Şimdi özetle malum x sendikasının yetkilisi 9 Şubat'ta ki sosyal medya paylaşımının;
1. cümlesinde ne diyordu: "PTT?de İHS?ye geçen 4/c?li personel 4/c statüsünde devam edebilecek"
2. cümlesinde ne diyordu: "Her ne kadar PTT personelinin Torba Kanunun Geçici 44. Maddesinin kapsamının dışında kaldığı kanaati olsa da, görüş istediğimiz ilgili birim, 'PTT personeli bu kapsamın dışında kalmaktadır' denmiştir."
3. cümlesinde ne diyordu: "Bu bağlamda 5510 öncesi olup sonradan İdari Hizmet Sözleşmesine 4/c kapsamında geçen personelin 4/c kapsamında sigortalı sayılmaya devam edecek"
Eleştiri:
1. cümle: Oysa 6475 sayılı kanunun geçici 6. maddesi gereği İHS'ye geçen 4/c'li bir personel, isteğine bakılmaksızın 4/a'ya tabi sigortalı olacaktı, oldu ve olmaya da devam ediyor.
2. cümle: Oysa PTT'de İHS'li olarak istihdam edilen personellerde; gerek Posta Ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketinde Çalıştırılacak İdari Hizmet Sözleşmeli Personel Hakkında Yönetmeliğin 2, 3 ve 8. maddeleri, gerekse de Bakanlıklara Bağlı, İlgili, İlişkili Kurum Ve Kuruluşlar İle Diğer Kurum Ve Kuruluşların Teşkilatı Hakkında 4 Sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin Yirmisekizinci Bölümünde yer alan Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketi Sözleşmeli personel başlıklı 391. Maddesi gereği 375 SKHK'nin Ek-26 ve Ek-27. Maddelerine göre istihdam edilen personellerden sayılıyordu. Dolayısıyla Torba Kanunun Geçici 44. Maddesi kapsamında olduğu gerçeğini kimse değiştiremez.
3. cümle: Oysa 5510 öncesi olan bir personel Emekli Sandığı Kanununa tabi idi. 6475 sayılı kanunun geçici 6. maddesi gereği 30 gün içerisinde 4/a'lı olmayı istemediği takdirde maaşında Emekli Sandığı Kanunu hükümlerine göre kesinti yapılmaya devam edecekti, etti ve etmeye de devam ediyor.
İşte bu izahatlarda da görüldüğü üzere 5510 öncesi olup İHS'ye geçerek (müdür ve üstü) unvan alan ve 30 gün içinde 4/1a'lı olmayı talep etmeyen tüm personellerin (her ne kadar maaş bordrolarına adını "6745-4C" olarak yazsalar bile) kesenekeleri öyle iddia edildiği gibi "5510 öncesi olup İHS'ye geçen bir personelin keseneği 4/1c'ye göre yapılmadığı" , gerek maaş bordrolarına gerekse de icmal bordrolarına dikkatlice bakıldığında kesenekleri "Emekli Sandığı Kanunu" hükümlerine göre yapıldığı açıkça görülecektir. Topu taca atarak Torba Kanunun geçici 44. maddesinin uygulanmamasını sağlamaya yönelik girişimlerde bulunmak mızrağı çuvala sığdırmaya çalışmaktır. Er yada geç Sosyal Güvenlik Kurumu, (aslında) farkında olduğu durumun farkına varacak Öyle yada böyle hak yerini bulacaktır.
Şimdi özetle malum x sendikasının yetkilisi 9 Şubat'ta ki sosyal medya paylaşımının;
1. cümlesinde ne diyordu: "PTT?de İHS?ye geçen 4/c?li personel 4/c statüsünde devam edebilecek"
2. cümlesinde ne diyordu: "Her ne kadar PTT personelinin Torba Kanunun Geçici 44. Maddesinin kapsamının dışında kaldığı kanaati olsa da, görüş istediğimiz ilgili birim, 'PTT personeli bu kapsamın dışında kalmaktadır' denmiştir."
3. cümlesinde ne diyordu: "Bu bağlamda 5510 öncesi olup sonradan İdari Hizmet Sözleşmesine 4/c kapsamında geçen personelin 4/c kapsamında sigortalı sayılmaya devam edecek"
Eleştiri:
1. cümle: Oysa 6475 sayılı kanunun geçici 6. maddesi gereği İHS'ye geçen 4/c'li bir personel, isteğine bakılmaksızın 4/a'ya tabi sigortalı olacaktı, oldu ve olmaya da devam ediyor.
2. cümle: Oysa PTT'de İHS'li olarak istihdam edilen personellerde; gerek Posta Ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketinde Çalıştırılacak İdari Hizmet Sözleşmeli Personel Hakkında Yönetmeliğin 2, 3 ve 8. maddeleri, gerekse de Bakanlıklara Bağlı, İlgili, İlişkili Kurum Ve Kuruluşlar İle Diğer Kurum Ve Kuruluşların Teşkilatı Hakkında 4 Sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin Yirmisekizinci Bölümünde yer alan Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketi Sözleşmeli personel başlıklı 391. Maddesi gereği 375 SKHK'nin Ek-26 ve Ek-27. Maddelerine göre istihdam edilen personellerden sayılıyordu. Dolayısıyla Torba Kanunun Geçici 44. Maddesi kapsamında olduğu gerçeğini kimse değiştiremez.
3. cümle: Oysa 5510 öncesi olan bir personel Emekli Sandığı Kanununa tabi idi. 6475 sayılı kanunun geçici 6. maddesi gereği 30 gün içerisinde 4/a'lı olmayı istemediği takdirde maaşında Emekli Sandığı Kanunu hükümlerine göre kesinti yapılmaya devam edecekti, etti ve etmeye de devam ediyor.
İşte bu izahatlarda da görüldüğü üzere 5510 öncesi olup İHS'ye geçerek (müdür ve üstü) unvan alan ve 30 gün içinde 4/1a'lı olmayı talep etmeyen tüm personellerin (her ne kadar maaş bordrolarına adını "6745-4C" olarak yazsalar bile) kesenekeleri öyle iddia edildiği gibi "5510 öncesi olup İHS'ye geçen bir personelin keseneği 4/1c'ye göre yapılmadığı" , gerek maaş bordrolarına gerekse de icmal bordrolarına dikkatlice bakıldığında kesenekleri "Emekli Sandığı Kanunu" hükümlerine göre yapıldığı açıkça görülecektir. Topu taca atarak Torba Kanunun geçici 44. maddesinin uygulanmamasını sağlamaya yönelik girişimlerde bulunmak mızrağı çuvala sığdırmaya çalışmaktır. Er yada geç Sosyal Güvenlik Kurumu, (aslında) farkında olduğu durumun farkına varacak Öyle yada böyle hak yerini bulacaktır.