Editörler : supporters.

arsunga
Aday Memur
16 Ağustos 2023 18:22

Sen önce okuduğunu anlamayı öğren, git şimdi ötede kumda oyna

CHX-CHX, 10 ay önce

Hiç bir sağlıkçı akademisyenin, kimsenin maaşına zam yapılmasına karşı çıktığını ben görmedim, duymadım. Aksine, bu garabeti bu forumda senin ve bir kaç diğer akademisyenin (!) yaptığını gördüm ve buna karşı çıktım.

Akademisyenlere zam yapılırken bir sınıfı bundan mahrum bırakmanın hiç bir mantıklı tarafı olamaz. Bunu ancak üç kuruş fazla almanın diğerinin hakkını gasp etmek olduğuna inanan karaktersiz kişiler savunur. Bir de tabi kafa bu şekilde anormal olunca, işinize gelmeyenleri de oraya buraya gidin demesi de çok kolay :)


hautenoir
Memur
18 Ağustos 2023 10:26

hiç mi bu hükümetin içinde akademisyen olan biri yok? kriz faturasını eğitim/öğretime kesmenin ülkeyi daha da geriye götüreceğinin farkında değiller mi acaba?

seçim öncesi bahsedilen akademik zam, iyileştirme vaatlerine ne oldu?


asistan3434
Aday Memur
19 Ağustos 2023 22:00

Ya tüm akademisyenler bir olur birleşiriz ve bu akademik zammı söke söke alırız ya da burada birbirimizi yemeye devam ederiz nokta!

arastirmagorevlisiii
Şube Müdürü
20 Ağustos 2023 08:20

Nen akademik zamla ilgili ümidimi çoktan kaybettim hocam. Bu camiadan da zerre umudum yok, hiçbirisi birleşip hak arayamaz bunların.

Topluca greve çıkalım derslere girmeyelim, protesto yürüyüşü yapalım densin 180 bin akademisyenden 500 kişi katılır, 179.500 kişi çalışmaya devam etmezse ben hiç bir şey bilmiyorum? bu kadar aciz bir meslek grubu görmedim. Özel sektörde 2 yıl çalıştım beğenmediğiniz ilkokul mezunu mavi yaka fabrika işçileri hepinizi ona katlar hak arama konusunda. Bu camiada tık yok.

Devlette ben salakmıyım çalışıyorlar işte üç kuruş paralara ne gerek var zamma diyor. Haklı valla böyle ses etmeyenleri bulmuşum bende aynısını yapardım

asistan3434, 10 ay önce
Ya tüm akademisyenler bir olur birleşiriz ve bu akademik zammı söke söke alırız ya da burada birbirimizi yemeye devam ederiz nokta!

Excalibur866
Aday Memur
20 Ağustos 2023 14:04

Maalesef Akademi örgütlü mücadele etme noktasında sınıfta kalmış durumda...

Hocalarım en azından sosyal medya twitter etkinliğine katılım gösterelim..

Basına haber oldukça bunun zorlayıcı bir yönü olacaktır. Hiçbir işe yaramaz demeyin. Birçok siyasi açıklama yapmak zorunda kaldı. Mutlaka bir sonuç gelecektir. Tam olarak istediğimiz gibi elbette olmayacak, ama görüyorsunuz sessizlikle hiçbir şey olmuyor.


hcOjp
Memur
20 Ağustos 2023 19:52

Özellikle kariyer teminatı olan akademisyenler, yani profesörler ve doçentler eylem yapabilir aslında. Diğer akademisyenlerin kariyer teminatları olmadığı için işten çıkarılmaları mümkün çünkü hemen.


CHX-CHX
Daire Başkanı
22 Ağustos 2023 22:22

Aslında cevap verilecek seviyede bir insan değilsin ama insanları yanlış yönlendirme olmasın diye sana kısa bir cevap yazacağım.

Sağlıkçıların aldığı iyileştirme maaş zammı değildir. Bak önce bu cümleyi çok iyi anlaman lazım, iyileştirme döner sermaye ödemesine yani ek ödemeye yapıldı. Döner sermaye dediğin işte o ağzından hiç düşürmediğin ek ödeme, enflasyon karşısında kuşa dönmüştü, yapılan iyileştirme buna yapıldı.

Ülke senin gibi düşünen insanlardan çektiğini yunanlardan ve bilimum diğer işgalcilerden çekmedi. Sizin gibilerin duası kabul olsa bir, yukarıdan kemik yağardı; iki, ileride devlette çalışan doktor bulamazdık. Sen her ikisi için de yoğun uğraş içindesin ama bunların olmasını istemek için de ruh hastası olmak gerekli.

