"'Müslüman başka birisinin malını ancak bir mal veya iş karşılığında alabilir. Hiçbir ekonomik değeri olmayan vade: zamandan dolayı bir kişinin parasını almak onu karşılıksız almak demektir. Bu yüzden dinimiz faizi başkasının malını haksız yere almak olarak tanımlamış ve haram kılmıştır''
Kimse başka birisinin malını almıyor, gönüllü olarak kendisi veriyor.
Kişi değil banka.
"Hiç bir ekonomik değeri olmayan vade" diye bir şey yok, 1 yılda altın'ın kazandığı değer bile bir ekonomik değer, enflasyon bir sonraki madde. Alın size ekonomik değer.
Mal ve iş karşılığı olduğunu banka beyan ediyor, banka diyor ki, senin paranla ben gayrimenkul alıyorum, o paranla fabrika işyeri çiftlik kurulmasına yardımcı oluyorum, başka birisinin ev almasına yardımcı oluyorum, o işyeri büyüyünce senin paran da kazanıyor, o kazanılan parayı da biz senle bölüşüyoruz diyor. Bütün bankalar söylüyor bunu. Ayıca başkasının malını haksız yere almak faize girmez hırsızlığa girer, haksız yere alınan bir para ya da mal yok, burada alan razı veren razı, çünkü arada karşılıklı atılan imzalar var. Bankaların verdiği miktar bu durumda hala Kur'an'da geçen RİBA mı oluyor o zaman?
.
Hala oradan buradan kopyala yapıştır ile geliyorsunuz. Biliyorsanız bildiklerinizi paylaşın. Anlattığınız şeyler ilk başta Türkçe olarak zayıf, biz eğitimli insanlar ne demek istediğinizi anlamıyoruz normal halk nasıl anlayacak?
.
Haramsa neye göre haram, değilse neye göre haram değil?
"'Müslüman başka birisinin malını ancak bir mal veya iş karşılığında alabilir. Hiçbir ekonomik değeri olmayan vade: zamandan dolayı bir kişinin parasını almak onu karşılıksız almak demektir. Bu yüzden dinimiz faizi başkasının malını haksız yere almak olarak tanımlamış ve haram kılmıştır''
Kimse başka birisinin malını almıyor, gönüllü olarak kendisi veriyor.
Kişi değil banka.
"Hiç bir ekonomik değeri olmayan vade" diye bir şey yok, 1 yılda altın'ın kazandığı değer bile bir ekonomik değer, enflasyon bir sonraki madde. Alın size ekonomik değer.
Mal ve iş karşılığı olduğunu banka beyan ediyor, banka diyor ki, senin paranla ben gayrimenkul alıyorum, o paranla fabrika işyeri çiftlik kurulmasına yardımcı oluyorum, başka birisinin ev almasına yardımcı oluyorum, o işyeri büyüyünce senin paran da kazanıyor, o kazanılan parayı da biz senle bölüşüyoruz diyor. Bütün bankalar söylüyor bunu. Ayıca başkasının malını haksız yere almak faize girmez hırsızlığa girer, haksız yere alınan bir para ya da mal yok, burada alan razı veren razı, çünkü arada karşılıklı atılan imzalar var. Bankaların verdiği miktar bu durumda hala Kur'an'da geçen RİBA mı oluyor o zaman?
.
Hala oradan buradan kopyala yapıştır ile geliyorsunuz. Biliyorsanız bildiklerinizi paylaşın. Anlattığınız şeyler ilk başta Türkçe olarak zayıf, biz eğitimli insanlar ne demek istediğinizi anlamıyoruz normal halk nasıl anlayacak?
.
Haramsa neye göre haram, değilse neye göre haram değil?
dogrusoyle , 2 yıl önce
Dinlerde Peygamberler ve Kitaplar vardır emirler,ayetler bu kitaplarda belirtilenler değiştirilemez yoruma kapalıdır.İctihad fıkıh ilminin bir parçasıdır buradaki beyanlar ayet ve hadislerden yola çıkılarak verilir.İctihad kurumu islamın ilk yıllarında başarılı şekilde yürütülmüş fakat sonra suistimallere neden olduğu için o kapının kapandığı genel görüştür.Faiz konusu en basit şekilde anlatılmıştır islamda.''Müslüman başka birisinin malını ancak bir mal veya iş karşılığında alabilir. Hiçbir ekonomik değeri olmayan vade: zamandan dolayı bir kişinin parasını almak onu karşılıksız almak demektir. Bu yüzden dinimiz faizi başkasının malını haksız yere almak olarak tanımlamış ve haram kılmıştır''
Belli başlı faizler şunlardır;
1 Basit faiz
2 Bileşik faiz
.3 Birikmiş faiz
4 Dönemsel faiz
5 Akdi faiz
6 Temerrüt faizi
7 Kanuni (yasal) faiz
hepsinin temelinde yukarıda baksettiğimiz ekonomik değeri olmayan vade ve zamandan kaynaklanan başkasının parasını alma fiiili vardır.