Editörler : metin_alkan
19 Ocak 2021 18:11

çavuşizmir
Aday Memur

nasrettin hoca bir gün yolda yaralı bir kuş görür. alır evine götürür.hayatında hiç leylek görmediği için kuşun tipini yadırgar. Tutar önce kuşun gagasını keser. yine beğenmez. bacaklarını da keser. yine rahat etmez. kanatlarını da kesip karşısına alır ve şöyle bir bakar. "hah!" der "şimdi kuşa benzedin!"

19 Ocak 2021 18:30

PhDCe
Memur

70 oy verdim ama mühendislik için asgari 80 olmalı

19 Ocak 2021 18:59

murtanyan
Genel Müdür
75 dedim ama alan gözetmeksizin toefl veya odtü proficiency tarzı 4 dil becerisini ölçen bir sınav olmalı.
19 Ocak 2021 19:03

PhDCe
Memur
75 dedim ama alan gözetmeksizin toefl veya odtü proficiency tarzı 4 dil becerisini ölçen bir sınav olmalı.
murtanyan, 3 ay önce - Alıntıya git

pardon en yüksek 75 varmış bende 70 diye hatırlamışım

bende 75 verdim

tabi aslında alan ayrımı lazım mühendislik için 80, türkçe sözel bölüm için belki 70 olabilir

19 Ocak 2021 20:19

Dean_CORSO
Şube Müdürü

70 oy verdim ama mühendislik için asgari 80 olmalı


PhDCe, 3 ay önce - Alıntıya git

55 barajı bir yüksek lisans başvurusu kapsamında istenen bir baraj bu nedenle Doçentlik başvurusunda 70 ve yukarısı ideal ancak tahminim 65 olarak ortalama bir değer olacak gibi. Ama kesinlikle 55 olamazdı. Baraj değerinin aşağıya çekilmesi yanlıştı.

19 Ocak 2021 20:28

MüallimNaci
Şef
On binlerce doktora öğrencisi ve doktor öğretim görevlisinin mağduriyetine yolaçacak dil puanı yükseltme yanlişindan YÖK vazgecmeli. Lütfen arkadaşlar herkes tanıdığı sendika ve siyasi partiyle iletişime geçerek mesaj atarak cimere akime mesaj atarak YÖK ün bu yanliş uygulamasından geri adım atması sağlanmalı.
19 Ocak 2021 20:29

MüallimNaci
Şef
Bizler dil sorunumuzu hallettik diye kendimizi akademik çalışmalara verdik. Bu süreçten sonra yapılacak dil puanı ile ilgili değişiklik bizleri akademik çalışmalardan soğuyacak ve mağduriyetine yol açacak. Zateni akademisyen almak isteyen üniversiteler istedikleri dil puanını şart koşabilmektedir. Bu dil artırımının gerekçesi ne sürekli kriterler degisecekse biz neye göre yol haritamızı çizeceğiz.
19 Ocak 2021 20:30

MüallimNaci
Şef
Ayrıca bu ankette oy kullanacak doçent ve profesörlerin çoğu kendileri bu süreci geçtiği için puanın yükseltilmesini isteyecektir. İlaki bir anket çalışması yapılacaksa doktora öğrencileri ve doktor öğretim üyeleri arasından yapılmalıdır.
19 Ocak 2021 20:54

Dean_CORSO
Şube Müdürü

Akademik dil puanının düşürülmesi zaten hata idi . YÖK dil barajının yeniden arttırılması konusunda son derece isabetli bir dönüş yolu belirlemiştir. Yüksek lisana öğrencilerinden başvuru sırasında 55 puan isterken bir doçentlik başvurusunda barajın daha yukarıda olması kadar doğal bir şey yoktur. Dil barajının 70 olması hatta yayın başvurularında başlıca eser konusunda Q1-Q2 dergi veya Q1 Q2 Q3 dergiler kabul edilirken Q4 dergiler başlıca eser sınıflaması dışında da tutulabilir. Bu sayede yağmacı dergi kaosu ortadan kalkacaktır. İnşallah en kısa sürede hayata geçirirler.

