daha geçen çocuğumun 7. sınıf mercek ayna konusunu ona kitabından anlattım. Hiçbir hesaplama problem filan yok. Şoka girdim
biz neler neler öğrenip yapmıştık
ben anlamıyorum bu kadar yüzeysel ders kitaplarına yeni nesil soru adı altında mahşer soruları soran bir lgs sistemi nasıl denk getirilmiş
çocuğumun okuku ildeki en başarılı okullardan ve seviye sınıfı
yani o öğretmen ders kitabından işlemek zorunda ve o kitapta hiç bişey yok
resmen çöp
yardımcı kitabıda yasaklıyorlar öğretmen çaresiz kalıyor
ama düzgün liseye üniversiteye gitsin istiyorsan yeni nesil sorular çözmelisin
bu işin adı özele kursa etüt merkezine alttan alttan öğrenciyi mecbur bırakmaktır.
bide tam tersi var meslek lisesinde
1den 1\2 çıkaramayan çocuklara kimyasal deneyler, trigonımetrik hesaplar içeren üniversite seviyesinde ders kitapları hazırlamışlar. Örneğin tarım lisesine git çapa motoru kullanma ekim dikim öğrenmesi gereken lgsye girse 3 matematik çözemeyecek kimyadan 1 tane bile çözemeyen çocuklara gübre verimlilik analiz deneylerini öğretmeyi planlayan ders kitapları hazırlanmış. Öğrenciye teknisyenlik yerine teknikerlik mühendislik öğretmeye çalışıyorlar. Ayrıca her sene defalarca bu kitapları şikayet etmemize rağmen yeni hitaplarda eskilerin aynısı şekilde hazırlanıyor
bakanlığın iyi öğrenciyi vasat kaynak ve müfredatla harcadığını görürken
yine aynı bakanlığın kötü öğrenciyi kapasitesinşn fersah fersah üstündeki kaynak ve müfredatla hem okuldan soğutması hemde asıl ara kademe işleri öğrenmesini engelleyişini izliyorum. Bu kesinlikle rastlantı olamaz kim ne derse desin. Planlı ve organize bir imha süreci olduğunu düşünüyorum. Parası olan okusun olmayanın çocuğu heder olsun deniyor.
bakın siyasi bir organizasyon demiyorum anca siyasi anlamazlık ve boş vermişliği fırsat bilen bir üst düzey bürokratik plan bu. Benim eğitim sisteminde gördüğüm en büyük müfredat problemi bu
daha geçen çocuğumun 7. sınıf mercek ayna konusunu ona kitabından anlattım. Hiçbir hesaplama problem filan yok. Şoka girdim
biz neler neler öğrenip yapmıştık
ben anlamıyorum bu kadar yüzeysel ders kitaplarına yeni nesil soru adı altında mahşer soruları soran bir lgs sistemi nasıl denk getirilmiş
çocuğumun okuku ildeki en başarılı okullardan ve seviye sınıfı
yani o öğretmen ders kitabından işlemek zorunda ve o kitapta hiç bişey yok
resmen çöp
yardımcı kitabıda yasaklıyorlar öğretmen çaresiz kalıyor
ama düzgün liseye üniversiteye gitsin istiyorsan yeni nesil sorular çözmelisin
bu işin adı özele kursa etüt merkezine alttan alttan öğrenciyi mecbur bırakmaktır.
bide tam tersi var meslek lisesinde
1den 1\2 çıkaramayan çocuklara kimyasal deneyler, trigonımetrik hesaplar içeren üniversite seviyesinde ders kitapları hazırlamışlar. Örneğin tarım lisesine git çapa motoru kullanma ekim dikim öğrenmesi gereken lgsye girse 3 matematik çözemeyecek kimyadan 1 tane bile çözemeyen çocuklara gübre verimlilik analiz deneylerini öğretmeyi planlayan ders kitapları hazırlanmış. Öğrenciye teknisyenlik yerine teknikerlik mühendislik öğretmeye çalışıyorlar. Ayrıca her sene defalarca bu kitapları şikayet etmemize rağmen yeni hitaplarda eskilerin aynısı şekilde hazırlanıyor
bakanlığın iyi öğrenciyi vasat kaynak ve müfredatla harcadığını görürken
yine aynı bakanlığın kötü öğrenciyi kapasitesinşn fersah fersah üstündeki kaynak ve müfredatla hem okuldan soğutması hemde asıl ara kademe işleri öğrenmesini engelleyişini izliyorum. Bu kesinlikle rastlantı olamaz kim ne derse desin. Planlı ve organize bir imha süreci olduğunu düşünüyorum. Parası olan okusun olmayanın çocuğu heder olsun deniyor.
bakın siyasi bir organizasyon demiyorum anca siyasi anlamazlık ve boş vermişliği fırsat bilen bir üst düzey bürokratik plan bu. Benim eğitim sisteminde gördüğüm en büyük müfredat problemi bu