Editörler : E.Kayı Han
15 Ocak 2023 16:51

Açıktan dönen memur tüm özlük hakları ödenmesi kararı

T.C.

ERZİNCAN

İDARE MAHKEMESİ

ESAS NO : 2022/631

KARAR NO : 2022/1740

DAVACI :,,,,,,,,,

DAVALI :..........

DAVANIN ÖZETİ :................................. kadrosunda polis memuru olarak görev yapmakta iken ceza yargılaması nedeniyle görevden uzaklaştırıldığı ................ tarihi ile tekrar göreve başlatıldığı............ tarihleri arasında mahrum kaldıgı 1/3 maaşımdan kesilen kısım ile ödenmeyen fazla çalışma tazminatının ödenmesi istemiyle yaptığı başvurunun reddine ilişkin ............ tarih ve ....... sayılı işlemin iptali ile maaşından kesilen 1/3'lük kısmın ve görevden uzaklastırıldığı döneme iliskin fazla çalışma tazminatının idareye başvuru tarihinden itibaren hesaplanacak yasal faiziyle birlikte tazmini istenilmektedir.

TÜRK MİLLETİ ADINA

Karar veren Erzincan İdare Mahkemesi Hakimliği'nce dava dosyası incelenerek işin gereği düşünüldü:

Uyuşmazlığın; davacının görevden uzaklaştırma nedeniyle maaşta yapılan 1/3 oranındaki kesinti bakımından incelenmesi; Mahkememizin .............. tarihli ara kararı ile "davacı hakkında görevden uzaklaştırma tedbirinin uygulandığı ..................... tarihlerinde maaşından yapılan 1/3 oranında ki kesintinin davacı hakkındaki tedbirin kaldırılarak göreve başlaması üzerine ödenip ödenmediği sorularak varsa ödemeye ilişkin ödeme belgesinin gönderilmesinin" istenildiği dava ile idarece verilen cevap ve ekindeki ...................... tarihli yazıda davacının görevde uzaklaştırıldığı tarihlerde maaşından yapılan 1/3 oranındaki kesinti ile ilgili herhangi bir ödeme yapılmadığının bildirildiği anlaşılmaktadır.

Davacının üzerine atılı "ruhsatsız ateşli silahlarla mermileri satın alma veya taşıma veya bulundurma" suçundan dolayı .............. Cumhuriyet Başsavcılığı'nın .............. tarih ................ sayılı soruşturma dosyasıyla kovuşturmaya yer olmadığı kararı verildiği ve davalı kurum iradesinin ise davacıyı görevine iade etmek şeklinde tecelli ettiğine göre, bu aşamadan sonra davacının ................ tarihleri arasında maaşından kesilen 1/3'lük kısmın idareye başvuru tarihinden (...........) itibaren hesaplanacak yasal faiziyle kendisine ödenmesi gerektiği sonucuna varılmıştır.

Fazla çalışma ücretlerinin tarafına ödenmesi istemine ilişkin uyuşmazlığın incelenmesinden;

3201 sayılı Kanun'un ek 21. maddesi ile düzenlenen fazla mesai ücretinin, normal mesai saatleri dışında yapılan fazladan çalışmanın karşılığı olarak değil yapılan işin zorluğu, niteliği ve önem doğrultusunda belirlenen kadrolarda görevli bulunan personele sabit maaşına ek olarak ve sabit olarak her ay yapılan bir ödeme olduğu, bu ödeme için ek bir çalışma koşulunun olmadığı, bu nedenle davacının görevden uzaklaştırıldığı tarihten, göreve başladığı tarihe kadar geçen süreye tekabül eden maaşlara ek olarak her ay sabit olarak ödenen fazla mesai ücretinin ödenmesi gerektiği sonucuna varılmıştır.

Öte yandan, idarenin kendi eylem ve işlemlerinden doğan zararları ödemekle yükümlü olduğu Anayasanın 125. maddesi hükmü gereği olup, davacının görevden uzakta kaldığı süre boyunca yoksun kaldığı 1/3 oranındaki maaş kesintileri ve fazla mesai ücretlerinin idareye başvuru tarihinden işleyecek yasal faiziyle birlikte ödenmesi gerekmektedir.

