Editörler : Kubil ay
08 Nisan 2021 21:35

löküshayatt
Aday Memur

tamamen yanlış analiz. doğru gibi geliyor olabilir ama yanlış. mesela ezberle gir falan değil. hele ki kpssnin son senelerde geldiği nokta tamamen ales mantığı. 2016 ve sonrasında tamamen matematik türkçe yapabilenler öne geçti çünkü kpssde genel kültürü yapamayan adam yok.

analiz bu yüzden yanlış. herkes bir şekilde 45+ gk den yapıyor ama gy yi yapamıyor insanlar. kendim de 2018 de 92+ ile atanmış bir mühendisim.

bu +90 hangi üniversite muhabbeti boş bir muhabbet. zaten kamuda odtülüsüyle de anadolu üniversitesiyle de karşılaşıyoruz.

bir insan kpssde ilk 2 bine girebiliyorsa össde de girer. össde bu odtü sıralamasına denk geliyor.

hepimiz mühendisliği kazandığımız zamanlarda derece yaptık ama "bana sadece mühendislik yeter" mantığıyla 20 binin aşağısına inmeye zorlamadık kendimizi. en azından bir çoğumuz böyle.

bugünkü kafamızla girsek ilk 10 bine girmek hepimiz için çok kolay. (bu denenmiştir)

ama mesele o zamanlar "şu mühendisliğe bir kapak atayim de yeter" olduğu için ve fakültelere girmek zor olduğu için sadece 20-30 binlerde kaldık.

zaten aradaki fark türkçe coğrafya tarihti. benle aynı matematik aynı fen netini yapan arkadaşım sırf türkçe tarih coğrafyası yüksek diye türkiyede ilk 2 bine girmişti bense 22bindeydim.

ha benim okul puanım yoktu o ayrı, zorlasam da odtü boğaziçine gidemiyordum çünkü okul hep geriye atıyordu. 20-30 bin kadar geri gittim sıralamada.

söylediklerimden şu anlamın çıkmasını istiyorum : bir insan öss de ilk 2 bine girdi diye saygı duyup (odtülü diye) kpssde ilk 2 bine girince kurumda tartışmalara girip " ne ya hepiniz odtü mezunu musunuz sanki?" demek saçmalıktır.

yine ilk 2 bin yine ilk 2 bin. ha o össydi, kpssden zordu falan... komik şeyler bunlar. fizik matematik geometri kimyayı full e yakın çekmiş biri olarak söylüyorum.

kpssyi yapan sayısalcı, össyi de yapar. fizik kimya falan zor dersler değil. aradaki fark hep türkçe tarih coğrafyaydı.


zeitgot, 4 ay önce - Alıntıya git

Kardeş bizzat tanıdığım birisi sınava girip hazırlanmasına rağmen devlette kazanamadığı bölümü gidip özelde okudu. Ama kpss ye girdi yüksek alabildi. % 25 İ sayısal olan ve % 75 i sayısal olan bir sınavı bana övme :D

08 Nisan 2021 21:51

löküshayatt
Aday Memur

Kardeş bizzat tanıdığım birisi sınava girip hazırlanmasına rağmen devlette kazanamadığı bölümü gidip özelde okudu. Ama kpss ye girdi yüksek alabildi. % 25 İ sayısal olan ve % 75 i sayısal olan bir sınavı bana övme :D


löküshayatt, 4 ay önce - Alıntıya git

*%75 i sözel olan

08 Nisan 2021 23:01

hohohohoho
Aday Memur

yavrum falan şık kullanımlar değil


burdurspor, 4 ay önce - Alıntıya git

Sana ne oluyor sana mı kullandım, işine bak boş yapma

09 Nisan 2021 09:41

zeitgot
Daire Başkanı

Kardeş bizzat tanıdığım birisi sınava girip hazırlanmasına rağmen devlette kazanamadığı bölümü gidip özelde okudu. Ama kpss ye girdi yüksek alabildi. % 25 İ sayısal olan ve % 75 i sayısal olan bir sınavı bana övme :D


löküshayatt, 4 ay önce - Alıntıya git

kardeş sınavı övmedim. özelden geçen tip de yapar van'da okuyan tip de yapar. ama bu sınavı yapan öss yi de yapar diyorum. ha bazı insanlar fizik yapamaz falan o ayrı. o zaman o kendine "ben sayısalcıyım" demesin.

ortada bir sınav var, düzenli çalışırsan yapıyorsun. öss ye bu kadar çok çalışmadığı için insanlar kendini göremiyor.

bir de sen +90 yaptın herhalde? yaptım de çünkü yapmadan bu sınava atıp tutanlar garip duruyor.

