Editörler :
23 Ekim 2020 19:24

kedimpersis
Kapalı
Sizi etiketlemeyecektim. Yanlış oldu o. Benim az önce yazdığım yazı genel bir yazıydı.
EricContana, 1 ay önce - Alıntıya git

senin zekan sonda yazdığın ŞERF....Kadar ancak...

ne olduğun üzerine bir yazı görünce direk hakaret et, ve bu hakareti de kıvırma payı bırakarak yap.çok zekisin (ıQ ANCAK YAŞINDAKİ BİR ÇOCUK KADAR) dört yaşındaki bir çocuk zekasına başka kimler sahip yazmıyayım onu da.....

sen ilk önce aypdr06 nickiyle kendini KIZ olrak tanıttın. ıp numaran ve cantona nickinin( nickini aldığın bu adam ırkçı faşist birisi tescilli bir şekilde) ıp numrası bunu direk kanıtlıyor

editörler bunu çok rahat görürüler.

sen kendini kız olarak tanıt herkese o nickle hakaret et sonra gel başka nick aç ahlak dersi etik dersi vermeye çalış sonra da Şerfsiz diye hakaret et.

şahsiyetin tıynetin karakterin belli oldu son yazdığın mesajla.

SENİN MESAJLARINA BUNDAN SONRA CEVAP VEREN AYNI SENİN TIYNETİNDEDİR... HERKES İÇİN GEÇERLİ BU....

SENİ YASAKLAMAYAN MEMURLAR NETTE AYNI SENİN TIYNETİNDEDİR

KİMLER KIZ NİCKİYLE HESAP AÇAR KİMLER BU KIZ NİCKLERİYLE NE NUMARALAR ÇEVİRİR ERGENLİKTEN KALMA ALIŞKANLIĞIN MI BU...

SONRADA GEL BİRDE ŞERF... YAZ

23 Ekim 2020 19:26

kedimpersis
Kapalı
Kaç tane Bakanligi kaç tane resmi yayın ortaya koyduk. Kaç tane üniversitesin Pdr ders içeriklerini paylaştık bu sayfalarda. Rehberlik kısmını bir kenara koyarak psikolojik danışma ile ilgili onlarca saat ders gordugumuz halde bunlari görmezden gelip hak hukuk bilmez kişiler bizi bazı kişilerin kafası ile suçluyor. KAFAYA BAK KAFAYA. HAK HUKUK BİLMEZSİNİZ. RESMİ YAKLASİMİ KABUK ETMEZSİNİZ. DERS İCERİJLERİNİ GÖRMEZSİNİZ. VAR OLAN BÜTÜN SUÇU BİZE YUKLERSİNUZ. KENDİNİZ ADİNİZA BİR ŞEY SOYLEMEZSİNZ. ŞEREF...
EricContana, 1 ay önce - Alıntıya git

SENİN HAYSİYETİN SONDA YAZDIĞIN KELİME KADAR

23 Ekim 2020 19:36

EricContana
Yasaklı

SENİN HAYSİYETİN SONDA YAZDIĞIN KELİME KADAR


kedimpersis, 1 ay önce - Alıntıya git
Ben kimseye serefsiz demedim ama siz öyle anlamışsınız. Asagi da da yazdım üstelik size demedim diye. Yok efendim ergenmişim, yok efendim başka biri olarak kendimi tanıtmışım vs vs. İstediginizi düşünebilirsiniz. İşi kişiselleştirmeye gerek yok. Kisiselestiriylrsan da kisisellestir beni ilgilendirmiyor sizin bu sacmaliklariniz.
23 Ekim 2020 20:21

kedimpersis
Kapalı
Kaç tane Bakanligi kaç tane resmi yayın ortaya koyduk. Kaç tane üniversitesin Pdr ders içeriklerini paylaştık bu sayfalarda. Rehberlik kısmını bir kenara koyarak psikolojik danışma ile ilgili onlarca saat ders gordugumuz halde bunlari görmezden gelip hak hukuk bilmez kişiler bizi bazı kişilerin kafası ile suçluyor. KAFAYA BAK KAFAYA. HAK HUKUK BİLMEZSİNİZ. RESMİ YAKLASİMİ KABUK ETMEZSİNİZ. DERS İCERİJLERİNİ GÖRMEZSİNİZ. VAR OLAN BÜTÜN SUÇU BİZE YUKLERSİNUZ. KENDİNİZ ADİNİZA BİR ŞEY SOYLEMEZSİNZ. ŞEREF...
EricContana, 1 ay önce - Alıntıya git

KIVIRMA. kıvırmak için açık kapı bırakmışsın yazmıştım (seni çok iyi çözdüm ben)senin yazdığın mesaj şu sonra yanlış alıntılamışım falan deme geç sen ilk önce dürüst ol.. bir insan karşıdaki kişiye yönelik bir mesaj döşenip en sonunda da ŞEREF... üç nokta bırakarak ne demeye çalışır Kıvırma.....

alıntıladığım mesaj dan kim ne anlıyor okuyun lütfen yazmış yazmış sonunda da

ŞEREF.... DEMİŞ..

BURADA Kİ ARKADAŞLAR SİZ BU ALINTILADIĞIM MESAJDAN NE ANLIYORSUNUZ.. SONUNA KADAR OKUYUN LÜTFEN İSTE BU ARKADAŞ PSİKOLOJİK DANIŞMANIM DİYOR.......

aypdr06 SENİN DAHA ÖNCE KULLANDIĞIN nick kendini kız olarak tanıttın bunun ıspatı girdiğin ıp numarasını gören moderatörler..

yaptığın iş iş değil. nick al kendini kız olarak tanıt üstüne de hakaret et sonra nicik kapat cantona nickini al sonrada mesajı yaz sonunda ŞEREF....

yaz ben öyle bi şey demedim yaz..

ilk önce yaptığının arkasında dur psikolojik danışmanmış

sen psikolijiden de anlamazsın

sen danışmanda olmazsın( ne danışacaklar sana kız nickiyle forumda neler yapılacağını mı?)

sen insanlara hakaret eder bunu bile kıvırarark yaparsın....

