şimdi birincisi ben kendi mantığımı anlatmadım uygulamada olanı söyledim. üniversitelerde her fakültede, her myo da, her daire başkanlığında ve genel sekterelikte mutemetlik vardır. (istisnalar hariç) bu arkadaşlar sadece memurların maaşını değil hocaların maaşınıda yaparlar. ayrıca sadece maaş değil yolluk gibi ödemeleri ve bazı yazışma işlerini de yaparlar. her birimin ayrı ödeneği vardır.
ikincisi: ben uygulamayı anlatıyorum sadece. daha iiyisi yapılırmı, yapılmazmı bu ayrı bir meseledir. siz bunun nasıl olduğunu sordunuz bende cevap verdim. ama şimdi konuyu başka yere getirdiniz. niye böyle yaptıklarını ben nerden bileyim? uygulama böyle işte. kanun var yönetmelik var elbette.cevabım yanlış değil. inanmıyorsanız bir üniversiteye gidin sorun o zaman.
üniversitede maaş işlerini kontrol eden birim var. ben yok demedim. bütün mutemetlerin yaptığını kontrol eden bir daire başkanlığı var. işte o hata paylarını azaltmakla görevli bir birim var zaten. ama her birime ayrı ayrı bütçe veriliyor. bütçe verilen yerde mutemetde olması lazım. ben THS de memurum, GİH deki arkadaşlar bunu daha detaylı bilirler. siz baştan bunu sorsaydınız ben cevap yazmazdım. konu başka yere gitti.
ayrıca fakülteye atanan ve mutemetlik işi yapan memur oraya mutemet kadrosuna atanmıyor. kendi kadrosuna atanıyor. mutemetlik bir kadro değil görevdir. yani o adam orda mutemetlik yapsada maaş alıyor, yapmasada maaş alıyor. sadece GİH memuru değil teknisyen ve mühendis bile mutemetlik yapıyor bazı birimlerde. aynı zamanda kendi asli işlerinide yapıyorlar. devletin bunda bir zararı yok yani.
uzmanlık meselesi değil yani bu. verilen bir görev sadece. konuyu çok yanlış anlamışsınız. uzmanlık gerektiren bir durum yok ortada. o zaman temizlikçilerin içindende cam silmekte uzmanlaşmış olana mı cam sildirelim sadece? ama su tesisatçısına tutup elektrik tesisatı çek, dersen tabiki bu yanlış olur. zaten mutemetlik verilmeden önce o memura gerekli eğitimleri veriyorlar. fiili olarak anlatıyorlar işi nasıl yapacağını. soru sormak istediğinde danışacağı bir yer var.
mesele iyi yönetici kötü yönetici olmak meselesi de değil. sistem böyleyse, yani kanun ve yönetmelik böyle böyle yapacaksın veya yaptıracaksın diyorsa, sen en kral yönetici ol öyle yapmak zorundasın. kamu kurumu babamızın şirketi değilki istediğimiz şekilde yönetelim. ayrıca siz hangi kurumda çalışıyorsunuz? çalıştığınız yerde yöneticimisiniz de bize tavsiye veriyorsunuz? öğrenebilirmiyiz acaba?
şimdi birincisi ben kendi mantığımı anlatmadım uygulamada olanı söyledim. üniversitelerde her fakültede, her myo da, her daire başkanlığında ve genel sekterelikte mutemetlik vardır. (istisnalar hariç) bu arkadaşlar sadece memurların maaşını değil hocaların maaşınıda yaparlar. ayrıca sadece maaş değil yolluk gibi ödemeleri ve bazı yazışma işlerini de yaparlar. her birimin ayrı ödeneği vardır.
ikincisi: ben uygulamayı anlatıyorum sadece. daha iiyisi yapılırmı, yapılmazmı bu ayrı bir meseledir. siz bunun nasıl olduğunu sordunuz bende cevap verdim. ama şimdi konuyu başka yere getirdiniz. niye böyle yaptıklarını ben nerden bileyim? uygulama böyle işte. kanun var yönetmelik var elbette.cevabım yanlış değil. inanmıyorsanız bir üniversiteye gidin sorun o zaman.
üniversitede maaş işlerini kontrol eden birim var. ben yok demedim. bütün mutemetlerin yaptığını kontrol eden bir daire başkanlığı var. işte o hata paylarını azaltmakla görevli bir birim var zaten. ama her birime ayrı ayrı bütçe veriliyor. bütçe verilen yerde mutemetde olması lazım. ben THS de memurum, GİH deki arkadaşlar bunu daha detaylı bilirler. siz baştan bunu sorsaydınız ben cevap yazmazdım. konu başka yere gitti.
ayrıca fakülteye atanan ve mutemetlik işi yapan memur oraya mutemet kadrosuna atanmıyor. kendi kadrosuna atanıyor. mutemetlik bir kadro değil görevdir. yani o adam orda mutemetlik yapsada maaş alıyor, yapmasada maaş alıyor. sadece GİH memuru değil teknisyen ve mühendis bile mutemetlik yapıyor bazı birimlerde. aynı zamanda kendi asli işlerinide yapıyorlar. devletin bunda bir zararı yok yani.
uzmanlık meselesi değil yani bu. verilen bir görev sadece. konuyu çok yanlış anlamışsınız. uzmanlık gerektiren bir durum yok ortada. o zaman temizlikçilerin içindende cam silmekte uzmanlaşmış olana mı cam sildirelim sadece? ama su tesisatçısına tutup elektrik tesisatı çek, dersen tabiki bu yanlış olur. zaten mutemetlik verilmeden önce o memura gerekli eğitimleri veriyorlar. fiili olarak anlatıyorlar işi nasıl yapacağını. soru sormak istediğinde danışacağı bir yer var.
mesele iyi yönetici kötü yönetici olmak meselesi de değil. sistem böyleyse, yani kanun ve yönetmelik böyle böyle yapacaksın veya yaptıracaksın diyorsa, sen en kral yönetici ol öyle yapmak zorundasın. kamu kurumu babamızın şirketi değilki istediğimiz şekilde yönetelim. ayrıca siz hangi kurumda çalışıyorsunuz? çalıştığınız yerde yöneticimisiniz de bize tavsiye veriyorsunuz? öğrenebilirmiyiz acaba?
VATANUĞRUNA , 3 yıl önce
Peki üstad bütün üniversiteler de uygulama böylemidir? Ayrıca Maaş aldığı mutemetlik ne demek. Bir üniversitede maaş işlerini yürüren bir birim olmaz mı? Sizin dediğiniz mantıka bir üniversite de 40 - 50 kişiyi bulan mutemet sayısına ulaşır. Odtü gibi büyük üniversitelerde 60 mutemet vardır o zaman?