Kelime anlamı itibariyle kriz, ?bir ülkede veya ülkeler arasında, toplumun
veya bir kuruluşun yaşamında görülen güç dönem, bunalım, buhran? demektir
Krizler, örgüt yapısının hantallığı ve yönetim yetersizliği gibi örgüt içi
sebeplerle ortaya çıktığı gibi, genel ekonomik belirsizlik ve dalgalanmalar,
teknolojik gelişmeler, siyasî, hukukî, sosyal ve kültürel değişmeler, güçlü
rekabet şartlarından doğan dezavantajlar ve uluslararası çevreden gelen etkiler
sonucu da ortaya çıkmaktadır. Bir örgütün sürekli bir değişimin yaşandığı
çevreye ayak uyduramaması ve değişimi idare edememesi sonucunda stratejik
açıklık oluşur. Krizin meydana gelmesi ve şiddeti, örgüt ile çevresi arasındaki
bağımlılık derecesine, örgütün krizi algılama biçimine ve krize gösterdiği
tepkiye bağlıdır.
Kamu yönetimleri değişmeye direnen ve mevzuatla sınırlı yapıları gereği kriz
durumlarında esnek ve hızlı yönetimi gerektiren karar ve uygulamaları yerine
getirmekte zorlanmaktadırlar. Personel ve örgüt yapılarından kaynaklanan iç
sebepler ve sosyal, siyasî, idarî, malî ve ekonomik sebeplerden doğabilecek dış
sebepler kamusal örgütlerin krize girmelerine yol açmaktadır. Ancak genelde
kamu yönetiminde kriz yönetimi https://www.pazarlab.com/blog/kriz-yonetimi/ uygulamaları denilince afet yönetimi
konusundaki çalışmalar ön plana çıkmaktadır.
Kelime anlamı itibariyle kriz, ?bir ülkede veya ülkeler arasında, toplumun
veya bir kuruluşun yaşamında görülen güç dönem, bunalım, buhran? demektir
Krizler, örgüt yapısının hantallığı ve yönetim yetersizliği gibi örgüt içi
sebeplerle ortaya çıktığı gibi, genel ekonomik belirsizlik ve dalgalanmalar,
teknolojik gelişmeler, siyasî, hukukî, sosyal ve kültürel değişmeler, güçlü
rekabet şartlarından doğan dezavantajlar ve uluslararası çevreden gelen etkiler
sonucu da ortaya çıkmaktadır. Bir örgütün sürekli bir değişimin yaşandığı
çevreye ayak uyduramaması ve değişimi idare edememesi sonucunda stratejik
açıklık oluşur. Krizin meydana gelmesi ve şiddeti, örgüt ile çevresi arasındaki
bağımlılık derecesine, örgütün krizi algılama biçimine ve krize gösterdiği
tepkiye bağlıdır.
Kamu yönetimleri değişmeye direnen ve mevzuatla sınırlı yapıları gereği kriz
durumlarında esnek ve hızlı yönetimi gerektiren karar ve uygulamaları yerine
getirmekte zorlanmaktadırlar. Personel ve örgüt yapılarından kaynaklanan iç
sebepler ve sosyal, siyasî, idarî, malî ve ekonomik sebeplerden doğabilecek dış
sebepler kamusal örgütlerin krize girmelerine yol açmaktadır. Ancak genelde
kamu yönetiminde kriz yönetimi https://www.pazarlab.com/blog/kriz-yonetimi/ uygulamaları denilince afet yönetimi
konusundaki çalışmalar ön plana çıkmaktadır.