İSTİŞARE YAPALIM..
EGM DE GÖREV YAPAN GİH SINIFI PERSONELİN TEŞKİLAT KANUNUNA AYKIRI OLARAK SINIFININ DEĞİŞTİRİLMESİ, ÇALIŞTIRILMASI VE MALİ HAKLARI
Emniyet Genel Müdürlüğü merkez ve taşra teşkilatlarında görev yapmakta olan Emniyet Hizmetleri Sınıfı personel dışında, EHS Sınıfı personel iken sağlık şartları elverişsiz olduğu gerekçesi ile D dilimi rapor verilerek Genel İdare Hizmetlerine aktarılarak istihdam edilmekte olan görevlerine aynı teşkilat içerisinde GİH Sınıfında devam etmektedirler. Büro işlerinde istihdam edilmektedirler.
3201 Sayılı Emniyet Teşkilatı Kanununun Madde 4 ? (Değişik: 28/12/1972 - 1649/1 md.) Polis, silahlı icra ve inzibat kuvveti olup üniformalı ve sivil olmak üzere iki kısımdır.
Emniyet Teşkilatında, fiili polis hizmetleri dışında kalan yazı, hesap, levazım, telli veya telsiz haberleşme, kriminal laboratuvar, trafik fenni muayene, kayıt, tescil ve benzeri hizmetler, emniyet hizmetleri sınıfı mensupları tarafından ifa olunur.
Her hizmet bölümü için gerekli görev ve çalışma şartları ile bir hizmet bölümünden diğerine aktarılmada gözönünde bulundurulacak esaslar ve sağlık şartları, İçişleri Bakanlığınca hazırlanacak bir yönetmelikle belirtilir.
Emniyet teşkilatında ETK ?nın 4. Maddesinde sayılan görevler Emniyet Hizmetleri Sınıfı ve Genel İdare Hizmetleri Sınıfı personel tarafından yerine getirilmektedir. Zira bu haliyle GİH Sınıfı personelin yaptığı bütün iş ve işlemler kanuna aykırı hale gelmektedir. Ayrıca 4. Maddenin ikinci fıkrasında idareye sağlık sorunu olan personelin Hizmet Sınıfının değil; hizmet bölümünün değiştirilmesi yetkisi verilmiştir. Bu haliyle Emniyet Teşkilatı Sağlık Şartları yönetmeliğinin hizmet sınıfı değişikliğini düzenleyen 16 maddesinin (b) fıkrası dayandığı 3201 Sayılı kanunun 4. Maddesine aykırı olduğu gibi, kanun hükmünü değiştirici niteliktedir. İdarenin kanun hükmünü bu şekilde keyfi olarak yorumlama ve değiştirici nitelikte yönetmelik çıkarma yetkisi bulunmamaktadır. Burada kanuna uygun olacak olan uygulama personelin sınıfını değiştirmek yerine İdari Polis kadrosuna aktarılması ya da hizmet bölümünün değiştirilmesi olmalıdır.
Jandarma teşkilatında personelin sağlık sorunları nedeni ile hizmet sınıfının değiştirilmesi gibi bir uygulama bulunmazken ve sağlık sorunu bulunan personel geri hizmete çekilerek görevine bu şekilde devam etmektedir. Aynı bakanlığa bağlı EGM teşkilatında yapılan uygulama hem kanuna aykırı hem de personeli mali ve özlük bakımından mağdur etmektedir.