09 Nisan 2021 10:04

cenkkackar34
Aday Memur

KPSS universite sinavina gore basit. Universite sinavindaki matematik,fizik,kimya sorulari gercekten zor.

09 Nisan 2021 14:36

Burak2019
Şef

KPSS universite sinavina gore basit. Universite sinavindaki matematik,fizik,kimya sorulari gercekten zor.


cenkkackar34, 4 ay önce - Alıntıya git

lise matematiğinde logaritma, trigonometri, fonksiyon, polinom, permütasyon, olasılık, diziler, limit, türev, integral gibi konular var. Bu konular eleyici oluyor sınavda. Kpss matematiğinin müfredatı çok dar. Yukarda saydığım konuların eklenmesi lazım bence kpss'ye.

09 Nisan 2021 16:54

löküshayatt
Aday Memur

kardeş sınavı övmedim. özelden geçen tip de yapar van'da okuyan tip de yapar. ama bu sınavı yapan öss yi de yapar diyorum. ha bazı insanlar fizik yapamaz falan o ayrı. o zaman o kendine "ben sayısalcıyım" demesin.

ortada bir sınav var, düzenli çalışırsan yapıyorsun. öss ye bu kadar çok çalışmadığı için insanlar kendini göremiyor.

bir de sen +90 yaptın herhalde? yaptım de çünkü yapmadan bu sınava atıp tutanlar garip duruyor.


zeitgot, 4 ay önce - Alıntıya git

Ha işte kpss yapabilen öss de yapamıyor , yani öyle kpss yüksek aldı öss de yapabilir mantığı olmuyor öyle. Kpss sözel ağırlıklı bir sınav, öss ise farklı kapiş

10 Nisan 2021 11:17

breze06
Şube Müdürü

burda tartışmanın size ne fayda sağlayacak ister ozel ister kamu unv veya ister odtu ister anadoluda bir universite kamuya girince herkesin maasi haklari ayni. Unv sinavi zor yok kpss kolay vs bunlari geçin. Calisin kpss ye puanınız ne kadar iyi ise o kadar yüksek maas veren sosyal haklari olan kuruma yerlesin. Burada laf atışması size birsey kazandirmaz. Ingilizcem hic yok kırıkkale unv elk elt muh mezunuyum. Kurumda odtu mezunuda var anadili gibi ingilizcesi olanda var hepimiz asagi yukarı ayni maasi aliyoruz. Ama sira işe gelince kimin fazla calistigi katma degeri oldugu belli olmuyor.

10 Nisan 2021 16:40

zeitgot
Daire Başkanı

Ha işte kpss yapabilen öss de yapamıyor , yani öyle kpss yüksek aldı öss de yapabilir mantığı olmuyor öyle. Kpss sözel ağırlıklı bir sınav, öss ise farklı kapiş


löküshayatt, 4 ay önce - Alıntıya git

tamam ben sana şunu söyleyim: eğer bir sayısalcı kpssyi yapıp össyi yapamadığını söylüyorsa o zaman o sayısalcı değildir.

ki bu kişi mühendis ise kendine mühendisim demesin. fizik kimya yapamayan adam bir zahmet mühendis olmasın.

günde 1 tane fizik kitabı bitirdiğimi biliyorum, mühendisin farkı fizik zaten.

sen konuya farklı bir bakış açısı sunuyorsun. benim için fizik kimya oldukça basit şeyler olduğundan kpssyi yapan össyi de yapar diyorum. belki de ben yanılıyorum.

