Editörler : oto-danisman-expert
21 Aralık 2020 20:52

Soğuk havada aracın çalışmasındaki sıkıntı

Merhaba.Aracım Lpg&Benzinli.Soğuk havalarda,uzun süre kullanmadığımda yani özellikle sabahları ilk çalıştırınca,devir göstergesi yukarı çıkıyor sonra sarsıntılı geri iniyor.Birkaç kez bunu yaptıktan sonra motorun sesi düzeliyor ve normale dönüyor.Hemen hareket edersem yolda tıkanıyor,gaza bazsamda gitmiyor önce yavaş sonra birden hızlanıyor.Lpg li araçlarda,soğuk havalarda motoru 1-2 dk ısıtıp öyle hareket etmek lazım demeyin:)Herkes bunu diyor ama daha önceki aracımda Lpg liydi ve böyle bir şey hiç olmuyordu.Sormak istediğim şu;bunun için hangi ustaya gitmeliyim?Rölantide mi sorun var yoksa Lpg ayarında mı?Teşekkürler.

21 Aralık 2020 21:03

Lpg büyük ihtimal ana motor beynini etkiliyor ve soğuk havada aracın devirli çalışmasında sıkıntı yaratıyor. Lpg hangi marka ise o bayiye gidin ve tekrar bi ayar yaptırın. Büyük ihtimal düzelecektir.


55 Zehra 55
Aday Memur
21 Aralık 2020 21:10

Teşekkürler

oto-danisman-expert, 3 yıl önce

Lpg büyük ihtimal ana motor beynini etkiliyor ve soğuk havada aracın devirli çalışmasında sıkıntı yaratıyor. Lpg hangi marka ise o bayiye gidin ve tekrar bi ayar yaptırın. Büyük ihtimal düzelecektir.


crazyysf
Aday Memur
26 Aralık 2020 21:04

Benim aracım da ilk çalıştığında gaz yemiyor gibi hareketlerde bulunuyor ilk kalkışta sonra bir müddet gidiyorum ısınınca tüpe geçiyor. İlk çalıştığında benzindeyken yapıyor bunu normal mi değil mi bilemedim. Tüpteyken herhangi bir sorun yok. Havalar biraz sıcakken daha erken geçiyordu tüpe, normalde kış aylarında bir kaç dakika çalıştırmak lazım hareket etmeden önce ama yine de bununla alakalı mı bilmiyorum. Bazen işe geç kalacam diye fazla beklemeden hareket ediyorum

27 Aralık 2020 01:25

Aracınızın marka ve modeli nedir hocam

crazyysf, 3 yıl önce

Benim aracım da ilk çalıştığında gaz yemiyor gibi hareketlerde bulunuyor ilk kalkışta sonra bir müddet gidiyorum ısınınca tüpe geçiyor. İlk çalıştığında benzindeyken yapıyor bunu normal mi değil mi bilemedim. Tüpteyken herhangi bir sorun yok. Havalar biraz sıcakken daha erken geçiyordu tüpe, normalde kış aylarında bir kaç dakika çalıştırmak lazım hareket etmeden önce ama yine de bununla alakalı mı bilmiyorum. Bazen işe geç kalacam diye fazla beklemeden hareket ediyorum


crazyysf
Aday Memur
27 Aralık 2020 03:25

Golf3 1.6 sport 98 model

oto-danisman-expert, 3 yıl önce

Aracınızın marka ve modeli nedir hocam


crazyysf
Aday Memur
27 Aralık 2020 03:28

kalkarken yapıyor bunu birde normalde giderken tüp bitince benzine geçeceği sırada yapıyor bu hareketi

oto-danisman-expert, 3 yıl önce

Aracınızın marka ve modeli nedir hocam

28 Aralık 2020 01:06

Hocam benzin enjektör temizliği yaptırmanızı öneririm. İlk bunu bi yaptırın düzelmezse diğer sebepleri inceleriz. Bu araçlarda çekiş zayıflığı ve sık fan açma ve hararet sorunu varsa egzost tıkanıklığı yapabilir.


