Editörler : metin_alkan
25 Ocak 2021 10:43

maninreality
Şube Müdürü

ben anadolu üniversitesi tarafından düzenlenen yökdil sınavına da ösym tarafından düzenlenen dil sınavına da girmiş biri olarak arada hemen hiç fark göremediğim gibi ösym tarafından düzenlenen sınavdan ekstra bir hazırlık yapmamama rağmen bir iki puan daha yüksek aldım. Ayrıca son girdiğim yds puanımla (71) ilk yökdil puanım (80) arasında da 10 puan kadar fark vardı ki yds'den sonra bir kitap çevirdiğim halde o kadar fark oldu yani öyle +20'ler filan çok abartı.

Yani demem o ki sizler nitelikli akademisyenler olmak istiyorsanız bu yabancı dil işini öyle ya da böyle çözmek zorundasınız burada yok o sınav kolaydı bu sınav zordu diye 3-5 puanın hesabını yapmak yerine zamanınızı ingilizce çalışmaya harcasanız kendiniz için çok daha faydalı bir iş yapmış olursunuz.

25 Ocak 2021 12:40

çilekeşdoçadayı
Şef

Buraya yazılan yorumları okuyorumda ne kadar saçmalayan insan var, vay efendim yökdil kolay yapılmış, artı 20 alnımış, vay efendim yökdil 75 yds 70 olmalıymış, ne kadar çok bilmişler var, iyi o vakit 2000 yılı ilk üds çok çok kolaydı 2001-2002-2003 de aynı şekilde ne yapalım 2000 üds den 65 üstü alanların doçentliğini iptalmi ettirelim, saçamlada sınırları cidden zorlayan insanlar var, herkes şunu net bilsin

dil veya doçentlik için tekrar sözlü gelmesi vb bir işlem için kesinlikle kanun değişmeden olmuyor yani meclisten geçmesi gerekiyor, şubat 2018 de 7001 sayılı kanun ile doçentlik yabancı dil şartı 55 e düşürüldü sözlü kaldırıldı. Şimdi yök kendince bir yoklama çekiyor dil artıralımmı diye, anketten büyük ihtimal 65-70 çıkacak sonra kanun teklifi verilirse ki sanmıyorum meclise gelecek ve tartışılacak. bu yüzden fazla beklentiye girmeyin, fazla bencil olmayı, yabancı dil şartı 90 olsa ne olur 55 olsa ne olur, sıfır dili olup a sınıfı dergide makalesi çıkan ve gerine gerine gezen yüzlerce akademisyen varken hala dil şuna çıksan buna çıksın çok saçma şeyler, boş işlerle uğraşa uğraşa 97 yılda bir yere varamadık.

25 Ocak 2021 13:04

skywalk11
Daire Başkanı

Buraya yazılan yorumları okuyorumda ne kadar saçmalayan insan var, vay efendim yökdil kolay yapılmış, artı 20 alnımış, vay efendim yökdil 75 yds 70 olmalıymış, ne kadar çok bilmişler var, iyi o vakit 2000 yılı ilk üds çok çok kolaydı 2001-2002-2003 de aynı şekilde ne yapalım 2000 üds den 65 üstü alanların doçentliğini iptalmi ettirelim, saçamlada sınırları cidden zorlayan insanlar var, herkes şunu net bilsin

dil veya doçentlik için tekrar sözlü gelmesi vb bir işlem için kesinlikle kanun değişmeden olmuyor yani meclisten geçmesi gerekiyor, şubat 2018 de 7001 sayılı kanun ile doçentlik yabancı dil şartı 55 e düşürüldü sözlü kaldırıldı. Şimdi yök kendince bir yoklama çekiyor dil artıralımmı diye, anketten büyük ihtimal 65-70 çıkacak sonra kanun teklifi verilirse ki sanmıyorum meclise gelecek ve tartışılacak. bu yüzden fazla beklentiye girmeyin, fazla bencil olmayı, yabancı dil şartı 90 olsa ne olur 55 olsa ne olur, sıfır dili olup a sınıfı dergide makalesi çıkan ve gerine gerine gezen yüzlerce akademisyen varken hala dil şuna çıksan buna çıksın çok saçma şeyler, boş işlerle uğraşa uğraşa 97 yılda bir yere varamadık.


