Editörler :
23 Ekim 2020 19:27

hugo.almeida
Genel Müdür

https://tedmem.org/download/kirsal-kentsel-bolgelerdeki-egitsel-farkliliklar?wpdmdl=3380&refresh=5f92e53f3f8ef1603462463

Güzel bir araştırma. Bilimsel ama size gelmeyebilir. "yeaaa bizim okulda da internet var" demeye benzemiyor.

Okumaya üşenmeyiniz.

Umarım gerekli çıkarımı yapabilirsiniz. Zira istatiksel olarak verilen değerler diğer ülkeler ile kıyaslandığından anlamlı sonuçlar bizim ülkemizde çıkmıyor. Niye?

Hepsini okursanız anlamlı bir cevap bulabilirsiniz diye düşünüyorum. Gerçi bu kadar saçmalamanız açıkçası beni umutsuzluğu sürüklüyor.

Araştırmanın İngilizcesi yok kusura bakmayın.

23 Ekim 2020 20:11

Aktif-Rehberlik-Şart
Genel Müdür

https://tedmem.org/download/kirsal-kentsel-bolgelerdeki-egitsel-farkliliklar?wpdmdl=3380&refresh=5f92e53f3f8ef1603462463

Güzel bir araştırma. Bilimsel ama size gelmeyebilir. "yeaaa bizim okulda da internet var" demeye benzemiyor.

Okumaya üşenmeyiniz.

Umarım gerekli çıkarımı yapabilirsiniz. Zira istatiksel olarak verilen değerler diğer ülkeler ile kıyaslandığından anlamlı sonuçlar bizim ülkemizde çıkmıyor. Niye?

Hepsini okursanız anlamlı bir cevap bulabilirsiniz diye düşünüyorum. Gerçi bu kadar saçmalamanız açıkçası beni umutsuzluğu sürüklüyor.

Araştırmanın İngilizcesi yok kusura bakmayın.


hugo.almeida, 1 ay önce - Alıntıya git

Aferin araştırman hoşuma gitti saygıdeğer hugo. İro deil. Yalnız keşke araştırmadaki mahirliğin kadar kafanda bassa ve şu sosyal eko hususunun: (bakarsan il sayfa üzerinde açıklık getirdim

-Dün olmadığını

-Bugün de olmadığını

-Yarın da buna bir imkan olmayacağı ve de ol(a)mayacağını arz ve izah etmişim.

Eşit bir dünya bulabilirsen yerinde duramazsın :)

23 Ekim 2020 20:37

kedimpersis
Kapalı

Aferin araştırman hoşuma gitti saygıdeğer hugo. İro deil. Yalnız keşke araştırmadaki mahirliğin kadar kafanda bassa ve şu sosyal eko hususunun: (bakarsan il sayfa üzerinde açıklık getirdim

-Dün olmadığını

-Bugün de olmadığını

-Yarın da buna bir imkan olmayacağı ve de ol(a)mayacağını arz ve izah etmişim.

Eşit bir dünya bulabilirsen yerinde duramazsın :)


Aktif-Rehberlik-Şart, 1 ay önce - Alıntıya git

bak sana örnek vererek açıklıyayım .iki çiftliğin var...

birinci çiftlikte : İklim olarak çok güzel bir şehirde....her şey düzenli koyunlar keçiler günlük besinlerini alıyor ilaçlarını vitaminlerini v.s müntazam veriliyor bu çiftlik de çalışanlar otomatik sağma makinesinde ineklerden süt çekiyorlar..bu çiftlikde çalışan işçiler az efor sarfederek işlerini yapıyorlar ve günlük süt verimi çok iyi.

ikinci çiftliğin iklim olarak çok kötü bir yerde buradaki hayvanlara günlük besinleri yeterli olarak verilmiyor bu çiftlikte bırakın otomatik süt sağma makinesini yeterli alet edevat bile yok işçilerin dinlenme yerleri yok yağmurda sular altında kalıyor ve buradaki işçiler daha çok efor sarfediyor Yeterli besini almayan hayvanların günlük süt verimi oldukça az. buradaki hayvanlara hiç bir destek sağlanmıyor...

