Editörler : oto-danisman-expert
11 Ağustos 2022 00:27   


Editör
Sıfır araç alıp 6 ay ya da 6000 km den önce satamamak

Daha önce çevremdeki kişilerden bu mezuu bana sorulduğunda sade vatandaşlara böyle bir kısıtlama olamayacağından bahsetmiştim. Ama birçok kişi inanmadı. Ama yapılan açıklamada aynen benim dediğim gibi oldu.

İnsanlar arasında saçma sapan söylentiler dolaştı.

Sonunda yapılan açıklama ile gerçek ortaya çıktı. Tam da benim dediğim yönde açıklama yapıldı.

Bu sınırlama galeriler ve rent car yapanlar vs. için getirildi. Çünkü bayilerden topladıkları araçları çok daha pahalıya satıyorlardı. Bu durumun önüne bu şekilde geçmeye çalıştılar. Bence biraz saçma oldu. Ama belki işe yarar.

Sade vatandaş için bi şekilde kısıtlama hetirilmesi Türk Borçlar Kanununa göre pek mümkün değildir.

11 Ağustos 2022 18:00

murez
Aday Memur
Bu sorun böyle yollarla çözülmez bence. Araç üretimi artmadığı sürece bu sorun çözülmez. Sıfır araç stoklayan adam zaten arabayı yatırıyor istediği fiyata satana kadar.
12 Ağustos 2022 07:35

917-Short Tail
Genel Müdür

Bu sorunun çözümü 6 ay ile olmaz sayın hocam.

Köklü bir çözüm önerim var.

Sıfır otomobil alan adamdan devlet ÖTV'yi önceden almayacak. Eğer ilk sene içinde satarsa belli bir yüzde de ÖTV borcu çıkaracak (bu durumda aynı arabanın sıfırını almak daha mantıklı olacak şekilde) ikinci sene içinde satarsa biraz daha az bir ÖTV ödeyerek satabilecek, bu şekilde dilimler ile 10 seneye kadar yayacak ÖTV bedelini. Yani bu durumda alan kişi aldığı arabaya ya binecek yada illa satacaksa bu şımariıkliğın bedelini ödeyecek.

Toplam 2 mesaj