Editörler : Mehmet Balci
17 Ocak 2021 13:44   


Kpss'ye hazırlanmak mı özel sektörde çalışmak mı

Ben 24 yaşında makine mühendisliği son sınıf öğrencisiyim bu yaz mezun oluyorum. Yarından itibaren sadece 2022 kpssye hazırlanmak mı yoksa yarından itibaren ücretsiz de olsa fabrikalarda çalışıp deneyim kazanmak işi öğrenmek mi doğru ? 2si aynı anda yürümesi çok zor.eğer kpssyi seçersem ve kazanamazsam 26 yaşında deneyimsiz bir mühendis olacam ve eğer 2.durumu seçersem de 2022 kpssye hazırlanamam. Sizce hangisini yapmalıyım?

17 Ocak 2021 13:48

elettronicaing
Kapalı

Mühendislik yapmak istiyorsanız özel sektör, memurluk yapmak istiyorsanız kpss. Bu birazda sizin hayattan ne beklediğinize bağlı.

17 Ocak 2021 14:20

fizyorex
Daire Başkanı

KPSS dergeçerim.

17 Ocak 2021 14:23

savunmadım
Yasaklı

Mühendisler kamuda doktordan iyi maaş alıyor. Özel sektör tırt.

17 Ocak 2021 14:29

fizyorex
Daire Başkanı

Mühendisler kamuda doktordan iyi maaş alıyor. Özel sektör tırt.


savunmadım, 3 ay önce - Alıntıya git

Aynen oyle 95 puanla eem olsam branşta 20.ymişim.

17 Ocak 2021 15:19

Aeron.x
Aday Memur
Ben de eem yim. Bana kalırsa KPSS derim çünkü özel sektör insanı fazlasıyla zorluyor . Ayrıca iş garantin de yok . Özel sektörde iyi maaş alanlar alanında çok başarılı olanlar . Bu da ömür boyu çok çalışma ve öğrenme azmi gerektiriyor . Özel sektörde , ben okudum bitirdim bu kadar bilgi yeter gibi bir durum yok sizden sürekli gelişim göstermenizi bekliyorlar . Yaptığınız işe göre değişebilir tabiki ama kurumsal firmalar bile iş konusunda çok yükleniyorlar .mesela bir arkadaşım iyi bir firmada çalışıyordu . Bir kaç kişinin yapması gereken işi çocuğa yüklemişler o da işsiz kalmamak için ses çıkaramıyordu . Projeyi teslim tarihine kadar yetiştirebilmek için her akşam eve geldiğinde de çalışıyordu . Görünürde iş yerinde 8 saat çalışıyorsun ama eve gelince de zaman ayırıyorsun ama iş yerindeki çalışma sürene göre para alıyorsun . Böyle bir saçmalığı devlette yaşamazsın .
17 Ocak 2021 15:30

gudik2
Aday Memur

bence özel dene deneyim ediniyorsan kal

17 Ocak 2021 15:42

nasilolacakbuisler
Şube Müdürü

bu soruyu memurlar nete sorarsan alacağın 10 cevaptan 9 tanesi memurluk olacaktır.daha tarafsız platformlara sormalısın bu soruyu.zira burası tamamen memur kafası.

17 Ocak 2021 15:51

Jet Fadıl
Aday Memur

"Mühendislik yapmak istiyorsan özel sektör...."

Arge alanında iş bulabilecekse doğru bir önerme olabilir ancak satış üretim bakım... gibi işlere gidecekse şerefiyle devlette çalışsın.Teknisyenin yapması gereken bakım işlerini,mühendis çok diye mühendislere yaptırıyorlar bazıları daha da ileriye gidip satış görevlisi olarak çalıştırıyor.

Birde kendimi geliştireyim,maaşım yükselir,adam gibi mühendislik yaparım... diyen pollyannacı tayfa var.Sanki özelde çalışsa Aselsan'ın radar argesine girecekler.Ulan fabrikada bakımcı olarak çalışan adam en fazla nerelere yükselebilir? 30 sene çalısada ne kadar para kazanır? Adamın yaptığı iş zaten teknisyenlik.