şimdi sen bu iki çiftlikdeki işçileri ineklerin koyunların keçilerin verdiği süt üzerinden karşılaştırıp birinci çiftlikte daha az yorulan efor sarfeden işçilere zam veriyorsun.

ikinci çiftlikteki daha çok çalışan daha zor şartlarda çalışan daha çok efor sarfeden işçilerden maaş kesintisi de yapmıyorsun arttırmıyorsunda.

iki çiftlik işçileri de bu performans sitemini biliyor daha rahat çalışanın daha çok maaş aldığını biliyor

yağmur altında kalıp barınacak yeri bile olmayan işçiler buna ne der nasıl düşünür neler yaparlar ....Rehberlik öğretmenisin.. meslek olarak psikoloji eğitiminiz yok ama her lisans mezunu insan gibi az çok durumu anlarsın.

sen va rya bu sistemi getir ikinci çiftlikte çalışşacak işçi bulamazsın bulsanda o hayvanların sağ kalma ihtimali kalmaz kimse doğru düzgün çalışmaz orada...

23 Ekim 2020 20:46

kedimpersis
Kapalı

bak sana örnek vererek açıklıyayım .iki çiftliğin var...

birinci çiftlikte : İklim olarak çok güzel bir şehirde....her şey düzenli koyunlar keçiler günlük besinlerini alıyor ilaçlarını vitaminlerini v.s müntazam veriliyor bu çiftlik de çalışanlar otomatik sağma makinesinde ineklerden süt çekiyorlar..bu çiftlikde çalışan işçiler az efor sarfederek işlerini yapıyorlar ve günlük süt verimi çok iyi.

ikinci çiftliğin iklim olarak çok kötü bir yerde buradaki hayvanlara günlük besinleri yeterli olarak verilmiyor bu çiftlikte bırakın otomatik süt sağma makinesini yeterli alet edevat bile yok işçilerin dinlenme yerleri yok yağmurda sular altında kalıyor ve buradaki işçiler daha çok efor sarfediyor Yeterli besini almayan hayvanların günlük süt verimi oldukça az. buradaki hayvanlara hiç bir destek sağlanmıyor...

şimdi sen bu iki çiftlikdeki işçileri ineklerin koyunların keçilerin verdiği süt üzerinden karşılaştırıp birinci çiftlikte daha az yorulan efor sarfeden işçilere zam veriyorsun.

ikinci çiftlikteki daha çok çalışan daha zor şartlarda çalışan daha çok efor sarfeden işçilerden maaş kesintisi de yapmıyorsun arttırmıyorsunda.

iki çiftlik işçileri de bu performans sitemini biliyor daha rahat çalışanın daha çok maaş aldığını biliyor

yağmur altında kalıp barınacak yeri bile olmayan işçiler buna ne der nasıl düşünür neler yaparlar ....Rehberlik öğretmenisin.. meslek olarak psikoloji eğitiminiz yok ama her lisans mezunu insan gibi az çok durumu anlarsın.

sen va rya bu sistemi getir ikinci çiftlikte çalışşacak işçi bulamazsın bulsanda o hayvanların sağ kalma ihtimali kalmaz kimse doğru düzgün çalışmaz orada...


kedimpersis, 1 ay önce - Alıntıya git

istanbulda kenar mahalledeçalıştım...(esenyurt ben gittiğimde ilçe değildi b.çekmeceye bağlı doğalgazı bile yoktu..).

asker öğretmen olarak bingölün bir köyünde birleştirilmiş sınıfta çalıştım köye araba bile yoktu dağdan inen dört km yolu yürüyerek inmeli sonra ya otostop çekip yada üç saatte bir gelen ilçe otobüsünü beklemeliydik

sonra izmir tire bir köyde öğretmenlik yaptım

şimdi karşıyaka merkezdeyim . hemen hemen her kategoride çalıştım. buradaki öğrencileri karşılaştırıp benim performansımı ölçmek sıkıntı olur bingöldeki ben daha çok çalışarak hem esenyurtta ki hem tiredeki hem izmirdekin den daha az performans puanı alır senin önerdiğin sisteme göre....

aynı öğretmen ama daha çok çalışan aynı kişi daha az çalışandan daha az performans gösterdiği söylenerek diğerine daha fazla maaş vermek

bingöldeki ben o zaman oradan kaçmak için daha çok çaba sarfeder..(devlet şu an oradakileri tutmak için hizmet puanı fazlalığı falan v.s avantaj sağlamaya çalışıyorr)

eğer kaçamazsam da uğraşmayı bırakır bingöldeki ben..(Allah doğuda çalışan öğretmenlere yardım etsin orada çalışmak o imkansızlıklar içinde çalışmak oldukça zor).

