Arkadaşlar böyle bir şey yok tam tersi fkb yapan atanıyor sınıf öğretmenliğinde ya da diğer soruları çok çok iyi yapmanız lazım. Şahsen kendi adıma söyleyim ben biraz daha sayısala yatkın olduğum için matematik ve fen alanlarından sadece 1 yanlışım vardı ama tarihi yapamadım mesela çünkü çok geniş bir kapsamdan sınırlı sayıda soru geliyor. Bence bazı bölümlerde ortalamanın düşün olmasının sebebi çok fazla farklı ders olması. Örneğin kendi alanım olan sınıf öğretmenliği için konuşacak olursam sadece tarih bile başlı başına eğitim bilimleri çalışmaktan daha zor inanın. Çok fazla ders var çok fazla detay var ama soru sayısı çok sınırlı ve nereden soru geleceğini bilmiyorsunuz haliyle çok iyi çalıştım dediğiniz dersin sorularını kaçırırken şanslıysanız diğer dersten biraz baktığınız yerden soru gelse yaparsınız. PDR çok bütünsel kalıyor bence eğitim bilimleri sınavıyla ÖABT pek çok ortak paydada birleşiyor ve tabii sözel olmasının avantajı da gözardı edilemez bence. Ama matematik öyle değil. Şu da var ki eğitim fakültesi öğretmen yetiştirir matematikçi değil. Yani tabii ki alan bilgisi çok önemli ama eminim ki arkadaşların fakültede gördükleriyle öğrencilere anlattıklarının arasında dağlar kadar fark vardır. Asıl amaç öğretmen adayına matematiği öğretmeyi öğretmek. ÖABT ortalamasına göre başarı kıyaslamak çok saçma bence. Cerrahlıkta da en zor beyin cerrahisi ama TUS'a göre bakarsak en düşük puana sahip ne yani şimdi beyin cerrahları başarısız hiçbir şey bilmiyor diyebilir miyiz? Ha ama şuna katılıyorum öğrenci kalitesi çok önemli. Taşradaki eğitim fakülteleri kapatılsın başka fakültelerden öğretmenliğe atama yapılmasın baraj puanı yükseltilsin eğitim fakültelerinde de iyileştirilmeye gidilip mesleğin itibarı tekrar kazandırılsın bakın o zaman nasıl düzeliyor her şey.
Arkadaşlar böyle bir şey yok tam tersi fkb yapan atanıyor sınıf öğretmenliğinde ya da diğer soruları çok çok iyi yapmanız lazım. Şahsen kendi adıma söyleyim ben biraz daha sayısala yatkın olduğum için matematik ve fen alanlarından sadece 1 yanlışım vardı ama tarihi yapamadım mesela çünkü çok geniş bir kapsamdan sınırlı sayıda soru geliyor. Bence bazı bölümlerde ortalamanın düşün olmasının sebebi çok fazla farklı ders olması. Örneğin kendi alanım olan sınıf öğretmenliği için konuşacak olursam sadece tarih bile başlı başına eğitim bilimleri çalışmaktan daha zor inanın. Çok fazla ders var çok fazla detay var ama soru sayısı çok sınırlı ve nereden soru geleceğini bilmiyorsunuz haliyle çok iyi çalıştım dediğiniz dersin sorularını kaçırırken şanslıysanız diğer dersten biraz baktığınız yerden soru gelse yaparsınız. PDR çok bütünsel kalıyor bence eğitim bilimleri sınavıyla ÖABT pek çok ortak paydada birleşiyor ve tabii sözel olmasının avantajı da gözardı edilemez bence. Ama matematik öyle değil. Şu da var ki eğitim fakültesi öğretmen yetiştirir matematikçi değil. Yani tabii ki alan bilgisi çok önemli ama eminim ki arkadaşların fakültede gördükleriyle öğrencilere anlattıklarının arasında dağlar kadar fark vardır. Asıl amaç öğretmen adayına matematiği öğretmeyi öğretmek. ÖABT ortalamasına göre başarı kıyaslamak çok saçma bence. Cerrahlıkta da en zor beyin cerrahisi ama TUS'a göre bakarsak en düşük puana sahip ne yani şimdi beyin cerrahları başarısız hiçbir şey bilmiyor diyebilir miyiz? Ha ama şuna katılıyorum öğrenci kalitesi çok önemli. Taşradaki eğitim fakülteleri kapatılsın başka fakültelerden öğretmenliğe atama yapılmasın baraj puanı yükseltilsin eğitim fakültelerinde de iyileştirilmeye gidilip mesleğin itibarı tekrar kazandırılsın bakın o zaman nasıl düzeliyor her şey.
turkceciogrenci , 3 yıl önce
Bu arada evet sınıfçılar alandaki matematik, fizik vs yapmıyorlar. Boş bırakıyorlar. Onlar da gördü ama gördüğüyle sınavdaki bir değilll