19 Ocak 2021 22:20

muhcamci
Şef

Ankete karşı değilim ama hem bize çoktan seçmeli bir anket verip hem de YÖK sizin fikirlerinizi almak istiyor demesi ilginç geldi. Fikrimi beyan edebileceğim bir açık uçlu soru yok. Gelelim YÖK ve yabancı dil karmaşası. Biliyorsunuz YDS ve YÖKDİL tartışması dönüyor daha önce de KPDS ve ÜDS vardı. Devamlı bir değişim. Önce KPDS olsun dendi tamam sonra KPDS genel oldu alan bazında üniversitelerin yaptığı ÜDS olsun, tamam. Sonra iki ayrı sınav niye yapıyoruz, YDS yapalım, birleştirelim. Sonra YDS genel, YÖKDİL diye üniversitelere alan bazlı özel sınav. Puan sınırlamalarından bahsetmiyorum bile. Çok daha vahim durum var ki bu da YÖK'ün dünya dan de kadar kopuk olduğunu gösteriyor. Bütün dünyada sen İngilizce okuyan bir üniversitede eğitim alacak veya vereceksen ve anadilin farklı ise sana yabancı dil sınavı ister ama sonrada muafiyetler koyar. Örneğin İngiltere, USA, Kanada, Avustralya, Yeni Zelanda gibi ana dili veya G. Afrika, Nijerya eğitim dili tamamen İngilizce olandan veya bu ülkelerde lisans veya Lisans üstü emezuniyeti olandan ingilizce sınavı istemezsin. Yanlış bilmiyorsam Türkiye'de bu gibi muafiyet yok yani İngilizden bile İngilizce yabancı dil sınavı isteniyor. Bana çok saçma geldi ve dünya'da benzer uygulama görmedim.

19 Ocak 2021 23:59

MüallimNaci
Şef
Bir sürü doktora öğrencisi ve doktora öğretim görevlisi şuan itibariyle doçentlik dil şartını sağladığı halde yarın puanlar yukseltilince bunlar doçentlige basvuramayip mağdur olacaklar. Bu kazanılmış hak kaybı değilmidir. Ben yaptım oldu günü birlik kararlarla olmaz olmamalı da. Ya bu kararı ileri şimdiki doktora öğrencileri ve doktor öğretim üyelerini etkilemeyecek şekilde bir tarihte uygulama kararı alırsınız. Ya mevcut doktora ve doktor öğretim görevlilerinin ve doktora yapanlarin haklarini saklı tutarsınız. Yada en doğrusu da yasanın geçeceği tarihten önce yapılmış sınavlarda 55 ve üstü alanların bu puanla ilerde doçentlige başvurma hakkı veririsiniz, aksi halde büyük mağduriyetler oluşturur ve mahkemeden de döner.
20 Ocak 2021 09:29

ftrbey
Aday Memur

Merhaba arkadaslar gercekten sizlerin akademisyen olarak boyle dusunceler icinde olmanizi hayretler icinde okuyorun akademisyen olmayan biri olarak suan. Yararlanabileceginiz kaynaklarin cogu zaten ingilizce 55 dil puani yoldan gecen adam calissa alir zaten siz akademisyen olarak nerde fark yaratmayi dusunuyorsunuz acaba. Bence yabanci dil siniri en az 80 olmaliki ingilizce okudugunuz heehangi biseyi anlayabilin,yokdil arli sacma sinavdan 55-60 almak demek ali ata bak seviyesinde ingilizce bilmekten bi farki yok. Sizler kalite artmasi icin baraj artsin diyeceginize dussun diyorsunuz ve bence cok aci bi durum. Biz ingilizceyi hallettik bize sıkınti cikaracak diyorsunuz arkadaslar ingilizceyi halletmek nedir.bu size sadece giris puani olarak lazim olan bisey degil obur boyu lazim olan bisey. Gercekten sizler gibi yuksek seviyede egitim goren insanlarin boyle dusunmesi ve forum sitelerinde boyle seyler yazmasi hayret verici

20 Ocak 2021 11:38

accos
Aday Memur

Merhaba arkadaslar gercekten sizlerin akademisyen olarak boyle dusunceler icinde olmanizi hayretler icinde okuyorun akademisyen olmayan biri olarak suan. Yararlanabileceginiz kaynaklarin cogu zaten ingilizce 55 dil puani yoldan gecen adam calissa alir zaten siz akademisyen olarak nerde fark yaratmayi dusunuyorsunuz acaba. Bence yabanci dil siniri en az 80 olmaliki ingilizce okudugunuz heehangi biseyi anlayabilin,yokdil arli sacma sinavdan 55-60 almak demek ali ata bak seviyesinde ingilizce bilmekten bi farki yok. Sizler kalite artmasi icin baraj artsin diyeceginize dussun diyorsunuz ve bence cok aci bi durum. Biz ingilizceyi hallettik bize sıkınti cikaracak diyorsunuz arkadaslar ingilizceyi halletmek nedir.bu size sadece giris puani olarak lazim olan bisey degil obur boyu lazim olan bisey. Gercekten sizler gibi yuksek seviyede egitim goren insanlarin boyle dusunmesi ve forum sitelerinde boyle seyler yazmasi hayret verici


