anlam ve muhakeme kargaşası yaşıyor olabilirsiniz. Bir kere zor , kolay, kıymetli kıymetsiz bunlar tekbaşına çok da birşey ifade etmiyor bana göre.Çünkü bunlar qualitative yani nitel özellikler, irdelemek açıkça ortaya koymak istediğinizi quantitative olarak ifade etmeniz gerekli. Review ettiğim bilimsel makalelerde buna dikkat etmeye çalışıyorum.
neyse. şu önemli noktayı kaçırıyor insanlar: bir şeyin bir bilginin intellektüel olup olmadığı. işlevsellik önemli yani. Bu bağlamda tek başına diploma çok bir şey ifade etmemektedir.
Bana kalsa şunlar da detaylar arasında önemli konular: mesela iyi öğretmen kötü öğretmen deniyor ama bunun ölçüsü ne? yani nasıl belirleyeceksiniz, bu konu ilk gündeme geldiğinde bile ne yazıkki birçok öğretmen çoğunluk ne düşünüyorsa onu yapalım gibi düşündü veya birileri birşeyler beyan etti arkasından gelen fikirler de onu takip etti. Kimse irdelemedi.
Birisi eğitimin,okumanın öğrenmenin önemsiz birşey olduğunu söylemiş de olmadı. Sadece burada vurgulamak istediğim nokta kalite ve bunun bir ölçüsünün olması gerektiği.
anlam ve muhakeme kargaşası yaşıyor olabilirsiniz. Bir kere zor , kolay, kıymetli kıymetsiz bunlar tekbaşına çok da birşey ifade etmiyor bana göre.Çünkü bunlar qualitative yani nitel özellikler, irdelemek açıkça ortaya koymak istediğinizi quantitative olarak ifade etmeniz gerekli. Review ettiğim bilimsel makalelerde buna dikkat etmeye çalışıyorum.
neyse. şu önemli noktayı kaçırıyor insanlar: bir şeyin bir bilginin intellektüel olup olmadığı. işlevsellik önemli yani. Bu bağlamda tek başına diploma çok bir şey ifade etmemektedir.
Bana kalsa şunlar da detaylar arasında önemli konular: mesela iyi öğretmen kötü öğretmen deniyor ama bunun ölçüsü ne? yani nasıl belirleyeceksiniz, bu konu ilk gündeme geldiğinde bile ne yazıkki birçok öğretmen çoğunluk ne düşünüyorsa onu yapalım gibi düşündü veya birileri birşeyler beyan etti arkasından gelen fikirler de onu takip etti. Kimse irdelemedi.
Birisi eğitimin,okumanın öğrenmenin önemsiz birşey olduğunu söylemiş de olmadı. Sadece burada vurgulamak istediğim nokta kalite ve bunun bir ölçüsünün olması gerektiği.
majesteleri7 , 1 hafta önce
O zaman biz daha fazla okuduk emek verdik maaşımız artmalı,kıymetimiz olmalı demeyin.asgari ücretli ilkokul mezunuyla da aynı olalım madem daha fazla okumanın kariyer yapmanın kıymeti harbiyesi yok.eğitimci insanlar bile doktora,profesörlük isteğe bağlıdır kıymetli bir şey yapıldığını göstermez diyosa vay halimize.basit geliyosa yapsınlar da bi görelim ben de yapamadım yapanlardan değilim.izne çıkan sendikacıya,sınıfa girmeyen şube müdürüne veriliyosa kusura bakma kardeşim ama doktora yapana da hepsinden önce verilecek.bu şu demektir bize üniversitede dersleri veren doçentler,profesörler mebde yılı dolmadığı için uzman başöğretmen olamaz ama sen olursun.akıl mantık alıyo mu bunu?