Bir de sağlıkçının aldığı döner sermayeyi ile senin maaş zammının ne alakası var. Bu döner sermaye neden sana bu kadar batıyor. Sağlıkçılara döner sermayeyi senin maaşından alıp vermiyorlar.

Akademisyenlerin maaşlarına zam yapılması isteniyor, güya bir takım akademisyen!, ama sağlıkçı akademisyenlere zam yapılmasın sadece bize yapılsın diyor. Tekrar ediyorum, bu saçmalığın bir açıklaması yok. Bu gibi seviyesizler yüzünden akademisyenler arasında birlik diye bir şey olmuyor.


arsunga
Aday Memur
23 Ağustos 2023 08:06

Zeka düeyin karşındakine hakaret etmeden konuşmaya ve okuduğunu anlamaya yetmiyor belli ki. Suç sende değil seni akademisyen yapanda, o yüzden sana kızmıyorum. Bir taraftan senin gibi özel çocukların da bir şekilde topluma kazandırılması iyi tabi ama keşke tıp gibi canımızı emanet ettiğimiz bir yerde olmasaydı. Algılayamadığın için yukarıda belirttiğin ve kendin ile çelişenleri senin için değil de okuduğunu anlayacak zeka seviyesine sahip insanlar için yazıyorum.

1- Akademisyeniz biz, hasta azarlar gibi beğenmediğin şeyler yazdık diye "beyinsiz", "karaktersiz", "köpek" gibi hakaretlerde bulunamazsın, bulunursan da böyle alırsın cevabını.

2- Zaten döner sermaye dedim yukarıda, hasta bakımı, muayene için döner sermaye alıyorsunuz işte, tutup da diğer akademisyen bunları yapmıyor diye bozuk plak gibi tekrarlayıp durma. Gerçi muhtemelen zihinsel bir problemin olduğu için aynı şeyleri tekrarlıyorsun, ondan dolayı çok üstüne gitmeyeceğim artık.

3- Maaşlar eşit olamaz demişsin bir önceki paylaşımında şimdi de herkes eşit maaş zammı alsın diyorsun, konuyu çarpıtıyorsun diye düşünüyordsum ama anladım durumunu üstüne gelmeyeyim. Ham düz, akademik işler için alınan maaşta bazı bölümlere ayrıcalık tanınması anayasa da eşit işe eşit ücret ilkesine de aykırıdır. Bak sen atlama yine hemen, hasta bakmaktan bahsetmiyorum paşam, akademik olarak yapmak zorunda olduğumuz, ders verme, makale yayınlama vs. diyorum. Bunun için farklı maaş uygulaması haksızlıktır. Tutup da bana evlilik, geliştirme ödeneği gibi şeyleri bu zeka seviyenle yutturmaya çalışma, onlar farklı ve örnek veriyorum Karaman'da çalışan her akademisyen aynı ödeneklere tabi olmalıdır, bazıları tıpçı diye "ham maaşına", algılama güçlüğü çektiğin için tekrarlaysyım, ham maaşına ekstra alırsa bu haksızlıktır.

4- Döner sermayeniz hemşire ve idari personelden gasp edilerek size verilen kısım hariç (işine gelmeyince burayı göz ardı etmişsin zeki oğlan ;) ) helali hoş olsun, buna kimsenin birşey dediği de yok zaten, hemen celallenme.

5- Senden farklı olarak ben bilim insanıyım, duayla muayla işlerimin çözüleceğini ya da başkalarının hayatında değişiklik olacağını beklemem, zaten İslam dininde de tevekkül diye birşey var.

Sonuç olarak belli ki zihinsel geriliklerin var, çok geçmiş olsun. Bir saattir demeye çalıştığım senin aldığın maaş ksılsın istemiyoruz aslan parçası, bizim aldığımız "düz maaş" (hala algılayamadıysan döner sermaye dışında kalan, akademik işler için alınan maaş) eşitlensin, biz de bu zammı hak ediyoruz diyoruz. Hadi baş baş, ilaçlarını almayı unutma, bell iki sinir yapıyor hakaret ediyorsun, ama dikkat et hasta azarlamaya benzemez bu işler kendini mahkeme salonunda buluverirsin.

CHX-CHX, 10 ay önce

Aslında cevap verilecek seviyede bir insan değilsin ama insanları yanlış yönlendirme olmasın diye sana kısa bir cevap yazacağım.

Sağlıkçıların aldığı iyileştirme maaş zammı değildir. Bak önce bu cümleyi çok iyi anlaman lazım, iyileştirme döner sermaye ödemesine yani ek ödemeye yapıldı. Döner sermaye dediğin işte o ağzından hiç düşürmediğin ek ödeme, enflasyon karşısında kuşa dönmüştü, yapılan iyileştirme buna yapıldı.