çilekeşdoçadayı, 3 ay önce - Alıntıya git

7001 degil 7100.

Bu tarz kanun degisiklikleri dediginiz gibi olmuyor. Once kanun yapici ve yonetim erkinden talep geliyor. Uygulama konumundaki ki burada YOK teklif veriyor ve talebi getiren kabul ediyor. Ingilizce bilen iyi akademisyen mi degil mi bu tartisilir. Yds vb sinavlarin ingilizce olcme yeterliligi de tartisilir ancak bu 65 dil sarti cok kisa surede yasallasip uygulanacak. Gelen tepkiler icerisinde her donem 3000~5000 arasi kisinin, yilda 15.000 kisinin docent olmasi var. YOK rektorler duzeyinde bunu sunmus ise yasallasacaktir. Basarilar.

25 Ocak 2021 15:22

Ser Res
Aday Memur
Arkadaşlar, başta Fatih Savaşan ve Yekta Saraç olmak üzere Üak ve Yök kurulundaki hocalar ile Cumhurbaşkanlığına iletilmek üzere bir bilgi notu hazırlamamız istendi. Doçentlik sürecinde yaşanan sorunları 10 maddede toplayın, biz iletelim diyen hocalarımız var. Yaşadığınız sorunları maddeler halinde foruma, özel mesajla veya docentsorun@outlook.com adresine yazmanızı rica ediyorum. Bu sorunlarımızı doğru kişilere iletip belki bir kısmını çözmek için fırsat olabilir, desteklerinizi bekliyorum. İlginiz ve yardımınız için şimdiden teşekkür ederim.
hamush, 3 ay önce - Alıntıya git

Hocam h-indeksi bir kriter olamaz. Çünkü her alan bir değil. Teorik alanlarda, uygulama alanları gibi yüksek h-indeksler olmuyor. Pure matematik alanında yükseltilmesi zor bir şeydir. Dolayısıyla disiplinden bağımsız bir şekilde ölçüt olarak kullanılması sakıncalıdır. Sadece deneyler yapıp h-indeksini 100 lere çıkaran biyoloji profesörleri olduğu gibi, hayatını teori üretmeye harcamış h-indeksi 15'te kalan insanlar da vardır çünkü.

25 Ocak 2021 15:31

Ser Res
Aday Memur

Sayın hocam ben görüşlerimi iletiyorum; YÖKDİL, YDS ve TOEFL sınavlarının zorlukları farklı hepsi için tek bir puan belirlenmesi yanlış olur. En kolay sınavın uygulanmaya başladığı tarihten itibaren YÖKDİL olduğu tüm sosyal medyada biliniyor.

YDS+20 puan= YÖKDİL puanı ortalama olarak uzman hocaların bu yorumu internette mevcut.

Bu nedenle;

YDS: 70 en az 65

YÖKDİL: 75 en az 70

TOEFL:xxxx puan

IELTS:xxxx puan vb gibi koşul belirlemelidir.

Dergilerde Q değeri başvurularda devreye sokulmalı, H ve İ indeksleri de bu başvuru kriterlerine eklenmeli bu sayede yağmacı dergi problemi kaosu azalacaktır.

3 hakem asgari ve etik var demedikçe aday başvurusu düşürülmemeli ve savunma istenmemelidir. Yaşanılan örnekler oldukça keyfi travmatik olup süreçleri forumda okuyoruz. Adaylardan etik konusunda özen dikkat beklenirken jürilerinde bu konuda zaman zaman keyfi bilgisizce mağduriyetlere yol açtıkları gözükmekte.

Taban başvuru puanları yeniden düzenlenmeli artık neredeyse herkes bu barajı aşıyor.

Bir de reklam olarak doçentlik başvuruları yaklaşıyor sizlere kitap içi bölüm yazma imkanı var diyen yayın evlerini YÖK ve ÜAK incelemeye almalı. Orada basılan yazılara yönelik karar alınmalı.


