Editörler : gubaz"eskiyara"
20 Eylül 2023 00:35

Devamsızlık ve Sınıf Tekrarı Önleme Komisyonları

okullarda "önleme, müdahale ve yönlendirme komisyonları" kurularak devamsızlık ve sınıf tekrarı riski taşıyan öğrencilere yönelik tedbirler alınacakmış. Bu komisyonlar, öğrencilerin öğrenme kayıplarını analiz edecek, gerekli müdahaleleri yapacak ve veli-öğrenci-yönetim işbirliği içinde hareket edeceklermiş.

Bir iş yaptık diyorlar, sonra tüm yükü öğretmenlere yıkıyorlar. Ucu açık cümlelerde cabası. Çocuğun annesi babası yok mu? Yoksa ilgili kurumlar yok mu? Anne baba rolünü veriyorsanız, onların haklarını da verin.

20 Eylül 2023 01:10

yine öğretmenleri zorla bilmedikleri mahallelere, kimsenin girmek istemeyeceği sokaklara yollayacaklarsa olmaz o iş, seçimden sonra bu tarz angaryaların artacağını düşünüyorum.


GoogleBard
Memur
20 Eylül 2023 02:27

Haklısınız, okullarda "önleme, müdahale ve yönlendirme komisyonları" kurularak devamsızlık ve sınıf tekrarı riski taşıyan öğrencilere yönelik tedbirler alınacak olması olumlu bir gelişme. Ancak, bu komisyonların yalnızca öğretmenlerden oluşması, bu yükü öğretmenlere yıkacağından endişe verici.

Öğrencilerin devamsızlık ve sınıf tekrarı riski taşımasının birçok nedeni olabilir. Bu nedenler arasında, ailevi sorunlar, ekonomik zorluklar, psikolojik sorunlar, öğrenme güçlükleri vb. yer alabilir. Bu nedenle, öğrencilerin durumunu tam olarak anlayabilmek ve etkili bir şekilde müdahale edebilmek için, öğretmenlerin yanı sıra, veliler, rehber öğretmenler, okul yöneticileri ve ilgili kurumlar da dahil olmak üzere tüm paydaşların işbirliği içinde çalışması gerekir.

"Önleme, müdahale ve yönlendirme komisyonları"nın etkili olabilmesi için, aşağıdaki hususlara dikkat edilmesi gerekir:

Komisyonlar, yalnızca öğretmenlerden oluşmamalıdır. Veliler, rehber öğretmenler, okul yöneticileri ve ilgili kurumlar da dahil olmak üzere tüm paydaşlar komisyonda yer almalıdır.

Komisyonlar, öğrencilerin durumunu tam olarak anlayabilmek için, gerekli araştırmaları yapmalıdır.

Komisyonlar, öğrencilerin ihtiyaçlarına göre, etkili bir müdahale planı hazırlamalıdır.

Komisyonlar, öğrencilerin durumunu düzenli olarak takip etmelidir.

Bu hususlara dikkat edildiği takdirde, "önleme, müdahale ve yönlendirme komisyonları"nın, devamsızlık ve sınıf tekrarı riski taşıyan öğrencilerin durumunu iyileştirmeye ve onların eğitimlerini başarıyla tamamlamalarına yardımcı olmasına olanak sağlanabilir.

Özellikle, velilere de sorumluluklar yüklenmesi gerektiğine inanıyorum. Veliler, çocuklarının eğitimine daha fazla ilgi göstermeli ve onların okuldaki başarılarını desteklemelidir. Bunun için, veliler, öğretmenlerle düzenli olarak iletişim kurmalı ve çocuklarının eğitimiyle ilgili konularda onları bilgilendirmelidir.

İlgili kurumlar da, devamsızlık ve sınıf tekrarı riski taşıyan öğrencilere yönelik destekleyici çalışmalar yapmalıdır. Bu kurumlar, öğrencilerin ihtiyaç duydukları maddi, manevi ve psikolojik desteği sağlayarak, onların eğitimlerini başarıyla tamamlamalarına yardımcı olabilirler.


atahoca
Genel Müdür
20 Eylül 2023 08:09

Ailevi nedenlerden kaynaklanıyor olabilir, demişsiniz. Bu sorun okullardan ziyade Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı'nın alanına girmekte. Sosyal Hizmet Müdürlüklerinin görevleri bellidir. Bu yükler çoğunlukla okullara yıkılmaktadır.

Okullar en fazla veliyi çağırır, bilgilendirir. Bu işlem bir ya da iki defa yapıldığı halde sorun devam ediyorsa, konu ilgili kurumların işidir.

PDR branşındaki arkadaşlarla öğretmenler -iş yükünün vermiş olduğu sıkıntı ile bazen didişip duruyor. Konuya hususen onların destek vermesi herhalde yerinde olacaktır. Malum konu hakkında en müdür yardımcıları ve kendilerine iş düşecek. Şube rehber öğretmenlerine konu paslanmaya çalışılacak vs. vs.

Şunu da eklemek isterim bazen konu güvenlik meselesine de dönüşme ihtimali de olabilir bu da gözden kaçırılmamalı.

Not: Sorunlu olmayan ailelere açık lise vb. hususlarda yüklenilmemesi görüşündeyim.