17 Ocak 2021 15:56

muhendisimbenya
Şube Müdürü

ben daha mühendislik yapan özel sektör şirketi görmedim.

koca koca holdinglerde deneme - yanılma ile eşanjör-rezistans seçimi yapılıyor.

tersine mühendislik adı altında dünya devlerinin ürünlerini kopyalamaya çalışıyorlar.

olabildiğince hızlı yurtdışını çıkmaya bak.

aksi durumlarda memur olmak en avantajlısı.

17 Ocak 2021 16:55

Nedim670
Aday Memur
Ben de eem yim. Bana kalırsa KPSS derim çünkü özel sektör insanı fazlasıyla zorluyor . Ayrıca iş garantin de yok . Özel sektörde iyi maaş alanlar alanında çok başarılı olanlar . Bu da ömür boyu çok çalışma ve öğrenme azmi gerektiriyor . Özel sektörde , ben okudum bitirdim bu kadar bilgi yeter gibi bir durum yok sizden sürekli gelişim göstermenizi bekliyorlar . Yaptığınız işe göre değişebilir tabiki ama kurumsal firmalar bile iş konusunda çok yükleniyorlar .mesela bir arkadaşım iyi bir firmada çalışıyordu . Bir kaç kişinin yapması gereken işi çocuğa yüklemişler o da işsiz kalmamak için ses çıkaramıyordu . Projeyi teslim tarihine kadar yetiştirebilmek için her akşam eve geldiğinde de çalışıyordu . Görünürde iş yerinde 8 saat çalışıyorsun ama eve gelince de zaman ayırıyorsun ama iş yerindeki çalışma sürene göre para alıyorsun . Böyle bir saçmalığı devlette yaşamazsın .
Aeron.x, 3 ay önce - Alıntıya git

peki kpssyi kazanamazsam 26 27 yaşında oluyorum ondan sonra özelde deneyimsiz olduğum için iş bulma şansım nasıl olur çok etkiler mi beni

17 Ocak 2021 17:07

CyberWarrior
Yasaklı

Kardeşim burada Liberalcilik oynayan ama rekabetten kaçan ve mühendisliği bişeyler icat etmek sanan bi grup var bunlar sana özel diyecektir ama bişey bildiklerinden değil bilseler zaten özel de şark kurnazı cahillerin sermaye tuttuğunu mühendislik namına bişey olmadığı gibi asgarî ücret altına 6 gün 13 saat çalıştırdıklarini söylerlerdi,sana tavsiyem kurumsal bir firmada işe girebilme imkanın varsa gerekli donanıma azime sahipsen düşünme kamuyu yani çok spesifik olarak arge için özel sektör seçilebilir ancak bunun dışında özel sektör akıl işi değil mühendislik de yapamazsın maaş da alamazsin memurluk diye bişey yok o iibf işi mühendissen mühendisindir ama çalıştığın yer farklıdır kamu veya özel,sen memur olmayacaksın yae özelde çalışan mühendis olacaksın ya kamuda seçim sana kalmış benim tavsiyem kamudur, maaş ve her konuda özelden (Mercedes ve diğer otomotiv devleri hariç,Siemens, Arçelik vs hariç)iyidir çalışma saatlerin bellidir zirzopun biri biraz daha kal diyemez, insani çalışma saati olan 8 saat geçerlidir özelde 12 saat civarı çalışırsın,haftosunu tatildir, özelde pazar günü de çalışırsın kararı sen ver.

17 Ocak 2021 17:13

CyberWarrior
Yasaklı

Yav öyle tipler var ki okuduğu okula, mesleğine saygısı yok,adam kendini memur ilan ediyor kamuda çalışan mühendisim diyemiyor, hâlbuki öyle kamuda çalışan mühendissin,kamuda çalışan teknikersin, kamuda çalışan grafikersin,kamuda çalışan mimarsın,sen memur değilsin.Çalışma alanın kamu diye ünvanından,diplomandan,mesleğinden olup,memur olmuyorsun.Şu memurluk denilen şey nedir ben bilmiyorum hiç de denk gelmedim inek Şaban sefer tasıyla işe falan gidiyordu önüne dosya koyuyarlardı öyle bişey heralde biz kamuda çalışan meslek sahipleriyiz.Bi de özelde çalışan versiyonlarımız var.