önerdiğiniz sistem insan doğasına adalete her türlü insan duygusuna güdüsüne aykırı.

23 Ekim 2020 20:49

kedimpersis
Kapalı

Artık bu sayfaya yazmayayacağım. kendi fikrimi yeterince anlatığımı düşünüyorum

sizin önerinizi uygulanabilir bulmadığımı ve nedenlerimi de yazdım konuyu uzatmaya gerek yok benim açımdan. fikirlerine saygı duysam da uygulanmasının bir çok sakıncalarının görüleceğini düşünüyorum...

23 Ekim 2020 21:07

Aktif-Rehberlik-Şart
Genel Müdür

Ali babanın bir çiftliği var diyorsun; çiftliğinde her imkan var diyorsun..Bir de normal sıradan çiftlik var diyorsun... hmmm şimdi bir değerlendirmeye gidelim.

Kimlerin hizmet puanı yeterli ise Ali babanın çiftline koşacak illaki ve bu doğal seleksiyon gereği

Normal çiftliğe gelince, bir mahsül çıkacak mutlaka ve verimin boyutu çiftçinin maharetine bağlı.

Ayrıca Ali Baba nın çiftliği bir başka türlü coşacak:) Söz gelimi ibreler %85 dedi mi teşvik başka

Normal çiftliğin çiftçisi bunu görür de durur mu :)) Canhıraş aynı performansa doğru seğirtecek...

Eee bunda anlaşılmayacak bi taraf yok var mı yoksa_?

Yaz gene sen yaz. yazmazsan yerinde duramazsın.

23 Ekim 2020 21:54

hugo.almeida
Genel Müdür

Bilimsel bir araştırma sunuyoruz. Değerlendirme kısmında da bazı öneriler verilmiş. Ne yazık ki ya okunmamış ya okunmuş anlamamış, ya da anlamak istenmemiş. Bilimsel veriler istatistikler diğer ülkelerle kıyaslanmış anlamlı sonuçlar ve anormal bulgular elde edilmiş ama...

Hayır anlattığı sistem ile elde edilen sonuç ile elde etmeye sonuç aynı bile değil. Bunu anlamayıp kafan basmıyor gibi bir ifade kullanıyor. Eğitimi öğretmenin tek başına yapabileceği bir şey sanıyor hatta. Canhıraş çalışacakmış da.Bu saçma şeyin uygulanmasına yönelik argümanı ise "nasıl olsa hiç eşit olmayacaklar". Keşke ilk mesajdan sonra hiç yazmasaydınız da bunun bu kadar saçma bu kadar bilgisiz, bu kadar boş bir fikir olduğunu görmeseydik?

Geldiği son noktada iyi durumda olan öğrencilerin öğretmenlerinin performansını alakası olmayan bir noktayla değerlendirmeye çalışıyor. Düşünüp su saçma veriyi elde edebileceğini bile akıl edemiyor. Çocukların geçen sene not ortalaması 90. Öğretmenleri değişiyor, hepsi hiç çalışmıyorlar ve not ortalamaları 70'e düşüyor. Ama bu çocukları dağ başındaki çocuklarla kıyaslandıkları için dağ başındaki çocuk 50 aldığı için bizim hiç çalışmayan öğretmenler çok çalıştıkları düşünülerek arttırımlı ek ders alıyorlar ve dağ başında çalışan öğretmen çalışmamış olup yaftalanacak :)

Kısa bir araştırma yapma kapasitesine sahip okuma yazma bilen bir birey bile -ki gördüğüm kadarıyla İngilizce araştırmalar bile yapabilecek kadar dil biliyorsunuz okuduğunuzu anlamamanıza rağmen- eğitimi etkileyen faktörleri araştırıp üzerine düşünebilir. 1800'lü yılların dünyası yok. Her şey bilimle teknoloji ile harmanlanıyor. Öğrencilerin günlük aldıkları kalorilerden, besin çeşitlerine kadar değerlendirilirken sizin bu saçmalıkların bilimsel olarak yeri yok.