Sen öğretmende olamazsın ne danışmansın ne öğretmensin sadece kendini kız olarak tanıtan sahtekarsın....

23 Ekim 2020 21:27

EricContana
Yasaklı

KIVIRMA. kıvırmak için açık kapı bırakmışsın yazmıştım (seni çok iyi çözdüm ben)senin yazdığın mesaj şu sonra yanlış alıntılamışım falan deme geç sen ilk önce dürüst ol.. bir insan karşıdaki kişiye yönelik bir mesaj döşenip en sonunda da ŞEREF... üç nokta bırakarak ne demeye çalışır Kıvırma.....

alıntıladığım mesaj dan kim ne anlıyor okuyun lütfen yazmış yazmış sonunda da

ŞEREF.... DEMİŞ..

BURADA Kİ ARKADAŞLAR SİZ BU ALINTILADIĞIM MESAJDAN NE ANLIYORSUNUZ.. SONUNA KADAR OKUYUN LÜTFEN İSTE BU ARKADAŞ PSİKOLOJİK DANIŞMANIM DİYOR.......

aypdr06 SENİN DAHA ÖNCE KULLANDIĞIN nick kendini kız olarak tanıttın bunun ıspatı girdiğin ıp numarasını gören moderatörler..

yaptığın iş iş değil. nick al kendini kız olarak tanıt üstüne de hakaret et sonra nicik kapat cantona nickini al sonrada mesajı yaz sonunda ŞEREF....

yaz ben öyle bi şey demedim yaz..

ilk önce yaptığının arkasında dur psikolojik danışmanmış

sen psikolijiden de anlamazsın

sen danışmanda olmazsın( ne danışacaklar sana kız nickiyle forumda neler yapılacağını mı?)

sen insanlara hakaret eder bunu bile kıvırarark yaparsın....

Sen öğretmende olamazsın ne danışmansın ne öğretmensin sadece kendini kız olarak tanıtan sahtekarsın....


kedimpersis, 1 ay önce - Alıntıya git
Yalanın bini bir para... Neyse sen istediğini düşün dostum. Sana hiç bir şey kanıtlamak zorunda değilim. Dedim ya amacin olayı kişiselleştirmek. İstedigini yap
23 Ekim 2020 21:36

fibermen
Kapalı

Kedimpersis detektif gibisin o kız nikiyle yazışmalarını çevirdiği dümenleri foyasını iyi çıkarmışın.

Eskiden burada daha ateşli rehberlik tartışmaları olurdu, olmazdı değil Lakin seviyenin dip yaptığı görülmezdi. Emin olamamakla beraber ilgideki zatıali nöbetçi pdruygar'dan başkası değildir. Nişan almadan ateş ettiğim daha pek görülmedi. Erenbay defterini dürünce:) hırs yapmış anlaşılan.

@konuya gelirsem (bu yorumu yapalı aradan 3 sene geçti...)

Necip Fazıl der ki: "Tavuktan yumurta, inekten süt istiyoruz da niye yazardan kitap istemiyoruz..?"

^ ^ ^

Rehber öğretmen, rehberliğini ve eğitim danışmanlığını ve uzmanlığını bizzat kendisi yapmalıdır.

MEB bunu şöyle düzenleyebilir ve Rehber öğretmenleri daha aktif ve etkili hale getirebilir:

Rehber öğretmenimiz, öğrencinin kendisine gelmesini bekliyor. Ancak gerek mesai süreci gerek çalışma saatleri buna imkan tanımıyor. O halde derse demeyeyim, rehberlik faaliyetlerine bir uzman olarak kendi katılmadığı için, öğrenciyi genelini tanıma fırsatını elde edemiyor..Okula entegrasyonları sağlanamıyor. Ayrıca gerek Meb'te, gerek YÖK'te "rehber öğretmen görev tanımı" hakim. Ancak ve ne yazık ki "ORTADA REHBERLİĞİN ESAMESİ OKUNMUYOR."

Rehberlik derslerine/faaliyetine Rehber Öğretmen girmeli ve öğrenciye direk ulaşmalıdır.

23 Ekim 2020 22:06

kedimpersis
Kapalı

Kedimpersis detektif gibisin o kız nikiyle yazışmalarını çevirdiği dümenleri foyasını iyi çıkarmışın.

Eskiden burada daha ateşli rehberlik tartışmaları olurdu, olmazdı değil Lakin seviyenin dip yaptığı görülmezdi. Emin olamamakla beraber ilgideki zatıali nöbetçi pdruygar'dan başkası değildir. Nişan almadan ateş ettiğim daha pek görülmedi. Erenbay defterini dürünce:) hırs yapmış anlaşılan.

@konuya gelirsem (bu yorumu yapalı aradan 3 sene geçti...)

Necip Fazıl der ki: "Tavuktan yumurta, inekten süt istiyoruz da niye yazardan kitap istemiyoruz..?"

^ ^ ^

Rehber öğretmen, rehberliğini ve eğitim danışmanlığını ve uzmanlığını bizzat kendisi yapmalıdır.