Ülke senin gibi düşünen insanlardan çektiğini yunanlardan ve bilimum diğer işgalcilerden çekmedi. Sizin gibilerin duası kabul olsa bir, yukarıdan kemik yağardı; iki, ileride devlette çalışan doktor bulamazdık. Sen her ikisi için de yoğun uğraş içindesin ama bunların olmasını istemek için de ruh hastası olmak gerekli.

Bir de sağlıkçının aldığı döner sermayeyi ile senin maaş zammının ne alakası var. Bu döner sermaye neden sana bu kadar batıyor. Sağlıkçılara döner sermayeyi senin maaşından alıp vermiyorlar.

Akademisyenlerin maaşlarına zam yapılması isteniyor, güya bir takım akademisyen!, ama sağlıkçı akademisyenlere zam yapılmasın sadece bize yapılsın diyor. Tekrar ediyorum, bu saçmalığın bir açıklaması yok. Bu gibi seviyesizler yüzünden akademisyenler arasında birlik diye bir şey olmuyor.


joker_88
Aday Memur
30 Eylül 2023 22:35

akademik açılışta müjde gelir mi acaba

freshwind
Şef
01 Ekim 2023 00:30

Duyum bilgi vs yokmu umutlar başka bahara kaldı heralde


scyla
Memur
02 Ekim 2023 12:39

Gerçekten iki satır bilgi alalım, duyum varsa öğrenelim diye gelip bakıyoruz buraya saçma sapan atışmalar, kavgalar. Lütfen didişmenizi özelden halledin. Burada herkes sadece bilgi almak için var.


patitent
Şef
04 Ekim 2023 01:48

Akademik açılışın 5'inden 9'una alındığı ve akademik zam ihtimalinin güçlü olduğu yazılmıştı, ne kadar doğru bilemiyorum.

freshwind, 9 ay önce

Duyum bilgi vs yokmu umutlar başka bahara kaldı heralde


denizakademi78
Aday Memur
04 Ekim 2023 11:53

Birkaç sitede bu konu konusuluyor, özellikle yorumlar kısmında. 8000 TL artış ve üstüne de yılbası %50 memur zammı eklenecek şeklinde yorumlar var. Bu şekilde sanırım en düşük argör maaşı net yaklaşık 56000 civarı diyorlardı. Kaynak yok tabi, duyum diyorlar.


zigzawor2
Memur
04 Ekim 2023 15:16

şaka mı? bu.. aylardır emekli ocak ayında yapılacak normal zamlara kadar oyalamaya çalışılırken siz cidden ekstra zam verileceğini mi düşünüyorsunuz..hemde tek kalemde 12 bin lira öyle mi? :))

denizakademi78, 9 ay önce

Birkaç sitede bu konu konusuluyor, özellikle yorumlar kısmında. 8000 TL artış ve üstüne de yılbası %50 memur zammı eklenecek şeklinde yorumlar var. Bu şekilde sanırım en düşük argör maaşı net yaklaşık 56000 civarı diyorlardı. Kaynak yok tabi, duyum diyorlar.


arastirmagorevlisiii
Şube Müdürü
04 Ekim 2023 19:41

12 bin değil yanlış anlamışsınız. Şu anda en düşük arş gör maaşı BRÜT 32.400 civarında. Tüm akademisyenlere 8000 tllik bir ek zam olacağı duyumu var. Böylelikle en düşük arş gör maaşı 40.400 tlye çıkacak. Zaten eğer pazartesi günü akademik açılışta bu müjde verilirse tıpkı 2014?te yapılan akademik zam gibi uygulanması ancak aralık ayına kalacak. 2014?te Davutoğlu zamanında yapılan akademik zamda da ekimde duyurulmuştu. meclise gelmesi, kanun geçmesi, resmi gazetede yayınlanması 1-2 ay sürüp aralıkta gerçekleşmişti, üstüne de ocak 2015?te normal kamu zammı gelmişti. Şimdi de aynı süreç olursa bu ek zamla 40.400 brüt arş gör maaşı, ocakta herkes %50 zam alacak kamuda zaten (şu an enf farkıyla beraber 35.6 oldu bildiğiniz üzere daha 3 aylık enf verisi gelecek) böylece 40.400x1.50 arş gör maaşı BRÜT 60.600 tl olacak yılbaşında. Bununda neti 56-57 bin tl gibi bir rakama gelir.

Tabi bu bir duyum, kesin bir şey yok. İnşallah akafemik zam alacağız?