Açıklanan nedenlerle, dava konusu işlemin iptaline, davacının görevden uzakta kaldığı süre boyunca (................... tarihleri arası dönem) maaşından kesilen 1/3 oranındaki tutar ile bu süre boyunca hak edilen fazla çalışma ücretinin davalı idareye başvuru tarihinden (...................) itibaren işleyecek yasal faiziyle birlikte davacıya ödenmesine, kararın tebliğini izleyen günden itibaren 30 gün içerisinde Erzurum Bölge İdare Mahkemesine istinaf yolu açık olmak üzere 30/11/2022 tarihinde karar verildi.


Jackspraw
Aday Memur
15 Ocak 2023 19:40

Hagb almış geri iade olmuş sözleşmeli memur için emsal kararınız var mı


Yol Gösteren
Daire Başkanı
15 Ocak 2023 21:21

T.C.

ANTALYA

1. IDARE MAHKEMESI

ESAS NO : 2019/1207

KARAR NO : 2020/261

DAVACI : .........

DAVALI : ..................... VALILIGI

DAVANIN ÖZETI : ........ Il Emniyet Müdürlügü bünyesinde görev yapmakta iken görevden uzaklastırılan davacının görevden uzaklastırıldıgı .............. ile ............. tarihleri arasında tarafına ödenmeyen 1/3 oranındaki maas tutarları ile fazla çalısma ücretinin tarafına ödenmesi istemiyle yapmıs oldugu basvurusunun reddine iliskin (Emniyet Müdürlügü) 'nin ............................ sayılı islemin; yapılan yargılamasında beraat ettigi, idari sorusturmasının ise disiplin cezası verilmesine gerek olmadıgı sonucu ile neticelendirildigi, görevden uzaklastırma islemine karsı açılan davada iptal kararı verildigi, Devlet Memurları Kanununun 144. maddesi uyarınca................. günü görevine iade edildigi, tazminat niteliginde olan fazla çalısma ücretinin tarafına ödenmesi gerektigi ileri sürülerek iptali ve tüm özlük, mali ve sosyal haklarının (fazla çalısma tazminatı, maastan kesilen 3/1 kısmı) görevden uzaklastırma tarihinden itibaren isleyecek yasal faziyle birlikte tarafına ödenmesi istenilmektedir.

SAVUNMANIN ÖZETI : Davacının ..............tarihinde görevden uzaklastırıldıgı, Agır Ceza Mahkemesi'nde görülen davasında hakkında hapis cezası verilerek HÜKMÜN AÇIKLANMASININ GERİ BIRAKILMASINA KARAR VERİLDİĞİ, hükmün açıklanmasının geri bırakılması 657 sayılı Kanununun143.maddesinde sayılan 1/3 aylıktan kesilen tutarın aidesi sebeplerinden olmadıgı, islemin hukuka ve mevzuata uygun tesis edildigi ileri sürülerek davanın reddi gerektigi savunulmustur.

TÜRK MILLETI ADINA

Karar veren Antalya 1. Idare Mahkemesi Hakimligi'nce dava dosyası incelenerek isin geregi düsünüldü:

Görevden uzaklastırma nedeniyle maasta yapılan 1/3 oranındaki kesinti bakımından uyusmazlıgın incelenmesinden;

Olayda; davacı hakkında yürütülen ceza yargılaması sonucu görevden uzaklastırmasına sebep olan , suçdan .................ay hüküm verilip CMK 231.maddesi uyarınca hükmün açıklanmasının geri bırakılmasına karar verildigi ve bu kararının .......... tarihinde kesinlestigi, ayrıca her ne kadar davacı hakkında yürütülen davada hükmün açıklanmasının geri bırakılması yönünde karar verilmis ve bu karar görevden uzaklastırılan memurun tekrar göreve baslatılma hallerinin sayıldıgı 657 sayılı Kanunun 143. maddesinde öngörülmemis ise de, bu halde davacının hüküm giymedigi, bir bakıma bir cezasızlık halinin olustugu, bu durumun Kanunun 143. maddesinin amacıyla bir bütün olarak degerlendirilmesinden, memurun hüküm giymesi halinde dahi cezasının ertelenmesi sartıyla görevden uzaklastırma tedbiri kaldırılmakta iken hükmün açıklanmasının geri bırakılması sonucu mahkumiyet almayan davacı hakkındaki tedbirin kaldırılmamasının isin mantıgına aykırı düsecegi, görevden uzaklastırmasına sebep olan adli sorusturmada hükmün açıklanmasının geri bırakılmasına karar verilerek kararın da kesinlestigi göz önüne alınınca, Kanunun 143. maddesinde sayılan durumlara benzer olan is bu görevden uzaklastırma kararını ortadan kaldırma halinde de göreve iade edilen davacının görevden uzaklastırıldıgı tarihler arasında aylıklarından kesilmis olan 1/3 oranında tutarın tarafına ödenmesi gerektigi sonucuna varılmıstır.