ftrbey, 3 ay önce - Alıntıya git

maşallah akademisyen olmayıp konuya pek bi hakimsiniz :))) o kadar ki forumlarda takip edecek kadar da ilgi ve alakanız var sizi tebrik ediyorum:))) akademisyen değilseniz sanırım yabancı dil kursu sahibi ya da hocası olma ihtimaliniz çok yüksek :) konuya dönecek olursak 55 olayı başlı başına saçmalıktı zaten dil barajı 65 de kalmalıydı. zaten 65 de kalsaydı bir docentlik döneminde 4-5 bin kişi başvuramazdı tahminimce sayı yarı yarıya azalırdı. 1 aday için 7 jüri görevlendiriliyor ve her bir jüri 450 tl para alıyorsa bir adayın maliyeti 7*450 ve bin kişi başvuramazsa çarpı bin derseniz ne kadar bir para kazancı olduğu da ortada :) farklı bir bakış açısı sundum.:) şimdi birde olayı komplo kısmına bakacak olursak yabancı dil sorunu yaşayan kendi elemanlarını doçent yapıp tekrardan dil puanını arttırıyorlar:) buda farklı bir bakış olsun:) gelelim kişisel görüşüme 55 çok düşük 75 abartılı ama büyüklerimiz daha iyi bilir tabi:) sonuçta onlar bilim dünyasının kompedanları. saygılarımla...

20 Ocak 2021 11:57

orhunpeyzaj-2009
Aday Memur
Ben de dil puanın 65 olması gerektiğini düşünüyorum. Yıllarca bu not üstünden alındı başvurular.
20 Ocak 2021 12:11

tenya
Aday Memur

Dil puan sınırı 80 olsun ama yürürlüğe girdikten sonra daha 1 yıl için bütün akademisyenlerden sağlaması istensin doçent ve proflar dahil. Geçemeyenler kovulsun. Yökün kalite kriterlerisağlanmış olur o zaman. Ben buna varım bir iş yapılıyorsa herkese yapılmalı ona öyle buna böyle olmaz kriter dediğiniz.

20 Ocak 2021 12:37

ftrbey
Aday Memur

maşallah akademisyen olmayıp konuya pek bi hakimsiniz :))) o kadar ki forumlarda takip edecek kadar da ilgi ve alakanız var sizi tebrik ediyorum:))) akademisyen değilseniz sanırım yabancı dil kursu sahibi ya da hocası olma ihtimaliniz çok yüksek :) konuya dönecek olursak 55 olayı başlı başına saçmalıktı zaten dil barajı 65 de kalmalıydı. zaten 65 de kalsaydı bir docentlik döneminde 4-5 bin kişi başvuramazdı tahminimce sayı yarı yarıya azalırdı. 1 aday için 7 jüri görevlendiriliyor ve her bir jüri 450 tl para alıyorsa bir adayın maliyeti 7*450 ve bin kişi başvuramazsa çarpı bin derseniz ne kadar bir para kazancı olduğu da ortada :) farklı bir bakış açısı sundum.:) şimdi birde olayı komplo kısmına bakacak olursak yabancı dil sorunu yaşayan kendi elemanlarını doçent yapıp tekrardan dil puanını arttırıyorlar:) buda farklı bir bakış olsun:) gelelim kişisel görüşüme 55 çok düşük 75 abartılı ama büyüklerimiz daha iyi bilir tabi:) sonuçta onlar bilim dünyasının kompedanları. saygılarımla...


accos, 3 ay önce - Alıntıya git

Merhaba dedigim gibi ne akademisyenim nede bahsettiginiz gibi dil kursu sahibiyim. Ulkede universitelerin ne kadar kokusmus kurumlar oldugu zaten ortadadir bi izaha gerek yok. Ben burda vasata alismaya vasatin istenmesine karsi cikiyorum. Burada baraj yukseltilsin derken sadece yeni girecekler icin degil suan akademisyen olarak calidan herkesin bu sinira dahil olmasi gerekiyor zatrn yukarida baska bi arkadasinda dedigi gibi. Benim karsi oldugum sey yazilan biz ingilizceyi birakmistik belli bi puan alip zaten ,simdi tekrar ingilizceylemi ugrasacagiz mantigi. Kendim akademisyen degilim olmayida dusunmuyorum boyle seyleri gordukce , ama yokdil gibi temel basit derecede bi sinavdan 55-60 alan adam akademisyen olacaksa kapayalim gidrlim zaten bu universiteleri.