Dean_CORSO, 3 ay önce - Alıntıya git

Hocam h-indeksi bir kriter olamaz. Çünkü her alan bir değil. Teorik alanlarda, uygulama alanları gibi yüksek h-indeksler olmuyor. Pure matematik alanında yükseltilmesi zor bir şeydir. Dolayısıyla disiplinden bağımsız bir şekilde ölçüt olarak kullanılması sakıncalıdır. Sadece deneyler yapıp h-indeksini 100 lere çıkaran biyoloji profesörleri olduğu gibi, hayatını teori üretmeye harcamış h-indeksi 15'te kalan insanlar da vardır çünkü.

25 Ocak 2021 17:36

Dean_CORSO
Şube Müdürü

Hocam h-indeksi bir kriter olamaz. Çünkü her alan bir değil. Teorik alanlarda, uygulama alanları gibi yüksek h-indeksler olmuyor. Pure matematik alanında yükseltilmesi zor bir şeydir. Dolayısıyla disiplinden bağımsız bir şekilde ölçüt olarak kullanılması sakıncalıdır. Sadece deneyler yapıp h-indeksini 100 lere çıkaran biyoloji profesörleri olduğu gibi, hayatını teori üretmeye harcamış h-indeksi 15'te kalan insanlar da vardır çünkü.


Ser Res, 3 ay önce - Alıntıya git

https://www.memurlar.net/haber/950503/prof-ortayli-dil-bilmeyenlerin-universitede-hoca-yapilmasina-rezalet.html

Dil sınavında 80 90 alan kişilerin 55 alanlar ile aynı ligde mücadele vermesi ve eşit koşulda sayılması doğru değil. Başvuru koşulu koymanın ne anlamı var?

Forumda birbirimizi görmüyoruz tanımıyoruz ancak yazı yazarken yazım dilinde özenli ve edepli olmak esas olmalı .

Prof. Dr. Ortaylı: Lisan konusunda kimsenin mazereti kabul edilmemeli

Prof. Dr. İlber Ortaylı, lisan konusunda hiç kimsenin hiçbir mazeretinin kabul edilmemesi gerektiği görüşünde.

"Gramer yapısı Türkçe'ye benzeyen diller var. Latince bunlardan biri. Önce Latince'yi öğrenip diğer Batı dillerini öğrenmek daha kolay. Sonuçta bu dili öğrenmek zorundasın" diyen Prof. Ortaylı şunları söyledi:

"ABD'de ya da İngiltere'de İngilizce'den başka dil bilmeyen akademisyen de cahil kabul edilir ve çok ayıplanır. Dil bilmeyenin üniversitede hoca yapılması rezalet, çok ayıp. Anadolulu akademisyenler neden barajı geçemesin? Neden muhafazakar muhafazakarı engellesin ki her yer muhafazakar dolu zaten. Solcuların bu işi çok iyi bildiğini nereden çıkarıyorsunuz.

"Öğrenmemek için devamlı mazeret üretiliyor"

Dil imtihanlarının da yanlış bir yöntemle yapıldığını kaydeden Ortaylı, "Önüne bir metni koyarsın 'çevir' dersin. Eskiden doçentlikte Türkçeden yabancı dile çeviri yaptırıldı. Doktorada ise yabancı dilden Türkçe'ye çevrilmesi istenirdi. Bunun başka yolu yok" dedi.

"Muhafazakar tarihçi Osmanlıca bilmiyor"

Tarih doçentliklerinde eskiden Osmanlıcanın da zorunlu olduğuna değinen Ortaylı, "Adam tarihe girmiş, muhafazakar. Ama Osmanlıca bilmiyor. İmtihan edecek adam kalmadığı için bu zorunluluğu ortadan kaldırdılar" ifadelerini kullandı.

Bunun dünya genelinde bir sorun olduğuna değinen Ortaylı, Roma Tarihi Kongrelerinin açılış ve kapanış konuşmalarının Latince olması gerektiğini belirterek, "Ama konuşacak adam bulunamıyordu. Doğu Almanya'da gelen ünlü bir Roma tarihçisi, Johannes Irmscher yapardı konuşmaları. Bu, umumi bir çöküntüdür."