Fazla çalısma ücretlerinin tarafına ödenmesi istemine iliskin uyusmazlıgın incelenmesinden;

3201 sayılı Emniyet Teskilatı Kanunu'nun ek 21. maddesinde; "657 sayılı Devlet Memurları Kanununda belirtilen en yüksek Devlet Memuru aylıgının (ek gösterge dahil);

a) Emniyet Hizmetleri Sınıfına dahil kadrolarda bulunanlardan; 1. Özel harekat ve istihbarat birimlerinde görev yapanlara; % 35, 2. Siyasi hizmet, çevik kuvvet birimleri ile köprü ve hassas bölgeleri koruma görevlerinde fiilen çalısanlarla, panzer sürücüsü ve operatörü olarak görev yapanlara % 31, 3. Diger birimlerinde görevli olanlara % 27, b) Emniyet hizmetleri sınıfına dahil kadrolarda bulunan çarsı ve mahalle bekçilerine % 13, tutarını geçmemek üzere Içisleri Bakanlıgınca belirlenecek usul ve esaslara göre fazla çalısma ücreti ödenir. Ayrıca, Içisleri Bakanı, büyük ölçekli yolsuzluk, terör ve benzeri faaliyetlere karsı ülke çapında gerçeklestirilen operasyonlara katılanlar ile bunlara idari, teknik, lojistik ve sair destek hizmetleri saglayan personele hizalarında gösterilen oranların en çok yarısına kadar ilave ödeme yapmaya, bu ödemeyi; görev yeri ve süresi, görevin zorluk ve risk derecesi, görevlinin kıdemi ve sorumlulugu ile benzeri unsurları dikkate alarak farklı miktar veya oranlarda belirlemeye, buna iliskin diger usul ve esasları tespit etmeye yetkilidir. Bu ücretten damga vergisi hariç herhangi bir vergi ve kesinti yapılmaz. hükmüne yer verilmistir. 3201 sayılı Kanun'un ek 21. maddesi ile düzenlenen fazla mesai ücretinin, normal mesai saatleri dısında yapılan fazladan çalısmanın karsılıgı olarak degil yapılan isin zorlugu, niteligi ve önemi dogrultusunda belirlenen kadrolarda görevli bulunan personele sabit maasına ek olarak ve sabit olarak her ay yapılan bir ödeme oldugu, bu ödeme için ek bir çalısma kosulunun olmadıgı, bu nedenle davacının görevden uzaklastırıldıgı tarihten, göreve basladıgı tarihe kadar geçen süreye tekabül eden maaslara ek olarak her ay sabit olarak ödenen fazla mesai ücretinin ödenmesi gerektigi sonucuna varılmıstır.

Bu itibarla; davacının görevden uzaklastırma sebebi ile mahrum kaldıgı maasından yapılan 1/3 oranındaki tutarın ve yine bu süreler boyunca ödenmeyen fazla çalısma ücretinin tarafına ödenmesi gerekmekte olup, davalı idareye yapılan basvurunun reddine iliskin dava konusu islemde hukuka uyarlık bulunmamaktadır.

Öte yandan, idarenin kendi eylem ve islemlerinden dogan zararları ödemekle yükümlü oldugu Anayasanın 125. maddesi hükmü geregi olup, davacının görevden uzakta kaldıgı süre boyunca yoksun kaldıgı 1/3 oranındaki maas kesintileri ve fazla mesai ücretlerinin idareye basvuru tarihinden isleyecek yasal faiziyle birlikte ödenmesi gerekmektedir.

