)Cok kolay, tcsinin son rakami ile birini bulup eskisini bosayacak, cocuklarin tcsi tutmuyorsa cocuk esirgeme kurumuna verecen, ayni kurumdan tc son rakami tutani alacaksin.
(Bu latifeydi. Bekcinin hikayesine döndü bu is.
Kongre üyeleri birgün ülkenin işsiz bir bölgesinde, kocaman ve
terkedilmiş bir hurda yığını deposu keşfetmişler... içlerinden biri "bir
bekçi kiralayalım buraya sahip çıksın" demiş... "birileri gelip burda
bişeyler karıştırmasın"... böylece bir adamı BEKÇİ sıfatıyla işe almışlar...
Ertesi gün bir diğer kongre üyesi:
"iyi yaptık da bi eksik var..."demiş... "biz bu adama bir iş tanımı
vermedik ki adam nasıl çalışıcağını bilsin? Ayrıca iş tanımını verdikten
sonra adamı bir de eğitmek lazım"... diğerleri onu haklı bulmuşlar, böylece
bekçinin iş tanımını belirliyecek bir PLANLAMA DEPARTMANI kurmuşlar, oraya
da bu tanımları rapor edecek bir DOKÜMANTASYON UZMANI ile bir de bekçi için
EĞİTMEN almışlar...
Birkaç gün sonra diğer kongre üyesi sormuş:
"Peki ama bu bekçiyle iş tanımını yapanlar iyi çalışıyolar mı, bunu
takip edecek biri lazım diil mi?"
Böylece bekçi ve eğitmenlerini denetliycek bir KALİTE KONTROL
DEPARTMANI kurmuşlar, oraya da bir KALİTE KONTROL SORUMLUSU ile bu adamların
ne yapıp ettiğini rapor edicek 2 tane MÜFETTİŞ almışlar...
Ertesi gün bir diğer kongre üyesi demiş ki:
"Peki ama bir bekçi ve peşinden bir sürü denetleyici işe aldık,
bunların maaşını kafamıza göre mi vericez? Bekçiye ne kadar, kalite kontrol
departmanına neye göre ne kadar maaş verilicek, bunun bi sistemi olmalı..."
Böylece bir MUHASEBE DEPARTMANI kurmuşlar... oraya da bir MUHASEBECİ, bir
BORDRO MEMURU ve bütün bu insanların ne kadar çalıştığını işe geliş gidiş
saatlerini takip edicek bir DENETLEME UZMANI işe almışlar...
Ertesi gün bir diğer kongre üyesi sormuş:
"Eveet bir bekçimiz var bağlı olduğu departmanları da kurduk, iyi
güzel de bunlar kendi başına buyruk mu iş yapıcaklar? Bunlara bir müdür
lazım diil mi? Tabi müdür aldıktan sonra bunun bir de yardımcısı olması
lazım..."
Bunun üzerine bekçi ve bağlı bulunduğu departmanlar için 1 MÜDÜR, 1
MÜDÜR YARDIMCISI, bir de bunlara SEKRETER işe almışlar...
Ve birkaç gün sonra kongre toplantısında tartışma çıkmış:
"ŞU HALE BAK... BÜTÇENİN 22.000 $ ÜZERİNE ÇIKMIŞIZ... BÜTÜN GEREKSİZ
HARCAMALARI BELİRLEYİP YARINDAN İTİBAREN KESMEMİZ LAZIM...!!"
ve bekçiyi kovmuşlar...
)Cok kolay, tcsinin son rakami ile birini bulup eskisini bosayacak, cocuklarin tcsi tutmuyorsa cocuk esirgeme kurumuna verecen, ayni kurumdan tc son rakami tutani alacaksin.
(Bu latifeydi. Bekcinin hikayesine döndü bu is.
Kongre üyeleri birgün ülkenin işsiz bir bölgesinde, kocaman ve
terkedilmiş bir hurda yığını deposu keşfetmişler... içlerinden biri "bir
bekçi kiralayalım buraya sahip çıksın" demiş... "birileri gelip burda
bişeyler karıştırmasın"... böylece bir adamı BEKÇİ sıfatıyla işe almışlar...
Ertesi gün bir diğer kongre üyesi:
"iyi yaptık da bi eksik var..."demiş... "biz bu adama bir iş tanımı
vermedik ki adam nasıl çalışıcağını bilsin? Ayrıca iş tanımını verdikten
sonra adamı bir de eğitmek lazım"... diğerleri onu haklı bulmuşlar, böylece
bekçinin iş tanımını belirliyecek bir PLANLAMA DEPARTMANI kurmuşlar, oraya
da bu tanımları rapor edecek bir DOKÜMANTASYON UZMANI ile bir de bekçi için
EĞİTMEN almışlar...
Birkaç gün sonra diğer kongre üyesi sormuş:
"Peki ama bu bekçiyle iş tanımını yapanlar iyi çalışıyolar mı, bunu
takip edecek biri lazım diil mi?"
Böylece bekçi ve eğitmenlerini denetliycek bir KALİTE KONTROL
DEPARTMANI kurmuşlar, oraya da bir KALİTE KONTROL SORUMLUSU ile bu adamların
ne yapıp ettiğini rapor edicek 2 tane MÜFETTİŞ almışlar...
Ertesi gün bir diğer kongre üyesi demiş ki:
"Peki ama bir bekçi ve peşinden bir sürü denetleyici işe aldık,
bunların maaşını kafamıza göre mi vericez? Bekçiye ne kadar, kalite kontrol
departmanına neye göre ne kadar maaş verilicek, bunun bi sistemi olmalı..."
Böylece bir MUHASEBE DEPARTMANI kurmuşlar... oraya da bir MUHASEBECİ, bir
BORDRO MEMURU ve bütün bu insanların ne kadar çalıştığını işe geliş gidiş
saatlerini takip edicek bir DENETLEME UZMANI işe almışlar...
Ertesi gün bir diğer kongre üyesi sormuş:
"Eveet bir bekçimiz var bağlı olduğu departmanları da kurduk, iyi
güzel de bunlar kendi başına buyruk mu iş yapıcaklar? Bunlara bir müdür
lazım diil mi? Tabi müdür aldıktan sonra bunun bir de yardımcısı olması
lazım..."
Bunun üzerine bekçi ve bağlı bulunduğu departmanlar için 1 MÜDÜR, 1
MÜDÜR YARDIMCISI, bir de bunlara SEKRETER işe almışlar...
Ve birkaç gün sonra kongre toplantısında tartışma çıkmış:
"ŞU HALE BAK... BÜTÇENİN 22.000 $ ÜZERİNE ÇIKMIŞIZ... BÜTÜN GEREKSİZ
HARCAMALARI BELİRLEYİP YARINDAN İTİBAREN KESMEMİZ LAZIM...!!"
ve bekçiyi kovmuşlar...
10bin-bal10cuk , 3 yıl önce
Eee eşiyle çocuğuyla bi yerlere gitmek istese rakamlar da çok farklıysa ne olcak?