Soru ve sorun 1: Neden öğretmen mesaisi ile çalışıyorsun da 8/5 mesai düzenine tâbi değilsiniz
Soru ve sorun 2: Neden öğtmn ile İdare gibi derse girmişçesine Full + ücret alabiliyorsunuz
Soru ve sorun 3: Tenefüslerde danışma seansı ve süreci yeterli mi geliyor bilmek isteriz
Soru ve sorun 4: Derse girmeye, nöbet tutmaya gelince Psk. Danişman ve otorite kesiliyorsunuz
Soru ve sorun 5: Madem öyle, hadi ek ders de alin lafim yok, bazı grup rehberliği ve etkinlik temelli faaliyetlerinizin yapılması ve yürütülmesi için Psk. Danişman olmanin neresi engeldir...
Soru ve sorun 6: Rehberlik veya Psk Danişma yapacağiniz bir öğrenciyi yerindelik ilkesine göre, kendi sınıf ve okul çevresinde, kendi habitatında neden gözlemlemeye karşisiniz
Soru ve sorun 7: Otorite olur çikariz diyorsunuz zerre kadar aslı astarı yok. Zira derse giren şube rehber öğretmeni şayet otorite sayılsa idi, Neden şube rehberliği yaptirimaktadir...
cevap ve çözüm 1: Öğretmen mesaisi ile çalışmayalım kabul ya da 8/5 mesai düzenine sahip olalım. Bu durumda eğitim-öğretim hizmetlerine dahil olamayacağımızdan ödeme kaleminde Okul psikolojik Danışmanı olarak bir kadro belirtilir. Uzman maaşı üzerinden maaşımızı alırız. Emeklilik primlerimiz de o kalem üzerinden yatar. Düz bir memur olduğumuzu iddia edemezsiniz.
2- Bu soru zaten birincinin tekrarı olmuş. Cevabı yukarıda.
3- Teneffüslerde danışma seansı yeterli gelmiyor. O yüzden derse girmek istemiyoruz. Derse girdiğimizde danışma süreci yürütecek vaktimiz olmayacak. Anlayışınız için teşekkürler . (ironi)
4- Derse girmeye ve nöbet tutmaya gelince otorite figürü kesilmiyoruz. Otorite figürü kesilmemek için derse girmemek ya da nöbet tutmamak istiyoruz. Ayrıca bu bir soru değil. Anlatım bozukluğu.
5- Grup rehberliği ya da etkinlikleri sınıf rehber öğretmenlerinden daha iyi yapacağıma inanıyorum ben de. Fakat ısrarla sınıf rehberliğini diri tutmayı hedeflemelerinin altında sanırım branş öğretmenlerinin çocukları daha iyi tanıması amacı yatıyor. Ayrıca Psikolojik danışmanın uyguladığı bir sürü etkinlik var. Yani zaten hali hazırda branş öğretmenlerinin % 80'i sınıf rehberliğini ya yapmıyor ya -mış gibi yapıyor. Bakanlık dese ki sınıf rehberliğini kaldırdım, öğrenci ile ilgilenecek öğretmen bulamayacağız. Ekseri çoğunluk dersimi anlatayım gideyim kafasında.
6- Yerinde gözlem kesinlikle çok önemli. Psikolojik Danışman/ Rehber öğretmen arkadaşlar odalarında tıkılıp kalmamalı.
7-Sınıf rehberliği dediğim gibi 1 000 öğrencili bir okulda 30 sınıf rehber öğretmeni , öğrencilerini çok daha iyi tanır. Ve anında müdahale şansı dpğar. 1 rehber öğretmen beklenen verimi gösteremez.
Soru ve sorun 1: Neden öğretmen mesaisi ile çalışıyorsun da 8/5 mesai düzenine tâbi değilsiniz
Soru ve sorun 2: Neden öğtmn ile İdare gibi derse girmişçesine Full + ücret alabiliyorsunuz
Soru ve sorun 3: Tenefüslerde danışma seansı ve süreci yeterli mi geliyor bilmek isteriz
Soru ve sorun 4: Derse girmeye, nöbet tutmaya gelince Psk. Danişman ve otorite kesiliyorsunuz
Soru ve sorun 5: Madem öyle, hadi ek ders de alin lafim yok, bazı grup rehberliği ve etkinlik temelli faaliyetlerinizin yapılması ve yürütülmesi için Psk. Danişman olmanin neresi engeldir...