Açıklanan nedenlerle; dava konusu islemin iptaline, davacının görevden uzakta kaldıgı süre boyunca (................ tarihleri arası dönem) maasından kesilen 1/3 oranındaki tutar ile bu süre boyunca hak edilen fazla çalısma ücretinin davalı idareye basvuru tarihinde (...............) isleyecek yasal faiziyle birlikte davacıya ödenmesine, asagıda dökümü yapılan ...............-TL yargılama giderinin davalı idareden alınarak davacıya verilmesine, artan posta ücretinin istemi halinde derhal, istem olmaması halinde ise karar kesinlestikten sonra resen davacıya iadesine, kararın tebligini izleyen günden itibaren 30 gün içerisinde Konya Bölge Idare Mahkemesi'ne istinaf yolu açık olmak üzere, 27/02/2020 tarihinde karar verildi.

Jackspraw, 1 yıl önce

Hagb almış geri iade olmuş sözleşmeli memur için emsal kararınız var mı


Jackspraw
Aday Memur
16 Ocak 2023 10:35

Teşekkür ederim


Laihked
Aday Memur
16 Ocak 2023 21:26

başkanım 4B sözleşmeli olup alamadığı hiçbir maaşı ve diğer hakları alan bir emsal karar var mı

Yol Gösteren, 1 yıl önce

T.C.

ANTALYA

1. IDARE MAHKEMESI

ESAS NO : 2019/1207

KARAR NO : 2020/261

DAVACI : .........

DAVALI : ..................... VALILIGI

DAVANIN ÖZETI : ........ Il Emniyet Müdürlügü bünyesinde görev yapmakta iken görevden uzaklastırılan davacının görevden uzaklastırıldıgı .............. ile ............. tarihleri arasında tarafına ödenmeyen 1/3 oranındaki maas tutarları ile fazla çalısma ücretinin tarafına ödenmesi istemiyle yapmıs oldugu basvurusunun reddine iliskin (Emniyet Müdürlügü) 'nin ............................ sayılı islemin; yapılan yargılamasında beraat ettigi, idari sorusturmasının ise disiplin cezası verilmesine gerek olmadıgı sonucu ile neticelendirildigi, görevden uzaklastırma islemine karsı açılan davada iptal kararı verildigi, Devlet Memurları Kanununun 144. maddesi uyarınca................. günü görevine iade edildigi, tazminat niteliginde olan fazla çalısma ücretinin tarafına ödenmesi gerektigi ileri sürülerek iptali ve tüm özlük, mali ve sosyal haklarının (fazla çalısma tazminatı, maastan kesilen 3/1 kısmı) görevden uzaklastırma tarihinden itibaren isleyecek yasal faziyle birlikte tarafına ödenmesi istenilmektedir.

SAVUNMANIN ÖZETI : Davacının ..............tarihinde görevden uzaklastırıldıgı, Agır Ceza Mahkemesi'nde görülen davasında hakkında hapis cezası verilerek HÜKMÜN AÇIKLANMASININ GERİ BIRAKILMASINA KARAR VERİLDİĞİ, hükmün açıklanmasının geri bırakılması 657 sayılı Kanununun143.maddesinde sayılan 1/3 aylıktan kesilen tutarın aidesi sebeplerinden olmadıgı, islemin hukuka ve mevzuata uygun tesis edildigi ileri sürülerek davanın reddi gerektigi savunulmustur.

TÜRK MILLETI ADINA

Karar veren Antalya 1. Idare Mahkemesi Hakimligi'nce dava dosyası incelenerek isin geregi düsünüldü:

Görevden uzaklastırma nedeniyle maasta yapılan 1/3 oranındaki kesinti bakımından uyusmazlıgın incelenmesinden;