Prof. Dr. Öztürk: YÖKDİL "uyduruk" bir sınav

Prof. Dr. Mustafa Öztürk, YouTube kanalı için çektiği bir videoda, YÖKDİL'i "uyduruk" bir sınav olarak nitelendirerek şunları söyledi:

Doktora yapmanın şartları için öngörülen yabancı dil barajı vakti zamanında KPDS ile sonra ÜDS ile daha üst levelde TOEFL ile ölçülürken aşağıdan gelen yüksek lisansını yapmış kadroların yetersizlikleri o kadar arttı ki, dil barajını geçemeyenlerin acayip şekilde yığılmasını çözmek zorundalardı. YÖKDİL diye tabiri caizse "uyduruk" denilebilecek bir sınav koyuldu. Yoldan geçen herkes yabancı dil sınavını vermiş oldu doktoranın önü açıldı. Doktora bittikten sonra buyurun kürsüde hoca.

Prof. Dr. Bayraktar: Yabancı dil akademisyenin olmazsa olmazıdır

Prof. Dr. Köksal Bayraktar, yabancı dil bilmeyen bir akademisyenin düşünülemeyeceğini söylüyor. "Akademisyen olmak, ilerleyebilmek ve dünya çapında gelişebilmek için birden fazla yabancı dili çok iyi bilmek gerekir. Konferanslara katılacak şekilde yabancı dile vakıf olmak lazım" diyen Bayraktar, "Yabacı dil öğretim üyesinin olmazsa olmazıdır. Çok istisnai bir durum olabilir. Bir ismin kendi alanında olağanüstü bilgisi vardır ama yabancı dil bilmez. Bu da özel kararlarla mümkün olacak bir durum" ifadelerini kullandı.

25 Ocak 2021 17:58

Dean_CORSO
Şube Müdürü

Bir önceki mesajımda yazmış olduğum "Forumda birbirimizi görmüyoruz tanımıyoruz ancak yazı yazarken yazım dilinde özenli ve edepli olmak esas olmalı ." cümlesi SER RES hocam için değildir. Genele yazdım.

Saygılarımla.

25 Ocak 2021 18:10

Dean_CORSO
Şube Müdürü

Metnin tamamını alıntı olarak yazmışım benim hatam . SER RES hocam kusura bakma. Gelişmiş cevaptan genele paylaşmak üzere yazmıştım. Görüşlerimiz paralel. H indeksi konusu veya İ indeksi konusu önümüzdeki 5 10 sene de atamalarda gelecek bilginiz olsun.

25 Ocak 2021 18:12

denizakademi78
Aday Memur

Merhaba,

İngilizce eğitim veren bir bölümde ders verdiğimizde, doçentlik başvurusunda yökdil yerine

sayılıyor mu?

Araştırdım ama net bilgi bulamadım.

Teşekkürler.

25 Ocak 2021 18:39

muhmuh34
Şef

Durumu gayet net özetlemişsiniz hocam. Sizce ilk dör sınavda bu puanları alanlar gerçekten YDS den yüksek alanları ve ÖSYM ele aldıktan sonra yüksek not alanları mağdur etmiş olmuyor mu? Eşitsizlik oluşmuş oldu maalesef.


Dean_CORSO, 3 ay önce - Alıntıya git

Bazı hocalarımız alınsa da malesef durum bundan ibaret ve evet adaletsizlik olmuştur bu dil puanlarınınsınırsız kullanılmaları da kaldırılmalı, yabancı dili kullanmayan biri neden bir sefer o puanı aldı diye ömürboyu muaf olsun.

Düzenli sınavlar yapılsın bakalım hala o yüksek puanlar alınabiliniyor mu ilk 4 YÖKDİL sınavlarına girip istedikleri puanları alan hocalarımız sonrasında sınava girmişler midir?

Ben YDS ya da Yökdil sınavlarının kişinin yabancı dil bilgisini ölçebilecek kapasitede sınavlar olduğunu düşünmüyorum. Bu sınavlara dinleme, yazma ve konuşma becerilerinin de ölçülebileceği bölümler eklenmelidir

25 Ocak 2021 18:57

Someone0606
Aday Memur

Bazı hocalarımız alınsa da malesef durum bundan ibaret ve evet adaletsizlik olmuştur bu dil puanlarınınsınırsız kullanılmaları da kaldırılmalı, yabancı dili kullanmayan biri neden bir sefer o puanı aldı diye ömürboyu muaf olsun.

Düzenli sınavlar yapılsın bakalım hala o yüksek puanlar alınabiliniyor mu ilk 4 YÖKDİL sınavlarına girip istedikleri puanları alan hocalarımız sonrasında sınava girmişler midir?