MEB bunu şöyle düzenleyebilir ve Rehber öğretmenleri daha aktif ve etkili hale getirebilir:

Rehber öğretmenimiz, öğrencinin kendisine gelmesini bekliyor. Ancak gerek mesai süreci gerek çalışma saatleri buna imkan tanımıyor. O halde derse demeyeyim, rehberlik faaliyetlerine bir uzman olarak kendi katılmadığı için, öğrenciyi genelini tanıma fırsatını elde edemiyor..Okula entegrasyonları sağlanamıyor. Ayrıca gerek Meb'te, gerek YÖK'te "rehber öğretmen görev tanımı" hakim. Ancak ve ne yazık ki "ORTADA REHBERLİĞİN ESAMESİ OKUNMUYOR."

Rehberlik derslerine/faaliyetine Rehber Öğretmen girmeli ve öğrenciye direk ulaşmalıdır.


fibermen, 1 ay önce - Alıntıya git

Hocam ben aypdr06 nicki ve cantona nickini kulanan kişinin aynı kişi olduğunu uzun süredir biliyorum.. konu rehberlik olarak giderken kişisel olaya çevirmek istemedim bana hakaret edene kadar da kendisi kişiselleştirmeden açmadım konuyu.... kız nickiyle nler yazdığınıda tek tak çıkarmak uğraşmak istemedim orada duruyor aypdr06 nın yazdıkları..

Rehberlik sistemine gelirsek Bu işten verim almış ülkeler örenek alınbilinir. bununla ilgili çalışma yapılır.. bu şekliyle hiç bir işe yaramadığı odayı kilitleyip oturdukları(gayret sarfeden okul içinde etkinlikler yapan pdr öğretmenleri istisna)sınıf rehberlik işlerinin sınıf rehber öğretmenleri tarafından yapıldığını okullardan rehber öğretmenleri yarın çekseler hiç bir işin aksamayacağı

apaçık ortada.

rehberlik sistemi öğrencinin kariyer planını yapar. eğitim dönemi boyunca nelerde yetenekli olduğu hangi alanda yoğunlaşması gerektiğini takip eder her öğrenci için ayrı dosya tutulur.. Kanada bunu çok güzel uyguluyor ilk yedi sekiz sene boyunca öğrenci takip ediliyor her öğrencinin rehberlik dosyası var . lisede ders saatleri değişik bir öğrenci haftada beş saat matematik alıyorsa bir öğrenci iki saat ve buna göre mezun olduğunda hangi bölümlere girebileceği de belli .. bunun için yeterli REHBERLİK öğretmeni sağlayarak çocuğu eğitim hayatının başlangıcından itibaren takip ediyorlar ders durumu yeteneği başarılı olduğu başarısız olduğu dersler her öğrenci için ayrı dosyalarda kayıt altında tutuluyor bu dosyalara çocuğun ailesi bulunduğu çevre şartları v.s hepsi konuluyor.

bizdeki rehber öğretmenler gibi odasında oturup nöbetçi öğrenciyle fizikçiye edebiyatçıya tarihçiye anket gönderip bunu çocuklara uygulayın demiyorlar ....

23 Ekim 2020 22:16

kedimpersis
Kapalı

Hocam ben aypdr06 nicki ve cantona nickini kulanan kişinin aynı kişi olduğunu uzun süredir biliyorum.. konu rehberlik olarak giderken kişisel olaya çevirmek istemedim bana hakaret edene kadar da kendisi kişiselleştirmeden açmadım konuyu.... kız nickiyle nler yazdığınıda tek tak çıkarmak uğraşmak istemedim orada duruyor aypdr06 nın yazdıkları..

Rehberlik sistemine gelirsek Bu işten verim almış ülkeler örenek alınbilinir. bununla ilgili çalışma yapılır.. bu şekliyle hiç bir işe yaramadığı odayı kilitleyip oturdukları(gayret sarfeden okul içinde etkinlikler yapan pdr öğretmenleri istisna)sınıf rehberlik işlerinin sınıf rehber öğretmenleri tarafından yapıldığını okullardan rehber öğretmenleri yarın çekseler hiç bir işin aksamayacağı

apaçık ortada.

rehberlik sistemi öğrencinin kariyer planını yapar. eğitim dönemi boyunca nelerde yetenekli olduğu hangi alanda yoğunlaşması gerektiğini takip eder her öğrenci için ayrı dosya tutulur.. Kanada bunu çok güzel uyguluyor ilk yedi sekiz sene boyunca öğrenci takip ediliyor her öğrencinin rehberlik dosyası var . lisede ders saatleri değişik bir öğrenci haftada beş saat matematik alıyorsa bir öğrenci iki saat ve buna göre mezun olduğunda hangi bölümlere girebileceği de belli .. bunun için yeterli REHBERLİK öğretmeni sağlayarak çocuğu eğitim hayatının başlangıcından itibaren takip ediyorlar ders durumu yeteneği başarılı olduğu başarısız olduğu dersler her öğrenci için ayrı dosyalarda kayıt altında tutuluyor bu dosyalara çocuğun ailesi bulunduğu çevre şartları v.s hepsi konuluyor.

bizdeki rehber öğretmenler gibi odasında oturup nöbetçi öğrenciyle fizikçiye edebiyatçıya tarihçiye anket gönderip bunu çocuklara uygulayın demiyorlar ....


kedimpersis, 1 ay önce - Alıntıya git

Amerika veya avrupa ülkelerinin hiç birinde öğrencilere seans yaptıkları iddia edilmez...Öğrenciler davranış bozukluğu v.s gösterenler yönlendirilir velilerle konuşularak yapılması gereknler hangi tedbirlerin alnması bunun için nerelere başvurulması gerektiği belirtilir . akademik hayatı yönlendirilir.ADI ÜSTÜNDE REHBERLİK SERVİSİ.... REHBER OLUR ÖĞRENCİLERE...