Olayda; davacı hakkında yürütülen ceza yargılaması sonucu görevden uzaklastırmasına sebep olan , suçdan .................ay hüküm verilip CMK 231.maddesi uyarınca hükmün açıklanmasının geri bırakılmasına karar verildigi ve bu kararının .......... tarihinde kesinlestigi, ayrıca her ne kadar davacı hakkında yürütülen davada hükmün açıklanmasının geri bırakılması yönünde karar verilmis ve bu karar görevden uzaklastırılan memurun tekrar göreve baslatılma hallerinin sayıldıgı 657 sayılı Kanunun 143. maddesinde öngörülmemis ise de, bu halde davacının hüküm giymedigi, bir bakıma bir cezasızlık halinin olustugu, bu durumun Kanunun 143. maddesinin amacıyla bir bütün olarak degerlendirilmesinden, memurun hüküm giymesi halinde dahi cezasının ertelenmesi sartıyla görevden uzaklastırma tedbiri kaldırılmakta iken hükmün açıklanmasının geri bırakılması sonucu mahkumiyet almayan davacı hakkındaki tedbirin kaldırılmamasının isin mantıgına aykırı düsecegi, görevden uzaklastırmasına sebep olan adli sorusturmada hükmün açıklanmasının geri bırakılmasına karar verilerek kararın da kesinlestigi göz önüne alınınca, Kanunun 143. maddesinde sayılan durumlara benzer olan is bu görevden uzaklastırma kararını ortadan kaldırma halinde de göreve iade edilen davacının görevden uzaklastırıldıgı tarihler arasında aylıklarından kesilmis olan 1/3 oranında tutarın tarafına ödenmesi gerektigi sonucuna varılmıstır.

Fazla çalısma ücretlerinin tarafına ödenmesi istemine iliskin uyusmazlıgın incelenmesinden;

3201 sayılı Emniyet Teskilatı Kanunu'nun ek 21. maddesinde; "657 sayılı Devlet Memurları Kanununda belirtilen en yüksek Devlet Memuru aylıgının (ek gösterge dahil);

a) Emniyet Hizmetleri Sınıfına dahil kadrolarda bulunanlardan; 1. Özel harekat ve istihbarat birimlerinde görev yapanlara; % 35, 2. Siyasi hizmet, çevik kuvvet birimleri ile köprü ve hassas bölgeleri koruma görevlerinde fiilen çalısanlarla, panzer sürücüsü ve operatörü olarak görev yapanlara % 31, 3. Diger birimlerinde görevli olanlara % 27, b) Emniyet hizmetleri sınıfına dahil kadrolarda bulunan çarsı ve mahalle bekçilerine % 13, tutarını geçmemek üzere Içisleri Bakanlıgınca belirlenecek usul ve esaslara göre fazla çalısma ücreti ödenir. Ayrıca, Içisleri Bakanı, büyük ölçekli yolsuzluk, terör ve benzeri faaliyetlere karsı ülke çapında gerçeklestirilen operasyonlara katılanlar ile bunlara idari, teknik, lojistik ve sair destek hizmetleri saglayan personele hizalarında gösterilen oranların en çok yarısına kadar ilave ödeme yapmaya, bu ödemeyi; görev yeri ve süresi, görevin zorluk ve risk derecesi, görevlinin kıdemi ve sorumlulugu ile benzeri unsurları dikkate alarak farklı miktar veya oranlarda belirlemeye, buna iliskin diger usul ve esasları tespit etmeye yetkilidir. Bu ücretten damga vergisi hariç herhangi bir vergi ve kesinti yapılmaz. hükmüne yer verilmistir. 3201 sayılı Kanun'un ek 21. maddesi ile düzenlenen fazla mesai ücretinin, normal mesai saatleri dısında yapılan fazladan çalısmanın karsılıgı olarak degil yapılan isin zorlugu, niteligi ve önemi dogrultusunda belirlenen kadrolarda görevli bulunan personele sabit maasına ek olarak ve sabit olarak her ay yapılan bir ödeme oldugu, bu ödeme için ek bir çalısma kosulunun olmadıgı, bu nedenle davacının görevden uzaklastırıldıgı tarihten, göreve basladıgı tarihe kadar geçen süreye tekabül eden maaslara ek olarak her ay sabit olarak ödenen fazla mesai ücretinin ödenmesi gerektigi sonucuna varılmıstır.

Bu itibarla; davacının görevden uzaklastırma sebebi ile mahrum kaldıgı maasından yapılan 1/3 oranındaki tutarın ve yine bu süreler boyunca ödenmeyen fazla çalısma ücretinin tarafına ödenmesi gerekmekte olup, davalı idareye yapılan basvurunun reddine iliskin dava konusu islemde hukuka uyarlık bulunmamaktadır.