10 Nisan 2021 17:20

löküshayatt
Aday Memur

tamam ben sana şunu söyleyim: eğer bir sayısalcı kpssyi yapıp össyi yapamadığını söylüyorsa o zaman o sayısalcı değildir.

ki bu kişi mühendis ise kendine mühendisim demesin. fizik kimya yapamayan adam bir zahmet mühendis olmasın.

günde 1 tane fizik kitabı bitirdiğimi biliyorum, mühendisin farkı fizik zaten.

sen konuya farklı bir bakış açısı sunuyorsun. benim için fizik kimya oldukça basit şeyler olduğundan kpssyi yapan össyi de yapar diyorum. belki de ben yanılıyorum.


zeitgot, 4 ay önce - Alıntıya git

Kpss iyi yapan öss yi çalışsa bile iyi yapamayabilir ama öss yi iyi yapan kpss yi çalışırsa iyi yapar. Öss hem zorluk hem nitelik açısından kpss nin fersah fersah çok ilerisinde bir sınav daha uzatma istersen

10 Nisan 2021 18:07

Burak2019
Şef

öss'de matematik müfredatı çok geniş. Logaritma, trigonometri, permütasyon, kombinasyon, olasılık, polinomlar, fonksiyonlar, diziler, limit, türev, integral, analitik geometri gibi konular var. Bir de fizik, kimya var. Bu dersler analitik zekayı iyi ölçüyor. Çok çalışmakla yapılacak bir şey değil, kafanın da basması da lazım.

Ben dandik üniversitelerden mezun olup kpss'de 90 alanlara rastladım. Ama bu adamı sen öss'ye 20 sene üst üste soksan bile örneğin tıp puanı yapamaz.

10 Nisan 2021 18:24

zeitgot
Daire Başkanı

Kpss iyi yapan öss yi çalışsa bile iyi yapamayabilir ama öss yi iyi yapan kpss yi çalışırsa iyi yapar. Öss hem zorluk hem nitelik açısından kpss nin fersah fersah çok ilerisinde bir sınav daha uzatma istersen


löküshayatt, 4 ay önce - Alıntıya git

tamam kpssden kaç yaptın?

10 Nisan 2021 18:42

löküshayatt
Aday Memur

tamam kpssden kaç yaptın?


zeitgot, 4 ay önce - Alıntıya git

Gardaş git işine

13 Nisan 2021 12:46

zeitgot
Daire Başkanı

Gardaş git işine


löküshayatt, 4 ay önce - Alıntıya git

kpssde ilk 2 bine girince : hmmm tamam basit bir şey

össde ilk 2 bine girince: oo çok zekisin

kpss'de ilk 2 bine girip kamuya atanan mühendislere şunu derler: hepiniz odtü mezunu musunuz?

yok ama hepimiz kpssde ilk 2bine girdik ? össde ilk 2 bin ile odtüye giriliyor.

bugün kpssde ilk 2 bine giren herkesi topla, düzenli çalışıp össye girsinler ilk 2 bine girerler össde.

sen istediğin kadar inkar et gözünde büyüt. kpssde doğru düzgün bir puan yap da sonra seni ciddiye alalım.

hem puan yapamıyorsunuz hem sallıyorsunuz, değersizleştiriyorsunuz.

ondan sonra : git işine.

13 Nisan 2021 15:35

oguzhaner
Şef

kpssde ilk 2 bine girince : hmmm tamam basit bir şey

össde ilk 2 bine girince: oo çok zekisin

kpss'de ilk 2 bine girip kamuya atanan mühendislere şunu derler: hepiniz odtü mezunu musunuz?

yok ama hepimiz kpssde ilk 2bine girdik ? össde ilk 2 bin ile odtüye giriliyor.

bugün kpssde ilk 2 bine giren herkesi topla, düzenli çalışıp össye girsinler ilk 2 bine girerler össde.

sen istediğin kadar inkar et gözünde büyüt. kpssde doğru düzgün bir puan yap da sonra seni ciddiye alalım.

hem puan yapamıyorsunuz hem sallıyorsunuz, değersizleştiriyorsunuz.

ondan sonra : git işine.


zeitgot, 4 ay önce - Alıntıya git

ÖSS'ye girdiğinde 17-18 yaşlarında daha hayatın çok farkında olmuyor insan ama KPSS'de durum çok farklı. Bence bunu hesaba katmıyorsunuz.