20 Ocak 2021 13:01

accos
Aday Memur

Merhaba dedigim gibi ne akademisyenim nede bahsettiginiz gibi dil kursu sahibiyim. Ulkede universitelerin ne kadar kokusmus kurumlar oldugu zaten ortadadir bi izaha gerek yok. Ben burda vasata alismaya vasatin istenmesine karsi cikiyorum. Burada baraj yukseltilsin derken sadece yeni girecekler icin degil suan akademisyen olarak calidan herkesin bu sinira dahil olmasi gerekiyor zatrn yukarida baska bi arkadasinda dedigi gibi. Benim karsi oldugum sey yazilan biz ingilizceyi birakmistik belli bi puan alip zaten ,simdi tekrar ingilizceylemi ugrasacagiz mantigi. Kendim akademisyen degilim olmayida dusunmuyorum boyle seyleri gordukce , ama yokdil gibi temel basit derecede bi sinavdan 55-60 alan adam akademisyen olacaksa kapayalim gidrlim zaten bu universiteleri.


ftrbey, 3 ay önce - Alıntıya git

öncelikle belirtmek isterim ki haklısınız. lakin akademisyen olmayıp yökdilin basitliği ya da zorluğu hakkında nasıl fikir sahibi oluyorsunuz bunu hala anlamış değilim ( tabii yabancı dil kursu hocalığı da dahil :) ))) maalesef ülkemizde pek çok kurum aynı durumda şayet sizde kendi sektörünüzü paylaşırsanız emin olun üzülerek belirtiyorum ki orada da çok hatalı şey bulunur. Gel gelelim akademinin durumuna :) gerçekten çok sorun var en basiti maalesef docent olmanın dahi bir kriteri varken rektör olmanın ve dahi yök üyesi ya da yök başkanı olmanın hiçbir şartı olmaması son derece ironik bir durumdur. yani normalde denilmeli ki 2 yabancı dili olmayan rektör ya da yök üyesi ya da yök başkanı olamaz, tübitaktan 3 proje bitirme şartı, en az 10 tane lisansüstü öğenci danışmanlığı ve alanında 30 adet uluslararsı yayın yapma zorunluluğu gibi. çünkü şu an ki şartlarda en yüzeysel docent dosyası bile birçok profesörün dosyasından daha iyi kaldı ki ben docentlik dosyasında yer alan araştırmalara da güvenmiyorum o da ayrı bir durum çünkü gecenlerde yök kendisi açıkladı parayla tez ve makale yazdırılıyor gibi durumlardan bahsetti. gelelim konuya yabancı dil gerekli mi kesinlikle gerekli lakin artık dünya eski dünya değil her akademisyen kendisini az çok götürecek düzeyde yabancı dile hakim ( alanıyla alakalı okuduğunu anlayacak düzeyde) değilse bile artık bilgiye ulaşım son derece rahat ama sizlerinde dediği gibi kesinlikle bir barajı olmalı ve de bana ilk önce bizi yönetenler sahip olmalı bu kritere. ve de haklısınız dil sınavları zor değil kesinlikle değil. zaten dile isyan edenler ilginç şekilde akademik çalışmaları bırakıp dil mi çalışalım diyor :) sanki atom parçalıyorlar gibi:) bırak abi akademik çalışma dil çalış bize bu da yeter :)))ezcümle artık yeter bir sistemle bu kadar oynanmamalı bir defa yapılsın sağlam yapılsın ama illaki yöneticilere de kriter gelmeli. saygılarımla.

20 Ocak 2021 15:07

Dean_CORSO
Şube Müdürü

Yazan dostların çoğu zaten 55 barajının düşük olduğu konusunda hem fikir gözüken bu. Benim görüşüm 70 ama büyük olasılıkla eskiden olduğu 65 olacakmış gibi geliyor. Ama bekletmeden bir an önce uygulamaya geçirirler İnşallah. Çünkü konu bekledikçe hedefinden uzaklaşacaktır. Hayırlısı olsun.

20 Ocak 2021 15:34

Uzi69
Aday Memur

Arkadaşlar 251.ÜAK toplantısı sonucunda bir rektör hocamız 65 olarak tavsiye kararı verdiklerini duyurmuş.(Yusuf BARAN iZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ UNİ ) .Ayrıca sanırım artık 900 tl gibi bir basvuru bedeli de getırılecek... HAYIRLISI OLSUN HİÇ DEĞİLSE BELİRLİLİK SART...

20 Ocak 2021 15:46

orhunpeyzaj-2009
Aday Memur

Arkadaşlar 251.ÜAK toplantısı sonucunda bir rektör hocamız 65 olarak tavsiye kararı verdiklerini duyurmuş.(Yusuf BARAN iZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ UNİ ) .Ayrıca sanırım artık 900 tl gibi bir basvuru bedeli de getırılecek... HAYIRLISI OLSUN HİÇ DEĞİLSE BELİRLİLİK SART...


Uzi69, 3 ay önce - Alıntıya git
Hakkaniyetli bir karar olmuş hocam. Hepimiz için hayırlı olsun İnşaAllah.
Toplam 190 mesaj