Sizler inanmıyorsunuz ama olacak olan bu. Zaten akademik zam olmasa bile biz her türlü ocakta arş gör olarak 45 bin tl maaşı geçeceğiz. O yüzden bu rakamlar size utopik gelmesin. Hesap bu.

zigzawor2, 9 ay önce

şaka mı? bu.. aylardır emekli ocak ayında yapılacak normal zamlara kadar oyalamaya çalışılırken siz cidden ekstra zam verileceğini mi düşünüyorsunuz..hemde tek kalemde 12 bin lira öyle mi? :))


PhDCe
Şef
04 Ekim 2023 21:02

Bence zam gelmez. Yok vakıf raporunu 2 senedir yayınlamıyor neden sizce?


joker_88
Aday Memur
04 Ekim 2023 21:03

9ekimakademikzam etkinliği var arkadaşlar katılalım lütfen

any_of_them
Memur
05 Ekim 2023 01:37

bunca yaygara 8 bin için mi? her kim böyle bir şeye sevinirse aklından şüphe ederim. olması gereken en az maaşların X2 olması, ki ocak zammı hariç.

denizakademi78, 9 ay önce

Birkaç sitede bu konu konusuluyor, özellikle yorumlar kısmında. 8000 TL artış ve üstüne de yılbası %50 memur zammı eklenecek şeklinde yorumlar var. Bu şekilde sanırım en düşük argör maaşı net yaklaşık 56000 civarı diyorlardı. Kaynak yok tabi, duyum diyorlar.


arastirmagorevlisiii
Şube Müdürü
05 Ekim 2023 08:14

Talep edilen buydu zaten ama gerçekleşme olasılığını düşük buluyorum ben. Gerçekçi olalım. Kimse şu ortamda akademisyen maaşlarına %100 ek zam vermez. Bir zam alıp alamayacağımız bile belli değil. Bakalım hayırlısı, sonuç ne olacak.

any_of_them, 9 ay önce

bunca yaygara 8 bin için mi? her kim böyle bir şeye sevinirse aklından şüphe ederim. olması gereken en az maaşların X2 olması, ki ocak zammı hariç.


zigzawor2
Memur
05 Ekim 2023 14:09

ben verilmesin vs demiyorum ki verilmez değil verilemez..Allah aşkına siz hangi ülkede yaşıyorsunuz 3 4 bin emekli zammı için insanlar aylardır oyalanıyorlar ve emekli zamları ocak ayına kaldı yani normal zam alacaklar ek vs zam almayacaklar..hal böyle iken siz cidden zam verileceğini düşünüyorsanız tebrik ederim sizi.. ben 12 bin'i 8 bin lik ilave artışın ocak ayında %50 artarak 12 bin olacagını kastederek yazdım..

ekim ayı ortasından sonra meclise 2024 bütçesi gelecek ve bu süreç 1,5 ay sürecek yani meclise emekli zamları dahil herhangi bir kanun maddesi gelmez, gelemez yıl başına kadar..

yani sizin demeniz ile ocak 2014 te en düşük maaş 60 kusur olacak öylemi.. ayrıca vakıf üniversiteleri şuan kamudaki emsal maaşları veremezken 2 ay sonra 3 katı maaş ödemesi yapacaklar öylemi..cidden iyimserliğinize hayranım..

arastirmagorevlisiii, 9 ay önce

12 bin değil yanlış anlamışsınız. Şu anda en düşük arş gör maaşı BRÜT 32.400 civarında. Tüm akademisyenlere 8000 tllik bir ek zam olacağı duyumu var. Böylelikle en düşük arş gör maaşı 40.400 tlye çıkacak. Zaten eğer pazartesi günü akademik açılışta bu müjde verilirse tıpkı 2014?te yapılan akademik zam gibi uygulanması ancak aralık ayına kalacak. 2014?te Davutoğlu zamanında yapılan akademik zamda da ekimde duyurulmuştu. meclise gelmesi, kanun geçmesi, resmi gazetede yayınlanması 1-2 ay sürüp aralıkta gerçekleşmişti, üstüne de ocak 2015?te normal kamu zammı gelmişti. Şimdi de aynı süreç olursa bu ek zamla 40.400 brüt arş gör maaşı, ocakta herkes %50 zam alacak kamuda zaten (şu an enf farkıyla beraber 35.6 oldu bildiğiniz üzere daha 3 aylık enf verisi gelecek) böylece 40.400x1.50 arş gör maaşı BRÜT 60.600 tl olacak yılbaşında. Bununda neti 56-57 bin tl gibi bir rakama gelir.

Tabi bu bir duyum, kesin bir şey yok. İnşallah akafemik zam alacağız?

Sizler inanmıyorsunuz ama olacak olan bu. Zaten akademik zam olmasa bile biz her türlü ocakta arş gör olarak 45 bin tl maaşı geçeceğiz. O yüzden bu rakamlar size utopik gelmesin. Hesap bu.

Toplam 235 mesaj

Çok Yazılan Konular

Sözlük

Son Haberler

Editörün Seçimi