Sen neyin peşindesin, neden rahatsız oldun da yazıyorsun böyle? Soran sorar yanıtlayan yanıtlar sana ne oluyor? creep35, 4 ay önce - Alıntıya git
Sen neyin peşindesin, neden rahatsız oldun da yazıyorsun böyle? Soran sorar yanıtlayan yanıtlar sana ne oluyor?
Milyarlarca insan haram olduğuna inanırken bu ısrar neden bu kendinden eminlik neden?İnsan oturur düşüür acaba benmi yanlış düşünüyorum diye.
Milyarlarca insan haram olduğuna inanırken bu ısrar neden bu kendinden eminlik neden?İnsan oturur düşüür acaba benmi yanlış düşünüyorum diye. dogrusoyle, 4 ay önce - Alıntıya git
Çoğunluğun neye inandığının bir önemi yok. Doğrunun ne olduğu önemli. Mesela Müslüman ülkeler içinde kurbanın neden en çok Türkiye'de kesildiğini sorguladın mı? Türkiye'de kültürün bir parçası haline gelmiş. Teravinin farz ibadet sanılması gibi...
kemalistlere göre günah diyebirşey yok müslümanlara göre allaha savaş açmak demektir faiz.
kemalistlere göre günah diyebirşey yok müslümanlara göre allaha savaş açmak demektir faiz. AntiTCDD, 4 ay önce - Alıntıya git
Kemalist kavramı İngilizlerin ürettiği bir kavramdır. Milli mücadele içerisinde var olanlar için kullanılır. Vatanı kurtarmaya azimli kişilere Kemalist demişlerdir. Sende aynı kavramı kullandığına göre Milli Mücadele karşıtı İngiliz sevicilerdensin.
Faiz parayı kiraya vermektir.İslamda paradan para kazanmak yoktur.Paranın emek karşılığında hakedilmesi lazım.Paranı bankaya yada bir başkasına "kullan bana da kirasını ver" demek faizdir.Paranızın değerini korumak istiyorsanız ya ticaret yapacaksınız yada değerli bir mal(altın vs) alacaksınız. Kolluk kuvveti, 4 ay önce - Alıntıya git
ekonomist gözü ıle yaklaşım gösterirsek zamanın maliyetidir ve bu kişiden kişiye değişir..
enflasyonist ortamlarda faiz kavramından söz edebilmen için elinde gerçek veriler olması gerekir (şu anda ülkede negatif faiz var) ve bu veriler olmadan bankadan alacağın risksiz kazanç faiz sayılmaz..
riba mevzuuna girmeye gerek var mı bilmiyorum lakin başlığı açan kim ise iki dakikada bulabileceği bir sorunun cevabini dallandırıp budaklandirmis..
ulema veya din alimlerinin bilgilerine ihtiyaç yok her insanın kendi düşünce sistematiği var ve yeterli okuyup anlama kabiliyeti olana ; geri zekalı veya tasdiğe ihtiyacı yoksa..
alım gücü referansını aldigin noktayı ( bu altın olur , yağ olur , buğday olur , şeker olur ) veya noktaları oluşturur elinde bir sepet yaratırsın ve bunların 1 yıllık değişimlerine bakar bankaya koyduğun ve sana geri donen miktarla karsilastirirsin ; fazlalık varsa faizdir..
geri zekalı olmamak gerek..
5 gün oldu bu başlık açılalı, bugüne kadar 1500 den fazla okunmuş, müftüsünden vaizine imamından müezzinine kadar yüzlerce kişi okumuş ama hiç cevap veren çıkmamış. Çok mu zor ki soru; İslam?da faiz nedir, bugünkü bankaların faiz ya da kar payı altında uyguladığı faiz kavramı ile Kur?an?da geçen faiz kavramı aynı mıdır? poyrazli, 8 ay önce - Alıntıya git
5 gün oldu bu başlık açılalı, bugüne kadar 1500 den fazla okunmuş, müftüsünden vaizine imamından müezzinine kadar yüzlerce kişi okumuş ama hiç cevap veren çıkmamış. Çok mu zor ki soru; İslam?da faiz nedir, bugünkü bankaların faiz ya da kar payı altında uyguladığı faiz kavramı ile Kur?an?da geçen faiz kavramı aynı mıdır?
ATATÜRK'Ü ağzına alma, dilini yakar senin!