13 Nisan 2021 15:48

E.R.W.
Memur

kpssde ilk 2 bine girince : hmmm tamam basit bir şey

össde ilk 2 bine girince: oo çok zekisin

kpss'de ilk 2 bine girip kamuya atanan mühendislere şunu derler: hepiniz odtü mezunu musunuz?

yok ama hepimiz kpssde ilk 2bine girdik ? össde ilk 2 bin ile odtüye giriliyor.

bugün kpssde ilk 2 bine giren herkesi topla, düzenli çalışıp össye girsinler ilk 2 bine girerler össde.

sen istediğin kadar inkar et gözünde büyüt. kpssde doğru düzgün bir puan yap da sonra seni ciddiye alalım.

hem puan yapamıyorsunuz hem sallıyorsunuz, değersizleştiriyorsunuz.

ondan sonra : git işine.


zeitgot, 4 ay önce - Alıntıya git

Size katılıyorum hocam,benim şu an ki zihnim istikrarım 18 yaşında olsa kesinlikle çok daha farklı yerde olurdum.

13 Nisan 2021 20:06

zeitgot
Daire Başkanı

ÖSS'ye girdiğinde 17-18 yaşlarında daha hayatın çok farkında olmuyor insan ama KPSS'de durum çok farklı. Bence bunu hesaba katmıyorsunuz.


oguzhaner, 4 ay önce - Alıntıya git

evet mesele o ya zaten. o yüzden kpssde daha iyi başarı gösteriyor bence insan. çünkü bunu ananın babanın zoruyla değil kendin için yapıyorsun. hepimiz kendimiz için yapıyoruz yani. bunu yapma zorunluluğu, bilinci oluşuyor insanda.

15 Nisan 2021 04:03

löküshayatt
Aday Memur

kpssde ilk 2 bine girince : hmmm tamam basit bir şey

össde ilk 2 bine girince: oo çok zekisin

kpss'de ilk 2 bine girip kamuya atanan mühendislere şunu derler: hepiniz odtü mezunu musunuz?

yok ama hepimiz kpssde ilk 2bine girdik ? össde ilk 2 bin ile odtüye giriliyor.

bugün kpssde ilk 2 bine giren herkesi topla, düzenli çalışıp össye girsinler ilk 2 bine girerler össde.

sen istediğin kadar inkar et gözünde büyüt. kpssde doğru düzgün bir puan yap da sonra seni ciddiye alalım.

hem puan yapamıyorsunuz hem sallıyorsunuz, değersizleştiriyorsunuz.

ondan sonra : git işine.


zeitgot, 4 ay önce - Alıntıya git

Yav sen delimisin kpss ye kimler giriyor? Tp giriyormu yok, diş hekimi giriyor mu yok, Boğaziçi,odtü,itü, koç, sabancı, bilkent giriyor mu çok çok az bir kısmı

eeeeeeeeee kimlerle yarışıyon? Kpss yüksek alanlar bir baltaya sap olamaytacağı için genellikle taşra üniversitlerinden mezun olmuş öss de bir bok becerememiş atanmaktan başka çaresi olmayan bu nedenle götünü başını yırtan memur olma hayalleyile yanıp tututşan zevat yani ne bekl,yrsun o zevattan o kpss de 90 üstü alan kişileri sok öss ye kaçı tıp kazanabilir ? Bo konuşuyorsunuz boş kpss dedğin öss nin tırnağı olamayacak bir sınav kpss de 90 üstü almak çok zer değil, zor olan gir öss ye kazan tıpı bakalım maçan yiyor mu? yemez uğraşma