Ben YDS ya da Yökdil sınavlarının kişinin yabancı dil bilgisini ölçebilecek kapasitede sınavlar olduğunu düşünmüyorum. Bu sınavlara dinleme, yazma ve konuşma becerilerinin de ölçülebileceği bölümler eklenmelidir


muhmuh34, 3 ay önce - Alıntıya git
Hayır neden sürekli sınava giriyoruz anlamadım?
25 Ocak 2021 19:14

agha
Kapalı

Maşallah İlber'in bilmediği bir konu bile yok.

25 Ocak 2021 21:20

çilekeşdoçadayı
Şef

7001 degil 7100.

Bu tarz kanun degisiklikleri dediginiz gibi olmuyor. Once kanun yapici ve yonetim erkinden talep geliyor. Uygulama konumundaki ki burada YOK teklif veriyor ve talebi getiren kabul ediyor. Ingilizce bilen iyi akademisyen mi degil mi bu tartisilir. Yds vb sinavlarin ingilizce olcme yeterliligi de tartisilir ancak bu 65 dil sarti cok kisa surede yasallasip uygulanacak. Gelen tepkiler icerisinde her donem 3000~5000 arasi kisinin, yilda 15.000 kisinin docent olmasi var. YOK rektorler duzeyinde bunu sunmus ise yasallasacaktir. Basarilar.


skywalk11, 3 ay önce - Alıntıya git

Eğer dediğiniz gibi bir düşünceleri varsa o vakit 65 değil 75 yaparlar, yani çok doçent oldu musluğu biraz kısalım derler, kanun maddesini kim getirirse getirsin TBMM de önce milli eğitim komisyonuna gelip görüşülüyor oradan meclise sevk ediliyor ve mecliste yasalaşıyor, evet dediğiniz gibi ben yanlış yazmışım 7100 olacaktı, Burada tartışılan şey yabancı dil barajını geçmiş ununu elemiş eleğini asmışların dil puanı yükselsin vay efendim şöyle olsun böyle olsun,

ben doçentliğimi alalı 2 sene oldu, yabancı dil problemimde yok, yabancı dil sorunu ve problemi konusunda oturup kitap yazarım, en derininden sorunu biliyorum ve daha önceki yorumlarımda da belittim, yabancı dil imtihanları ile yabancı dil sorunu çözülemez, dengesiz yabancı dil imtihanları, bu ülkede dil öğrenimindeki en büyük engeldir. yabancı dil kursları özellikle ankara merkezli yabancı dil kursları, adeta bu işin birer mafyasıdır, 2000 li yıllardan bu yana bu kurslar kime ingilizceyi tam anlamıyla öğretmiş, kaç kişiye ingilizce konuşturup yazdırmış, benim yabancı dil ile ilgili en büyük itirazım budur. yabancı dil temelden öğretilsin, ağır gramere dayalı test ile ağır parağraf ki devamı yine test sorusu ile dil öğretilmez, dil kursundan öğrendiği matematik formülü gibi formüller ile 25-30 soruyu çözüp, 10-12 çeviriyi yapıp geri kalanı da şık sayısına göre sallayıp 65 notu alan binlerce akademisyen var, 2004-2016 arası İELT den ÜDS ve KPDS den fetö vasıtasıyla 3 kelime bilmeden 80-90 alanları saymıyorum. birileri hala bu formda yökdilden alanlar ile YDS den alanlar bir mi, eşitlik mi vb saçmalamaya devam etsin. Birileri burada ilber ortaylıyı filan örnek veriyor, hekes ilber gibi burjuva yetişmiyor herkesin anası babası akademisyen değil ve herkes ilber kadar şanslı değil, bu ülkede akademisyenlerin %90 ı yurtdışını bilmez ilber yurtdışında doğup Türkiye de direk yabancı dil eğitimi veren okulda öğrenim görüyor, bu ülkede 12 senelik eğitim sonunda hiç ingilizce öğretmeni görmemiş, ingilizce derslerine eczacı, avukat, mühendis girmiş yüzbinlerce insan var. Ver dil eğitimini temelden iste kardeşim yoksa ingilizin hindistanlılara öğrettiği logaritma gibi yapmayın bu millete işkence yapmayın, bırak akademisyen ingilizcesini öğrensin çeviri, makale yazma öğrensin ama şaşırtmacalı test sınavı ile ingilizce Ö-Ğ-R-E-T-İ-L-M-E-Z !!!!!!

