Editörler : gül-feşan
02 Aralık 2024 11:46

15 ocak 2016 da görevde bulunup ilave 1 derece alamayan 4bli personeller!

Arkadaşlar merhaba,2015 Ekim ayında 4bli olarak çalışmaya başladım,2016 Ocakta verilen ilave 1 dereceden faydalanmadım,ancak geçtiğimiz yıl 2023 yılında kadroya geçen bir çok personel bu konuyla ilgili başvuruda bulunmuş ve ek 1 dereceden faydalanmış,aranızda benzer süreçte olan var mıdır?


cyhn85
Aday Memur
03 Aralık 2024 10:55

bizde aynı durumdayız bende 06.01.2016 girişliyim. insan kaynaklarına emsal mahkeme kararını gösterdiğimde bireysel dava açın kazanırsanız veririz gibi bir üslup içindeler. Bu neticide ne 8 yıla 1 kademe nede 2016 toplu sözleşmedeki 1 dereceyi alamadık ve sendika yanımda durmadı o sebepten dolayı malum senden istifa ederek başka bir sendikaya geçerek irtibatta bulundum bana dilekçe yazmamı dilekçem kabul olmazsa sendika olarak olarak tüm mahkeme masraflarını karşılarayarak yanımda olacaklarını belirttiler. Şuan dilekçe yazma durumdayım bakalım ne olacak


PsiS
Memur
03 Aralık 2024 13:57

Hocam benzer durumdayız,henüz ben de dilekçe vermedim,emsal kararlar oldukça fazla fakat ulaşmak güç,sizin ulaştığınız emsal kararı iletebilir misiniz rica etsem,buradan ya da özelden


PsiS
Memur
03 Aralık 2024 13:59

Ayrıca benzer durumda olan tüm arkadaşlar kurumlarına dilekçe yolu ile başvururlarsa bakanlık düzeyinde bu mağduriyet giderilecektir diye düşünüyorum,burada gereksiz dava açılmasına da gerek kalmamış olacak,çünkü henüz dava açıp olumsuz sonuçlanan kimse görmedim,özellikle adalet bakanlığındaki arkadaşlar bu konuda öncü olmuşlar ve kurumlarında birçok kişi bu ilave 1 dereceden faydalanmış.


cyhn85
Aday Memur
03 Aralık 2024 16:02

Bildiğim kadarı ile onlarda bireysel dava açarak 1 derece aldılar bunun tek çaresi bireysel dava açmak çünkü hiç bir İnsan Kaynakları mahkeme kararı olmadan işlem yapmıyor. Bölge idari mahkemeleri ve danıştay kararlarını hiç bir şekilde emsal kabul etmiyor. Aslında bakılırsa bu bir kamu zararı ve zaman kaybı 2013 haziranda son kadroyu alanlardan sonra 15.01.2016 tarihine kadar 3 yılda en az 300 bin sözleşmeli kamu personeli alınmıştır mahkeme masrafları bir kamu zararına dönecektir. bence bu konuda kendini geliştirmiş hukuk bilen birine danışmak lazım

PsiS, 2 ay önce

Ayrıca benzer durumda olan tüm arkadaşlar kurumlarına dilekçe yolu ile başvururlarsa bakanlık düzeyinde bu mağduriyet giderilecektir diye düşünüyorum,burada gereksiz dava açılmasına da gerek kalmamış olacak,çünkü henüz dava açıp olumsuz sonuçlanan kimse görmedim,özellikle adalet bakanlığındaki arkadaşlar bu konuda öncü olmuşlar ve kurumlarında birçok kişi bu ilave 1 dereceden faydalanmış.