17 Ocak 2021 17:27

elettronicaing
Kapalı

Yav öyle tipler var ki okuduğu okula, mesleğine saygısı yok,adam kendini memur ilan ediyor kamuda çalışan mühendisim diyemiyor, hâlbuki öyle kamuda çalışan mühendissin,kamuda çalışan teknikersin, kamuda çalışan grafikersin,kamuda çalışan mimarsın,sen memur değilsin.Çalışma alanın kamu diye ünvanından,diplomandan,mesleğinden olup,memur olmuyorsun.Şu memurluk denilen şey nedir ben bilmiyorum hiç de denk gelmedim inek Şaban sefer tasıyla işe falan gidiyordu önüne dosya koyuyarlardı öyle bişey heralde biz kamuda çalışan meslek sahipleriyiz.Bi de özelde çalışan versiyonlarımız var.


CyberWarrior, 3 ay önce - Alıntıya git

Neden hocam memur olmak aşağılanacak bir şey mi ben mesela mühendislik mezunuyum ve atanınca devlet memuru olacağım. Bundan da gurur duyuyorum. Yani mühendislik fakültesi mezunusun diye mühendis olmuyorsun. Mühendis iş yerinde olunur iş yaparak öğrenerek olunur üniversitede değil. Ayrıca devlet mühendis almak istese neden kpss denen bir sınav yapıyor neden yapacağın işe uygun uygulama sınavı yapılmıyor. Adı üzerinde kpss yani kamu personeli seçme sınavı. Kpss ile mühendis olacağınızı sanıyorsanız çok büyük bir hata içerisindeyiz.

17 Ocak 2021 17:31

elettronicaing
Kapalı

Ayrıca Türkiye de mühendislik yapılan şirket yok denilmiş ben görmedim denilmiş. Alakası yok. Az da olsa mühendislik yapılan, Arge yapılan şirketler var. Yani Türkiye o kadarda kötü değil mühendislik anlamında.

17 Ocak 2021 17:40

CyberWarrior
Yasaklı

Neden hocam memur olmak aşağılanacak bir şey mi ben mesela mühendislik mezunuyum ve atanınca devlet memuru olacağım. Bundan da gurur duyuyorum. Yani mühendislik fakültesi mezunusun diye mühendis olmuyorsun. Mühendis iş yerinde olunur iş yaparak öğrenerek olunur üniversitede değil. Ayrıca devlet mühendis almak istese neden kpss denen bir sınav yapıyor neden yapacağın işe uygun uygulama sınavı yapılmıyor. Adı üzerinde kpss yani kamu personeli seçme sınavı. Kpss ile mühendis olacağınızı sanıyorsanız çok büyük bir hata içerisindeyiz.


elettronicaing, 3 ay önce - Alıntıya git

Kamu devletin çalışma alanı hocam kamuya her giren memur olmuyor kaldı ki akşama kadar oturup çay içen işe yaramaz memur algısı var ben şuan harıl harıl yazılım geliştiren bir programcıyım memur değilim özel sektörde de bu işi yapabilirdim kamuyu seçtim çalışma alanımın farklı olması bişey değiştirmez DHMİ de ODTÜ İTÜ mezunu elektronikciler var çok güzel işler yapıyorlar bu arkadaşlar memur mu şimdi? Veya TEİAŞ da vs çalışan arkadaşlar memur mu 657/4a da çalışsın yine de memur değil.Kendi işletmende de çalışsan, Özel sektörde de çalışsan,kamuda da çalışsan mühendissin kardeşim neden rahatsız oluyorsun mühendis olmaktan.