25 Ocak 2021 21:30

dr.ilayda

Eğer dediğiniz gibi bir düşünceleri varsa o vakit 65 değil 75 yaparlar, yani çok doçent oldu musluğu biraz kısalım derler, kanun maddesini kim getirirse getirsin TBMM de önce milli eğitim komisyonuna gelip görüşülüyor oradan meclise sevk ediliyor ve mecliste yasalaşıyor, evet dediğiniz gibi ben yanlış yazmışım 7100 olacaktı, Burada tartışılan şey yabancı dil barajını geçmiş ununu elemiş eleğini asmışların dil puanı yükselsin vay efendim şöyle olsun böyle olsun,

ben doçentliğimi alalı 2 sene oldu, yabancı dil problemimde yok, yabancı dil sorunu ve problemi konusunda oturup kitap yazarım, en derininden sorunu biliyorum ve daha önceki yorumlarımda da belittim, yabancı dil imtihanları ile yabancı dil sorunu çözülemez, dengesiz yabancı dil imtihanları, bu ülkede dil öğrenimindeki en büyük engeldir. yabancı dil kursları özellikle ankara merkezli yabancı dil kursları, adeta bu işin birer mafyasıdır, 2000 li yıllardan bu yana bu kurslar kime ingilizceyi tam anlamıyla öğretmiş, kaç kişiye ingilizce konuşturup yazdırmış, benim yabancı dil ile ilgili en büyük itirazım budur. yabancı dil temelden öğretilsin, ağır gramere dayalı test ile ağır parağraf ki devamı yine test sorusu ile dil öğretilmez, dil kursundan öğrendiği matematik formülü gibi formüller ile 25-30 soruyu çözüp, 10-12 çeviriyi yapıp geri kalanı da şık sayısına göre sallayıp 65 notu alan binlerce akademisyen var, 2004-2016 arası İELT den ÜDS ve KPDS den fetö vasıtasıyla 3 kelime bilmeden 80-90 alanları saymıyorum. birileri hala bu formda yökdilden alanlar ile YDS den alanlar bir mi, eşitlik mi vb saçmalamaya devam etsin. Birileri burada ilber ortaylıyı filan örnek veriyor, hekes ilber gibi burjuva yetişmiyor herkesin anası babası akademisyen değil ve herkes ilber kadar şanslı değil, bu ülkede akademisyenlerin %90 ı yurtdışını bilmez ilber yurtdışında doğup Türkiye de direk yabancı dil eğitimi veren okulda öğrenim görüyor, bu ülkede 12 senelik eğitim sonunda hiç ingilizce öğretmeni görmemiş, ingilizce derslerine eczacı, avukat, mühendis girmiş yüzbinlerce insan var. Ver dil eğitimini temelden iste kardeşim yoksa ingilizin hindistanlılara öğrettiği logaritma gibi yapmayın bu millete işkence yapmayın, bırak akademisyen ingilizcesini öğrensin çeviri, makale yazma öğrensin ama şaşırtmacalı test sınavı ile ingilizce Ö-Ğ-R-E-T-İ-L-M-E-Z !!!!!!


çilekeşdoçadayı, 3 ay önce - Alıntıya git

tebrik ediyorum.

25 Ocak 2021 21:36

MüallimNaci
Şef

7001 degil 7100.

Bu tarz kanun degisiklikleri dediginiz gibi olmuyor. Once kanun yapici ve yonetim erkinden talep geliyor. Uygulama konumundaki ki burada YOK teklif veriyor ve talebi getiren kabul ediyor. Ingilizce bilen iyi akademisyen mi degil mi bu tartisilir. Yds vb sinavlarin ingilizce olcme yeterliligi de tartisilir ancak bu 65 dil sarti cok kisa surede yasallasip uygulanacak. Gelen tepkiler icerisinde her donem 3000~5000 arasi kisinin, yilda 15.000 kisinin docent olmasi var. YOK rektorler duzeyinde bunu sunmus ise yasallasacaktir. Basarilar.