bu vasfıyla da çok değerli bir bölümdür tarih öğretmeninin matematik öğretmeninin v.s yapamadığını yapar çocuğun akademik hayatına rehberlik eder..

evin kaç odalı sobalımı diye pc de hazır duran anketleri her sene kopyala yapıştır başka branş öğretmenlerine yaptırılıp hiç bakılmadan dosyalanıp konulmaz.

yani rehberlik servisinde çalışan öğretmenler en çok çalışan çocuğun hayatında en çok gördüğü en çok iletişim kurduğu öğretmenlerdir.

bu sistemin gelmesini istemeyen şimdiki durumdan memnun olanlar kendi çıkarları kendi rahatları için sistemin değişmesini isteyenlere bu şekilde hakaretler ediyorlar.

odayı kapat çay kahve iç SEANS yaptım diye yalan söyle(sanki pskiyatir, seans yapıyormuş)

hazır anketleri nöbetçi öğrenci ile gönder öğlen yemeğine çık odanda pc de oyun oyna... sonra vaktim bitti diye çık git.. bu sistemin değişmesini istemiyorlar konu bu...

23 Ekim 2020 22:27

fibermen
Kapalı

Hocam ben aypdr06 nicki ve cantona nickini kulanan kişinin aynı kişi olduğunu uzun süredir biliyorum.. konu rehberlik olarak giderken kişisel olaya çevirmek istemedim bana hakaret edene kadar da kendisi kişiselleştirmeden açmadım konuyu.... kız nickiyle nler yazdığınıda tek tak çıkarmak uğraşmak istemedim orada duruyor aypdr06 nın yazdıkları..

Rehberlik sistemine gelirsek Bu işten verim almış ülkeler örenek alınbilinir. bununla ilgili çalışma yapılır.. bu şekliyle hiç bir işe yaramadığı odayı kilitleyip oturdukları(gayret sarfeden okul içinde etkinlikler yapan pdr öğretmenleri istisna)sınıf rehberlik işlerinin sınıf rehber öğretmenleri tarafından yapıldığını okullardan rehber öğretmenleri yarın çekseler hiç bir işin aksamayacağı

apaçık ortada.

rehberlik sistemi öğrencinin kariyer planını yapar. eğitim dönemi boyunca nelerde yetenekli olduğu hangi alanda yoğunlaşması gerektiğini takip eder her öğrenci için ayrı dosya tutulur.. Kanada bunu çok güzel uyguluyor ilk yedi sekiz sene boyunca öğrenci takip ediliyor her öğrencinin rehberlik dosyası var . lisede ders saatleri değişik bir öğrenci haftada beş saat matematik alıyorsa bir öğrenci iki saat ve buna göre mezun olduğunda hangi bölümlere girebileceği de belli .. bunun için yeterli REHBERLİK öğretmeni sağlayarak çocuğu eğitim hayatının başlangıcından itibaren takip ediyorlar ders durumu yeteneği başarılı olduğu başarısız olduğu dersler her öğrenci için ayrı dosyalarda kayıt altında tutuluyor bu dosyalara çocuğun ailesi bulunduğu çevre şartları v.s hepsi konuluyor.

bizdeki rehber öğretmenler gibi odasında oturup nöbetçi öğrenciyle fizikçiye edebiyatçıya tarihçiye anket gönderip bunu çocuklara uygulayın demiyorlar ....


kedimpersis, 1 ay önce - Alıntıya git

https://forum.memurlar.net/konu/1960524/1.sayfa

"ÖĞRETMENLERDEN MEB'E !

Meb'in uyguladığı '' rehberlik işleyiş sistemi '' yanlışlığından ötürü rehberlikçilerin biizm sırtımızdan maaş almasına ve de okulda '' bu rehber öğretmenler bu kadar maaş alıyorsa ee ben enayi miyim ? '' dedirten uygulamaları istemiyoruz.

Okulun barış ve huzurunu bozan bir sistem istemiyoruz.

Okulda bütün işleri yapıp paranın ve itibarın başkalarına verilmesini istemiyoruz.

Sene sonuna kadar çalışıp bir şeyler yaptıktan sonra , sene sonu toplantısında müdür beyin ,bütün işi yapan branş öğretmenlerini görmeyerek, ''efendim rehber öğretmenden dolayı şoyle boyle öğrencilerimizde şöyle değişimler oldu...'' demesini istemiyoruz.

Sınıfta tüm pislikleri yapıp üstüne öğretmene saldıran küfreden öğrencilerin halinden anlamayan ve odasına gelince sorunu öğretmende gören rehberlikçi ve de sistemini istemiyoruz.

Sene başında bize rehberlik yıllık plan kağıdı verip odasına kış uykusu niyetiyle yatan ve de yattıran sistemi istemiyoruz.

Okulda ve de sınıfta bir sorun olduğunda, bunun çözümünün rehber öğretmen olmadığını , sorunun çözümünün sınıf öğretmeni olduğunu öğrencilere yıllardır benimseten bir rehberlik sistemi anlayışı istemiyoruz.

Öğretmenleri Rehberlik ve psikolojik danışman niyetine atayıp, sadece sözde danışmanlık yaptıran rehberliği uygulatmayan bir Meb'i de istemiyoruz.

Sınıfıma gelip bana: Hocam şu evrakları uygular mısın? ''deyip odasıan giden rehberlikçiler istemiyoruz.

Dersimi bölen , planıma emeğime haksızlık yapan bir rehberlik uygulama istemiyoruz.