Bankaların faiz adı altında verdikleri fazlalık miktar haram olan faize girmez. 1500 sene önce enflasyon ortamı var mıydı? 100 birim paranız bir yılda yüzde 80 değer kaybederken banka size yüzde 20 fazlalık veriyor. Yani fazladan paradan ziyade zarara giriyorsunuz. Olaya alım gücü olarak bakmak lazım. 1500 sene önce dolar da yoktu ama helal oluyor nedense. Altı ayda, dolar alan kişi parasını emek harcamadan 2 ye katladı ama iş para olunca sıkıntı yok. Yasak edilen tefeciliktir. creep35, 8 ay önce - Alıntıya git
Bankaların faiz adı altında verdikleri fazlalık miktar haram olan faize girmez. 1500 sene önce enflasyon ortamı var mıydı?
100 birim paranız bir yılda yüzde 80 değer kaybederken banka size yüzde 20 fazlalık veriyor.
Yani fazladan paradan ziyade zarara giriyorsunuz. Olaya alım gücü olarak bakmak lazım.
1500 sene önce dolar da yoktu ama helal oluyor nedense. Altı ayda, dolar alan kişi parasını emek harcamadan 2 ye katladı ama iş para olunca sıkıntı yok. Yasak edilen tefeciliktir.
Faiz islamda ilk inen ayeti kerimede mal takasındaki fazlalık olarak zikredilirken veda hutbesinde peygamberimiz amcasının nakit para alacağı üzerindeki fazlalığı kaldırarak paranın fazlalığınıda zikretmiştir semavi dinlerde haram kılınmıştır başta kitabı mukaddeste kardeşinden fazlalık almayacaksın diyerek Yahudiliğin temeli olan kardeşlik kavramıyla kendi aralarında faizi yasaklamış j.cavel bu hükmü yorumlarken yabancı dinlerdeki insanlara faizli borç vererek tanrının azabı olarak onları sıkıştırmak gerekliliğini savunmuştur faiz milattan önce 2000 yıllarda hammurabi kanunlarında görüyoruz.
Şimdi önemli olan din görevlileri faizle ticareti ayırabiliyorlarmı?
Promosyon anlaşmalarının arkasından finans kuruluşlarında itham ederek bunlarda aynı konvansiyonel bankalar gibi diyerek haram olduğunu iddia ederek daha fazla promosyon için faizli bankalarında ihaleye girmesini savundular hatta sendikalar dava açtılar.
Ama bakara suresinde ticaretede ayni faiz gibi derler bu kişiler şeytanın çarptığı kimseler olarak diriltilecek diyerek ticareti yasaklamadığını zikretmiştir
Finans kurumları katılım ortaklığı üzerine kurulmuş fonlarınıda bu çerçevede toplar 1986 yılındaki finans kuruluşları kanunuyla yasal güvenceye almıştır.
Yani ticaret yaparak kazanç sağlar İslamın haram kıldığı alım satım işlerine aracılık etmez.
Bu konuda bir makalem yakın zamanda yayınlanacak ilgilenen arkadaşlara daha geniş anlatımıyla özelden atabilirim
Rabbim doğruyu anlayıp anlatmayı nasip eylesin
Faizi tanımlarken paranın zaman değeri diye tarif ediyorlar
Bizim fetvacılar enflasyon değeri kadar farkın haram olmadığını iddia ediyorlar
Peygamberim hiç bir ayrım yapmadan mal veya paranın üzerinde para talep edilmesini yasaklıyor
Evet paranın zaman değeri vardır ve bu yüzden hadisi şerifte borç vermenin sadaka olduğu zikredilmiştir Allah muhafaza peygamberin sözünün üstüne söz söylemek büyük gaflet
Zamanina gore degerlendirmek sart. 1 kilo buğday verip 2 kilo bugday almak faizdir!
Cunku maddi bir karsiligi vardir.
Peki paranin maddi karsiliginda alim gucunu ne yapacağız?
Sen 10 lira borc veriyorsun, 6 ay sonra 10 lira geri aliyorsun.
Borc verildigi anda 10 lira ila 1 kilo bugday aliyorsun. Ama 6 ay sonra 10 lira ile 800 gram bugday aliyorsun.
200 gram bugday ne olacak? Kisinin hakki
Gasp edilmis olmuyor mu?