17 Ocak 2021 17:44

hotlinebling996
Aday Memur

Hocam özelde deneyimim yok ancak ben de sizinle benzer durumdaydım. Radikal bir karar verdim ve yds kpss çalıştım. Mesleğini çok seven biri olarak araştırmam, kendimi geliştirmem gereken verimli çağımda padişahların ne yaptığını ezberledim. Bu 2020/2 atamalarında atandım, henüz işe başlamadım. Kimseye hayatını bir kenara bırakıp kpss çalışmasını önermiyorum, ya 2 sene mesleğinizi icra etmeden sadece kpss çalışırsanız ve o gün hasta olursanız veya başarısız olursanız? Ben bu soruyu kendime sordum, atanamasaydım 2 senemi çöpe atmış olacaktım, sınavım kötü geçerken sorun yok özel benim için daha iyi olur dedim. Belki de atanarak daha fazlasını çöpe atıyorum. Bu konu yok özel şöyle yok devlet böyle mevzusundan öte bir şey. Önünüze çıkan fırsatları kovalayın, mesleğinizi öğrenebileceğiniz iş bulursanız girin çalışın. Devletin daha iyi olduğunu düşünüyorsanız evinizde kpss çalışın. Ancak eğer önünüzdeki tüm fırsatları elinizin tersiyle itip sadece kpss odaklanırsanız ve başarısız olursanız Allah yardımcınız olsun. Kimseye akıl vermeyi sevmem ancak yazınızdan söylediklerimin farkında olduğunuzu hissettim. Umarım sizin için doğru olacak kararı verirsiniz.

17 Ocak 2021 17:46

CyberWarrior
Yasaklı

Ayrıca Türkiye de mühendislik yapılan şirket yok denilmiş ben görmedim denilmiş. Alakası yok. Az da olsa mühendislik yapılan, Arge yapılan şirketler var. Yani Türkiye o kadarda kötü değil mühendislik anlamında.


elettronicaing, 3 ay önce - Alıntıya git

Kurumsal firmalar hariç diye belirttik, öncelikle Türkiye'nin sosyolojisini bilmek gerek, girişimci olan kesim global gelişmelerden haberdar mı? Yav mahine çalışsın para gelsin değil de tutana kadar hiç bi getirisi olmadan ve salt giderden oluşan bi arge işine alan ayırıyor mu?Yoksa bunu gereksiz mi görüyor?Benim denk geldiğim bi şekilde anadan babadan kalmış parayla işletme yürüten,ilkokul mezunu, mühendisi teknisyen sanan bi sermaye grubu Türkiye piyasasının çoğunu oluşturuyor, çoğu akp yandaşı patronumsu çarıklılardan oluşuyor bunlara inavasyon,arge,ürge de bakalım ne diyecekler özelde kurumsal firmalar hariç,kamuda özele göre mühendisliğin kralını yapıyorsun.

17 Ocak 2021 17:49

elettronicaing
Kapalı

Kamu devletin çalışma alanı hocam kamuya her giren memur olmuyor kaldı ki akşama kadar oturup çay içen işe yaramaz memur algısı var ben şuan harıl harıl yazılım geliştiren bir programcıyım memur değilim özel sektörde de bu işi yapabilirdim kamuyu seçtim çalışma alanımın farklı olması bişey değiştirmez DHMİ de ODTÜ İTÜ mezunu elektronikciler var çok güzel işler yapıyorlar bu arkadaşlar memur mu şimdi? Veya TEİAŞ da vs çalışan arkadaşlar memur mu 657/4a da çalışsın yine de memur değil.Kendi işletmende de çalışsan, Özel sektörde de çalışsan,kamuda da çalışsan mühendissin kardeşim neden rahatsız oluyorsun mühendis olmaktan.


CyberWarrior, 3 ay önce - Alıntıya git

Haklısınız insanlardaki memur algısı konusunda dediğinize katılıyorum. Fakat onların ne düşündüğünün hiçbir önemi yok. Önemli olan senin çalıştığın yere ne katıp katamadığındır, hangi işleri başarıp başaramadığındır gerisinin hiçbir önemi yok. Ben şunun için söyledim özel sektörde kamuya göre üretim anlamında daha çok mühendislik yapıldığı için kendimi memur olarak tanımladım. Yoksa kendime haksızlık ettiğim yok ki özel sektörde de çalışmışlığım var 3 sene kadar fakat özel sektörün bana uygun olmadığına karar verdim ve istifa ettim. Şu an 2. Atamaları bekliyorum.

