Proje okulların artık sadece adı kaldı. Hiçbir farkı yok. Gelen öğrenciler de kaliteli değil. Matematikten 1 net yapamasa bile gidilebilecek onlarca meslek lisesi var.
Bir örnek vereyim, proje okulun bir alanında 2 şube var diyelim.9A-9B diyelim.
9A sınavla gelmiş,9B ikamet.
Ve burada komik olay başlıyor. 9A ve 9B aynı öğretmenler,aynı dersler,aynı atölyeler vb. herşeyi aynı. ve sadece sınavlı 9A sınıfı olduğu için okul tamamen proje okulu oluyor. Halbu ki diğer alanlar sınavlı almamasına rağmen.
Şimdi de öğretmen avantajına bakalım.
Ve bakıyorum hiçbir avantaj bulamıyoruz. Tam tersi dezavantajlar var.
1. Müdür seninle çalışmak istemeyebilir. Hoop ilçe içi tayin
2. 4+4=8 yıl sonra hoop tayin.
3. Eğer norm açıksa ve ilden kimse gelmek istemiyorsa,il dışı tayin ile gelen olamayacağı için norm boş kalıyor. Ve ücretli aramak zorunda kalıyorsunuz.
Benim atandığım okul proje değildi. Hiçbir ücretli yoktu.65 öğretmen
1 sene sonra proje okulu oldu. Ve 65 öğretmenin 25 tanesi görevlendirme + ücretli şuan.
Proje okullarının tek avantajı torpilli idareci ve öğretmenlere. Yukarıdan işlerini hallettirirlerse istedikleri zaman kolayça geçebiliyorlar.
Ben 6 yıl çalıştım hiçbir avantjını görmedim. Dezavantajını çok gördüm. Ortada proje felan da yok. Proje okulu demelerinin anlamı, sadece bazı şubelerin sınavlı öğrenci almaları. Ama onlarında diğerleri gibi dersleri aynı. Yani bir esprisi yok.
İl de 1 tane gerçekten kalifiyeli bir okulu proje okulu yaparsın. Bir ilde 50 tane proje okulu olmamalı.Ve proje okullarına MEB ayrı bir bütçe ayırması gerek ama yok.
Not: Proje okulları kalkmalı. İl dışı tayinlere açılmalı. İlde 1-5 adet proje okulu yeterli. Ve sınavla gelen öğrencilerin dersleri farklı olmalı ki projenin anlamı olsun.
Saygılar.
Proje okulların artık sadece adı kaldı. Hiçbir farkı yok. Gelen öğrenciler de kaliteli değil. Matematikten 1 net yapamasa bile gidilebilecek onlarca meslek lisesi var.
Bir örnek vereyim, proje okulun bir alanında 2 şube var diyelim.9A-9B diyelim.
9A sınavla gelmiş,9B ikamet.
Ve burada komik olay başlıyor. 9A ve 9B aynı öğretmenler,aynı dersler,aynı atölyeler vb. herşeyi aynı. ve sadece sınavlı 9A sınıfı olduğu için okul tamamen proje okulu oluyor. Halbu ki diğer alanlar sınavlı almamasına rağmen.
Şimdi de öğretmen avantajına bakalım.
Ve bakıyorum hiçbir avantaj bulamıyoruz. Tam tersi dezavantajlar var.
1. Müdür seninle çalışmak istemeyebilir. Hoop ilçe içi tayin
2. 4+4=8 yıl sonra hoop tayin.
3. Eğer norm açıksa ve ilden kimse gelmek istemiyorsa,il dışı tayin ile gelen olamayacağı için norm boş kalıyor. Ve ücretli aramak zorunda kalıyorsunuz.
Benim atandığım okul proje değildi. Hiçbir ücretli yoktu.65 öğretmen
1 sene sonra proje okulu oldu. Ve 65 öğretmenin 25 tanesi görevlendirme + ücretli şuan.
Proje okullarının tek avantajı torpilli idareci ve öğretmenlere. Yukarıdan işlerini hallettirirlerse istedikleri zaman kolayça geçebiliyorlar.
Ben 6 yıl çalıştım hiçbir avantjını görmedim. Dezavantajını çok gördüm. Ortada proje felan da yok. Proje okulu demelerinin anlamı, sadece bazı şubelerin sınavlı öğrenci almaları. Ama onlarında diğerleri gibi dersleri aynı. Yani bir esprisi yok.
İl de 1 tane gerçekten kalifiyeli bir okulu proje okulu yaparsın. Bir ilde 50 tane proje okulu olmamalı.Ve proje okullarına MEB ayrı bir bütçe ayırması gerek ama yok.
Not: Proje okulları kalkmalı. İl dışı tayinlere açılmalı. İlde 1-5 adet proje okulu yeterli. Ve sınavla gelen öğrencilerin dersleri farklı olmalı ki projenin anlamı olsun.
Saygılar.