Editörler : Mehmet Balci
17 Şubat 2021 08:18   


Mühendislik pişmanlıktır!

Uzun uzun bir yazı yazacağım. Dilerim ki mihandis olmak isteyen genç bay bayan kardeşlerim okur:) Henüz 17-18 yaşında adının vermiş olduğu bir hava ile mühendis olacağım dedik ki bilmezdik ileride bu kavramın (mühendisin) içi boş bir teneke olduğunu. O zamanlar şimdiki gibi bilgiye erişmek, İnternet vs yaygın değildi. İş rehberlikçilerin insafına kalıyordu. Onlar da hali ile dershane reklamı için şu kadar mühendis çıkardık demek için sıralama 80 bin mi yaz kocatepe makine, 35 bin mi yaz Eskişehir inşaat, 13 bin mi ne işin var doğunun ücra bir şehir-köyünde diş okumaya yaz ytü ehm... Gerçekten böyle idi bazıları dıyecek yanlışlık olmasın 80 bin kocatepe makine mi yok yanlışlık yiğidim sakin ol :) Bizim zamanımızda sıralamalar böyle yüksekti. O zamanki nesilden okuyup pişman olanı, kafasını duvarlara duvarlara vuranı anlarım, empati kurarım. Hak da veririm. Ama bu saatten sonra böyle rezil şartları bile bile, istihdamın ne devlet ne özel sektörde olmadığını bile bile sırf 16.5 yaşındaki kız arkadaşına kızım ben mühendislik fakültesi okuyorum mühendis olacağım, ne okuyorsun Arda, mühendis olacağım ben Şükrü abi diyebilmek için okuyan genç kardeşimi anlamam. Bitirdiği zaman da ağladığında ağzına emziği koyamam :) ee abi o da genç ergen, yok kardeşim şimdi mühendislik fakültelerinin bittiğini değil 17-18 yaş bence 10.5 yaşındaki çocuk bile bilir. İşte KENDİ DÜŞEN AĞLAMAZ sözünü atalarımız mühendis fakülteleri için bulmuş. Neyse konuyu farklı bir bakış açısı ile devam ettirelim yhaa ne boş yaptın kendini geliştiren her türlü iş bulur sitem tayfa olacak, hatta burada yorum da yapacak. Şu sihirli iki sözcük "KENDİNİ GELİŞTİRMEK" ya arkadaş bu tamamen algı başka bir şey değil mühendis istihdamı daha çok özel sektöre yönelik özel sektörde de eş dost akraba tanış ile işler yürüyor. Yani Hayri abi sabunculuk yapıp sağdan soldan yarım yamalak bilgi ile eskiden biriktirdiği 3-5 kuruş ile müteahhitlik yaptığı zaman kendini geliştirmiş KATÜ inşaat mühendisliği mezunu Canberk'i tabiki işe almayıp kayınçonun oğlu Yozgat inşaat güç bela bitirmiş Hamza'yı alacak. Hem sanki bina yapmak çok mu önemli Hamza yanlış yapa yapa doğruyu da öğrenir kendini de geliştirir. Ne olur çok çok acemi iken yapmış oldukları 3-5 bina 5-6 şiddetindeki depremde yıkılır bu kadar yani fazla mühim konular değil :) ha kurumsal olup gerçekten kendini geliştirmiş personel alan firmalar da var güzel kardeşim de kaç tanesi kaç kişi alacak ki? Çorum'da, Bartın'da, Adıyaman'da, Bitlis'de, Aksaray'da... Sayamadığım yaklaşık 60-65 şehirde doğru düzgün kurumsal firma yok bile bırak iş bulmayı. Ee Bursa, Ankara, İstanbul, İzmir gibi şehirlere de zaten oranın insanı yetiyor artıyor ne olacak? Kendini geliştirip iyi bir yere gelen 1000 kişiden 1i işin özeti. Ben o 1 kişi olurum diyorsan buyur meydan senin. Sonuca bağlıyorum mühendislik kamuda atanırım diye okunulacak bir bölüm değil. Çünkü her yıl bir elin parmakları kadar kadro açılıyor ve gittikçe o da azalıyor. Özel sektörde de işler durma noktasında iş güç yok. Bunlara rağmen illa ben mühendis olacağım diyorsan buyur meydan senin :) şimdiden bahtın açık olsun çünkü çok aşırı ihtiyacın olacak buna :) Sevgi ve saygılarımla gözlerinden öperim vaktinde seni çok uyaran bir insanoğlu .

