İmsak
Güneş
Öğle
İkindi
Akşam
Yatsı
Editörler : cihan27E.Kayı Han

üçbuçukali
Müsteşar Yardımcısı
24 Kasım 2022 23:46

9579 lira mi su anda en dusuk memur maasi

ben 4/3 yum

13 yillik memurum bekarim sendika var

aldigim para 9948 tl

yuksek burdaki para en dusuk memur maasi 9579 tl degil su anda

Kirilmazcam, 1 yıl önce

Yujarıda yazdım okumadınız sanırım. Verdiğim örnekte bunlar göz önünde bulunduruldu zaten. Maas bekar çocuksuz maaşı. Derece de 13/3 ten 11/2 ye kadar. Bu dereceler arasında maaş farkı olmadığını da her memur bilir.


Kirilmazcam
Daire Başkanı
25 Kasım 2022 07:40

Bana ne en düşük memur maaşından! Ben maaş karşılaştırması mi yaptım! Ben yuzdesel artış hesabına göre tahmin gelecek zam tahmini yaptım.

üçbuçukali, 1 yıl önce

9579 lira mi su anda en dusuk memur maasi

ben 4/3 yum

13 yillik memurum bekarim sendika var

aldigim para 9948 tl

yuksek burdaki para en dusuk memur maasi 9579 tl degil su anda


erhannn34
Şube Müdürü
25 Kasım 2022 08:20

Ben anladım seni güzel bir çalışma tek sıkıntı resmiyet yok tahmini olarak mantıklı
Kirilmazcam, 1 yıl önce

Spekülasyon açık değil. Ortalama birinin bordrosuna göre verdim. Polise göre de yapsan 8500 e göre de yapsan zam oranı sonucu aynı olacaktır.


hebelebelup
Şube Müdürü
25 Kasım 2022 08:23

bir memur ev araba alabilmeli calıstıgıyla karın tokluguna calısmak calısmak degıldır boyle duzenın gelmısını gecmısını seveyim


dca23
Şef
25 Kasım 2022 09:13

9679 - 5500 - 1.79 katı demişsin ama şöyle bir koskoca hata yapmışsın. Bu senin temmuz zammi sonraki maaşın Ocak değil. Yani asgari 7.500 TL olursa (ki öyle gözüküyor) memura temmuz zamiyla beraber %27'lik (acikladigin senaryoya gore) artış olacak ki asgariyle aradaki katsayı 1.6 kat civarı olsun. Bu da memura Ocak'ta %15-18 gibi bir artışa denk geliyor ki (temmuzda da %10-12 arası) zaten enflasyon da aynen bu şekilde açıklanacak.

Kirilmazcam
Daire Başkanı
25 Kasım 2022 10:54

Hata değil o. Diğer yıllarda temmuzda asgari ucrete zam yapılmadığı sadece bu yıl yapıldığı için eklendi. Keza orada iki tane 2022 bu yüzden var.

dca23, 1 yıl önce
9679 - 5500 - 1.79 katı demişsin ama şöyle bir koskoca hata yapmışsın. Bu senin temmuz zammi sonraki maaşın Ocak değil. Yani asgari 7.500 TL olursa (ki öyle gözüküyor) memura temmuz zamiyla beraber %27'lik (acikladigin senaryoya gore) artış olacak ki asgariyle aradaki katsayı 1.6 kat civarı olsun. Bu da memura Ocak'ta %15-18 gibi bir artışa denk geliyor ki (temmuzda da %10-12 arası) zaten enflasyon da aynen bu şekilde açıklanacak.

Kirilmazcam
Daire Başkanı
25 Kasım 2022 10:55

Teşekkür ederim. : ) evet dediğiniz gibi.

erhannn34, 1 yıl önce
Ben anladım seni güzel bir çalışma tek sıkıntı resmiyet yok tahmini olarak mantıklı

Kirilmazcam
Daire Başkanı
25 Kasım 2022 10:59

Dikkat ederseniz son artış 1.74 katına denk geldi bu bordroda. Ortalamamız ise 1.6 ya yakın ve son zammı saymazsak son 5 yılda düşüş var maalesef. Bu da bize gösteriyor ki asgari ücrete gelen zam oranı kaç olursa olsun memur bu oranın altında zam alacak. İnşallah yanılırım.


qwertyas
Daire Başkanı
25 Kasım 2022 11:16

Hocam bende onu diyorum ilk ocak zammi %31 idi diğeri %42 siz ilkinde %31 den çok fazla yapmışsınız. Ben 2013 ile şimdiyi kiyasladim o zaman 2.2 iken şimdi 1.55 kati seviyesinde. Memur maaşları asgari ücrete göre kıyaslandığında son 10 yılda hep daha az arttı. Öncesini araştırmadim.
Kirilmazcam, 1 yıl önce

Hesapta hata yok hocam. Maaşlar direkt bordrodan alınma. Yanilginizin sebebi 2022 ocak ve temmuzda olmak uzere iki kere artış olması. 2018 den 2021 e kadar 2021 dahil şubat maaşı, 2022 de ise hem şubat hem ağustos maaşı yri ayri yazılı yukarıda.


