiyle , sorun yaşadıktan sonra ,öğrenciyi muhattap alan bir sistem istemiyoruz.
(Bunlar daha saydıklarım. Belki de daha bir sürü handikap vardır.Bunların hepsi 10 yıllık öğretmenlik tecrübeme dayanılarak yazılmış cümlelerdir.Sorun rehber öğretmenlerde değildir. Sorun sistemdedir.Bu sistemin değişmesi gerekmektedir.Meb'in bu sistemi değiştirmeyerek nesillere yazık edeceğini sanmıyorum.Meb mutlaka bu sistemin yanlış olduğunu görüp değiştirecektir)
Daha kaç öğretmenin sınıfta dayak yemesini istiyorsunuz!
Daha kaç öğrencinin, öğretmenine sınıfta küfür etmesini bekliyorsunuz!
Daha kaç öğretmenin disiplin problemleri yaşayarak görevine son verilmesini istiyorsunuz!
Daha kaç öğretmenin okulda ŞEHİT edilmesi haberini duymak istiyorsunuz!
Daha kaç.....
O KADAR ÇOK VAR Kİ OLUMSUZLUK....
Nemi istiyoruz! Ayakları yere basan bir rehberlik anlayışı istiyoruz.Bu dersin uzmanınca verildiği bir sınıf ortamı istiyoruz. Yukarıda sıraladığım olumsuz uygulamaların kaldırılıp herkesin barış ve huzur içinde çalışarak daha güzel bir TÜRKİYE kurmasını hayal ediyoruz.
Not: Rehber öğretmenlik sisteminin durumu ve de nasıl olması gerektiği ile ilgili bilgiler saygıdeğer öğretmen arkadaşlarım tarafındna gayet güzel açıklanmış olup bu başlıklara katkı sağlamalıyız. Ağaşıdaki başlıklar ve de içeriği rehber öğretmenler ve de sistemi hakında bilgi verecektir.İlgili birimlerin mutlaka okuması gerekmektedir.Bu başlıkların etkin bir rehberlik için yeteceğini ve de Meb e destek olacağı kanaatindeyim.
'Pdr Çözüm Önerisi' Nedir ? Sonuç Ve Öneri ile ilgili ve detaylar :
http://forum.memurlar.net/konu/1960524/
PDR için üretilen çözüm yoludur ve -Meb e duyurudur.
http://forum.memurlar.net/konu/1909828/1.sayfa
Not: Meb veya herhangi kişi , öğretmenler arasında anket yaparak yukarıda yazdığım cümlelerin veya durumların yanlış olmadığını çok net görecektir."
https://forum.memurlar.net/konu/1960524/1.sayfa
"ÖĞRETMENLERDEN MEB'E !
Meb'in uyguladığı '' rehberlik işleyiş sistemi '' yanlışlığından ötürü rehberlikçilerin biizm sırtımızdan maaş almasına ve de okulda '' bu rehber öğretmenler bu kadar maaş alıyorsa ee ben enayi miyim ? '' dedirten uygulamaları istemiyoruz.
Okulun barış ve huzurunu bozan bir sistem istemiyoruz.
Okulda bütün işleri yapıp paranın ve itibarın başkalarına verilmesini istemiyoruz.
Sene sonuna kadar çalışıp bir şeyler yaptıktan sonra , sene sonu toplantısında müdür beyin ,bütün işi yapan branş öğretmenlerini görmeyerek, ''efendim rehber öğretmenden dolayı şoyle boyle öğrencilerimizde şöyle değişimler oldu...'' demesini istemiyoruz.
Sınıfta tüm pislikleri yapıp üstüne öğretmene saldıran küfreden öğrencilerin halinden anlamayan ve odasına gelince sorunu öğretmende gören rehberlikçi ve de sistemini istemiyoruz.
Sene başında bize rehberlik yıllık plan kağıdı verip odasına kış uykusu niyetiyle yatan ve de yattıran sistemi istemiyoruz.
