POLİSİN ÇALIŞMA MEVZUATI, ANGARYA VE ZORLA ÇALIŞTIRMAYA AYKIRILIK TEŞKİL ETMEKTEDİR. EGM TARİHİNDE İLK DEFA BU DURUM MAHKEMEYE DAVA EDİLMİŞTİR.
Emniyet Teşkilatı 61.Maddede, haftalık çalışma süresinde alt ve üst sınırının belli olmaması, dinlenme hakkını 1 gün ile sınırlaması ve yine çok mühim haller müstesna ifadesinin hukuken belirsiz olması ile birlikte yine dinlenme hakkının kesileceğinin belirtilmesi ve maddede dinlenme hakkının telafisine dair bir kanuni güvencede olmaması ile birlikte ETK.61.maddeye bağlı olarak çıkartılan 1995 tarihli Genelgenin Polisin ANGARYA ve ZORLA ÇALIŞTIRMAYA neden olduğunu bunun da Anayasada kesin olarak YASAKLANAN anayasanın 18.maddesine aykırılık teşkil ettiğini, somut olay olarak da Anayasa Mahkemesinin bununla ilgili kararı olduğunu savunmada belirttik.
Dava Dosyası İçeriğinden :
Bir polis memurunun haftada kaç saat çalışması gerektiği ve o belirtilen saatten fazla çalıştırıldığında ne kadar dinlenme hakkı olduğu veya fazla
çalışmasına karşılık ne kadar fazla çalışma ücreti alması gerektiğinin net bir şekilde anlaşılması gerekirdi.
Mevcut durumda ?Emniyet Hizmetleri Sınıfı Personelinin Çalışma Saatlerine İlişkin Esaslar? isimli genelgeye bakıldığında kesin olan tek şey polisin en az haftalık 40 saat çalışacağı ama üst sınırının
olmadığı ve ne kadar çalışırsa çalışsın ay sonu aynı maaşı alacağı ve amirleri tarafından istenirse
dinlenme verileceği istenmezse dinlenme hakkına mazhar olmayacağı gibi memuruna dinlenme hakkı vermeyen amirlerine karşı herhangi bir yaptırımın olmadığıdır. O haliyle karşılıksız çalışmaya sebebiyet
veren bu metin ve bu metinin dayanağı olan 3201 sayılı kanunun 61. Maddesinde belirtilen ifadeler
Anayasanın 18. maddesinde belirtilen Zorla çalıştırma ve Angarya yasağına da aykırılık teşkil
etmektedir.
Yine bu konuyla alakalı icap nöbetinin fark ücretinin üst sınırının belirsiz olması gerekçesiyle, Anayasanın 18. Maddesine aykırılığı sebebiyle norm iptali kararı verilmiştir.
POLİSİN ÇALIŞMA MEVZUATI, ANGARYA VE ZORLA ÇALIŞTIRMAYA AYKIRILIK TEŞKİL ETMEKTEDİR. EGM TARİHİNDE İLK DEFA BU DURUM MAHKEMEYE DAVA EDİLMİŞTİR.
Emniyet Teşkilatı 61.Maddede, haftalık çalışma süresinde alt ve üst sınırının belli olmaması, dinlenme hakkını 1 gün ile sınırlaması ve yine çok mühim haller müstesna ifadesinin hukuken belirsiz olması ile birlikte yine dinlenme hakkının kesileceğinin belirtilmesi ve maddede dinlenme hakkının telafisine dair bir kanuni güvencede olmaması ile birlikte ETK.61.maddeye bağlı olarak çıkartılan 1995 tarihli Genelgenin Polisin ANGARYA ve ZORLA ÇALIŞTIRMAYA neden olduğunu bunun da Anayasada kesin olarak YASAKLANAN anayasanın 18.maddesine aykırılık teşkil ettiğini, somut olay olarak da Anayasa Mahkemesinin bununla ilgili kararı olduğunu savunmada belirttik.
Dava Dosyası İçeriğinden :
Bir polis memurunun haftada kaç saat çalışması gerektiği ve o belirtilen saatten fazla çalıştırıldığında ne kadar dinlenme hakkı olduğu veya fazla
çalışmasına karşılık ne kadar fazla çalışma ücreti alması gerektiğinin net bir şekilde anlaşılması gerekirdi.
Mevcut durumda ?Emniyet Hizmetleri Sınıfı Personelinin Çalışma Saatlerine İlişkin Esaslar? isimli genelgeye bakıldığında kesin olan tek şey polisin en az haftalık 40 saat çalışacağı ama üst sınırının
olmadığı ve ne kadar çalışırsa çalışsın ay sonu aynı maaşı alacağı ve amirleri tarafından istenirse
dinlenme verileceği istenmezse dinlenme hakkına mazhar olmayacağı gibi memuruna dinlenme hakkı vermeyen amirlerine karşı herhangi bir yaptırımın olmadığıdır. O haliyle karşılıksız çalışmaya sebebiyet
veren bu metin ve bu metinin dayanağı olan 3201 sayılı kanunun 61. Maddesinde belirtilen ifadeler
Anayasanın 18. maddesinde belirtilen Zorla çalıştırma ve Angarya yasağına da aykırılık teşkil
etmektedir.
Yine bu konuyla alakalı icap nöbetinin fark ücretinin üst sınırının belirsiz olması gerekçesiyle, Anayasanın 18. Maddesine aykırılığı sebebiyle norm iptali kararı verilmiştir.