Editörler : "eskiyara"Pangaea

highaltitude
Aday Memur
14 Mayıs 2024 17:22

Hocam böyle bir şey var ve buna literatürde ters mobbing deniyor. Mobbingle beraber ters mobbing kavramının da gündeme getirilmesi lazım. Yönetim kuramlarindaki personelin gönlünü yapın kurumda verimlilik yükselir klişesi ülkemizde ve ortadoğu coğrafyasında koca bir yalan. Neredeyse herkes aldıkça almak istiyor,ben ne verebilirim diye düşünen etik sahibi insan sayısı çok az. İş öyle noktaya geldi ki bazı öğretmenler kurum yoneticisi,idari amir (disiplin amiri demiyorum)olan müdür yardımcısına amir değil demeye başladı. Birçok okulda kişilerin menfaati için kurumsal düzen ve disiplin yok seviyesinde. Yazılacak çok şey var ama ben de il içi atamalara başvurdum. Umarım atamam olur da da üç kuruş ek ders karşılığında yapılan bu işten,milletin naz niyazindan,angaryadan kurtulurum


TayfurG01
Şef
14 Mayıs 2024 19:44

Malesef böyle okullarda grup,mafya,ekip hareketleri var.İdareyi ve diğer öğretmenleri kendi hegomonyasına aldı aldı alamadı bir suçla dekarte ediyorlar.Müfettış sürgün kara çalma gibi.Meb bu huzurbozuculara ve gruplara dikkat etmeli.Sendikalar buna çanak tutmamalı.


fb88
Şube Müdürü
14 Mayıs 2024 22:14

Müdür yardımcısı amir değildir.mğdğrğn verdiği işleri yazılı olarak müdürün imzası ile öğretmenlere tebliğ eder.müdür yrd. Evrak işine baksın yeter.çoğu mesaiye bile uymuyor


fb88
Şube Müdürü
15 Mayıs 2024 15:45

Amirim olduğunu gösteren yönetmeliği gösterirmisiniz.vali yrd ile şube müdürü ile kendini bir mi tutuyorsun statü olarak. Müdür yrd okuldaki evrakları yapar müdürün emirlerini öğretmene müdür imzası ile sunar en basitinden nöbet çizelgesini bile yardımcı yapar mğdür onaylar yardımcı öğretmene tebliğ eder


fb88
Şube Müdürü
15 Mayıs 2024 15:46

Bu arada kaç defada müdür yrd söylediğini yapmadım yazılı olarak getir ondan sonra bakarız dedim.tabi yazılı olarak getiremedi


highaltitude
Aday Memur
15 Mayıs 2024 17:37

Arkadaşım tekrar ediyorum hiçbir şey bildiğiniz yok,kuru gürültü yapıyorsunuz.

Vali yrd,şube müdürü de yazilarinda vali a. , müdür a. ibarelerini kullanır,yani onların adına iş yapar; okul müdür yardımcısının da durumu bu sekildedir. Bu durum idare hukukunda yonetimin bütünlüğü ilkesinden kaynaklanır ve bu durum mezkûr yoneticilerin amir olmadigi şeklinde açıklanamaz. Kurumsal düzen ve disiplin karşıtları çarpık yorumlarla bu durumdan ego ve menfaat devşirmek istese de yaptıkları yanlış gün gelir yüzlerine çarpılır.

Nitekim şube müdürleri bizim amirimiz değildir diyen okul müdürlerine karşı Bakanlık Yalova il mem'e 2022 yılında disiplin amirliği yetkisi bulunmayan şube müdürlerinin de okul müdürlerinin amiri kapsamında değerlendirilmesi gerektiğini resmi yazıyla iletmistir.

Ayrıca ortaöğretim kurumları yönetmeliğinde yönetim başlığında izleme,denetim ve değerlendirme görev ve yetkileri okul yönetimine verilmiştir. Aç,oku.

Neticede bilmemek ayip değil,öğrenmemek ayıptır. Ego ve menfaatlerini bir kenara koyarsan,duru akılla sen de öğreneceksin.

fb88, 1 ay önce

Amirim olduğunu gösteren yönetmeliği gösterirmisiniz.vali yrd ile şube müdürü ile kendini bir mi tutuyorsun statü olarak. Müdür yrd okuldaki evrakları yapar müdürün emirlerini öğretmene müdür imzası ile sunar en basitinden nöbet çizelgesini bile yardımcı yapar mğdür onaylar yardımcı öğretmene tebliğ eder


majesteleri7
Şube Müdürü
15 Mayıs 2024 18:42

Helal hocam bilimsel bilimsel yönetmelik yönetmelik kanun kanun madde madde ez bunları.Bu tiplere göre idareciler bunların hamalı okulun her işini halletsinler çaylarını çorbalarını servislerini ayarlasınlar,ders programını güzelce ayar etsinler rapora izne bi şey demesinler hiçbir işlerine karışmasınlar sen benim amirim değilsin ne güzel istanbul beee

highaltitude, 1 ay önce

Arkadaşım tekrar ediyorum hiçbir şey bildiğiniz yok,kuru gürültü yapıyorsunuz.