EHS sınıfı personel ile GİH Sınıfı personelin görevin niteliği, yapılan işin zorluğu ve önemi sorumluluk ve riskleri taşıdığı aşikardır. Emniyet Teşkilatı kadrolarında görev yapan sivil memurlar, polis memurları ile birlikte aynı amirden emir almakta ve aynı disiplin hukukuna göre yargılanmaktadır ve büro içerisinde sivil memur ile polis memuru aynı işleri yapmaktadır. Günlük görev listeleri ile durum kanıtlanabilir niteliktedir. Polisin taşıdığı bütün hayati riskleri sivil memurlarda taşımaktadır, zira iş ve işlemleri yürütülen vatandaş polis ve Gih memuru ayrımı yapmamakta işlem yapan herkesi polis memuru olarak değerlendirmektedir, emniyet bina ve tesislerine yapılabilecek bir sabotaj ya da terör eyleminde EHS sınıfı ve GİH sınıfı aynı hayati risk taşımaktadır. Ancak mali ve özlük hakları konusunda fiili hizmet zammı ve ETK?nın ek-21. Maddesi uyarınca ödenen fazla mesai ücreti EHS mensup personele verilirken aynı vazifeyi yapan GİH Sınıfı personele verilmemektedir.
31/01/2018 tarih ve 7068 Sayılı Genel Kolluk Disiplin Hükümleri Kanununu Kapsam Madde 2: Emniyet Genel Müdürlüğü teşkilatında çalışan her sınıftan memurları, Kapsar. Şeklinde hükmünden anlaşılacağı üzere GİH Sınıfının yaptığı işin sorumluluğunun sınıf ayrımı olmaksızın Emniyet Hizmetleri Sınıfı ile aynı olduğu kanunla belirtilmiştir. Ama yapılan fazla mesai ödemelerinde sınıf ayrımı yapılmaktadır.
Danıştay 11. Dairesinin, 23/06/2009 tarihli ve E: 2006/6559, K: 2009/6677 sayılı Kararı Danıştay 11. Dairesi davada, söz konusu fazla çalışma ücretini düzenleyen 10/11/2003 tarih ve 4206 sayılı İçişleri Bakanlığı OLUR?unun 3201 sayılı Emniyet Teşkilatı Kanunu?na dayandığına ve hukuka uygun olduğuna, Ödenen fazla çalışma ücretinin mesai dışında yapılan fazla çalışma karşılığı olarak değil, görevin niteliği, yapılan işin zorluğu ve önemi doğrultusunda emniyet hizmeti sınıfı kadrolarında bulunanlardan görev yapılan birime göre salt bu görevi yerine getirmeleri nedeniyle her ay sabit olarak yapılan bir ödeme olduğuna ve günlük çalışma saatleri dışında yapılan çalışmaların karşılığı ( alanlar için ) ödenen fazla çalışma ücretinden nitelik olarak farklı olduğunun anlaşıldığına, bu kapsamda yapılan ödemenin hukuka uygun olduğuna, hükmetmiştir. Ödenen fazla çalışma ücretinin mesai dışında yapılan fazla çalışma karşılığı olarak değil, Görevin niteliği, yapılan işin zorluğu ve önemi doğrultusunda emniyet hizmeti sınıfı kadrolarında bulunanlara ödendiği; bu ücretin aynı teşkilatta aynı büro içerisinde aynı işi yapan, aynı risk ve zorlukta çalışan Genel İdare Hizmetleri Sınıfına mensup Emniyet Teşkilatı çalışanlarına da ödenmesinin uygun olacağıdır.
Anayasanın eşitlik ilkesi, milletlerarası sözleşmelerin ve mevzuatımızın lehimize olan hükümleri ve Danıştay 11. Dairesinin, 23/06/2009 tarihli ve E: 2006/6559, K: 2009/6677 sayılı Kararı doğrultusunda, Emniyet Genel Müdürlüğünün 3201 sayılı ETK EK-21. Maddesi uyarınca sadece Emniyet Hizmetleri Sınıfına mensup personele ödediği fazla mesai ücretinin Genel İdare Hizmetleri Sınıfına mensup Emniyet Teşkilatı çalışanlarına da ödenmesi yönünde kanun yollarına başvurulması ve ETK ek 21. Maddesinin ve Gih sınıfına verilmeyen fiili hizmet zammının Anayasanın eşitlik ilkesine aykırılık iddiası ile konunun gerekirse anayasa mahkemesine kadar götürülmesinin Emniyet Teşkilatında görev yapan GİH sınıfı memurun menfaatine olacağı aşikardır.