17 Şubat 2021 08:31

İnşaatMühh
Aday Memur
Güncel ve önümüzdeki 50 yıl boyunca Güncel olacak. (2021+50=2071) büyük oyunu gördünüz.
17 Şubat 2021 08:41

Keremertt
Aday Memur
Bu forumlarda pek cevap yazmam da yazdıklarının daha fazlası var, azı yok. Katılıyorum ülke mühendislik yapmaya elverişli değil.
17 Şubat 2021 08:48

Kerem0031
Aday Memur
Sabah sabah forum başında böyle trajikomik bir yazı okumak istemezdim de:)) maalesef haklısın be reis yaşayan ölüyüz nefes alıyoruz da boşuna gibi.dd
17 Şubat 2021 10:10

tiktaktoktuk
Şef

Ben de bu konudaki düşüncelerimi belirteyim. Mühendislik okudum ben de ancak sizin gibi mühendisliğin bir havası olduğunu falan düşünmüyordum. Büyüklerimden de bildiğim kadarıyla mühendisin havası çok eskilerde kalmış bir şeydi. Ben de bu bölümü okumaya başlarken bunların bilincindeydim. Okulumdaki çoğu kişi de bu bilinçteydi. Ancak şöyle bir şey var benim gözlemlediğim. Nispeten iyi sıralamalarla girilen okullardaki öğrenciler daha alçakgönüllü olurken, düşük sıralamalardaki mühendislikleri kazananlarda çok daha fazla bir ego oluyor. 30 Binden mühendisliğe giren kişinin arkadaşları tıp-diş-eczacılık veya daha iyi okullarda mühendislik kazandığından 30 binlik kişi bunun bilincinde oluyor. Ancak 70-80 bin ile giren kişilerin çevresi daha kötüyse ve "daha az havalı" bölümleri okuyan arkadaşları varsa kendini üstün görüp fazla beklentiye giriyor. Ancak şunu bir netleştirelim 70-80 bin iyi bir sıralama değil mühendislik için. Bizim zamanımızda 30 bin sıralama da iyi bir derece değildi. 2. yılına kalmanı ısrarla tavsiye ederdi rehberlik öğretmenlerimiz. O bölümü orta halli bir üniversitede okuyacağına daha iyileri için çabala ki mezun olduğunda diploman kalitenin fragmanı olsun derlerdi. Ama tabi ki bir rehberlikçi her öğrenciye farklı yol gösterecektir. O kişinin potansiyeli, psikolojik sağlamlığı, ailesinin maddi durumu 1 yıl daha kalmaya elverişli mi şartları uygun mu ona göre de yönlendirme yaparlar. Bilgisizliğinden yanlış yönlendiren elbette vardır ancak buradaki mezunların çoğu 2010 lu yıllardan sonra girmiştir bölüme. Yani internet yine var, 2005lerde bile aktif olarak kullanılıyordu ve birçok araştırmanızı yapabilirdiniz.

İyi ve orta halli üniversite mezunlarının çok büyük bir kısmı 3-4 yılda devletin verdiği parayı alabilecek duruma geliyor aslında. Piyasa o kadar kötü değil bence. Arkadaşlarımdan tek işsiz benim çünkü kpss derdine düşen nadir insanlardandım. Ama mühendisliğin bir nebze sekteye uğradığı doğru. 3-4 yıl çalışsan belki iyi yerlere geleceksin ama okulda kendini geliştirmediysen başlangıç için iyi bir yer bulmak da kolay değil. Kendini geliştirmek algı falan değil gerçek. Ben de yapmadım bunu ama bahanelerin arkasına saklanmaktansa eksiği kendimde görmeyi tercih ediyorum.