Vali yrd,şube müdürü de yazilarinda vali a. , müdür a. ibarelerini kullanır,yani onların adına iş yapar; okul müdür yardımcısının da durumu bu sekildedir. Bu durum idare hukukunda yonetimin bütünlüğü ilkesinden kaynaklanır ve bu durum mezkûr yoneticilerin amir olmadigi şeklinde açıklanamaz. Kurumsal düzen ve disiplin karşıtları çarpık yorumlarla bu durumdan ego ve menfaat devşirmek istese de yaptıkları yanlış gün gelir yüzlerine çarpılır.

Nitekim şube müdürleri bizim amirimiz değildir diyen okul müdürlerine karşı Bakanlık Yalova il mem'e 2022 yılında disiplin amirliği yetkisi bulunmayan şube müdürlerinin de okul müdürlerinin amiri kapsamında değerlendirilmesi gerektiğini resmi yazıyla iletmistir.

Ayrıca ortaöğretim kurumları yönetmeliğinde yönetim başlığında izleme,denetim ve değerlendirme görev ve yetkileri okul yönetimine verilmiştir. Aç,oku.

Neticede bilmemek ayip değil,öğrenmemek ayıptır. Ego ve menfaatlerini bir kenara koyarsan,duru akılla sen de öğreneceksin.


atahoca
Müsteşar Yardımcısı
15 Mayıs 2024 21:13

Durum bahsettiğiniz gibidir. Resmi emir verme yetkisi olmayan kişi amir olamaz. Okul müdürü izne çıkma vb. durumlarında kendisine vekalet edecek bir müdür yardımcısını yerine bırakır. O durumda onun adına işlem yapar.

Denetim vb. hususlarla ilgili yönetmelik maddelerini önceden paylaşmıştım. Şu anda tekrar aramayacağım.

Yalnız müdür yardımcısı arkadaşın yazdığı hususlar farklılık arz ediyor. Görevini yapmayan hakkında önce sözlü sonra resmi tutanaklar tutulur. Program da adil bir şekilde yapıldıktan sora kimsenin itiraz hakkı yoktur. Zaten programı müdür imzalıyor. Dolayısı ile derdi olanı müdüre yönlendirmesi uygun.

fb88, 1 ay önce

Müdür yardımcısı amir değildir.mğdğrğn verdiği işleri yazılı olarak müdürün imzası ile öğretmenlere tebliğ eder.müdür yrd. Evrak işine baksın yeter.çoğu mesaiye bile uymuyor


erdem.k88
Genel Müdür
15 Mayıs 2024 23:50

yahu hocam eğer müdür yardimcisiysan kendini triplere sokma , ne amirinden bahsediyorsun , hangi mevzuatta ,yönetmelikte, kanunda yazıyor. işinize geldiği gibi konuşuyorsunuz. zor değil google yaz teftiş kurulunun kararları, 657 dmk maddeleri hepsi ortada müdür yardımcısı öğretmenin amiri değildir.
majesteleri7, 1 ay önce

Helal hocam bilimsel bilimsel yönetmelik yönetmelik kanun kanun madde madde ez bunları.Bu tiplere göre idareciler bunların hamalı okulun her işini halletsinler çaylarını çorbalarını servislerini ayarlasınlar,ders programını güzelce ayar etsinler rapora izne bi şey demesinler hiçbir işlerine karışmasınlar sen benim amirim değilsin ne güzel istanbul beee


erdem.k88
Genel Müdür
15 Mayıs 2024 23:52

bu arada evet idareci okulun her işiyle ilgilencek , ders programını, ek dersi maaşları vs yapacak , raporları, izinleri yapacak. İŞİ Bu zaten bunun için ful ekders alıyorsun. nasıl ki idareciden haftada en az 15 saat derse girmesi beklenmiyorsa bu sıradan işlerini de yapacak
majesteleri7, 1 ay önce