Okulda ve de sınıfta bir sorun olduğunda, bunun çözümünün rehber öğretmen olmadığını , sorunun çözümünün sınıf öğretmeni olduğunu öğrencilere yıllardır benimseten bir rehberlik sistemi anlayışı istemiyoruz.
Öğretmenleri Rehberlik ve psikolojik danışman niyetine atayıp, sadece sözde danışmanlık yaptıran rehberliği uygulatmayan bir Meb'i de istemiyoruz.
Sınıfıma gelip bana: Hocam şu evrakları uygular mısın? ''deyip odasıan giden rehberlikçiler istemiyoruz.
Dersimi bölen , planıma emeğime haksızlık yapan bir rehberlik uygulama istemiyoruz.
Bana 11 yıldır , sınıf rehberlik danışmanlık sistemi yüzünden , bir türlü konularımı yeterince anlattıramayan bir meb istemiyorum.
Ayda yılda bir belki de rehber öğretmenin yanına giden öğrenciye , rehberlik öğretmeninin :'' senin sınıf rehber öğretmenin kim, önce ona git !'' dedirtecek kadar cüretkar bir tutum sergileten bir sistem istemiyoruz.
Okulda sadece şök toplantılarında gördüğümüz kişiler istemiyoruz.
Şök toplantılarında toplantıya katılıp : '' arkadaşlar bu şök bizim için çok önemli, öğrenciyi tanımamız için tek yol .'' diyen bir zavallı rehberlik anlayışını uygulatan sistem'i istemiyoruz.
Okulda ,gelmediği için ,dersi boş geçen öğretmenlerin dersini ; okuldaki öğrencileri tanımayan ve de bu dersi tanıması için rehber öğretmene doldurtmayan , o gün gün boyu yorulmuş nöbetçi öğretmene veren bunu bedavaya yaptıran sistem'i istemiyoruz.
Sınıfa girip en az 15 saat ders anlatan , sınıf dışında ise çalışan , okulun yükünü taşıyan öğretmenlere vermediği değeri ve ücreti; nöbet bile tutturmadığı rehber öğretmene verip okuldaki çalışma barışını bozan sistem'i istemiyoruz.
Rehberlik dersi diye yıllardır programa konulan bir dersin , rehberlik öğretmenince değil de , sınıf rehber öğretmenince uygulatıp bu dersi formaliteden öteye geçiremediği için, okullarda büyüyen ve de son yıllarda artarak devam eden disiplinsizlik , öğretmen öldürmeler, küfür ve de okul kültürürünün oluşumuna ortam oluşturan bir sistem istemiyoruz.
Sene sonunda değerlendirlmeyen ama her hafta uygulanmasını istediği evrakları bize doldurtan bir sistem istemiyoruz.
Rehber öğretmennin, öğretmenler gününde öğretmenler odasına gelip: '' ah nedne bu öğrenciler bize de bir gül getirmezler, yoksa bizi öğretmenden saymıyorlar mı ?'' dedirten ve bazı öğrenciler için okulda bulunduğunu bile unutturan sistemi istemiyoruz.
Öğrenciyi tanımadan verilen bir rehberlik anlayışı istemiyoruz.
Koruyucu bir rehberlik anlayışı olmaması sebebiyle , sorun yaşadıktan sonra ,öğrenciyi muhattap alan bir sistem istemiyoruz.
(Bunlar daha saydıklarım. Belki de daha bir sürü handikap vardır.Bunların hepsi 10 yıllık öğretmenlik tecrübeme dayanılarak yazılmış cümlelerdir.Sorun rehber öğretmenlerde değildir. Sorun sistemdedir.Bu sistemin değişmesi gerekmektedir.Meb'in bu sistemi değiştirmeyerek nesillere yazık edeceğini sanmıyorum.Meb mutlaka bu sistemin yanlış olduğunu görüp değiştirecektir)
Daha kaç öğretmenin sınıfta dayak yemesini istiyorsunuz!
Daha kaç öğrencinin, öğretmenine sınıfta küfür etmesini bekliyorsunuz!