katip052
Aday Memur
09 Aralık 2024 01:19

Arkadaşlar ben dava açtım ve kaybettim bilginiz olsun. hem hakkım olanı alamadım hemde vekalet ücreti ödememe hükmedildi. aynı duruma düşmeyin Dava dosyasının incelenmesinden; Ordu Adliyesinde zabıt katibi olarak görev yapan davacının, ./../2015 tarihinde 657 sayılı Kanun'un 4/B maddesine göre sözleşmeli personel statüsünde göreve başladığı, 19/01/2023 tarih ve 7433 sayılı Kanun'un 3. maddesiyle eklenen 657 sayılı Kanun'un geçici 48. maddesine istinaden ././2023 tarihinde aynı Kanun'un 4/A maddesi kapsamında kadroya geçtiği, 2016-2017 yılı toplu sözleşme döneminde sözleşmeli personel olarak görevde bulunduğu, 23/08/2015 tarihli 3. Dönem Toplu Sözleşme'nin 28. maddesi uyarınca ilave bir derece verilmesi istemiyle başvuru yaptığı, başvurunun reddine ilişkin Ordu Adli Yargı İlk Derece Mahkemesi Adalet Komisyonu Başkanlığının ..... tarih ve 2024/...sayılı işleminin tesis edilmesi üzerine anılan işlemin iptali istemiyle bakılmakta olan davanın açıldığı anlaşılmaktadır. Uyuşmazlıkta, yukarıda aktarılan mevzuat hükümlerinin incelenmesinden; 3. Dönem Toplu Sözleşme'nin "İlave derece verilmesi" başlıklı 28. maddesinde belirli bir tarih temel alınmak şartıyla ve o tarihte kadroya bağlı olarak çalışmakta olan ve daha önceden benzeri bir düzenlemeden yararlanmamış olan tüm kamu personeline bir derece verilmesinin öngörüldüğü, madde hükmünden yararlanabilmek için 657 sayılı Kanun'a göre aylık almakta olan personel olmak ve 15/01/2016 tarihinde görevde bulunmak gerektiği anlaşılmış olup; somut olayda ise, davacının 15/01/2016 tarihinde 657 sayılı Kanun'un 4/B maddesine göre sözleşmeli personel statüsünde görev yaptığı görülmektedir. Bu durumda, 657 sayılı kanunun 4/B maddesi kapsamında sözleşmeli personel statüsünde görev yapmakta iken anılan Kanun'un geçici 48. maddesi uyarınca 4/A maddesi kapsamında memur kadrosuna atanan davacının, 15/01/2016 tarihinde sözleşmeli personel olarak görev yaptığı ve 657 sayılı Kanun'a göre aylık almakta olan personel olmadığı anlaşılmış olup; 3. Dönem Toplu sözleşmesi'nin 28. maddesi uyarınca ilave bir derece verilmesine ilişkin başvurusunun reddine ilişkin dava konusu işlemde hukuka aykırılık bulunmadığı sonucuna varılmıştır. Nitekim; benzer uyuşmazlıkta verilen Samsun Bölge İdare Mahkemesi 4. İdari Dava Dairesinin 20/09/2024 tarih ve E:2024/1095, K:2024/1142 sayılı kararı da aynı yöndedir. Açıklanan nedenlerle; 1-Davanın reddine, 2-Aşağıda dökümü yapılan 988,00-TL yargılama giderinin davacı üzerinde bırakılmasına, 3-Avukatlık Asgari Ücret Tarifesi uyarınca belirlenen 18.000,00-TL vekalet ücretinin davacı tarafından davalı idareye ödenmesine, 4-Artan posta avansının talep edilmemesi halinde bu kararın kesinleşmesinden sonra re'sen davacıya iadesine, 5-Kararın taraflara tebliğine, 6-Kararın tebliğini izleyen günden itibaren 30 gün içinde Samsun Bölge İdare Mahkemesine istinaf yolu açık olmak üzere, ././2024 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.

ceyha
Aday Memur
09 Aralık 2024 14:28

yapma be hocam bende 06.01.2014 yılından beri zabit katibiydim sözleşmeli bizim hakkımız gitti o zaman