Yine de size teşekkür etmek istiyorum. Kafasında böyle bir sistem düşünen varsa yazdıklarınızı okuyup ne kadar mantık dışı, ne kadar saçma, ne kadar bilimden uzak olduğunu görmüş olacaktır. :)

Sağlıcakla.

23 Ekim 2020 22:39

kedimpersis
Kapalı

Bilimsel bir araştırma sunuyoruz. Değerlendirme kısmında da bazı öneriler verilmiş. Ne yazık ki ya okunmamış ya okunmuş anlamamış, ya da anlamak istenmemiş. Bilimsel veriler istatistikler diğer ülkelerle kıyaslanmış anlamlı sonuçlar ve anormal bulgular elde edilmiş ama...

Hayır anlattığı sistem ile elde edilen sonuç ile elde etmeye sonuç aynı bile değil. Bunu anlamayıp kafan basmıyor gibi bir ifade kullanıyor. Eğitimi öğretmenin tek başına yapabileceği bir şey sanıyor hatta. Canhıraş çalışacakmış da.Bu saçma şeyin uygulanmasına yönelik argümanı ise "nasıl olsa hiç eşit olmayacaklar". Keşke ilk mesajdan sonra hiç yazmasaydınız da bunun bu kadar saçma bu kadar bilgisiz, bu kadar boş bir fikir olduğunu görmeseydik?

Geldiği son noktada iyi durumda olan öğrencilerin öğretmenlerinin performansını alakası olmayan bir noktayla değerlendirmeye çalışıyor. Düşünüp su saçma veriyi elde edebileceğini bile akıl edemiyor. Çocukların geçen sene not ortalaması 90. Öğretmenleri değişiyor, hepsi hiç çalışmıyorlar ve not ortalamaları 70'e düşüyor. Ama bu çocukları dağ başındaki çocuklarla kıyaslandıkları için dağ başındaki çocuk 50 aldığı için bizim hiç çalışmayan öğretmenler çok çalıştıkları düşünülerek arttırımlı ek ders alıyorlar ve dağ başında çalışan öğretmen çalışmamış olup yaftalanacak :)

Kısa bir araştırma yapma kapasitesine sahip okuma yazma bilen bir birey bile -ki gördüğüm kadarıyla İngilizce araştırmalar bile yapabilecek kadar dil biliyorsunuz okuduğunuzu anlamamanıza rağmen- eğitimi etkileyen faktörleri araştırıp üzerine düşünebilir. 1800'lü yılların dünyası yok. Her şey bilimle teknoloji ile harmanlanıyor. Öğrencilerin günlük aldıkları kalorilerden, besin çeşitlerine kadar değerlendirilirken sizin bu saçmalıkların bilimsel olarak yeri yok.

Yine de size teşekkür etmek istiyorum. Kafasında böyle bir sistem düşünen varsa yazdıklarınızı okuyup ne kadar mantık dışı, ne kadar saçma, ne kadar bilimden uzak olduğunu görmüş olacaktır. :)

Sağlıcakla.


hugo.almeida, 1 ay önce - Alıntıya git

Ben haklıyım geri dönüş yok olayına döndü.. soyut basit örnekler verdim Alibabanın çiftliği diye dalga geçti aslında haksız olduğunu görmek istemediği için güdlendi sadece refleks verdi düşünerek cevap vermedi.

kendimden somut örnekler verdim

bingölde dağ başında asker öğretmenlik yaparken hiç çalışmadığım kadar çalıştığımı yarım gün olan okulu tam gün yaptığımı üstüne fiziksel sorunlarla boğuştuğumu anlattım

önerilen performans sisteminin

şu an çalıştığım karşıyaka da daha az efor sarfetmeme rağmen bingölde ki daha fazla çalışan benden daha kiyi görüneceğini ve sistemin baştan sakat olduğunu anlattım.

verdiği cevaplar zaten cevap yazılmaması gerektiğini gösteriyor..

