Kalır (şöyle kalacaktır buna verilmiş elde uzun cvb vardı)
Sayın hocam rehber öğretmenisiniz veya degilsinizdir'i bir kenara bırakarak belirteyim. Burada degindiginiz evrensel nitelikli okul disiplin kuralları ve sağlıklı bir disiplin mekanizmasinin nasıl işletilmesi gerektiğine dair birçok bilgilendirmeler konusunda elbette haklısınız. Fakat gözden kaçırdığınızı veya etrafından dolandiginizi düşündüğüm bir nokta var ki şudur: görüşlerinizin bağlamında rehberlik sisteminin rehabilitesini, disiplin ve liyakat sisteminin çeki düzene sokulmasına şartlandırmış bir vaziyettesiniz. Ha doğru mu? evet kısmen dogru katılmıyorum diyemem. Yalnız bu disiplin konuusyla rehberlik sistemi konusu, aynı zamanda kendi içinde birbirinden bağımsız özerk sistemsel uzantılarda. İlgi kurmak, aradaki korelasyonu görmek, paydaş olduğunun tespiti doğruysa dahi, bu durum tek başına disiplin sisteminin düzenlemesinin rehberliği de düzeltecegi anlamina getirilemez. Böyle bir iddia bilimsel anlayış hususunda yetersiz olduğu kadar yersiz bir saptama olur. Akılcı somut pragmatik yaklaşımdan uzak kalır. Buna bir aile örneği verebilmek mümkün. Anne baba her ne kadar düzgün, çocuklarına ilgili, itinalı özverili olsa bile 2 çocuktan bir tanesi istenilen ölçüde başarı seviyesi yakalayamamis olabiliyor. bu durum bağımsız değişken hali. Bir de araç örneği vereyim, eger aracın ateşleme sisteminde arıza varsa motoru çalıştırmak mümkün olur mu? olmaz illaki. Bu durumsa bağımlı değişkenlik hali. Fakat disiplin uygulamakla, tutup işte uygulanirsa rehberlik şu kadar düzelir, uygulanmazsa şu kadar düzelmez afedersiniz sittin sene böyle gider denilemez. Buradaki durum tam manasıyla bağımlı değişken degildir. Lafı nereye getirmek istediğimi çözdüğünüz kanisindayim. Siz istediğiniz kadar disiplin kurallarını tatbik etseniz bile, idari kadrolarda liyakat uygulasanız bile buraya parantez ( ki uygulanabilecek olsa şimdiye değin olurdu) o kuralların temel prensibi olan öğrenciyi disipline etme ve eğitme noktasında, koruyucu ve önleyici rehberlik edilebilmesi noktasında mevcut rehberlik sistemi yine sorguya ve tepkiye açık kalmaya devam edecek... Olay bu özetle... Fakat birde duruma tersinden bakalım aktif yapıda bir rehberlik hizmeti verilebilmesinin, öğrenci kişilik hizmeti açısından idarelerce rehberlik servisine havale edilen / giden öğrenci oranını dahi sayısal bazda etkileyeceği açık bir tespit/bilgi/bulgudur. Hatta bunu öncüldeki yazinizda kendinizde belirtiyorsunuz baknz, "bu son paragraftaki öğrencilere Rehberlik Servisi'nin yaklaşımı, böyle cezalar görmemeleri için öğüt verme, başlarına geleceği anlatma ve öğretmen,n sözünden çıkmamayı tavsiye etme falan olmalıdır."
Diyelim degindiginiz gibi disiplin etkin şekilde isletilmis olsun, Misal idare disiplin cezasını verdi ve uyguladı diyelim, bu defa veliler diyecek ki, eh be kardeşim disiplin uygulamadan evvelce neden benim çocuğuma bireysel danisma yapmadın, neden koruyucu ve önleyici bazda (aktif) nitelikli rehberlik ve/ya etkinlik uygulamadin, neden onu bilgilendirici ve ikaz edici hiçbir çalışma yapmadin...
neden neden neden....
Gördünüz mü şimdi daha iyi anladınız mı sayın hocam? Sistemler birbirinden bağımsız değil asla. Her 2 sine birden çeki düzen verilmesi elbette gerekir ancak konunun muhteviyatı gereği Rehberlik sisteminin sahaya dönük fâal katkısı devreye sokulmadikça, ögrenci ile aynı mutfağa girilmedikçe ve özetle okul çatısında rehberliğin okula entegrasyonu sağlanmadikca ne yazık ki bizler burada birbirimizi ikna yollu havanda su dövmeye devam ederiz.