Helal hocam bilimsel bilimsel yönetmelik yönetmelik kanun kanun madde madde ez bunları.Bu tiplere göre idareciler bunların hamalı okulun her işini halletsinler çaylarını çorbalarını servislerini ayarlasınlar,ders programını güzelce ayar etsinler rapora izne bi şey demesinler hiçbir işlerine karışmasınlar sen benim amirim değilsin ne güzel istanbul beee


Umay-80
Aday Memur
16 Mayıs 2024 00:59

müdür yardımcılarının en büyük sorunu bu işte birden öğretmenin Amiri olduğunu hissetmeleri ama Değilsiniz.. Öğretmenin ve sizin de amiriniz Müdür Müdürün de amiri ilçe MEM .. Bu istemsiz trip ile şeffaf bir duvar örüp eminim tedirgin tavırlar sergilendi mesafe konuldu:)) müdür yardımcılarının da genel anlamda sorun yarattığı ön yargısı yüzünden size mobinggimmis gib gelmiş de olabilir emin olun biz öğretmenler daha beterini müdür yardımcılarından hep gördük alıştık siz de olmadı bırakın düz öğretmen olun ya herkes uapamaz müdür yardımcılığı şahsen ben yapmak da istemem artık yaşadıklarından sonra.. Belki de gerçekten Mobing yaşadınız üzüldüm adınıza .. işte hocam biz öğretmenler genelde bunu yaşıyoruz.. üstün ast a mobbinglerini..

fb88
Şube Müdürü
16 Mayıs 2024 01:34

Müdür yrd benim amirimsen bana 1 gün mazeret izni yazsın yazabiliyormu yazamaz neden amir imzası gerekir.mğdğrğn ismi ol adan nöbet tebliğ etsin edebiliyormu. Benim amirimse ek dersleri amirimin imzası olmadan yazsın yazabiliyormu.bu soruların hepsinin cevabı hayır.o zaman ne amirliği

highaltitude, 1 ay önce

Arkadaşım tekrar ediyorum hiçbir şey bildiğiniz yok,kuru gürültü yapıyorsunuz.

Vali yrd,şube müdürü de yazilarinda vali a. , müdür a. ibarelerini kullanır,yani onların adına iş yapar; okul müdür yardımcısının da durumu bu sekildedir. Bu durum idare hukukunda yonetimin bütünlüğü ilkesinden kaynaklanır ve bu durum mezkûr yoneticilerin amir olmadigi şeklinde açıklanamaz. Kurumsal düzen ve disiplin karşıtları çarpık yorumlarla bu durumdan ego ve menfaat devşirmek istese de yaptıkları yanlış gün gelir yüzlerine çarpılır.

Nitekim şube müdürleri bizim amirimiz değildir diyen okul müdürlerine karşı Bakanlık Yalova il mem'e 2022 yılında disiplin amirliği yetkisi bulunmayan şube müdürlerinin de okul müdürlerinin amiri kapsamında değerlendirilmesi gerektiğini resmi yazıyla iletmistir.

Ayrıca ortaöğretim kurumları yönetmeliğinde yönetim başlığında izleme,denetim ve değerlendirme görev ve yetkileri okul yönetimine verilmiştir. Aç,oku.

Neticede bilmemek ayip değil,öğrenmemek ayıptır. Ego ve menfaatlerini bir kenara koyarsan,duru akılla sen de öğreneceksin.


highaltitude
Aday Memur
16 Mayıs 2024 06:46

NATO kafa NATO mermer. O kadar şey yazdım cevaba bak. Hım hım hım hım hım hım

fb88, 1 ay önce

Müdür yrd benim amirimsen bana 1 gün mazeret izni yazsın yazabiliyormu yazamaz neden amir imzası gerekir.mğdğrğn ismi ol adan nöbet tebliğ etsin edebiliyormu. Benim amirimse ek dersleri amirimin imzası olmadan yazsın yazabiliyormu.bu soruların hepsinin cevabı hayır.o zaman ne amirliği


majesteleri7
Şube Müdürü
16 Mayıs 2024 07:57

Amir memur salatası yapanlar size amir mi beğendireceğiz?sanki müdürü çok takıyolar da müdür yardımcısı derdine düşmüşler.Okul müdürü herkesin amiri çok mu umrunuzda ne kulplar takıyonuz adamlara sanki her dediğini yaptınız?