Soru ve sorun 6: Rehberlik veya Psk Danişma yapacağiniz bir öğrenciyi yerindelik ilkesine göre, kendi sınıf ve okul çevresinde, kendi habitatında neden gözlemlemeye karşisiniz
Soru ve sorun 7: Otorite olur çikariz diyorsunuz zerre kadar aslı astarı yok. Zira derse giren şube rehber öğretmeni şayet otorite sayılsa idi, Neden şube rehberliği yaptirimaktadir...
cevap ve çözüm 1: Öğretmen mesaisi ile çalışmayalım kabul ya da 8/5 mesai düzenine sahip olalım. Bu durumda eğitim-öğretim hizmetlerine dahil olamayacağımızdan ödeme kaleminde Okul psikolojik Danışmanı olarak bir kadro belirtilir. Uzman maaşı üzerinden maaşımızı alırız. Emeklilik primlerimiz de o kalem üzerinden yatar. Düz bir memur olduğumuzu iddia edemezsiniz.
2- Bu soru zaten birincinin tekrarı olmuş. Cevabı yukarıda.
3- Teneffüslerde danışma seansı yeterli gelmiyor. O yüzden derse girmek istemiyoruz. Derse girdiğimizde danışma süreci yürütecek vaktimiz olmayacak. Anlayışınız için teşekkürler . (ironi)
4- Derse girmeye ve nöbet tutmaya gelince otorite figürü kesilmiyoruz. Otorite figürü kesilmemek için derse girmemek ya da nöbet tutmamak istiyoruz. Ayrıca bu bir soru değil. Anlatım bozukluğu.
5- Grup rehberliği ya da etkinlikleri sınıf rehber öğretmenlerinden daha iyi yapacağıma inanıyorum ben de. Fakat ısrarla sınıf rehberliğini diri tutmayı hedeflemelerinin altında sanırım branş öğretmenlerinin çocukları daha iyi tanıması amacı yatıyor. Ayrıca Psikolojik danışmanın uyguladığı bir sürü etkinlik var. Yani zaten hali hazırda branş öğretmenlerinin % 80'i sınıf rehberliğini ya yapmıyor ya -mış gibi yapıyor. Bakanlık dese ki sınıf rehberliğini kaldırdım, öğrenci ile ilgilenecek öğretmen bulamayacağız. Ekseri çoğunluk dersimi anlatayım gideyim kafasında.
6- Yerinde gözlem kesinlikle çok önemli. Psikolojik Danışman/ Rehber öğretmen arkadaşlar odalarında tıkılıp kalmamalı.
7-Sınıf rehberliği dediğim gibi 1 000 öğrencili bir okulda 30 sınıf rehber öğretmeni , öğrencilerini çok daha iyi tanır. Ve anında müdahale şansı dpğar. 1 rehber öğretmen beklenen verimi gösteremez.
Teknososyal , 5 yıl önce
Demek okullara gelen yazıda Psikolojik Danişman yazıyor.. Madem öyle yazıyor:
Soru ve sorun 1: Neden öğretmen mesaisi ile çalışıyorsun da 8/5 mesai düzenine tâbi değilsiniz
Soru ve sorun 2: Neden öğtmn ile İdare gibi derse girmişçesine Full + ücret alabiliyorsunuz
Soru ve sorun 3: Tenefüslerde danışma seansı ve süreci yeterli mi geliyor bilmek isteriz
Soru ve sorun 4: Derse girmeye, nöbet tutmaya gelince Psk. Danişman ve otorite kesiliyorsunuz
Soru ve sorun 5: Madem öyle, hadi ek ders de alin lafim yok, bazı grup rehberliği ve etkinlik temelli faaliyetlerinizin yapılması ve yürütülmesi için Psk. Danişman olmanin neresi engeldir...
Soru ve sorun 6: Rehberlik veya Psk Danişma yapacağiniz bir öğrenciyi yerindelik ilkesine göre, kendi sınıf ve okul çevresinde, kendi habitatında neden gözlemlemeye karşisiniz
Soru ve sorun 7: Otorite olur çikariz diyorsunuz zerre kadar aslı astarı yok. Zira derse giren şube rehber öğretmeni şayet otorite sayılsa idi, Neden şube rehberliği yaptirimaktadir...
Şimdilik bu kafidir...
Saygılar..