Bana 11 yıldır , sınıf rehberlik danışmanlık sistemi yüzünden , bir türlü konularımı yeterince anlattıramayan bir meb istemiyorum.

Ayda yılda bir belki de rehber öğretmenin yanına giden öğrenciye , rehberlik öğretmeninin :'' senin sınıf rehber öğretmenin kim, önce ona git !'' dedirtecek kadar cüretkar bir tutum sergileten bir sistem istemiyoruz.

Okulda sadece şök toplantılarında gördüğümüz kişiler istemiyoruz.

Şök toplantılarında toplantıya katılıp : '' arkadaşlar bu şök bizim için çok önemli, öğrenciyi tanımamız için tek yol .'' diyen bir zavallı rehberlik anlayışını uygulatan sistem'i istemiyoruz.

Okulda ,gelmediği için ,dersi boş geçen öğretmenlerin dersini ; okuldaki öğrencileri tanımayan ve de bu dersi tanıması için rehber öğretmene doldurtmayan , o gün gün boyu yorulmuş nöbetçi öğretmene veren bunu bedavaya yaptıran sistem'i istemiyoruz.

Sınıfa girip en az 15 saat ders anlatan , sınıf dışında ise çalışan , okulun yükünü taşıyan öğretmenlere vermediği değeri ve ücreti; nöbet bile tutturmadığı rehber öğretmene verip okuldaki çalışma barışını bozan sistem'i istemiyoruz.

Rehberlik dersi diye yıllardır programa konulan bir dersin , rehberlik öğretmenince değil de , sınıf rehber öğretmenince uygulatıp bu dersi formaliteden öteye geçiremediği için, okullarda büyüyen ve de son yıllarda artarak devam eden disiplinsizlik , öğretmen öldürmeler, küfür ve de okul kültürürünün oluşumuna ortam oluşturan bir sistem istemiyoruz.

Sene sonunda değerlendirlmeyen ama her hafta uygulanmasını istediği evrakları bize doldurtan bir sistem istemiyoruz.

Rehber öğretmennin, öğretmenler gününde öğretmenler odasına gelip: '' ah nedne bu öğrenciler bize de bir gül getirmezler, yoksa bizi öğretmenden saymıyorlar mı ?'' dedirten ve bazı öğrenciler için okulda bulunduğunu bile unutturan sistemi istemiyoruz.

Öğrenciyi tanımadan verilen bir rehberlik anlayışı istemiyoruz.

Koruyucu bir rehberlik anlayışı olmaması sebebiyle , sorun yaşadıktan sonra ,öğrenciyi muhattap alan bir sistem istemiyoruz.

(Bunlar daha saydıklarım. Belki de daha bir sürü handikap vardır.Bunların hepsi 10 yıllık öğretmenlik tecrübeme dayanılarak yazılmış cümlelerdir.Sorun rehber öğretmenlerde değildir. Sorun sistemdedir.Bu sistemin değişmesi gerekmektedir.Meb'in bu sistemi değiştirmeyerek nesillere yazık edeceğini sanmıyorum.Meb mutlaka bu sistemin yanlış olduğunu görüp değiştirecektir)

Daha kaç öğretmenin sınıfta dayak yemesini istiyorsunuz!

Daha kaç öğrencinin, öğretmenine sınıfta küfür etmesini bekliyorsunuz!

Daha kaç öğretmenin disiplin problemleri yaşayarak görevine son verilmesini istiyorsunuz!

Daha kaç öğretmenin okulda ŞEHİT edilmesi haberini duymak istiyorsunuz!

Daha kaç.....

O KADAR ÇOK VAR Kİ OLUMSUZLUK....

Nemi istiyoruz! Ayakları yere basan bir rehberlik anlayışı istiyoruz.Bu dersin uzmanınca verildiği bir sınıf ortamı istiyoruz. Yukarıda sıraladığım olumsuz uygulamaların kaldırılıp herkesin barış ve huzur içinde çalışarak daha güzel bir TÜRKİYE kurmasını hayal ediyoruz.

Not: Rehber öğretmenlik sisteminin durumu ve de nasıl olması gerektiği ile ilgili bilgiler saygıdeğer öğretmen arkadaşlarım tarafındna gayet güzel açıklanmış olup bu başlıklara katkı sağlamalıyız. Ağaşıdaki başlıklar ve de içeriği rehber öğretmenler ve de sistemi hakında bilgi verecektir.İlgili birimlerin mutlaka okuması gerekmektedir.Bu başlıkların etkin bir rehberlik için yeteceğini ve de Meb e destek olacağı kanaatindeyim.

'Pdr Çözüm Önerisi' Nedir ? Sonuç Ve Öneri ile ilgili ve detaylar :

http://forum.memurlar.net/konu/1960524/

PDR için üretilen çözüm yoludur ve -Meb e duyurudur.

http://forum.memurlar.net/konu/1909828/1.sayfa

Not: Meb veya herhangi kişi , öğretmenler arasında anket yaparak yukarıda yazdığım cümlelerin veya durumların yanlış olmadığını çok net görecektir."