katip052, 1 ay önce
Arkadaşlar ben dava açtım ve kaybettim bilginiz olsun. hem hakkım olanı alamadım hemde vekalet ücreti ödememe hükmedildi. aynı duruma düşmeyin Dava dosyasının incelenmesinden; Ordu Adliyesinde zabıt katibi olarak görev yapan davacının, ./../2015 tarihinde 657 sayılı Kanun'un 4/B maddesine göre sözleşmeli personel statüsünde göreve başladığı, 19/01/2023 tarih ve 7433 sayılı Kanun'un 3. maddesiyle eklenen 657 sayılı Kanun'un geçici 48. maddesine istinaden ././2023 tarihinde aynı Kanun'un 4/A maddesi kapsamında kadroya geçtiği, 2016-2017 yılı toplu sözleşme döneminde sözleşmeli personel olarak görevde bulunduğu, 23/08/2015 tarihli 3. Dönem Toplu Sözleşme'nin 28. maddesi uyarınca ilave bir derece verilmesi istemiyle başvuru yaptığı, başvurunun reddine ilişkin Ordu Adli Yargı İlk Derece Mahkemesi Adalet Komisyonu Başkanlığının ..... tarih ve 2024/...sayılı işleminin tesis edilmesi üzerine anılan işlemin iptali istemiyle bakılmakta olan davanın açıldığı anlaşılmaktadır. Uyuşmazlıkta, yukarıda aktarılan mevzuat hükümlerinin incelenmesinden; 3. Dönem Toplu Sözleşme'nin "İlave derece verilmesi" başlıklı 28. maddesinde belirli bir tarih temel alınmak şartıyla ve o tarihte kadroya bağlı olarak çalışmakta olan ve daha önceden benzeri bir düzenlemeden yararlanmamış olan tüm kamu personeline bir derece verilmesinin öngörüldüğü, madde hükmünden yararlanabilmek için 657 sayılı Kanun'a göre aylık almakta olan personel olmak ve 15/01/2016 tarihinde görevde bulunmak gerektiği anlaşılmış olup; somut olayda ise, davacının 15/01/2016 tarihinde 657 sayılı Kanun'un 4/B maddesine göre sözleşmeli personel statüsünde görev yaptığı görülmektedir. Bu durumda, 657 sayılı kanunun 4/B maddesi kapsamında sözleşmeli personel statüsünde görev yapmakta iken anılan Kanun'un geçici 48. maddesi uyarınca 4/A maddesi kapsamında memur kadrosuna atanan davacının, 15/01/2016 tarihinde sözleşmeli personel olarak görev yaptığı ve 657 sayılı Kanun'a göre aylık almakta olan personel olmadığı anlaşılmış olup; 3. Dönem Toplu sözleşmesi'nin 28. maddesi uyarınca ilave bir derece verilmesine ilişkin başvurusunun reddine ilişkin dava konusu işlemde hukuka aykırılık bulunmadığı sonucuna varılmıştır. Nitekim; benzer uyuşmazlıkta verilen Samsun Bölge İdare Mahkemesi 4. İdari Dava Dairesinin 20/09/2024 tarih ve E:2024/1095, K:2024/1142 sayılı kararı da aynı yöndedir. Açıklanan nedenlerle; 1-Davanın reddine, 2-Aşağıda dökümü yapılan 988,00-TL yargılama giderinin davacı üzerinde bırakılmasına, 3-Avukatlık Asgari Ücret Tarifesi uyarınca belirlenen 18.000,00-TL vekalet ücretinin davacı tarafından davalı idareye ödenmesine, 4-Artan posta avansının talep edilmemesi halinde bu kararın kesinleşmesinden sonra re'sen davacıya iadesine, 5-Kararın taraflara tebliğine, 6-Kararın tebliğini izleyen günden itibaren 30 gün içinde Samsun Bölge İdare Mahkemesine istinaf yolu açık olmak üzere, ././2024 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.

Efrasiyap00
Memur
09 Aralık 2024 14:39

Kararın tebliğinden itibaren keşke bölge idare mahkemesine 30 gün içerisinde istinafa itiraz için gitseydiniz kesin alırdınız hocam.

?Referans norm? olarak dikkate alınabileceği minvalinde bir kararla alacaktınız.