Kirilmazcam
Daire Başkanı
25 Kasım 2022 13:02

Hocam 2021 den 2022 ye geçerken sadece ocaktaki 31 zam yok onun içinde 2021 in temmuz zammı da var.

2021 Şubat 4261

2022 Şubat 6764

Yani %58 artmış. (Temmuz ve Ocak Kümülatif)

qwertyas, 1 yıl önce
Hocam bende onu diyorum ilk ocak zammi %31 idi diğeri %42 siz ilkinde %31 den çok fazla yapmışsınız. Ben 2013 ile şimdiyi kiyasladim o zaman 2.2 iken şimdi 1.55 kati seviyesinde. Memur maaşları asgari ücrete göre kıyaslandığında son 10 yılda hep daha az arttı. Öncesini araştırmadim.

qwertyas
Daire Başkanı
25 Kasım 2022 13:26

Hocam benim maaşım 2021 temmuzda %8.45 arttı yanlış hatırlamıyorsam. 2021 temmuz ve 2022 ocak dikkate alirsam bile %42-43 olması lazim %58 deil.
Kirilmazcam, 1 yıl önce

Hocam 2021 den 2022 ye geçerken sadece ocaktaki 31 zam yok onun içinde 2021 in temmuz zammı da var.

2021 Şubat 4261

2022 Şubat 6764

Yani %58 artmış. (Temmuz ve Ocak Kümülatif)


osman1258
Kapalı
25 Kasım 2022 14:08

ya ne kadarda çok bilen varmış adam şu şekil hesaplamış memur maaşı 2018 deki karşılığı asgari ücretin 1,70 katı aradaki yıllarda asgari ücrete verilen zam ile memura verilen zamları karşılaştırıp yüzdelik oranı hesaplamış daha iyi yaklaşık hesap yapabilen varsa buyursun yapsın onada bakalım bende karşılaştırdım sadece 2022 temmuzda sapma oldu oda derece kademe terfisi yüzünden yoksa hesap doğru ellerine sağlık kardeşim bu mantıkla bakarsak alacağımız zam % 26,2 yuvarlama olarak 30 diyelim (asgari ücrete %40 vermesi halinde)


Barricade
Şef
25 Kasım 2022 14:15

Kardeşim senin hesabına göre yorum yapıyorum asgari ücret 8000 TL yapılacak çok yüksek ihtimalki ozaman senin hesaba göre memura yüzde 35- 36 gelir refah p.yuzde 40 a bağlanır...bu öngörüm yüzde 80 tutacak ama yetermi yetmez en az yüzde 50 üzeri ve syyanen olması lazım demem o ki en düşük memur maaşı 17_18 olması lazım ve olacak insallah


osman1258
Kapalı
25 Kasım 2022 14:21

asgari ücret 8000 olursa yaklaşık %46 zam gelmiş olur onunda bizlere yansıması %29 civarı artık vicdanları ne kadar verirse ona yuvarlarlar tabi vicdan kaldıysa

Barricade, 1 yıl önce

Kardeşim senin hesabına göre yorum yapıyorum asgari ücret 8000 TL yapılacak çok yüksek ihtimalki ozaman senin hesaba göre memura yüzde 35- 36 gelir refah p.yuzde 40 a bağlanır...bu öngörüm yüzde 80 tutacak ama yetermi yetmez en az yüzde 50 üzeri ve syyanen olması lazım demem o ki en düşük memur maaşı 17_18 olması lazım ve olacak insallah


Mühendis3355
Yasaklı
22 Aralık 2022 18:25

Dostum malum bugün asgari ücrete yüzde 54.6 zam geldi, senin hesaba göre de memura yüzde 44 falan gelecek değil mi?


Kirilmazcam
Daire Başkanı
22 Aralık 2022 18:41

Evet %40 bekliyorum buna göre.

Mühendis3355, 1 yıl önce

Dostum malum bugün asgari ücrete yüzde 54.6 zam geldi, senin hesaba göre de memura yüzde 44 falan gelecek değil mi?


Mühendis3355
Yasaklı
22 Aralık 2022 18:44

44 niye 40 a düştü peki, halbuki seçim var 44 un 48 olması gerekirdi:)


Kirilmazcam
Daire Başkanı
22 Aralık 2022 18:47

3600 alanlara, uzman öğretmenlik alanlara saydım. Ben yine iyi dedim. Onlar %10 15 sayarsa şaşma

Mühendis3355, 1 yıl önce

44 niye 40 a düştü peki, halbuki seçim var 44 un 48 olması gerekirdi:)


Mühendis3355
Yasaklı
22 Aralık 2022 18:48

Yüzde 10 15 saymak ne demek anlamadım??

Toplam 39 mesaj

Çok Yazılan Konular

Sözlük

Son Haberler

Editörün Seçimi