23 Ekim 2020 22:50

fibermen
Kapalı

Amerika veya avrupa ülkelerinin hiç birinde öğrencilere seans yaptıkları iddia edilmez...Öğrenciler davranış bozukluğu v.s gösterenler yönlendirilir velilerle konuşularak yapılması gereknler hangi tedbirlerin alnması bunun için nerelere başvurulması gerektiği belirtilir . akademik hayatı yönlendirilir.ADI ÜSTÜNDE REHBERLİK SERVİSİ.... REHBER OLUR ÖĞRENCİLERE...

bu vasfıyla da çok değerli bir bölümdür tarih öğretmeninin matematik öğretmeninin v.s yapamadığını yapar çocuğun akademik hayatına rehberlik eder..

evin kaç odalı sobalımı diye pc de hazır duran anketleri her sene kopyala yapıştır başka branş öğretmenlerine yaptırılıp hiç bakılmadan dosyalanıp konulmaz.

yani rehberlik servisinde çalışan öğretmenler en çok çalışan çocuğun hayatında en çok gördüğü en çok iletişim kurduğu öğretmenlerdir.

bu sistemin gelmesini istemeyen şimdiki durumdan memnun olanlar kendi çıkarları kendi rahatları için sistemin değişmesini isteyenlere bu şekilde hakaretler ediyorlar.

odayı kapat çay kahve iç SEANS yaptım diye yalan söyle(sanki pskiyatir, seans yapıyormuş)

hazır anketleri nöbetçi öğrenci ile gönder öğlen yemeğine çık odanda pc de oyun oyna... sonra vaktim bitti diye çık git.. bu sistemin değişmesini istemiyorlar konu bu...


kedimpersis, 1 ay önce - Alıntıya git

https://forum.memurlar.net/konu/1960524/1.sayfa

= PDR ÇÖZÜM ÖNERİSİ =

Önerinin amacı; gerek öğrenci (danışan), gerekse danışılan (danışman), her iki tarafın haklı yönde istifadesine sunulabilecek, ilaveten rehberlik için tüm öğrenci genelinin tanınmasını amaç edinirken, diğer yanda öğrenci genelinin danışmanlığa "Ulaşılabilirlik" ve "Danışma Süreci" problemlerini ortadan kaldıran rehberlik ve danışma uygulamalarının hakim olduğu bir Pdr kulvarıdır. Anlaşılacağı gibi kronik ve temel sorun iki sahadadır. Bunlar: danışmanın etkin bir rehberlik için öğrenci genelini tanıması, bireysel gözlem elde edebilmesi ve 'genele uygulanabilirliği' yönünde, ayrıca öğrenci genelimizin ise, bireysel oda servis ve danışmanlığına olan 'ulaşılabilirliği' noktasında baş gösteren kronik problemlerdir. Kısaca değinmeye çalışalım.

Bölüm 1 : Öğrenci genelinin hedef alanına "uygulanabilirlik" ve "geneli tanımayı" sağlayan rehber etkinlikleri nasıl ve hangi yolla mümkündür - mümkün kılınabilir ?

Okul danışmanının öğrenci hedef kitlesini tanıyabilmesi yanında, rehberliklerde yaşanan 'takip ve gözlem' e dayalı bir takım eksik ve noksan uygulamaların giderilebilmesi; 'Pdr önerisi' nde yer alan, "Rehber Etkinlik Saati" ile mümkün bir gereksinim, aynı zamanda duyulan temel zorunluluk ve ihtiyaçtır. Adından da anlaşılacağı üzere, bir ders öğretisi değil aksine; öğrenci ile rehber öğretmenin etkinlik saatidir. Rehberlik uygulamaları için bir takip ve gözlem niteliği taşıyan destek unsurudur. Bilimsel nitelikli bir rehberlik içinse temel ihtiyaçtır. Öğrencinin bireysel ve sosyal veri yolunu sunabilecek bel kemiği noktasındaki bilimsel destektir. Öte yanda danışma için de ilave bir destek olabileceğini ayrıca belirtebilmek mümkündür.

Bunu sağlamak için etkin bir katılım planı içeren, ki öneride 2 haftada 1 saat iledir, rehber etkinlik saati uygulamasına yer verilir. Rehber etkinlik saati; rehber öğretmen için bir nevi öğrenci atmosferini tanılama, öğrencinin bireysel ve toplumsal özelliklerini fark etme, ayrıca onu sınıf ve okul kültürü ile gözlem altına alabilme / bir izlem sahası oluşturabilme aşaması ve sahasıdır. Bu nedenle rehber öğretmenin; rehber etkinlik saatinde bir takım eğitsel sunuları, slaytları, eğitim hikayeleri yanı sıra, dersten öğrenci çağırma nedenlerini oluşturan dosya iş ve işlem yükünü de gerçekleştirebilmesi aracılığıyla öğrenciyi tanılamadaki yetisi ortaya çıkabilecektir. Burada hedef alınan gözlem ve veri yolu, aynı zamanda etkin ve bilimsel nitelikli bir danışmanlık için de öğrenciye dair kişisel veri tabanı oluşturabilecek niteliktedir. Çünkü öğrenci geneline dair takip ve gözlem (işlev) ortaya konulması yanında, öğrencinin kişi ve okul problemlerine dair ve bağlı çevresel donelerinin, ona yapılacak rehberlik yanı sıra, bireysel danışmada da haklı bir veri tabanı oluşturması beklenir ki, öğrenci kendisine yapılacak bu yönde bir bireysel danışma sonucunda yine en az rehberlik kadar çok daha iyi anlaşılabilir. Sorunlarının çözümüne etken nitelikli katkılar sunulabilir. Bu yolla uygulanan rehberlik ve bireysel danışma, amacı karşılama yönünden daha bilimsel nitelikli kazanımlar vaat eder, saha yönetimi mümkün olur, yanısıra yüzeysel uygulamalar son bulabilir.