Sözleşmeli çalışılan sürelerin sonradan hak kazandığı memuriyette geçen süre hesabında değerlendirilecek olması karşısında ( o dönemin sonradan memuriyet süresinden sayılması nedeniyle) yararlanması gerektiği, 15.01.2016 tarihi itibariyle görevde olduğunuz için memuriyetteymiş gibi kabul edilerek bu hükümden yararlanarak ilave +1 dereceniz verilecekti.

katip052, 1 ay önce
Arkadaşlar ben dava açtım ve kaybettim bilginiz olsun. hem hakkım olanı alamadım hemde vekalet ücreti ödememe hükmedildi. aynı duruma düşmeyin Dava dosyasının incelenmesinden; Ordu Adliyesinde zabıt katibi olarak görev yapan davacının, ./../2015 tarihinde 657 sayılı Kanun'un 4/B maddesine göre sözleşmeli personel statüsünde göreve başladığı, 19/01/2023 tarih ve 7433 sayılı Kanun'un 3. maddesiyle eklenen 657 sayılı Kanun'un geçici 48. maddesine istinaden ././2023 tarihinde aynı Kanun'un 4/A maddesi kapsamında kadroya geçtiği, 2016-2017 yılı toplu sözleşme döneminde sözleşmeli personel olarak görevde bulunduğu, 23/08/2015 tarihli 3. Dönem Toplu Sözleşme'nin 28. maddesi uyarınca ilave bir derece verilmesi istemiyle başvuru yaptığı, başvurunun reddine ilişkin Ordu Adli Yargı İlk Derece Mahkemesi Adalet Komisyonu Başkanlığının ..... tarih ve 2024/...sayılı işleminin tesis edilmesi üzerine anılan işlemin iptali istemiyle bakılmakta olan davanın açıldığı anlaşılmaktadır. Uyuşmazlıkta, yukarıda aktarılan mevzuat hükümlerinin incelenmesinden; 3. Dönem Toplu Sözleşme'nin "İlave derece verilmesi" başlıklı 28. maddesinde belirli bir tarih temel alınmak şartıyla ve o tarihte kadroya bağlı olarak çalışmakta olan ve daha önceden benzeri bir düzenlemeden yararlanmamış olan tüm kamu personeline bir derece verilmesinin öngörüldüğü, madde hükmünden yararlanabilmek için 657 sayılı Kanun'a göre aylık almakta olan personel olmak ve 15/01/2016 tarihinde görevde bulunmak gerektiği anlaşılmış olup; somut olayda ise, davacının 15/01/2016 tarihinde 657 sayılı Kanun'un 4/B maddesine göre sözleşmeli personel statüsünde görev yaptığı görülmektedir. Bu durumda, 657 sayılı kanunun 4/B maddesi kapsamında sözleşmeli personel statüsünde görev yapmakta iken anılan Kanun'un geçici 48. maddesi uyarınca 4/A maddesi kapsamında memur kadrosuna atanan davacının, 15/01/2016 tarihinde sözleşmeli personel olarak görev yaptığı ve 657 sayılı Kanun'a göre aylık almakta olan personel olmadığı anlaşılmış olup; 3. Dönem Toplu sözleşmesi'nin 28. maddesi uyarınca ilave bir derece verilmesine ilişkin başvurusunun reddine ilişkin dava konusu işlemde hukuka aykırılık bulunmadığı sonucuna varılmıştır. Nitekim; benzer uyuşmazlıkta verilen Samsun Bölge İdare Mahkemesi 4. İdari Dava Dairesinin 20/09/2024 tarih ve E:2024/1095, K:2024/1142 sayılı kararı da aynı yöndedir. Açıklanan nedenlerle; 1-Davanın reddine, 2-Aşağıda dökümü yapılan 988,00-TL yargılama giderinin davacı üzerinde bırakılmasına, 3-Avukatlık Asgari Ücret Tarifesi uyarınca belirlenen 18.000,00-TL vekalet ücretinin davacı tarafından davalı idareye ödenmesine, 4-Artan posta avansının talep edilmemesi halinde bu kararın kesinleşmesinden sonra re'sen davacıya iadesine, 5-Kararın taraflara tebliğine, 6-Kararın tebliğini izleyen günden itibaren 30 gün içinde Samsun Bölge İdare Mahkemesine istinaf yolu açık olmak üzere, ././2024 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.