Ben bölümümü okumaya başlarken hep şu söylenirdi. Mühendis olacaksan büyük şehirde yaşayacaksın. Hatta biraz daha daraltıp İstanbul-Ankara denirdi. Bahsedilen küçük şehirlerdeki büyük fabrikalarda bile çalışmak istemem. Mühendislik yapacaksanız bir zahmet Adıyaman, Aksaray, Bayburt'ta çalışmayı düşünmeyin zaten.

Son olarak, bu söylediklerim sektörü çok kötü etkilenen inşaat için geçerli değildir elbet. 10 yıl önce bu kadar tahmin edilemezdi belki inşaattaki düşüş ama son 5-6 yıldır puanların yavaş yavaş düşmesi, son 2-3 yılda çakılması hakkında fikir verebilirdi. Şartlara göre yeniden değerlendirme gerekecek bu durumda da.

17 Şubat 2021 10:16

drali_
Aday Memur

şuan 4. sınıfta dahi okuyorsanız bırakın mühendsliği.....

17 Şubat 2021 11:20

Burak2019
Memur

Mühendislik seçilebilecek en kötü mesleklerden bir tanesi. Özelde rezil çalışma koşulları, devlete girmekse çok zor. Rehberlik hocaları cahil insanlardı. Yüksek puan yapanları tıpa yönlendirebilirlerdi ama yapmadılar.

Şu anda sınavda ilk 300.000'e giren mühendis olabiliyor. Arkadaşın dediği gibi eskiden bu mesleğe girenler bilgisizdi, internet falan yoktu, ama son yıllarda bu mesleği seçenlerin pek ağlamaya hakları yok. İnternette her yerde yazıyor, şartların ne denli kötü olduğu.

Türkiye'de 208 tane üniversite var ama aslında 30-40 tane yeter. Geri kalanı gereksiz.

17 Şubat 2021 12:07

Abdullah2312
Aday Memur
Kardeş sen atanmadı mi daha neyi kotuluyosun
17 Şubat 2021 12:32

savunmadım
Yasaklı

Yazılım öğrenin gençler kod yazın robot yapın gelecek robotta yaşasın robotların kardeşliği

17 Şubat 2021 12:59

Roladric
Aday Memur

Bu kendini geliştirme muhabbeti belki çok abartılıyor ama ben de etrafımdan ve bu forumdan gördüğüm kadarıyla birkaç şey yazmak istiyorum. Arkadaşlar KPSS'ye gireceğim diye mühendislik okumayın. Mühendislik kendinizi canlı tutmanız gereken bir meslek, öyle oturdum lisansı bitirdim ooo diye işler yürümüyor. İşsiz mühendis arkadaşlarım var, ikinci yabancı dili yok veya çok sınırlı, hani bazı lise mezunlarının dili daha iyidir o derece. Sadece Türkçe bilerek tanıdığınız yok ise iş bulmanız ve iyi bir mühendis olmanız imkansıza yakın. Çevrenizi bilemem ama ben çok iyi bir ikinci yabancı dil bilerek, bölümünü de ittirerek yata yata geçmemiş, gerçekten önem vermiş işsiz bir mühendislik mezununu çevremde görmedim. He küçük, istihdamın kısıtlı olduğu şehirlerde bu olabilir, böyle bir durumda da şansınızı büyük şehirlerde deneyeceksiniz. Bu olmadan olmuyor, tek başına ucundan kıyısından alınmış diploma hiçbir işe yaramıyor, hele hele mühendislik puanları bu kadar düşmüşken. Github hesabu olmayan bilgisayar mühendisliği mezunu var. Siz okurken kendiniz araştırıp staj yapmadıysanız, hocaların zorunlu tuttuğundan ayrı bir projeyle uğraşmadıysanız halinize yanmayın, bir şeyler eksik.