23 Ekim 2020 23:50

hugo.almeida
Genel Müdür

Ben haklıyım geri dönüş yok olayına döndü.. soyut basit örnekler verdim Alibabanın çiftliği diye dalga geçti aslında haksız olduğunu görmek istemediği için güdlendi sadece refleks verdi düşünerek cevap vermedi.

kendimden somut örnekler verdim

bingölde dağ başında asker öğretmenlik yaparken hiç çalışmadığım kadar çalıştığımı yarım gün olan okulu tam gün yaptığımı üstüne fiziksel sorunlarla boğuştuğumu anlattım

önerilen performans sisteminin

şu an çalıştığım karşıyaka da daha az efor sarfetmeme rağmen bingölde ki daha fazla çalışan benden daha kiyi görüneceğini ve sistemin baştan sakat olduğunu anlattım.

verdiği cevaplar zaten cevap yazılmaması gerektiğini gösteriyor..


kedimpersis, 1 ay önce - Alıntıya git

Aynı fikirdeyim hocam. Saha tecrübesi olan birisi çok rahatlıkla bu önerinin amaca hizmet etmediğini, yararından çok zararı olduğunu görecektir.

Ben de cevap yazmayacağımı söylemiştim, sonra yazdım ama son aşamada trollük adına yapmadığına kendimi ikna etmeye çalışıyorum açıkçası.

24 Ekim 2020 18:14

Teknososyal
Şef

Ee rehberlikçilerin performansını neye göre ölçeceğiz? Horlamadan uyuyan rehberlikçilere yıldızlı 5 :) başka iş yaptıklarını görmedim :)))


Bizden17, 1 ay önce - Alıntıya git

Akdemik dersler ayrı yetenek dersleri ile rehberlik kategoisi ayrı ele alınır mutlaka. Yalnız tabi ölçümlenebilir olanlardan öne çıkılabilir başlarda... Zamanla yerine oturursa ne âla. denenir bakılır..

24 Ekim 2020 20:17

happymate
Daire Başkanı

Denenmesi gerekir bence de. Baktınız ki verimli ve sistematik bir düzenleme var ortada devam etttirilir. Yok gerçekten ciddi problemler cerean ederse terkedilir olur biter. Ama mevcut öneri güzel.

24 Ekim 2020 20:53

Teknososyal
Şef

Başlardaki destekleme amacım DYK sorunsalına/çetrefiline/rant düzeneğine sunduğu çözümdü. Lakin ileriki görüş ve paylaşımlar nisbetinde daha birçok faydalı altbaşlığa kavuştuğunu gördüm. O bakımdan, kısır çekişme yerine, farklı çözüm katabilen görüş, gözlem yahut değerlendirmeler olursa avantajı ve dezavantajı konusunda etraflı şekilde bilgilenmiş oluruz fikrindeyim.

25 Ekim 2020 01:53

UcaS
Genel Müdür

Adam haklı beyler.

Anlaşılan bu masa başı memuru arkadaş Bingöl'deki öğretmenin 2 katı daha çok bağırarak hatta sınıfın tavanına çıkarak yada ilginç hareketler yaparak, ne bileyim benim aklıma gelmeyen belki kendinin aklındaki her türlü bilimsel öğretim tekniğini kullanarak çalışmasını istiyor.

Bingöl'deki öğretmenimin, İzmir merkezdeki öğretmenime yetişmesi için ne yapması gerekir?

Ben de bu mucizeyi merak ediyorum.

Masabaşı ve koltuk başka şey canım. Uzaktan davulun sesi, koltukta oturana ne kadar güzel geliyormuş.

En kısa zamanda benim de kendime bir koltuk bulmam lazım bunu öğrendim.Bir bulsam koltuğu hiç kalmayacağım. Son söz.

26 Kasım 2020 18:25

Aktif-Rehberlik-Şart
Genel Müdür

sakayafirat ya da sakaryagediz hangisi yasakli değilse artik sen hayirdir ?

Hani performans sistemi getirilmesini savunurdun. Noldu ki ortalikta değilsin.

durumdan vazife çıkarmak için yazışıyordun anlaşılan.

Toplam 114 mesaj
 
ANKET
Bir kamu çalışanı olarak öğlen yemeği yiyor musunuz?