Öte yandan, idarenin kendi eylem ve islemlerinden dogan zararları ödemekle yükümlü oldugu Anayasanın 125. maddesi hükmü geregi olup, davacının görevden uzakta kaldıgı süre boyunca yoksun kaldıgı 1/3 oranındaki maas kesintileri ve fazla mesai ücretlerinin idareye basvuru tarihinden isleyecek yasal faiziyle birlikte ödenmesi gerekmektedir.

Açıklanan nedenlerle; dava konusu islemin iptaline, davacının görevden uzakta kaldıgı süre boyunca (................ tarihleri arası dönem) maasından kesilen 1/3 oranındaki tutar ile bu süre boyunca hak edilen fazla çalısma ücretinin davalı idareye basvuru tarihinde (...............) isleyecek yasal faiziyle birlikte davacıya ödenmesine, asagıda dökümü yapılan ...............-TL yargılama giderinin davalı idareden alınarak davacıya verilmesine, artan posta ücretinin istemi halinde derhal, istem olmaması halinde ise karar kesinlestikten sonra resen davacıya iadesine, kararın tebligini izleyen günden itibaren 30 gün içerisinde Konya Bölge Idare Mahkemesi'ne istinaf yolu açık olmak üzere, 27/02/2020 tarihinde karar verildi.


Yol Gösteren
Daire Başkanı
16 Ocak 2023 23:05

5393 sayılı Belediye Kanununun 49. Maddesi:

"Belediye ve bağlı kuruluşlarında, norm kadroya uygun olarak çevre, sağlık, veterinerlik, teknik, hukuk, ekonomi, bilişim ve iletişim, planlama, araştırma ve geliştirme, eğitim ve danışmanlık alanlarında avukat, mimar, mühendis, şehir ve bölge plancısı, çözümleyici ve programcı, tabip, uzman tabip, ebe, hemşire, veteriner, kimyager, teknisyen ve tekniker gibi uzman ve teknik personel yıllık sözleşme ile çalıştırılabilir.

Üçüncü ve dördüncü fıkra hükümleri uyarınca çalıştırılacak personele her ne ad altında olursa olsun sözleşme ücreti dışında herhangi bir ödeme yapılmaz ve ücret mahiyetinde ayni ya da nakdi menfaat temin edilmez. Bu personel hakkında bu Kanunla düzenlenmeyen hususlarda vize şartı aranmaksızın 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 4 üncü maddesinin (B) fıkrasına göre istihdam edilenler hakkındaki hükümler uygulanır. "

7075 sayılı Olağanüstü Hal İşlemleri İnceleme Komisyonu Kurulması Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabul Edilmesine Dair Kanunun 2. Maddesi:

(1) Komisyon, olağanüstü hal kapsamında doğrudan kanun hükmünde kararnameler ile tesis edilen aşağıdaki işlemler hakkındaki başvuruları değerlendirip karar verir.

a) Kamu görevinden, meslekten veya görev yapılan teşkilattan çıkarma ya da ilişiğin kesilmesi.

b) Öğrencilikle ilişiğin kesilmesi.

c) Dernekler, vakıflar, sendika, federasyon ve konfederasyonlar, özel sağlık kuruluşları, özel öğretim kurumları, vakıf yükseköğretim kurumları, özel radyo ve televizyon kuruluşları, gazete ve dergiler, haber ajansları, yayınevleri ve dağıtım kanallarının kapatılması.

ç) Emekli personelin rütbelerinin alınması.

10. maddesi:

" İlgililerin kamu görevinden çıkarılmasına ilişkin kanun hükmünde kararname hükümleri, bu fıkrada belirtilen kişiler bakımından tüm hüküm ve sonuçlarıyla birlikte ortadan kalkmış sayılır. Bu kapsamda göreve başlayanlara, kamu görevinden çıkarılma tarihlerini takip eden aybaşından göreve başladıkları tarihe kadar geçen süreye tekabül eden mali ve sosyal hakları ödenir. Bu kişiler, kamu görevinden çıkarılmalarından dolayı herhangi bir tazminat talebinde bulunamaz."