17 Şubat 2021 13:05

Keremertt
Aday Memur
Kardeş sen atanmadı mi daha neyi kotuluyosun
Abdullah2312, 2 hafta önce - Alıntıya git
Atanan biri ise gerçekten o zaman bu yazdıklarına daha çok kulak verin :))) adam atanmış demek ama sonraki gelenleri düşünüyor
17 Şubat 2021 13:56

tiktaktoktuk
Şef

Bu kendini geliştirme muhabbeti belki çok abartılıyor ama ben de etrafımdan ve bu forumdan gördüğüm kadarıyla birkaç şey yazmak istiyorum. Arkadaşlar KPSS'ye gireceğim diye mühendislik okumayın. Mühendislik kendinizi canlı tutmanız gereken bir meslek, öyle oturdum lisansı bitirdim ooo diye işler yürümüyor. İşsiz mühendis arkadaşlarım var, ikinci yabancı dili yok veya çok sınırlı, hani bazı lise mezunlarının dili daha iyidir o derece. Sadece Türkçe bilerek tanıdığınız yok ise iş bulmanız ve iyi bir mühendis olmanız imkansıza yakın. Çevrenizi bilemem ama ben çok iyi bir ikinci yabancı dil bilerek, bölümünü de ittirerek yata yata geçmemiş, gerçekten önem vermiş işsiz bir mühendislik mezununu çevremde görmedim. He küçük, istihdamın kısıtlı olduğu şehirlerde bu olabilir, böyle bir durumda da şansınızı büyük şehirlerde deneyeceksiniz. Bu olmadan olmuyor, tek başına ucundan kıyısından alınmış diploma hiçbir işe yaramıyor, hele hele mühendislik puanları bu kadar düşmüşken. Github hesabu olmayan bilgisayar mühendisliği mezunu var. Siz okurken kendiniz araştırıp staj yapmadıysanız, hocaların zorunlu tuttuğundan ayrı bir projeyle uğraşmadıysanız halinize yanmayın, bir şeyler eksik.


Roladric, 2 hafta önce - Alıntıya git

Ben de bunları söyleyince basıyorlar 5-10 eksiyi :) Bu forumdan meslek tavsiyesi alınmaz. Bana gelip abi mühendislik yazayım mı senin bölüm nasıl diyenleri arkadaşlarıma yönlendiriyorum. Üniversite çevremden işsiz olan veya zor iş bulan bir tanıdığım yok. Kendi arkadaş çevremden derslerle, bölümle en ilgisiz olanları bile ortalama ücretlerle çalışmaya başladı. Ekstra çaba sarf edenler zaten okurken girdikleri yerlerde çok daha iyi maaşlarla başladı. Ben tecrübe kazanamadım, piyasaya atılamadım ki birilerine bu konuda iyi-kötü bir şey söyleyebileyim.