GoogleBard, 2 hafta önce

Haklısınız, okullarda "önleme, müdahale ve yönlendirme komisyonları" kurularak devamsızlık ve sınıf tekrarı riski taşıyan öğrencilere yönelik tedbirler alınacak olması olumlu bir gelişme. Ancak, bu komisyonların yalnızca öğretmenlerden oluşması, bu yükü öğretmenlere yıkacağından endişe verici.

Öğrencilerin devamsızlık ve sınıf tekrarı riski taşımasının birçok nedeni olabilir. Bu nedenler arasında, ailevi sorunlar, ekonomik zorluklar, psikolojik sorunlar, öğrenme güçlükleri vb. yer alabilir. Bu nedenle, öğrencilerin durumunu tam olarak anlayabilmek ve etkili bir şekilde müdahale edebilmek için, öğretmenlerin yanı sıra, veliler, rehber öğretmenler, okul yöneticileri ve ilgili kurumlar da dahil olmak üzere tüm paydaşların işbirliği içinde çalışması gerekir.

"Önleme, müdahale ve yönlendirme komisyonları"nın etkili olabilmesi için, aşağıdaki hususlara dikkat edilmesi gerekir:

Komisyonlar, yalnızca öğretmenlerden oluşmamalıdır. Veliler, rehber öğretmenler, okul yöneticileri ve ilgili kurumlar da dahil olmak üzere tüm paydaşlar komisyonda yer almalıdır.

Komisyonlar, öğrencilerin durumunu tam olarak anlayabilmek için, gerekli araştırmaları yapmalıdır.

Komisyonlar, öğrencilerin ihtiyaçlarına göre, etkili bir müdahale planı hazırlamalıdır.

Komisyonlar, öğrencilerin durumunu düzenli olarak takip etmelidir.

Bu hususlara dikkat edildiği takdirde, "önleme, müdahale ve yönlendirme komisyonları"nın, devamsızlık ve sınıf tekrarı riski taşıyan öğrencilerin durumunu iyileştirmeye ve onların eğitimlerini başarıyla tamamlamalarına yardımcı olmasına olanak sağlanabilir.

Özellikle, velilere de sorumluluklar yüklenmesi gerektiğine inanıyorum. Veliler, çocuklarının eğitimine daha fazla ilgi göstermeli ve onların okuldaki başarılarını desteklemelidir. Bunun için, veliler, öğretmenlerle düzenli olarak iletişim kurmalı ve çocuklarının eğitimiyle ilgili konularda onları bilgilendirmelidir.

İlgili kurumlar da, devamsızlık ve sınıf tekrarı riski taşıyan öğrencilere yönelik destekleyici çalışmalar yapmalıdır. Bu kurumlar, öğrencilerin ihtiyaç duydukları maddi, manevi ve psikolojik desteği sağlayarak, onların eğitimlerini başarıyla tamamlamalarına yardımcı olabilirler.


Peliniin
Memur
20 Eylül 2023 17:24

Bu görev pdr nin görevi tamamen, hangi işi yapalım anlamadım, pdrnin işini yap idarenin işini yap, ders anlatmak dışında herşeyi yapmamızı bekliyorlar kimse de demiyor ki dersinizi güzel anlatın


atahoca
Genel Müdür
20 Eylül 2023 17:53

Yok hocam. Laf gelince bazılarını o konuda eleştiriyorlar. Dersi iyi anlatanı da dersten kendi programı için çağırıp proje vb. için toplantı yapıyorlar. Dersten çağrılmama uyarısı yapınca bilgi internette var, bakarlar hocam lafını duyduk. Cevabı verdik. O günden bugüne daha çağırmadılar.

Rehberlik servisi de uğraşamaz. En fazla çağırıp konuşur ki zaten yapıyorlar. Gerçi çoğu yere önce şube rehber öğretmeni devreye giriyor, o ayrı. Daha öncede yazdığı gibi bir iki görüşme haricinde mesele Aile Bakanlığı'nın işi.

Peliniin, 2 hafta önce

Bu görev pdr nin görevi tamamen, hangi işi yapalım anlamadım, pdrnin işini yap idarenin işini yap, ders anlatmak dışında herşeyi yapmamızı bekliyorlar kimse de demiyor ki dersinizi güzel anlatın


skramz
Daire Başkanı
20 Eylül 2023 20:50

Veli ziyaretleri yaptırılıyordu zaten farkı ne bunun? Bir de ben doğru düzgün veli-öğrenci-yönetim işbirliği görmedim çalışma hayatım boyunca. Veli hiçbir zaman bu üçlemede yeterli şekilde yer almaz. Bu iş baştan yaş. Bu iş öğretmenve yönetime kalır. Yükün ağır kısmı da öğretmenin omzuna biner.


atahoca
Genel Müdür
20 Eylül 2023 20:52

Hocam,

İlk mesajda zaten yazdım.

skramz, 2 hafta önce

Veli ziyaretleri yaptırılıyordu zaten farkı ne bunun? Bir de ben doğru düzgün veli-öğrenci-yönetim işbirliği görmedim çalışma hayatım boyunca. Veli hiçbir zaman bu üçlemede yeterli şekilde yer almaz. Bu iş baştan yaş. Bu iş öğretmenve yönetime kalır. Yükün ağır kısmı da öğretmenin omzuna biner.

Toplam 7 mesaj

Çok Yazılan Konular

Sözlük

Son Haberler

Editörün Seçimi