Bölüm 2 : Öğrenci (danışan) ve danışmanın (danışılanın) birbirine "ulaşılabilirlik" ve "süreç" noktasındaki danışmanlık sorunları;

Eğer danışmanlık görev saatleri; öğrenciyi dersten çağırma, teneffüsten alıkoyma, derse geç girme yahut ki yeterli zaman ve zemin tanınabilerek yerine getirilebilen danışma faaliyetinde görülüyorsa, ki yaygın ve ağırlıklı eğitim görüşü ve kanaati aynı yöndedir, çözüm esasen oldukça açıktır Çünkü yapılması gereken aynen okul idare birimleri gibi danışmanlığın mesai bitimine değin sürdürülmesidir. Zira ders sonu sonlandırıldığı takdirde normal eğitimde bulunan öğrenciler dahil, haklı oranda bir istifade elde edilememektedir. Çünkü o esnada, bir takım etkinlik, egzersizler ve yetiştirme kursları devam etmekte ancak hizmet sonlandırılmış gözükmektedir. Normal eğitim yapmayan okulların ayrıntısına değinelim.

Danışmanlığa ulaşılabilirlik sorununun tamamen giderilememesinin bir diğer temel nedeni; taşımalı ve servisli okul öğrencileri yanı sıra ikili eğitimlerin de yapıldığı (sabahçı öğlenci) ve yer aldığı okul gruplarının bulunmasıdır. Bu noktada sorunun üstesinden gelinebilmesi adına, bu tür okullarda, yine iki haftaya ritüel "serbest etkinlik" saati konulması yoluyla bir yapısalcılık sağlanabilecektir. Bu düzenleme ile de, serbest etkinlik saatinde danışma almak isteyen bu okul gruplarındaki öğrenci ekseninin önü açılabileceği gibi, yine yer yerde danışmanca, o saat içerisinde oluşturulan randevular ile öğrenciler hizmetin kapsamından etkin ve yeterli oranda fayda sağlayabileceklerdir. Zira normal eğitim yapan okullarda bu türden bir düzenlemeye gerek kalmayacaktır, çünkü bu okulların öğrencileri, anlaşılacağı üzere ders sonunda gerekli danışma hizmetini yeterli zaman ve süreç içerisinde alabileceklerdir. Burada her iki danışma uygulaması ve çerçevesi neticesinde, en başta öğrencilerin danışmanlık için dersten koparılmasının, rehber öğretmenlerin bazı bildirim ve bilgi demeçleri için dersleri bölmek zorunda kalmalarının, kendilerine dair evrak ve dökümantasyon işlemlerini şube rehber öğretmenlerine paslamalarının önü alınacağı gibi, öğrencilerin ders kaybı önlenebilecek, ders esnasındaki eğitim ve motivasyon becerilerinin dağılmasının önüne geçilebilecek, teneffüs saatinden kaynaklı danışma süreci bir zulmetten kurtarılacak, genel manada; yalnız öğrencilerin istifadesi değil aynı zamanda branş öğretmenlerinin şikayetleri de son bulacaktır.

Pdr (çözüm) Önerisi' ni destekliyorum. Çünkü

Öğrenci geneli açısından 8/5 mesai düzeni ile danışmana 'Ulaşabilirlik' ve 'süreç' sorunlarının ortadan kaldırılması anlamına gelmekte, ayrıca rehberlik etkinliklerine dair hedef alanlarının bir müfredat ile imza altına alınarak, alan ve saha uzmanının önderliğinde yürütülmesini, PDR'nin okul ayağına entegrasyonunu esas almaktadır. Bilindiği gibi büyük çoğunlukla dersin sonlarında; etkinlik, egzersiz ve bilumum yetiştirme kursları devam etmekte iken ne yazıktır ki *Öğrencilerimiz dersin sonunda danışmanlığın kapısında hizmet değil bunun aksine kilitle karşılaşmaktadırlar (!)

Uygulama ile ferslerin bölünmesi, derse geç katılmalar, dersten çıkarma ve teneffüsle yetinme (ulaşabilirlik + süreç sorununa) gibi ciddi sitem getiren tüm bu problemler giderilerek genel anlamda, tüm danışmanlık sorunları da ortadan kalkacaktır. Nitekim bakıldığında A.B ülkelerinde uygulaması görülen danışmanlık mesai düzeni de aynen belirtilen yürürlüktedir.

Rehberlikler noktasında ise: A.B ve özellikle Finlandiya modeli yine doğru olanıdır. Çünkü senelerdir ülkemizde uygulaması devam eden ve tepki çeken Abd Marshall (tembel) kökenli Pdr modeli; okullarımızın eğitim ve uygulama sahasına / kriterlerine cevap verememekte, bilimsel nitelikli karşılanamamakta, yaygın eğitimci ve öğretmen kanaati ile de yine modelin; faydasız, pasif ve kör sistem niteliği taşıdığı netlik kazanmaktadır. Bu yüzden rehberliklerde faydasız bulunan ve tepki gören Marshall (pasif) Pdr uygulamaları ve rehberliklerinden ivedilikle vazgeçilmesi gerekmektedir. Yerine, A.b ülkelerinde uygulamasına yer verilen ve baz alınan ölçütte; sahaya dönük uygulamalar adına daha nitelikli, rehberliklerde öğrenci genelinin tanınırlığı ve iletişim kanalı açısından daha verimli bir yapı ve kulvarda olduğu gözlenen, danışman ve rehberlikçinin kendi rehber etkinliği ve faaliyetlerini bir müfredat ile düzenli bir katılım planı içerisinde yürütebileceği ve gerçekleştirebileceği, fâal yapı ve saha uygulamalarına hakim bir rehberlik modeli olarak görülen Aktif Okul Rehberliği arzu edilmektedir.