KPSS çalışan kişilerin genel özelliği özelde başarısız olmuş veya hiç deneyim kazanamamış olmaları(Özelde çok iyi kazanıp yoğun tempodan bıkan kişiler vardır tamam lütfen birkaç istisna söylemeyin bu konuda). Bu sebeple siz piyasada birkaç yıl da olsa çalışan ve mümkünse biraz olsun kaliteli üniversitelerin mezunlarına kulak verin. Mühendislik ölmedi, mühendislerin hali harap falan değil. KPSS mühendislerin yüksek alabileceği bir sınavdır, hiç çalışmadan bile 80 puan alınabilmeli nitekim çalışmadan giren arkadaşlarım da ortalama bu puanı aldı. Daha yüksek alanları da var elbet ama onları söylesem çalışıp o puanı alamayan kişilerin lincine uğrayabilirim. Her neyse, hiç çalışmadan 80 puan alabilmeli üniversiteye ortalamadan daha iyi dereceyle girmiş kişiler. 1 yılda 10.000 mezun veriyor çoğu mühendislik bölümü. Peki 80 puan üzeri kaç kişi var o bölümlerde? İstisnaları saymazsak 1000-2000'dir ki bunların içinde yine çalışmadan girenler de var. Yani 1/10 bilemedin 1/5 oranında "yeni" mezun KPSS'ye giriyor. Yılda 10.000, 5 yılda 50.000 mezun. Yüzbinlerce mühendis var şuan piyasada. Sizce diğerleri başarısız olurum diye mi girmiyor? Vardır öyle bir kesim de ama genellikle mühendis egosu başarısızlığı kabul etmez. Kendinden emin bir şekilde girdirir sınava. O yüzden özelin durumunun kötü olduğunu düşünmüyorum. Özelde iş var ki puanlar o kadar da yüksek değil. Mühendislik için çok da yüksek puanlar değil bunlar.

17 Şubat 2021 14:12

kasapbey
Daire Başkanı

Mühendislik=ataması sınırlı lise branş öğretmenliği(tarih edebiyat fizik coğrafya vb)

Atanana kadar en kötü meslek ,atanınca en iyi meslek

17 Şubat 2021 14:16

shattereddream
Aday Memur

Ben de bunları söyleyince basıyorlar 5-10 eksiyi :) Bu forumdan meslek tavsiyesi alınmaz. Bana gelip abi mühendislik yazayım mı senin bölüm nasıl diyenleri arkadaşlarıma yönlendiriyorum. Üniversite çevremden işsiz olan veya zor iş bulan bir tanıdığım yok. Kendi arkadaş çevremden derslerle, bölümle en ilgisiz olanları bile ortalama ücretlerle çalışmaya başladı. Ekstra çaba sarf edenler zaten okurken girdikleri yerlerde çok daha iyi maaşlarla başladı. Ben tecrübe kazanamadım, piyasaya atılamadım ki birilerine bu konuda iyi-kötü bir şey söyleyebileyim.

KPSS çalışan kişilerin genel özelliği özelde başarısız olmuş veya hiç deneyim kazanamamış olmaları(Özelde çok iyi kazanıp yoğun tempodan bıkan kişiler vardır tamam lütfen birkaç istisna söylemeyin bu konuda). Bu sebeple siz piyasada birkaç yıl da olsa çalışan ve mümkünse biraz olsun kaliteli üniversitelerin mezunlarına kulak verin. Mühendislik ölmedi, mühendislerin hali harap falan değil. KPSS mühendislerin yüksek alabileceği bir sınavdır, hiç çalışmadan bile 80 puan alınabilmeli nitekim çalışmadan giren arkadaşlarım da ortalama bu puanı aldı. Daha yüksek alanları da var elbet ama onları söylesem çalışıp o puanı alamayan kişilerin lincine uğrayabilirim. Her neyse, hiç çalışmadan 80 puan alabilmeli üniversiteye ortalamadan daha iyi dereceyle girmiş kişiler. 1 yılda 10.000 mezun veriyor çoğu mühendislik bölümü. Peki 80 puan üzeri kaç kişi var o bölümlerde? İstisnaları saymazsak 1000-2000'dir ki bunların içinde yine çalışmadan girenler de var. Yani 1/10 bilemedin 1/5 oranında "yeni" mezun KPSS'ye giriyor. Yılda 10.000, 5 yılda 50.000 mezun. Yüzbinlerce mühendis var şuan piyasada. Sizce diğerleri başarısız olurum diye mi girmiyor? Vardır öyle bir kesim de ama genellikle mühendis egosu başarısızlığı kabul etmez. Kendinden emin bir şekilde girdirir sınava. O yüzden özelin durumunun kötü olduğunu düşünmüyorum. Özelde iş var ki puanlar o kadar da yüksek değil. Mühendislik için çok da yüksek puanlar değil bunlar.


