yürütmeyi durdurma alabilmek için telafisi imkansız veya güç zararların olduğunu izah edebilmeniz gerekiyor. hukuk büroları bu konuda çok detaylı izahat yapmadan "telafisi güç zararlar oluşacağından" diyerek yürütme durdurma istiyorlar. Oysa ne gibi zararlara uğradığınızı yazmak daha etkili olabileceği kanaatindeyim. Şahsen kendi yazdığım başvuru dilekçesinde şu maddeleri sıralayarak telafisi güç sonuçlar doğduğunu iddia ettim:
1. Haksız şekilde başarısız kabul edildiğim için 1,5 yıl boyunca tekrar doçentliğe başvurma hakkım elimden alınmaktadır.
2. Doçentlik hakkım teslim edilmediği için, bu süre zarfında açılacak acil doçentliği kadrolarının hiç birisine başvurmam mümkün olmayacaktır. Bu açılan kadrolara yerleşme hakkı o pozisyona atanacak doçent istifa etmedikçe veya yeni bir kadro açılmadıkça mümkün olmayacaktır.
3. Sağlık Bakanlığına Ait Kurum ve Kuruluşlar ile Devlet Üniversitelerinin İlgili Birimlerinin Birlikte Kullanımı ile İşbirliği Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik?in 4. Maddesinin b fıkrasında ?Başhekim: Birlikte kullanım protokolü bulunan sağlık tesisinin, ilgili üniversitenin görüşü alınarak profesör veya doçent unvanını haiz veyahut doktor öğretim üyesi veya eğitim görevlisi kadrosunda bulunan tabiplerden Bakanlıkça atanan başhekimini; aynı yerleşke içinde birden fazla hastane bulunması durumunda bu hastanelerin müşterek yönetimi için görevlendirilmiş koordinatör başhekimini ifade eder? denilmekte olup, dolayısı ile ÜAK?ın bu kararı doçent unvanını almama mâni olmakla aynı zamanda kariyer ilkesinin de açıkça çiğnenmesine neden olmaktadır ve bu göreve getirilme durumuma mâni olmaktadır.
4. Mevcut çalıştığım kadroda kaldığım sürece aldığım ek ödemenin hesaplamasında kullanılan ?Sözleşmeli Personel Tavan Ek Ödeme Oranı? doçent unvanını almam ile artacakken, ÜAK?ın kararı nedeniyle aynı kalacak ve mali kayba uğrayacağım.
5. Öğretim Üyeliğine Yükseltilme ve Atanma Yönetmeliği?nin 12. Maddesinin 1. Fıkrasında ?Profesör kadrolarına atanabilmek için doçentlik unvanını aldıktan sonra en az beş yıl açık bulunan profesörlük kadrosu ile ilgili bilim alanında çalışmış olmak, kendi bilim alanında uluslararası düzeyde orijinal eserler vermiş olmak ve uygulama alanı bulunan dallarda uygulamaya yönelik çalışmalarda bulunması gereklidir.? denilmektedir. Yine kariyer ilkesi gereği doçentlik unvanının tarafıma verilmemesi veya geç verilmesi ileride profesör kadrolarına atanabilmek için gereken süreyi sağlamak konusunda hak kaybına uğramama neden olmaktadır.
Bunun üzerine Ankara 2. idare mahkemesi yürütmeyi durdurma kararına hemen red vermedi, konuyla alakalı 1 ay içerisinde süreye muhakkak uyulması kaydıyla tüm dilekçemdeki iddialarıma detaylı cevap verilmesi üzerine ÜAK'a gönderip, gelecek savunmaya göre yürütmeyi durdurma kararı verilip verilmeyeceğini ara karar olarak çıkarttı.
yürütmeyi durdurma alabilmek için telafisi imkansız veya güç zararların olduğunu izah edebilmeniz gerekiyor. hukuk büroları bu konuda çok detaylı izahat yapmadan "telafisi güç zararlar oluşacağından" diyerek yürütme durdurma istiyorlar. Oysa ne gibi zararlara uğradığınızı yazmak daha etkili olabileceği kanaatindeyim. Şahsen kendi yazdığım başvuru dilekçesinde şu maddeleri sıralayarak telafisi güç sonuçlar doğduğunu iddia ettim:
1. Haksız şekilde başarısız kabul edildiğim için 1,5 yıl boyunca tekrar doçentliğe başvurma hakkım elimden alınmaktadır.
2. Doçentlik hakkım teslim edilmediği için, bu süre zarfında açılacak acil doçentliği kadrolarının hiç birisine başvurmam mümkün olmayacaktır. Bu açılan kadrolara yerleşme hakkı o pozisyona atanacak doçent istifa etmedikçe veya yeni bir kadro açılmadıkça mümkün olmayacaktır.
3. Sağlık Bakanlığına Ait Kurum ve Kuruluşlar ile Devlet Üniversitelerinin İlgili Birimlerinin Birlikte Kullanımı ile İşbirliği Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik?in 4. Maddesinin b fıkrasında ?Başhekim: Birlikte kullanım protokolü bulunan sağlık tesisinin, ilgili üniversitenin görüşü alınarak profesör veya doçent unvanını haiz veyahut doktor öğretim üyesi veya eğitim görevlisi kadrosunda bulunan tabiplerden Bakanlıkça atanan başhekimini; aynı yerleşke içinde birden fazla hastane bulunması durumunda bu hastanelerin müşterek yönetimi için görevlendirilmiş koordinatör başhekimini ifade eder? denilmekte olup, dolayısı ile ÜAK?ın bu kararı doçent unvanını almama mâni olmakla aynı zamanda kariyer ilkesinin de açıkça çiğnenmesine neden olmaktadır ve bu göreve getirilme durumuma mâni olmaktadır.
4. Mevcut çalıştığım kadroda kaldığım sürece aldığım ek ödemenin hesaplamasında kullanılan ?Sözleşmeli Personel Tavan Ek Ödeme Oranı? doçent unvanını almam ile artacakken, ÜAK?ın kararı nedeniyle aynı kalacak ve mali kayba uğrayacağım.
5. Öğretim Üyeliğine Yükseltilme ve Atanma Yönetmeliği?nin 12. Maddesinin 1. Fıkrasında ?Profesör kadrolarına atanabilmek için doçentlik unvanını aldıktan sonra en az beş yıl açık bulunan profesörlük kadrosu ile ilgili bilim alanında çalışmış olmak, kendi bilim alanında uluslararası düzeyde orijinal eserler vermiş olmak ve uygulama alanı bulunan dallarda uygulamaya yönelik çalışmalarda bulunması gereklidir.? denilmektedir. Yine kariyer ilkesi gereği doçentlik unvanının tarafıma verilmemesi veya geç verilmesi ileride profesör kadrolarına atanabilmek için gereken süreyi sağlamak konusunda hak kaybına uğramama neden olmaktadır.
Bunun üzerine Ankara 2. idare mahkemesi yürütmeyi durdurma kararına hemen red vermedi, konuyla alakalı 1 ay içerisinde süreye muhakkak uyulması kaydıyla tüm dilekçemdeki iddialarıma detaylı cevap verilmesi üzerine ÜAK'a gönderip, gelecek savunmaya göre yürütmeyi durdurma kararı verilip verilmeyeceğini ara karar olarak çıkarttı.