skywalk11, 3 ay önce - Alıntıya git
Hocam çok kişinin doçent olması kötü bir şey mi? Hani İngilizceden 65 alamayanlar yayınları takip edemez bilimsel makaleler yayimlayamazdi? Demeki burada çelişiyorsunuz. Demek ki dil puanı 55 olmasaydı bu kadar bilimsel çalışma yapılmayacak ülkemiz bilimsel anlamda geriye düşecekti. Doçent sayısının çok artmasının sebebi yillerdir dil puanın yüksekliğinden dolayı doçent olamayanların sayısının yüksekliğindedir. Süreç içerisinde eğer gerçek kaygı büyükse doçent sayısı azalacaktır.
25 Ocak 2021 21:43

MüallimNaci
Şef
Arkadaşlar niyet iyi ve ülke olarak beyinlerimizin yabancı dilden dolayı heba olmasını istemiyorsak. Şöyle bir öneri mantıklı olabilir. Doçentlik puanı 100 dur örneğin 55 dil puanın. üstüne her fazla alınan puan veya yarısı doçentlik dil puanı dan dusurulur. Örneğin 55 puan alan için 100 puan gerekliyken foçentlikte 95 puan alan için 80 puan olsun. Bu mantıklı ve teşvik edici olur. Öbür türlü yöntemler yol kesmeye yönelik ve beyin israfına sebep olur.
25 Ocak 2021 22:45

agha
Kapalı

İlber ilk önce ortalıkta dolaşan, ve avukatları vasıtasıyla mahkeme tarafından erişim yasağı getirilen malum konuyu bir zahmet açıklasın, hatta ingilizcesi süper olan FETÖCÜ akademisyenler hakkında bir açıklama yapsın :)

25 Ocak 2021 23:08

MüallimNaci
Şef
Arkadaşlar niyet iyi ve ülke olarak beyinlerimizin yabancı dilden dolayı heba olmasını istemiyorsak. Şöyle bir öneri mantıklı olabilir. Doçentlik puanı 100 dur örneğin 55 dil puanın. üstüne her fazla alınan puan veya yarısı doçentlik dil puanı dan dusurulur. Örneğin 55 puan alan için 100 puan gerekliyken foçentlikte 95 puan alan için 80 puan olsun. Bu mantıklı ve teşvik edici olur. Öbür türlü yöntemler yol kesmeye yönelik ve beyin israfına sebep olur.
MüallimNaci, 3 ay önce - Alıntıya git
Arkadaşlar niyet iyi ve ülke olarak beyinlerimizin yabancı dilden dolayı heba olmasını istemiyorsak. Şöyle bir öneri mantıklı olabilir. Doçentlik kriter puanı 100 dur. örneğin dil puanın alt puanı 55 te kalir ama taban puan olacak olan 55 dil puanın üstüne her fazla alinan puanın belli bir yüzdesi varsayalım ki yarısı doçentlik kriter puanı olan 100 puandan dusurulur. Örneğin 55 dil puanı alan için doçentlik kriter puanı için100 puan gerekli olacakken 95 dil puanı alan için doçentlik kriter puanı 80 puan olacak. Bu mantıklı ve teşvik edici olur. Öbür türlü yöntemler yol kesmeye yönelik ve beyin israfına sebep olur.
26 Ocak 2021 11:00

akademisyen 64
Genel Müdür

İlber Ortaylı yalan mı söylemiş? Tarih alanı için söyledikleri doğru en azından. Bugün doçentlik sözlü sınavı olsa Osmanlıca okuyamayacak adaylar vardır. Sözlü sınavda önce osmanlıca metin verilirdi adaylara. Okuyamayan geçemezdi.

Ayrıca Ortaylı bujuva kökenli olabilir ama onun yaşıtı olan tanıdığım hocalar köy ve kasaba kökenliydi yoksulluk içinden gelenler vardı. Yabancı dilde okuyup yazar ve konuşurlardı. O nedenle Anadolu edebiyatı yapmayın.

26 Ocak 2021 11:51

denizhıyarı
Kapalı

Acil artsın.Evinin adresini bulamıyacak tipler doçent oldu. 70 yapılsın baraj.

Toplam 190 mesaj