Efrasiyap00
Memur
09 Aralık 2024 14:42

Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulunun Bölge İdare Mahkemesi Kararları Arasındaki Aykırılığın Giderilmesi İstemi Hakkındaki ...... tarih ve E:....., K:..../....kararında: "Bu durumda, 657 sayılı Kanun'un 4/B maddesi kapsamında sözleşmeli statüde çalışmakta iken aynı Kanun'un 4/A maddesi kapsamında kadrolu Devlet memuru olarak atananların, 657 sayılı Kanun'un 36. ve Geçici 41. maddeleri uyarınca sözleşmeli personel olarak geçirdikleri hizmet sürelerinin, kazanılmış hak aylık derece ve kademelerinin belirlenmesi bakımından, anılan Kanun'un 64. maddesi hükümlerinin haklarında uygulanması gerektiğinden ve anılan sürelerde disipline aykırı fiil veya davranışları varsa idarece tespit edildiği ve kayda alındığı dikkate alındığında, 657 sayılı Kanun'un 64/4. maddesi hükmündeki disipline ilişkin şartın bu çerçevede ilgilendirilerek haklarında idarece işlem tesisi mümkün olduğundan, taleplerinin bu şekilde değerlendirilerek sonuçlandırılması gerektiği" gerekçeleriyle 657 sayılı Kanun hükümlerinin anılan Kanun'un 4/B maddesi kapsamında istihdam edilen sözleşmeli personel için doğrudan uygulanmasının söz konusu olamayacağı, ancak "referans norm" olarak dikkate alınabileceği minvalinde karar verdiği anlaşılmaktadır. Anılan karar somut olay bağlamında dava konusu işlem yönünden de değerlendirilmiştir. Bu durumda, "657 sayılı Kanun hükümlerinin 4/B maddesi hükmü kapsamında istihdam edilen sözleşmeli personel hakkında doğrudan uygulanması mümkün olmamakla birlikte gerek bu hükümlerin "referans norm" olarak alınabileceğine dair Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulu kararı, gerekse de Adalet Bakanlığı Disiplin Yönetmeliğinin Kapsam başlıklı 2. Maddesinde yer alan bu yönetmelik hükümlerinin sözleşmeli personel hakkında da uygulanacağını öngören hükmü dikkate alındığında ve davacının toplu sözleşmenin imzalandığı dönemde sözleşmeli olarak görevde bulunduğu, bu sözleşmeli statüdeki sürelerin sonradan hak kazandığı memuriyette geçen süre hesabında değerlendirilecek olması karşısında, sözleşme hükümlerinden de (o dönemin sonradan memuriyet süresinden sayılması nedeniyle) yararlanması gerektiği, dolayısıyla 15/01/2016 tarihi itibariyle görevde bulunan davacının 3. Dönem Toplu Sözleşmenin 28 maddesinin yürürlüğe girdiği tarih itibarıyla memuriyetteymiş gibi kabul edilerek bu hükmünden yararlandırılması ve ilave (1) derece verilmesi gerekirken başvurunun reddine dair işlemde hukuka uygunluk bulunmamıştır. Nitekim; İstanbul Bölge İdare Mahkemesi 3. İdari Dava Dairesinin ......... tarih, E:..../...., K:..../....sayılı kararı aynı yöndedir. Açıklanan nedenlerle; 1-Dava konusu işlemin iptaline,


Efrasiyap00
Memur
09 Aralık 2024 14:45

Kararın size tebliğinden itibaren 30 gün içerisinde itiraz için Samsun bölge idare mahkemesine neden gitmediniz hocam


PsiS
Memur
09 Aralık 2024 15:59

Bence de istinafa gitseydiniz,diğer emsal davaları gerekçe gösterip kararın iptalini sağlayabilirdiniz,çünkü çok fazla emsal var konuyla ilgili


katip052
Aday Memur
09 Aralık 2024 17:06

istinafa başvurdum hocam ama açıkcası umudum yok. çünkü ordu idare mahkemesi samsun bime bağlı ve hüküm kısmında samsun bim kararına atıfta bulunarak ret kararı verilmiş. yani oradan da olumlu bir sonuç beklemiyorum

PsiS, 1 ay önce

Bence de istinafa gitseydiniz,diğer emsal davaları gerekçe gösterip kararın iptalini sağlayabilirdiniz,çünkü çok fazla emsal var konuyla ilgili

Toplam 11 mesaj

Çok Yazılan Konular

Sözlük

Son Haberler

Editörün Seçimi