17 Ocak 2021 18:47

bilim7
Aday Memur

Çok güzel bir soru sormuşsunuz size tecrübeyle sabit kişisel fikrimi kısaca aktaracağım yoksa

söyleyecek o kadar çok şey var ki neyse dip not olarak şunu da belirteyim bu yazacaklarım birçok arkadaş çevresinden alt dönem üst dönem mezunlar gözlemlenerek yapılmış bir çıkarımdır tabi ki son kararı siz vereceksiniz bunlar benim kişisel görüşüm.

1.) Eğer ki özel sektörde çalışacaksanız ve memnun olmak istiyorsanız bana göre şaşmaz kuraldır kurumsal bir firmada çalışmalısınız buraya şimdi bazıları Türkiye'de kurumsal firmamı var der,var kardeşim hemde çok iyileri var.Kurumsal firmadan ne anlamalıyız dersen büyük firmalar şimdi buraya ayrıntılarını, örneklerini yazmayacağım araştırırsan bulursun.[Özetle Kurumsal bir firma nokta] öyle 100-150 kişinin çalıştığı kobi firması değil.(Burada ben geneli yazıyorum.mesela kurumsal olmayan ya da kurumsal gibi olan adamın babasının, amcasının bilmem köylüsünün, komşusunun özel bir firması vardır yani tanıdığının firmasıdır 50 kişi çalışıyordur,memnundur o başka)

2.) Kamu istiyorsanız çok çok sabır, çalışma,emek işi sınava milyonlar giriyor sıralama sınavı sonuçta son atama puanlarına bakıp ben bu puanları alırım derseniz, kamuda çalışmak isteği aklınızda varsa bunu bir kere denemelisiniz derim ben, tabi son karar sizin nihayetinde. Şunu da gördüm adam 35 ine gelmiş özelde çalışıyor keşke şu sınava bi hazırlansaydım diyor ama içinde bulunduğu şartlar buna izin vermiyor. Bu sınava gerçekten hakkını vererek hazırlanmak herkesin yapabileceği şey de değil sonuçta azim, çalışma vs. çokça gerekli.

NOT: Sen ne yaptın dersen 2016 mezun, 2017 askerlik, ekim 2017-2019 özel sektör,

eylül 2020 Kpss

Eğerki, başta kurumsal firmada başlasaydım Kpss olayına hiç girmezdim.benle aynı zamanda başlayan arkadaşlarımın maaşı 5,5k-7,5k (özel kurumsal).

17 Ocak 2021 19:09

savunmadım
Yasaklı

Neden hocam memur olmak aşağılanacak bir şey mi ben mesela mühendislik mezunuyum ve atanınca devlet memuru olacağım. Bundan da gurur duyuyorum. Yani mühendislik fakültesi mezunusun diye mühendis olmuyorsun. Mühendis iş yerinde olunur iş yaparak öğrenerek olunur üniversitede değil. Ayrıca devlet mühendis almak istese neden kpss denen bir sınav yapıyor neden yapacağın işe uygun uygulama sınavı yapılmıyor. Adı üzerinde kpss yani kamu personeli seçme sınavı. Kpss ile mühendis olacağınızı sanıyorsanız çok büyük bir hata içerisindeyiz.


elettronicaing, 3 ay önce - Alıntıya git

"Mühendislik fakültesi mezunusun diye mühendis olmuyorsun."

Eğitim fakültesinden mezun olanlar da atanınca öğretmen mi olmuyor yani? Madem devlet yalnızca memur alıyor, niye bin türlü farklı unvan var, sadece memur diyiversinler?

Kusura bakma da kardeş sana diploma veren fakültenin kalorifer peteğini sileyim....

Toplam 58 mesaj