selamlar, bende opel astra 2008 1.3 cdti 6 ileri otomatik vites daha doğrusu yarı otomatik vites var. Ben de bu konudan çekiniyordum açıkçası sizler gibi. Bu aracı almadan önce ford focus hatchback 2007-2011 arası çıkan modeli almayı düşünüyordum. O tam otomatikti ve 4 ileriydi. Aşırı yığılan bir araç olduğunu ve tam otomatik olduğundan bu konuda yapabilecek bir şey olmadığını duydum ve vazgeçtim. Sonrasında birçok araca baktım ama nedense şimdiki aracım bana mantıklı geldi.
Aracı aldığımın ikinci ayında motor arıza ışığı yandı şanzıman yüzünden, sanki yokuş tutuş sistemi tümseklerde kafası karıştığı için vitesi boşa atıyor gibiydi. Sonrasında vites atmalarda sıkıntılar oldu zaman içinde. Artık sanayi şart olmuştu, götürdüm ve şanzıman balatası değişebilir dendi, ayrıyeten birkaç tane bu niye pahalı olabilir ki diyeceğim masraflar çıkacağını söylediler.
Ama konumuza gelirsek, 1000 liraya tekrar yazılım atıp senkronizasyon yapıp birkaç da mekanik parçayla ilgili bir şeyler yaptıktan sonra hiçbir sorun kalmadı. Bir tane de 2017 passat aracımız var ve ondaki çift kavramalı saçma sapan şanzımandansa bunu tercih ederim. Gerçekten çok memnunum. Şehir içi 4.8 litre ortalamam var ki ben öyle az yaksın diye yavaş giden biri de değilimdir. Bir sınav için Ankara'ya gittiğimde 3.9 ortalama yakıt tüketimi yakalamıştım. Bayağı 100-110 giderken hem de.
Kısacası, araçtan araca tabii ki değişir ama şu andaki modern diyeceğimiz şanzımanların tek özelliği artık 5 ileri 6 ileri değil de 8 veya 9 ileri olmaktır. Eminim vites geçişleri tabii ki daha yumuşaktır ama sportif bir araç gibi vites atan bir araca da bu sarsıntılı demez kimse. Bende öyle oldu.
selamlar, bende opel astra 2008 1.3 cdti 6 ileri otomatik vites daha doğrusu yarı otomatik vites var. Ben de bu konudan çekiniyordum açıkçası sizler gibi. Bu aracı almadan önce ford focus hatchback 2007-2011 arası çıkan modeli almayı düşünüyordum. O tam otomatikti ve 4 ileriydi. Aşırı yığılan bir araç olduğunu ve tam otomatik olduğundan bu konuda yapabilecek bir şey olmadığını duydum ve vazgeçtim. Sonrasında birçok araca baktım ama nedense şimdiki aracım bana mantıklı geldi.
Aracı aldığımın ikinci ayında motor arıza ışığı yandı şanzıman yüzünden, sanki yokuş tutuş sistemi tümseklerde kafası karıştığı için vitesi boşa atıyor gibiydi. Sonrasında vites atmalarda sıkıntılar oldu zaman içinde. Artık sanayi şart olmuştu, götürdüm ve şanzıman balatası değişebilir dendi, ayrıyeten birkaç tane bu niye pahalı olabilir ki diyeceğim masraflar çıkacağını söylediler.
Ama konumuza gelirsek, 1000 liraya tekrar yazılım atıp senkronizasyon yapıp birkaç da mekanik parçayla ilgili bir şeyler yaptıktan sonra hiçbir sorun kalmadı. Bir tane de 2017 passat aracımız var ve ondaki çift kavramalı saçma sapan şanzımandansa bunu tercih ederim. Gerçekten çok memnunum. Şehir içi 4.8 litre ortalamam var ki ben öyle az yaksın diye yavaş giden biri de değilimdir. Bir sınav için Ankara'ya gittiğimde 3.9 ortalama yakıt tüketimi yakalamıştım. Bayağı 100-110 giderken hem de.
Kısacası, araçtan araca tabii ki değişir ama şu andaki modern diyeceğimiz şanzımanların tek özelliği artık 5 ileri 6 ileri değil de 8 veya 9 ileri olmaktır. Eminim vites geçişleri tabii ki daha yumuşaktır ama sportif bir araç gibi vites atan bir araca da bu sarsıntılı demez kimse. Bende öyle oldu.