bravehard
Daire Başkanı
28 Aralık 2020 14:09

Her ne olursa olsun, soğukta ilk çalışmadan sonra mutlaka 3-4 dakika aracınızı çalıştırmanız gerekir. Önceki aracınız da öyle yapmamanız doğru olduğunu göstermez.

oto-danisman-expert, 3 yıl önce

Aracınızın marka ve modeli nedir hocam


umutsuzz5
Aday Memur
29 Aralık 2020 21:25

😂yav yok lpg ana beyni yok bilmem neyi

Hocam bulunduğunuz yerde motor kompresyon testi yapan bi usta bulun %90 subaplarınızındeğişmesi lazım biraz pahalıdır bilmiş olun daha 1 ay önce yaptırdım aracımı dediğiniz sorunların birebir aynısı vardı yaptırdım sorun kalmadı çok şükür


umutsuzz5
Aday Memur
29 Aralık 2020 21:28

Şunuda söyleyim gaz kelebeği temizleme önerirler ben yaptırdım çare olmadı subap değiştirmeye gittiğimde ustaya gaz kelebeğini temizlettiğimi söyledim temizlenmemesi gerektiğini söyledi sonradan tekrar uyum ayarı vs yapılması gerekiyomuş aracınız 2010 model üzeriyse bunu yaptırmayın tavsiye etmem


55 Zehra 55
Aday Memur
29 Aralık 2020 21:54

Teşekkürler bilgileriniz için.Henüz bir ustaya gitmedim çünkü birkaç gündür havalar çok iyi olduğu için o boğulma ve titreme çok kısa süre içinde yok oluyor ve normale hemen dönüyor çalışması.Daha önce bilgisayara bağlayan bir usta arıza ekranını tele çektirmişti bana ve şöyle yazıyordu"Katalizör sisteminin verimi eşik değerinin altında"sürekli yazıyor.Bundan olabilir mi diyeceğim ama sürekli boğulma yapmıyor sadece soğuk havalarda,aşırı soğuk havalarda titreyerek neredeyse stop edecek kadar...Lpg de de aynısı Benzinde de bu arada.Umarım motorla alakalı değil de sadece Lpg ayarındadır.

29 Aralık 2020 23:37

Egzostu da bi gösterin hocam. Tıkalı ise sorun yaratabilir

55 Zehra 55, 3 yıl önce

Teşekkürler bilgileriniz için.Henüz bir ustaya gitmedim çünkü birkaç gündür havalar çok iyi olduğu için o boğulma ve titreme çok kısa süre içinde yok oluyor ve normale hemen dönüyor çalışması.Daha önce bilgisayara bağlayan bir usta arıza ekranını tele çektirmişti bana ve şöyle yazıyordu"Katalizör sisteminin verimi eşik değerinin altında"sürekli yazıyor.Bundan olabilir mi diyeceğim ama sürekli boğulma yapmıyor sadece soğuk havalarda,aşırı soğuk havalarda titreyerek neredeyse stop edecek kadar...Lpg de de aynısı Benzinde de bu arada.Umarım motorla alakalı değil de sadece Lpg ayarındadır.


umutsuzz5
Aday Memur
29 Aralık 2020 23:41

Tamam benzindede aynı sıkıntı varsa lpg ayarıyla falan uğraşmayın randuman vermicek boştan yere para harcayacaksınız kompresyon testi yaptırın net orda anlaşılır daha sonra lpg ayarı yapılması gerekecek ama lpg ayarında afr ayarı denilen ayarı yaptırmanız lazım kaç kere lpg ciye gittim hep araba dururken ayarlama yaptı uzun araştırmalar sonucu afr ayarı yapıl asıgerektiğini öğrendim bu ayarda araba hareket ederken benzindeki değerlerine göre lpg değeri ayarlanarak yapılıyo sıkıntı yaşamazsınız


Altaylim
Aday Memur
30 Aralık 2020 07:49

Merhabalar. Aracınız enjektörlü olmasından dolayı ilk olarak benzinle çalışır ve motorda otomatik jinple vardır. Bu jigle motorun istop etmemesi için yüksek devirde çalıştırır. Bir iki dakika bekleyip öyle gitseniz aslında bir sorun olmayacak. Yalnız, acil olarak gitmeniz gerektiğin de yavaş gidip yokuşlara çıkmazsanız yine de sorun olmayacak.