Daha kaç öğretmenin disiplin problemleri yaşayarak görevine son verilmesini istiyorsunuz!
Daha kaç öğretmenin okulda ŞEHİT edilmesi haberini duymak istiyorsunuz!
Daha kaç.....
O KADAR ÇOK VAR Kİ OLUMSUZLUK....
Nemi istiyoruz! Ayakları yere basan bir rehberlik anlayışı istiyoruz.Bu dersin uzmanınca verildiği bir sınıf ortamı istiyoruz. Yukarıda sıraladığım olumsuz uygulamaların kaldırılıp herkesin barış ve huzur içinde çalışarak daha güzel bir TÜRKİYE kurmasını hayal ediyoruz.
Not: Rehber öğretmenlik sisteminin durumu ve de nasıl olması gerektiği ile ilgili bilgiler saygıdeğer öğretmen arkadaşlarım tarafındna gayet güzel açıklanmış olup bu başlıklara katkı sağlamalıyız. Ağaşıdaki başlıklar ve de içeriği rehber öğretmenler ve de sistemi hakında bilgi verecektir.İlgili birimlerin mutlaka okuması gerekmektedir.Bu başlıkların etkin bir rehberlik için yeteceğini ve de Meb e destek olacağı kanaatindeyim.
'Pdr Çözüm Önerisi' Nedir ? Sonuç Ve Öneri ile ilgili ve detaylar :
http://forum.memurlar.net/konu/1960524/
PDR için üretilen çözüm yoludur ve -Meb e duyurudur.
http://forum.memurlar.net/konu/1909828/1.sayfa
Not: Meb veya herhangi kişi , öğretmenler arasında anket yaparak yukarıda yazdığım cümlelerin veya durumların yanlış olmadığını çok net görecektir."
kedimpersis , 5 yıl önce
Hocam ben aypdr06 nicki ve cantona nickini kulanan kişinin aynı kişi olduğunu uzun süredir biliyorum.. konu rehberlik olarak giderken kişisel olaya çevirmek istemedim bana hakaret edene kadar da kendisi kişiselleştirmeden açmadım konuyu.... kız nickiyle nler yazdığınıda tek tak çıkarmak uğraşmak istemedim orada duruyor aypdr06 nın yazdıkları..
Rehberlik sistemine gelirsek Bu işten verim almış ülkeler örenek alınbilinir. bununla ilgili çalışma yapılır.. bu şekliyle hiç bir işe yaramadığı odayı kilitleyip oturdukları(gayret sarfeden okul içinde etkinlikler yapan pdr öğretmenleri istisna)sınıf rehberlik işlerinin sınıf rehber öğretmenleri tarafından yapıldığını okullardan rehber öğretmenleri yarın çekseler hiç bir işin aksamayacağı
apaçık ortada.
rehberlik sistemi öğrencinin kariyer planını yapar. eğitim dönemi boyunca nelerde yetenekli olduğu hangi alanda yoğunlaşması gerektiğini takip eder her öğrenci için ayrı dosya tutulur.. Kanada bunu çok güzel uyguluyor ilk yedi sekiz sene boyunca öğrenci takip ediliyor her öğrencinin rehberlik dosyası var . lisede ders saatleri değişik bir öğrenci haftada beş saat matematik alıyorsa bir öğrenci iki saat ve buna göre mezun olduğunda hangi bölümlere girebileceği de belli .. bunun için yeterli REHBERLİK öğretmeni sağlayarak çocuğu eğitim hayatının başlangıcından itibaren takip ediyorlar ders durumu yeteneği başarılı olduğu başarısız olduğu dersler her öğrenci için ayrı dosyalarda kayıt altında tutuluyor bu dosyalara çocuğun ailesi bulunduğu çevre şartları v.s hepsi konuluyor.
bizdeki rehber öğretmenler gibi odasında oturup nöbetçi öğrenciyle fizikçiye edebiyatçıya tarihçiye anket gönderip bunu çocuklara uygulayın demiyorlar ....