erdem.k88
Genel Müdür
16 Mayıs 2024 08:08

müdürlerinde çoğunu görüyoruz artık eski müdürler yok çünkü, malum senin malum branşlarında, evet efendim ,tamam efendim , olur efendim diyen şakşakçı müdürler doldu , malum sendika başkanlarının, malum partinin il ilçe yöneticilerinin belirlediği, birilerine gebe ve hakedenlerin hakkını yiyerek gelen mudurlerden bahsediyorsun. Koltuğa oturunca ne oldum delisi oluyorlar haketmeden geldikleri icin. ici en çok çürüyen kurumların başında meb geliyor bunu görmüyor tüm ihaleyi müdür takmayan öğretmenlere arıyorsanız size de laf anlatmanın anlamı yok hocam.
majesteleri7, 1 ay önce

Amir memur salatası yapanlar size amir mi beğendireceğiz?sanki müdürü çok takıyolar da müdür yardımcısı derdine düşmüşler.Okul müdürü herkesin amiri çok mu umrunuzda ne kulplar takıyonuz adamlara sanki her dediğini yaptınız?


Umay-80
Aday Memur
16 Mayıs 2024 17:27

helal hocam güzel yazmissin
erdem.k88, 1 ay önce
müdürlerinde çoğunu görüyoruz artık eski müdürler yok çünkü, malum senin malum branşlarında, evet efendim ,tamam efendim , olur efendim diyen şakşakçı müdürler doldu , malum sendika başkanlarının, malum partinin il ilçe yöneticilerinin belirlediği, birilerine gebe ve hakedenlerin hakkını yiyerek gelen mudurlerden bahsediyorsun. Koltuğa oturunca ne oldum delisi oluyorlar haketmeden geldikleri icin. ici en çok çürüyen kurumların başında meb geliyor bunu görmüyor tüm ihaleyi müdür takmayan öğretmenlere arıyorsanız size de laf anlatmanın anlamı yok hocam.

majesteleri7
Şube Müdürü
16 Mayıs 2024 19:59

işte bizim sıkıntımız o herkes birbirine kulp takıyo.hep karşıdaki suçlu ama kendisinden ama torpilinden hep suçlu.ben 2019 da yönetici sınavıyla geldim ziya selçuğun getirdiği torpilim de yoktu mesele eğer sendikaysa.yine yaranamadım 3 yıl yaptım okul kapandı bıraktım neler gördüm neler.öğretmenin 2 günü boş 3.güne araba alacağım der.15 tatil biter ilk ders okulda yok tatilden yeni geliyomuş idare ediverecekmişim 15 gün plan yapamamış son dakikaya sıkışmış.pandemi dönemi ayrı rezillik hocaya ders tanımlıyoz online adam ortada yok şöyle oldu böyle oldu evden girecek yok yapamadım.hes kodu yeşil adam sağlıklı ben okula gelmem niye annem corona nasıl bana da karantina çıkmaz hocam resmiyette yok işte banane gelmem.yüksek lisans hocamla mahkemelik oldum derse gitmiyorum ama bana yüksek lisans için boş gün ver e hani kağıt kürek getir yok kavgalıyım.hocam e okulda bilgileri girin telefon yok öğrencilerin salla gitsin kim uğraşacak.hocam akşama seminer var senle beni yazmışlar ben arkadaşıma dedim imza atacak gitmem kendini ele veriyo müdüre söylüyo bi de bunu.2 günüm boş mu hocam evet aaa ama pazartesi cuma değil perşembe cuma olmuş küstüm.daha neler neler.denemeden tecrübe etmeden hep idare şöyle yok öğretmen böyle dersek olmuyo işte iki tarafında cinsleri çok

Umay-80, 1 ay önce
helal hocam güzel yazmissin

Türkçeci_7
Müsteşar
16 Mayıs 2024 23:53

Allah iyilerle karşılaştırsın idareciyi de öğretmeni de. Bir idareciden öğretmenin beklediği en önemli şey ders programıdır. Bence bu konuda idareciler öğretmeni mutlu etmek için elinden geleni yapmalı. Kendi mutlulukları için de okul atmosferi için de çok önemli. Program öğretmenin motivasyonunu doğrudan artıran bir unsur. Kimseyi mutlu edemem amaan ne uğraşacağım, demek kolaya kaçıp işi zorlaştırmaktan başka işe yaramaz. Çalıştığım okullarda ders programı konusunda iyi niyetli davranan idarecilere art niyetle yaklaşıldığını görmedim. Olumlu bir okul atmosferi oluşuyor.

Toplam 38 mesaj

Çok Yazılan Konular

Sözlük

Son Haberler

Editörün Seçimi