Dip-Not: Günümüzde hiç bir A.B devleti marshall pdr.sini (teorisi/ilkesi hariç reddetmiş) uygulamamaktadır. Bunun yerine devletlerce; eğitim sistemi ve yapısına özgün, alan uzmanınca bir saha hakimiyeti içerisinde yürütülebilen "aktif okul rehberliği" uygulamaları benimsenmiş ve yer verilmektedir. O nedenle Pdr Çözüm Önerisi; gayet sağlıklı bir sentezden yola çıkılarak hazırlanmış olup, eğitim sistemimize uygun, faydalı yapıda bir rehberlik proje çalışmasıdır. Öneri her 2 haftada birer ders/etkinlik saati ile danışman ve rehberlikçinin, her bir şubeye aktif katılımı sayesinde öğrenci genelini tanıyabilen, saha hakimiyetini esas alabilen faydalı bir rehberlik sistemi öngörmektedir.

Saygılarımla."

23 Ekim 2020 23:32

ancelo
Kapalı

Madem ki eğitim camiasının yakinen bildiği ve tanıklık ettiği ÇÖZÜMÜN ALINTISI VERİLMİŞ:

O halde arkadaşlar MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞINA SESLENMİŞ OLALIM -- LÜTFEN DİYELİM

(Yeter diyelim, 10 yıllar oldu diyelim, hakkaten yeter !!! )

ÇÖZÜM O DUR Kİ:

MEB - BİR DEFA,

HER OKULA NORM KADROYA İLAVE VE ORANTISAL OLARAK EN AZ 1 İLA EN FAZLA 3 REHBER ÖĞRETMEN KADRO İHDAS ETMEK SURETYİLE,

SANCILAR İÇİNDE KIVRANAN VE NEŞTER BEKLEYEN BU YARAYI TAMPONLAYABİLİR.

MADEM Kİ AMAÇ SAHA YÖNETİMİ VE FÂAL YAPIDA BİR REHBERLİK YÖNETMELİĞİDİR,

O HALDE; ANILAN KADROLAR SAYESİNDE, REHBER ÖĞRETMEN KENDİ ALAN UZMANLIĞI OLAN REHBERLİK FAALİETİNE KATILIRKEN, DANIŞMA-SEANSLARI İÇİN REHBERLİK SERVİSİNİN KAPALI KALMASINA ENGEL OLACAK ÇÖZÜM YOLU, ÇÖZÜMÜN TA KENDİSİDİR.

DÖNÜŞÜMLÜ OLARAK ŞUBE REHBERLİK SİSTEMİ, REHBER ÖĞRETMENİN GÖREVİDİR.

ÂSLİ GÖREVİDİR ÜSTELİK

YETERLİ KADRO SAĞLANDIĞINDA DÖNÜŞÜMLÜ BİR UYGULAMA VE ARA-YÜZE GEÇİLİR

ŞUBE REHBER ÖĞRETMENİ YİNE SINIFIN GÜNDELİK SORUNLARIYLA PEKALA İLGİLENİR

SAYGILAR...

27 Ekim 2020 17:19

muallimi-sani
Aday Memur

PDR için üretilen çözüm yoludur ve Meb e duyurudur.

https://forum.memurlar.net/konu/1909828/28.sayfa ile 36 sayfalar arasi incelendiğinde mutlaka görülecektir ki bu âtıl sistem değişmeli ve değişecek. Başka bir çıkar yol-yordam-iz'an kalmamiştir. Öneririm kesinle incelenmesinden yanayim. Zira gerçek bütün şeffafliğiyle ben buradayim diyor. İlgili yazışmada desteği geçen emek veren tüm öğretmenleri içtenlikle kutlarım. ABD ve AB ülkelerinde böyle bir sistem kalmadığının, danışman da olsa kendi etkinliklerini düzenli aralıklar halinde ve sınıf ortamında yürüttüğünün ispatı karşısında nasıl da saldırıya geçilmiş. Konunun duyuru amaçlı olup MEB e bildiri niteliğinde olduğu, rehber öğrtmnin hedef alınmadığı özellikle belirtildiği halde BİLİMSEL BİR ÖNERİ karşısında hop oturup hop kalkılmış, adeta hakaretler havada uçuşmuş. Sakin kaçirmayiniz çünkü tüm gerçekler inanın orada yatiyor. MEB derhal yeni Pdr Yönetmeliği için biran evvel bir çalıştay hazırlatarak oluşan infiali sonlandırmalı, emanet ve angarya odağına kurulu sözde bir sistem, kendi sahibine kısaca alan uzmanına.. devredilmelidir. Bunun yolu ve çözümü güzel belirtilmiş: Gerekli ve yeterli rehber öğretmen kadrosu oluşturularak Şube rehberlik sisteminin ilkelden kendi alan uzmanına teslimi ile mümkündür.

21 Kasım 2020 00:43

muallimi-sani
Aday Memur
21 Kasım 2020 10:23

Telliturnalar
Aday Memur

Bunların çalıştığını gören oldu mu? Neden düzgün bir saha araştırması yapılmıyor!

21 Kasım 2020 21:16

Telliturnalar
Aday Memur

Başlığa binaen söylüyorum, yeni açıklama göre tam ek ders alıp okula bile gitmeden telapati ile öğrenciyle ilgilecekmiş-miş.

21 Kasım 2020 21:49

Sgezer
Aday Memur
Bu mesaj 10'un üzerinde eksi oy aldığı için gizlenmiştir. Göster
22 Kasım 2020 01:49

mikado411
Şef
Rehber öğretmenler derneği lobisi, Twitter'da bir kurucuları var papağan gibi her şeyi tekrarlayor öylece. Pdr her şey olmaya çalışan ama eğitim kurumlarında hiçbir şey yapmayan bir alan olmuş.
Toplam 217 mesaj
 
ANKET
Bir kamu çalışanı olarak öğlen yemeği yiyor musunuz?