Mevzuatta kadrolu - sözleşmeli ayrımı bulunmuyor. Bu nedenle diğer kamu görevlilerinde olduğu gibi görevine iade edilen sözleşmelilere de geriye dönük mali ve sosyal haklarının ödenmesi gerekmektedir.

DANIŞTAY ONİKİNCİ DAİRE Esas No:2013/725; Karar No: 2013/8623 sayılı kararını Arama motorundan bul... Sana Yol Gösterecektir... KAL SAĞLICAKLA

Laihked, 1 yıl önce

başkanım 4B sözleşmeli olup alamadığı hiçbir maaşı ve diğer hakları alan bir emsal karar var mı


Yol Gösteren
Daire Başkanı
16 Ocak 2023 23:08

T.C.

D A N I Ş T A Y

İDARİ DAVA DAİRELERİ

KURULU

Esas No : 2020/113

Karar No : 2020/111

bu kararda da lehine bir çok husus var...

Yol Gösteren, 1 yıl önce

5393 sayılı Belediye Kanununun 49. Maddesi:

"Belediye ve bağlı kuruluşlarında, norm kadroya uygun olarak çevre, sağlık, veterinerlik, teknik, hukuk, ekonomi, bilişim ve iletişim, planlama, araştırma ve geliştirme, eğitim ve danışmanlık alanlarında avukat, mimar, mühendis, şehir ve bölge plancısı, çözümleyici ve programcı, tabip, uzman tabip, ebe, hemşire, veteriner, kimyager, teknisyen ve tekniker gibi uzman ve teknik personel yıllık sözleşme ile çalıştırılabilir.

Üçüncü ve dördüncü fıkra hükümleri uyarınca çalıştırılacak personele her ne ad altında olursa olsun sözleşme ücreti dışında herhangi bir ödeme yapılmaz ve ücret mahiyetinde ayni ya da nakdi menfaat temin edilmez. Bu personel hakkında bu Kanunla düzenlenmeyen hususlarda vize şartı aranmaksızın 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 4 üncü maddesinin (B) fıkrasına göre istihdam edilenler hakkındaki hükümler uygulanır. "

7075 sayılı Olağanüstü Hal İşlemleri İnceleme Komisyonu Kurulması Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabul Edilmesine Dair Kanunun 2. Maddesi:

(1) Komisyon, olağanüstü hal kapsamında doğrudan kanun hükmünde kararnameler ile tesis edilen aşağıdaki işlemler hakkındaki başvuruları değerlendirip karar verir.

a) Kamu görevinden, meslekten veya görev yapılan teşkilattan çıkarma ya da ilişiğin kesilmesi.

b) Öğrencilikle ilişiğin kesilmesi.

c) Dernekler, vakıflar, sendika, federasyon ve konfederasyonlar, özel sağlık kuruluşları, özel öğretim kurumları, vakıf yükseköğretim kurumları, özel radyo ve televizyon kuruluşları, gazete ve dergiler, haber ajansları, yayınevleri ve dağıtım kanallarının kapatılması.

ç) Emekli personelin rütbelerinin alınması.

10. maddesi:

" İlgililerin kamu görevinden çıkarılmasına ilişkin kanun hükmünde kararname hükümleri, bu fıkrada belirtilen kişiler bakımından tüm hüküm ve sonuçlarıyla birlikte ortadan kalkmış sayılır. Bu kapsamda göreve başlayanlara, kamu görevinden çıkarılma tarihlerini takip eden aybaşından göreve başladıkları tarihe kadar geçen süreye tekabül eden mali ve sosyal hakları ödenir. Bu kişiler, kamu görevinden çıkarılmalarından dolayı herhangi bir tazminat talebinde bulunamaz."

Mevzuatta kadrolu - sözleşmeli ayrımı bulunmuyor. Bu nedenle diğer kamu görevlilerinde olduğu gibi görevine iade edilen sözleşmelilere de geriye dönük mali ve sosyal haklarının ödenmesi gerekmektedir.

DANIŞTAY ONİKİNCİ DAİRE Esas No:2013/725; Karar No: 2013/8623 sayılı kararını Arama motorundan bul... Sana Yol Gösterecektir... KAL SAĞLICAKLA

Toplam 6 mesaj

Çok Yazılan Konular

Sözlük

Son Haberler

Editörün Seçimi