tiktaktoktuk, 2 hafta önce - Alıntıya git

Hocam haklısınız özelde iş var gerçekten ama işi ucuza yaparsan var. Hakettiğin parayı istersen güle güle kapı orada. Ülkedeki sorun bu aslında hakettiğinin,verdiğin emeğin, yaptığın işin karşılığını alamamak. Ve burada yaşadığın sürece hiç bir zamanda hakettiğini alamamak. Ha gidersin Almanyaya , İsviçreye , Kanadaya orada hakkını söke söke alırsın ve kimse orada sizin hakkınızı yemez merak etmeyin ama burada mümkün değil. Ben yaşadım bunları hemde çok. Her işimde patronla kavga ederdim devamlı kavga ederdim çünkü hakkımı alabildiğimi düşünmüyordum. Diğer çalışan insanlarda mecburiyetten çalışıyorlardı. Hakları göz göre göre yendiği halde tık bile çıkaramıyorlardı. Ne yazık!

İşin özü mühendislik okumayı düşünen arkadaşlar gerçekten mühendisliğin yapıldığı ülkelerde eğitim alabilme imkanınız var ise oralarda okuyun. Çok teknik işlerle uğraşmak istiyorsanız girin liseden sonra bir oto elektrikçisinin, oto tamircisinin yanına işi öğrenin fakat uzun yıllar onun yanında kalmayın işi çok iyi şekilde işi öğrenip kendi dükkanınızı açın ve sadece kendinizeçalışın.

17 Şubat 2021 14:24

savunmadım
Yasaklı

Allah aşkına şu forumda uzun yazı yazacaksanız paragraflara ayırın biraz okunur olsun.

Ne biçim mihendizsiniz anlamadım ki

17 Şubat 2021 14:32

tiktaktoktuk
Şef

Hocam haklısınız özelde iş var gerçekten ama işi ucuza yaparsan var. Hakettiğin parayı istersen güle güle kapı orada. Ülkedeki sorun bu aslında hakettiğinin,verdiğin emeğin, yaptığın işin karşılığını alamamak. Ve burada yaşadığın sürece hiç bir zamanda hakettiğini alamamak. Ha gidersin Almanyaya , İsviçreye , Kanadaya orada hakkını söke söke alırsın ve kimse orada sizin hakkınızı yemez merak etmeyin ama burada mümkün değil. Ben yaşadım bunları hemde çok. Her işimde patronla kavga ederdim devamlı kavga ederdim çünkü hakkımı alabildiğimi düşünmüyordum. Diğer çalışan insanlarda mecburiyetten çalışıyorlardı. Hakları göz göre göre yendiği halde tık bile çıkaramıyorlardı. Ne yazık!

İşin özü mühendislik okumayı düşünen arkadaşlar gerçekten mühendisliğin yapıldığı ülkelerde eğitim alabilme imkanınız var ise oralarda okuyun. Çok teknik işlerle uğraşmak istiyorsanız girin liseden sonra bir oto elektrikçisinin, oto tamircisinin yanına işi öğrenin fakat uzun yıllar onun yanında kalmayın işi çok iyi şekilde işi öğrenip kendi dükkanınızı açın ve sadece kendinizeçalışın.


shattereddream, 2 hafta önce - Alıntıya git

Ben hakkını alamama durumunu normalleştirdim sanırım. Patrona 5 birim para kazandır ki sana 1 birim maaş verebilsin.

17 Şubat 2021 15:51

Burak2019
Memur

kendini geliştir özelde çalış diyenlerin memurlar forumunda ne işi var merak ettim. Özelde tatmin olan adam bu foruma üye olmaz.