İSTİŞARE YAPALIM..
EGM DE GÖREV YAPAN GİH SINIFI PERSONELİN TEŞKİLAT KANUNUNA AYKIRI OLARAK SINIFININ DEĞİŞTİRİLMESİ, ÇALIŞTIRILMASI VE MALİ HAKLARI
Emniyet Genel Müdürlüğü merkez ve taşra teşkilatlarında görev yapmakta olan Emniyet Hizmetleri Sınıfı personel dışında, EHS Sınıfı personel iken sağlık şartları elverişsiz olduğu gerekçesi ile D dilimi rapor verilerek Genel İdare Hizmetlerine aktarılarak istihdam edilmekte olan görevlerine aynı teşkilat içerisinde GİH Sınıfında devam etmektedirler. Büro işlerinde istihdam edilmektedirler.
3201 Sayılı Emniyet Teşkilatı Kanununun Madde 4 ? (Değişik: 28/12/1972 - 1649/1 md.) Polis, silahlı icra ve inzibat kuvveti olup üniformalı ve sivil olmak üzere iki kısımdır.
Emniyet Teşkilatında, fiili polis hizmetleri dışında kalan yazı, hesap, levazım, telli veya telsiz haberleşme, kriminal laboratuvar, trafik fenni muayene, kayıt, tescil ve benzeri hizmetler, emniyet hizmetleri sınıfı mensupları tarafından ifa olunur.
Her hizmet bölümü için gerekli görev ve çalışma şartları ile bir hizmet bölümünden diğerine aktarılmada gözönünde bulundurulacak esaslar ve sağlık şartları, İçişleri Bakanlığınca hazırlanacak bir yönetmelikle belirtilir.
Emniyet teşkilatında ETK ?nın 4. Maddesinde sayılan görevler Emniyet Hizmetleri Sınıfı ve Genel İdare Hizmetleri Sınıfı personel tarafından yerine getirilmektedir. Zira bu haliyle GİH Sınıfı personelin yaptığı bütün iş ve işlemler kanuna aykırı hale gelmektedir. Ayrıca 4. Maddenin ikinci fıkrasında idareye sağlık sorunu olan personelin Hizmet Sınıfının değil; hizmet bölümünün değiştirilmesi yetkisi verilmiştir. Bu haliyle Emniyet Teşkilatı Sağlık Şartları yönetmeliğinin hizmet sınıfı değişikliğini düzenleyen 16 maddesinin (b) fıkrası dayandığı 3201 Sayılı kanunun 4. Maddesine aykırı olduğu gibi, kanun hükmünü değiştirici niteliktedir. İdarenin kanun hükmünü bu şekilde keyfi olarak yorumlama ve değiştirici nitelikte yönetmelik çıkarma yetkisi bulunmamaktadır. Burada kanuna uygun olacak olan uygulama personelin sınıfını değiştirmek yerine İdari Polis kadrosuna aktarılması ya da hizmet bölümünün değiştirilmesi olmalıdır.
Jandarma teşkilatında personelin sağlık sorunları nedeni ile hizmet sınıfının değiştirilmesi gibi bir uygulama bulunmazken ve sağlık sorunu bulunan personel geri hizmete çekilerek görevine bu şekilde devam etmektedir. Aynı bakanlığa bağlı EGM teşkilatında yapılan uygulama hem kanuna aykırı hem de personeli mali ve özlük bakımından mağdur etmektedir.