Kalır (şöyle kalacaktır buna verilmiş elde uzun cvb vardı)
Sayın hocam rehber öğretmenisiniz veya degilsinizdir'i bir kenara bırakarak belirteyim. Burada degindiginiz evrensel nitelikli okul disiplin kuralları ve sağlıklı bir disiplin mekanizmasinin nasıl işletilmesi gerektiğine dair birçok bilgilendirmeler konusunda elbette haklısınız. Fakat gözden kaçırdığınızı veya etrafından dolandiginizi düşündüğüm bir nokta var ki şudur: görüşlerinizin bağlamında rehberlik sisteminin rehabilitesini, disiplin ve liyakat sisteminin çeki düzene sokulmasına şartlandırmış bir vaziyettesiniz. Ha doğru mu? evet kısmen dogru katılmıyorum diyemem. Yalnız bu disiplin konuusyla rehberlik sistemi konusu, aynı zamanda kendi içinde birbirinden bağımsız özerk sistemsel uzantılarda. İlgi kurmak, aradaki korelasyonu görmek, paydaş olduğunun tespiti doğruysa dahi, bu durum tek başına disiplin sisteminin düzenlemesinin rehberliği de düzeltecegi anlamina getirilemez. Böyle bir iddia bilimsel anlayış hususunda yetersiz olduğu kadar yersiz bir saptama olur. Akılcı somut pragmatik yaklaşımdan uzak kalır. Buna bir aile örneği verebilmek mümkün. Anne baba her ne kadar düzgün, çocuklarına ilgili, itinalı özverili olsa bile 2 çocuktan bir tanesi istenilen ölçüde başarı seviyesi yakalayamamis olabiliyor. bu durum bağımsız değişken hali. Bir de araç örneği vereyim, eger aracın ateşleme sisteminde arıza varsa motoru çalıştırmak mümkün olur mu? olmaz illaki. Bu durumsa bağımlı değişkenlik hali. Fakat disiplin uygulamakla, tutup işte uygulanirsa rehberlik şu kadar düzelir, uygulanmazsa şu kadar düzelmez afedersiniz sittin sene böyle gider denilemez. Buradaki durum tam manasıyla bağımlı değişken degildir. Lafı nereye getirmek istediğimi çözdüğünüz kanisindayim. Siz istediğiniz kadar disiplin kurallarını tatbik etseniz bile, idari kadrolarda liyakat uygulasanız bile buraya parantez ( ki uygulanabilecek olsa şimdiye değin olurdu) o kuralların temel prensibi olan öğrenciyi disipline etme ve eğitme noktasında, koruyucu ve önleyici rehberlik edilebilmesi noktasında mevcut rehberlik sistemi yine sorguya ve tepkiye açık kalmaya devam edecek... Olay bu özetle... Fakat birde duruma tersinden bakalım aktif yapıda bir rehberlik hizmeti verilebilmesinin, öğrenci kişilik hizmeti açısından idarelerce rehberlik servisine havale edilen / giden öğrenci oranını dahi sayısal bazda etkileyeceği açık bir tespit/bilgi/bulgudur. Hatta bunu öncüldeki yazinizda kendinizde belirtiyorsunuz baknz, "bu son paragraftaki öğrencilere Rehberlik Servisi'nin yaklaşımı, böyle cezalar görmemeleri için öğüt verme, başlarına geleceği anlatma ve öğretmen,n sözünden çıkmamayı tavsiye etme falan olmalıdır."
Diyelim degindiginiz gibi disiplin etkin şekilde isletilmis olsun, Misal idare disiplin cezasını verdi ve uyguladı diyelim, bu defa veliler diyecek ki, eh be kardeşim disiplin uygulamadan evvelce neden benim çocuğuma bireysel danisma yapmadın, neden koruyucu ve önleyici bazda (aktif) nitelikli rehberlik ve/ya etkinlik uygulamadin, neden onu bilgilendirici ve ikaz edici hiçbir çalışma yapmadin...
neden neden neden....
Gördünüz mü şimdi daha iyi anladınız mı sayın hocam? Sistemler birbirinden bağımsız değil asla. Her 2 sine birden çeki düzen verilmesi elbette gerekir ancak konunun muhteviyatı gereği Rehberlik sisteminin sahaya dönük fâal katkısı devreye sokulmadikça, ögrenci ile aynı mutfağa girilmedikçe ve özetle okul çatısında rehberliğin okula entegrasyonu sağlanmadikca ne yazık ki bizler burada birbirimizi ikna yollu havanda su dövmeye devam ederiz.
ogretmen2023 , 1 yıl önce
2. paragraf uygulanırsa 1. paragrafa gerek kalmıyor zaten hocam