17 Şubat 2021 16:30

BrightFuture
Yasaklı

Eyvallah pekii ne tavsiye ediyorsunuz mühendislik yerine, gençlere yol göstermek ise amaç başka bi tavsiye vermek gerek tıp kesin ama herkes tıp kazanamaz o kadar kontenjan da yok mühendislik hariç şu bölümde çok iyidir denilen bi bölüm var mı?sanat tarihî,at bakıcılığı, uluslararası ilişkiler, reklamcılık,işletme,edebiyat, Urartu dili ve edebiyatı nedir yani tavsiyeniz arkadaşlar gençler ona göre bi yol haritası çizsin.

17 Şubat 2021 16:43

BrightFuture
Yasaklı

Abi diyin ki 300 bölümün arasında mühendislik hariç 150-200 alternatif vare hepsi de çok iyi var mı tavsiye ? Yok ben size söyleyeyim mi arkadaşlar Türkiye'de kaç tane üniversite bölümü var Tıp,Diş, Eczacılık,Hukuk,Psikoloji,Mimarlık ve bütün mühendislik programları,bitti evet bu kadar sadece arkadaşlar geri kalan bütün bölümler çöptür başka tek bölüm yok zaten herkes bu bölümlere giriyor konu kilit, kontenjan karşılığı üretim istihdam kapasitesi olan bi ülke değiliz bu yüzden bu sorun tamamen siyasidir planlama yapmıyorlar yatırım çekmiyoruz vs Mühendislik ise binlerce yıldır ve hâlâ ve gelecekte de dünyanın en değerli mesleğidir dünyayı dizayn eden yaratan bi meslektir,bu forumda yazı yazmamizi sağlayan ve sahip olduğumuz herşeyi yapan bi meslektir ülkemizde ki sıkıntı siyasidir.Alternatif varsa değerlendirsin gençler bence de mühendislikden uzak dursunlar ama tıpa girebiliyorlarsa uzak dursunlar onun dışında mühendislik vardır iş bulma açısından konuşuyoruz meslek değerinde tıp değil hiç bi iş mühendisliğin yanından geçemez.

17 Şubat 2021 17:05

shattereddream
Aday Memur

Abi diyin ki 300 bölümün arasında mühendislik hariç 150-200 alternatif vare hepsi de çok iyi var mı tavsiye ? Yok ben size söyleyeyim mi arkadaşlar Türkiye'de kaç tane üniversite bölümü var Tıp,Diş, Eczacılık,Hukuk,Psikoloji,Mimarlık ve bütün mühendislik programları,bitti evet bu kadar sadece arkadaşlar geri kalan bütün bölümler çöptür başka tek bölüm yok zaten herkes bu bölümlere giriyor konu kilit, kontenjan karşılığı üretim istihdam kapasitesi olan bi ülke değiliz bu yüzden bu sorun tamamen siyasidir planlama yapmıyorlar yatırım çekmiyoruz vs Mühendislik ise binlerce yıldır ve hâlâ ve gelecekte de dünyanın en değerli mesleğidir dünyayı dizayn eden yaratan bi meslektir,bu forumda yazı yazmamizi sağlayan ve sahip olduğumuz herşeyi yapan bi meslektir ülkemizde ki sıkıntı siyasidir.Alternatif varsa değerlendirsin gençler bence de mühendislikden uzak dursunlar ama tıpa girebiliyorlarsa uzak dursunlar onun dışında mühendislik vardır iş bulma açısından konuşuyoruz meslek değerinde tıp değil hiç bi iş mühendisliğin yanından geçemez.


BrightFuture, 2 hafta önce - Alıntıya git

Üç dört yorum yukarıda kendi yorumum var orada gençlere tavsiyelerde bulundum. Okuyabilirsiniz.

17 Şubat 2021 17:39

furkanemytu
Şube Müdürü
Konunun alt metni anlaşılıyor da ustad hepsini okumadım. 16,5 yaşındaki kız arkadaş mevzusuna takıldım o ne alaka ?
Toplam 168 mesaj