EHS sınıfı personel ile GİH Sınıfı personelin görevin niteliği, yapılan işin zorluğu ve önemi sorumluluk ve riskleri taşıdığı aşikardır. Emniyet Teşkilatı kadrolarında görev yapan sivil memurlar, polis memurları ile birlikte aynı amirden emir almakta ve aynı disiplin hukukuna göre yargılanmaktadır ve büro içerisinde sivil memur ile polis memuru aynı işleri yapmaktadır. Günlük görev listeleri ile durum kanıtlanabilir niteliktedir. Polisin taşıdığı bütün hayati riskleri sivil memurlarda taşımaktadır, zira iş ve işlemleri yürütülen vatandaş polis ve Gih memuru ayrımı yapmamakta işlem yapan herkesi polis memuru olarak değerlendirmektedir, emniyet bina ve tesislerine yapılabilecek bir sabotaj ya da terör eyleminde EHS sınıfı ve GİH sınıfı aynı hayati risk taşımaktadır. Ancak mali ve özlük hakları konusunda fiili hizmet zammı ve ETK?nın ek-21. Maddesi uyarınca ödenen fazla mesai ücreti EHS mensup personele verilirken aynı vazifeyi yapan GİH Sınıfı personele verilmemektedir.
31/01/2018 tarih ve 7068 Sayılı Genel Kolluk Disiplin Hükümleri Kanununu Kapsam Madde 2: Emniyet Genel Müdürlüğü teşkilatında çalışan her sınıftan memurları, Kapsar. Şeklinde hükmünden anlaşılacağı üzere GİH Sınıfının yaptığı işin sorumluluğunun sınıf ayrımı olmaksızın Emniyet Hizmetleri Sınıfı ile aynı olduğu kanunla belirtilmiştir. Ama yapılan fazla mesai ödemelerinde sınıf ayrımı yapılmaktadır.
Danıştay 11. Dairesinin, 23/06/2009 tarihli ve E: 2006/6559, K: 2009/6677 sayılı Kararı Danıştay 11. Dairesi davada, söz konusu fazla çalışma ücretini düzenleyen 10/11/2003 tarih ve 4206 sayılı İçişleri Bakanlığı OLUR?unun 3201 sayılı Emniyet Teşkilatı Kanunu?na dayandığına ve hukuka uygun olduğuna, Ödenen fazla çalışma ücretinin mesai dışında yapılan fazla çalışma karşılığı olarak değil, görevin niteliği, yapılan işin zorluğu ve önemi doğrultusunda emniyet hizmeti sınıfı kadrolarında bulunanlardan görev yapılan birime göre salt bu görevi yerine getirmeleri nedeniyle her ay sabit olarak yapılan bir ödeme olduğuna ve günlük çalışma saatleri dışında yapılan çalışmaların karşılığı ( alanlar için ) ödenen fazla çalışma ücretinden nitelik olarak farklı olduğunun anlaşıldığına, bu kapsamda yapılan ödemenin hukuka uygun olduğuna, hükmetmiştir. Ödenen fazla çalışma ücretinin mesai dışında yapılan fazla çalışma karşılığı olarak değil, Görevin niteliği, yapılan işin zorluğu ve önemi doğrultusunda emniyet hizmeti sınıfı kadrolarında bulunanlara ödendiği; bu ücretin aynı teşkilatta aynı büro içerisinde aynı işi yapan, aynı risk ve zorlukta çalışan Genel İdare Hizmetleri Sınıfına mensup Emniyet Teşkilatı çalışanlarına da ödenmesinin uygun olacağıdır.
Anayasanın eşitlik ilkesi, milletlerarası sözleşmelerin ve mevzuatımızın lehimize olan hükümleri ve Danıştay 11. Dairesinin, 23/06/2009 tarihli ve E: 2006/6559, K: 2009/6677 sayılı Kararı doğrultusunda, Emniyet Genel Müdürlüğünün 3201 sayılı ETK EK-21. Maddesi uyarınca sadece Emniyet Hizmetleri Sınıfına mensup personele ödediği fazla mesai ücretinin Genel İdare Hizmetleri Sınıfına mensup Emniyet Teşkilatı çalışanlarına da ödenmesi yönünde kanun yollarına başvurulması ve ETK ek 21. Maddesinin ve Gih sınıfına verilmeyen fiili hizmet zammının Anayasanın eşitlik ilkesine aykırılık iddiası ile konunun gerekirse anayasa mahkemesine kadar götürülmesinin Emniyet Teşkilatında görev yapan GİH sınıfı memurun menfaatine olacağı aşikardır.