Jigle çekiliyken hareket etmeniz çok yakıt yakmanıza sebep olur. Çünkü o esnada motora gelen hava kapalıdır ve sadece benzin ile çalışıyordur. Boğulmasının nedeni de bu aslında. Motorcunun bakması gerekir.


subigi
Şef
30 Aralık 2020 22:32

Aracınızın suyunu da kontrol ettirmekte fayda var
31 Aralık 2020 14:56

Porsche falan kullanın, bu sıkıntılarolmaz asla.

Ucuz etin yahnisini yemeyin.


55 Zehra 55
Aday Memur
31 Aralık 2020 20:03

Bugün ustaya gittim sonunda:) Fakat bu aralar havalar soğuk olmadığı için ve sanayiye gidene kadar yetince yol gittiğim için haliyle ustanın yanında hiçbir sorun çıkarmadı araç:) Doktoru gören hasta iyileşir misali hikaye gibi anlattım olayı.Burada fikir belirten herkesin dediği ayarları not almıştım ustaya da söyledim şu olabilir mi bu olabilir mi diye.Öncelikle tüp de bir sorun çıkmadı.Makineye bağladı tüp ayarı normal dedi.Afr ayarını dedim,onun için arabayı çok ısıtılması gerekiyormuş pek gerek görmedi.Motor ustası birkaç bir şey yaptı.Yağı suyu derken genel bir bakım oldu.Tüp bir şeyini motorun üstüne montelemişler onu sökmüş,benzin hortumu çatlamış içeri bazen benzin kokusu geliyordu onu değiştirdi filan derken şuan hiçbir sorun yok.Ama zaten iyi havalarda değil soğuk havalarda ilk çalıştırmada ki stop edecek kadar ki titremeler sorundu:)Onu da hava soğumadan geçip geçmediğini anlayamayacağım.Beklemedeyim:) Fikir belirten herkese teşekkürler.


lutt
Şube Müdürü
31 Aralık 2020 21:06

İyi yıllar...


55 Zehra 55
Aday Memur
31 Aralık 2020 21:52

Teşekkürler.Herkesin gönlünce geçireceği bir yıl olur umarım.Sağlıkla ve mutlulukla gel 2021.

31 Aralık 2020 23:34

Aracı ustaya bırakın sabah kendi çalıştırıp baksın. Bobin de olur subap da olur krank devir sensörü de olur bujikerden veya kablolarsan olur.... birçok sebebi var usta bulur....

55 Zehra 55, 3 yıl önce

Bugün ustaya gittim sonunda:) Fakat bu aralar havalar soğuk olmadığı için ve sanayiye gidene kadar yetince yol gittiğim için haliyle ustanın yanında hiçbir sorun çıkarmadı araç:) Doktoru gören hasta iyileşir misali hikaye gibi anlattım olayı.Burada fikir belirten herkesin dediği ayarları not almıştım ustaya da söyledim şu olabilir mi bu olabilir mi diye.Öncelikle tüp de bir sorun çıkmadı.Makineye bağladı tüp ayarı normal dedi.Afr ayarını dedim,onun için arabayı çok ısıtılması gerekiyormuş pek gerek görmedi.Motor ustası birkaç bir şey yaptı.Yağı suyu derken genel bir bakım oldu.Tüp bir şeyini motorun üstüne montelemişler onu sökmüş,benzin hortumu çatlamış içeri bazen benzin kokusu geliyordu onu değiştirdi filan derken şuan hiçbir sorun yok.Ama zaten iyi havalarda değil soğuk havalarda ilk çalıştırmada ki stop edecek kadar ki titremeler sorundu:)Onu da hava soğumadan geçip geçmediğini anlayamayacağım.Beklemedeyim:) Fikir belirten herkese teşekkürler.

Toplam 21 mesaj

Çok Yazılan Konular

Sözlük

Son Haberler

Editörün Seçimi