15 Nisan 2021 10:51

Burak2019
Şef

Yav sen delimisin kpss ye kimler giriyor? Tp giriyormu yok, diş hekimi giriyor mu yok, Boğaziçi,odtü,itü, koç, sabancı, bilkent giriyor mu çok çok az bir kısmı

eeeeeeeeee kimlerle yarışıyon? Kpss yüksek alanlar bir baltaya sap olamaytacağı için genellikle taşra üniversitlerinden mezun olmuş öss de bir bok becerememiş atanmaktan başka çaresi olmayan bu nedenle götünü başını yırtan memur olma hayalleyile yanıp tututşan zevat yani ne bekl,yrsun o zevattan o kpss de 90 üstü alan kişileri sok öss ye kaçı tıp kazanabilir ? Bo konuşuyorsunuz boş kpss dedğin öss nin tırnağı olamayacak bir sınav kpss de 90 üstü almak çok zer değil, zor olan gir öss ye kazan tıpı bakalım maçan yiyor mu? yemez uğraşma


löküshayatt, 4 ay önce - Alıntıya git

Taşra üniversitesi mezunlarını özel sektör işe almıyor veya alsa da asgari ücret veriyor. zaten ancak küçük firmalarda iş bulabiliyorlar. Adamlar da deli gibi kpss kasıyor çünkü başka çareleri yok. Kpss matematiğinde logaritma, diziler, trigonometri, limit, türev, integral gibi konular olsa taşra mezunları elenir ama yok.

15 Nisan 2021 11:36

zeitgot
Daire Başkanı

Yav sen delimisin kpss ye kimler giriyor? Tp giriyormu yok, diş hekimi giriyor mu yok, Boğaziçi,odtü,itü, koç, sabancı, bilkent giriyor mu çok çok az bir kısmı

eeeeeeeeee kimlerle yarışıyon? Kpss yüksek alanlar bir baltaya sap olamaytacağı için genellikle taşra üniversitlerinden mezun olmuş öss de bir bok becerememiş atanmaktan başka çaresi olmayan bu nedenle götünü başını yırtan memur olma hayalleyile yanıp tututşan zevat yani ne bekl,yrsun o zevattan o kpss de 90 üstü alan kişileri sok öss ye kaçı tıp kazanabilir ? Bo konuşuyorsunuz boş kpss dedğin öss nin tırnağı olamayacak bir sınav kpss de 90 üstü almak çok zer değil, zor olan gir öss ye kazan tıpı bakalım maçan yiyor mu? yemez uğraşma


löküshayatt, 4 ay önce - Alıntıya git

ben össde 20. bininci olmuş birisiyim keko. mahalle kekosu olduğun yazışma şeklinden belli.

okul puanım yüksek olsaydı 20 bini de aşardım, zaten mühendis olmak istiyordum okul da geriye attığı için daha fazlasına kasmadım bile. senin maçan neye yiyor? senin gibi boş beleş insanlar genellikle yozgat işletme okur gerçi, sabaha kadar batak atar yurtlarda. ordan buldun bu lafları herhalde ?

benim gibi 100binlerce insan giriyor bu sınava. türkiye ales 11.si arkadaşım anadolu üniversitesinden mezun, aynı adam anadoludaki bir üniversiteden elektrik mühendisliğini bitirdiği sene boğaziçi matematiği kazanıyor.

8 bine giriyor ilk? nasıl össde 50 bine giren adam yıllar sonra 8 bine giriyor ? hem de üniversite son sınıfta ders çalışarak? şimdi anladın mı beyin konusunda sıkıntı yaşayan arkadaşım ?

össyi gözünde büyüten adam fizik kimya bilmediği için büyütür. sen de onlardan birisin işte.

yozgat işletme mezunu olarak kpssye girme o zaman, kazanamazsın.

boğaziçi elektrik mühendisliği mezunu adam girdi bizden 2 puan yüksek aldı. al sana boğaziçi.

odtü elektrik mühendisliği mezunu adam girdi bizden düşük aldı, al sana odtü.

itü elektrik mühendisliği mezunu adam girdi bizden düşük alıp yük tevziye gitti, al sana itü.

daha da fazla bozmayim istersen bu kadar rezil olduğun yeter.

Toplam 214 mesaj
 
ANKET
Memur Sen'in 2022 yılı için yüzde 21, 2023 yılı için yüzde 17'lik maaş zammı talebi sizce karşılanabilir mi?