Hocam yönetmelikte okul servisleri denetleme komisyonu adı altında bir komisyon yok. Okullardaki okul servisleri denetleme komisyonu hangi yönetmeliğe göre oluşturuluyor? Görevi ne, servislerin denetimini hangi kapsamda yapar vb bunu belirleyen bir yönetmelik bulmadım. Okul servis araçları yönetmeliği var, orada şu şekilde geçiyor: Servis denetim komisyonu: Valilik ve kaymakamlıklarca Milli Eğitim, Emniyet, Jandarma, Belediye ve uygun görülen diğer kurum temsilcilerinden oluşturulan komisyon...
Okul servislerinin denetimlerinin nasıl yapılacağına, servis araçlarında aranacak şartlara, şoför yeterliliklerine, şoför evraklarına vb okul servisleri ve taşıma işleri ile denetime ayrıntılar bu yönetmelikte var. Okul tarafından verilen servis denetleme formunda(3 sayfalık) kontrol edilmesi gereken evraklar ile yeterliliklere dair her şeyin karşına bu yönetmelikteki madde isimleri yazılmış. Yani denetim ile ilgili her şey bu yönetmeliğe göre yapılıyor ama bu yönetmelikte "okul servisleri denetleme komisyonu" adı altında bir ifade yok. Servis denetleme komisyonu olarak geçiyor o da zaten üyeleri yukarıda belirttiğim gibi yazılmış, yani öğretmenlerden oluşan bir komisyon değil. Sıkıntı da burada işte, denetleme için verilen evraklarda her şey için bu yönetmelikteki ilgili madde belirtilmiş, buna göre "var, yok" yazılacak. Sorun şu ki bu yönetmelikteki servis denetleme komisyonu olarak hareket edeceksek yönetmeliğin 13. maddesinin 5. ibaresinde şu şu evrak eksiği varsa belediyeye bildirilerek özel izin belgesi iptal ettirilir yazıyor. (5) Denetim Komisyonunca ve yetkili kamu kurum ve kuruluşlarınca mülki idare amirleri vasıtasıyla ya da re?sen mahalli mülki idare amirince bu Yönetmeliğin 4 üncü ve 5 inci maddesinin birinci fıkrası ile 9 uncu maddesinin üçüncü fıkrasına aykırılığın tespit edilmesi halinde ilgili belediyeye bildirilmek suretiyle özel izin belgesi iptal ettirilir. Bu Yönetmeliğin 5 inci maddesinin ikinci fıkrası ile 9 uncu maddesinin dördüncü fıkrasına aykırılığın tespit edilmesi halinde mahalli mülki idare amirleri eksikliğin giderilmesi için süre vererek uyarıda bulunur, üçüncü uyarıda ilgili belediyesine bildirilmek suretiyle özel izin belgeleri iptal ettirilir. İptale konu izin belgesi aynı eğitim öğretim yılında yeniden düzenlenemez. Kreş, gündüz bakımevi ve çocuk kulübü servis faaliyetlerinde iptale konu izin belgesi takvim yılı içinde yeniden düzenlenemez.
Bahsi edilen evraklar bazı şoförlerde yok, bazılarında ise evrak olmadığı için bilinmiyor. Yönetmelikte belirtilen servis denetleme komisyonu bunu belediyeye bildirir ve özel izin iptal edilir yazıyor. Ama bu komisyonun üyeleri işte okul servis denetleme komisyonu üyeleri değil. Emniyet, MEB, belediye ve diğer kurum temsilcileri yani....Yönetmeliğe göre denetim yapmamız lazım ve yönetmelik 13. madde 5. kısımda belirtilen evraklar eksik ise belediyeye bildirilir diyor ama komisyon tarafından yapılır diyor. Bunu yapacak komisyon, okuldaki komisyon değil yani.
Hocam yönetmelikte okul servisleri denetleme komisyonu adı altında bir komisyon yok. Okullardaki okul servisleri denetleme komisyonu hangi yönetmeliğe göre oluşturuluyor? Görevi ne, servislerin denetimini hangi kapsamda yapar vb bunu belirleyen bir yönetmelik bulmadım. Okul servis araçları yönetmeliği var, orada şu şekilde geçiyor: Servis denetim komisyonu: Valilik ve kaymakamlıklarca Milli Eğitim, Emniyet, Jandarma, Belediye ve uygun görülen diğer kurum temsilcilerinden oluşturulan komisyon...
Okul servislerinin denetimlerinin nasıl yapılacağına, servis araçlarında aranacak şartlara, şoför yeterliliklerine, şoför evraklarına vb okul servisleri ve taşıma işleri ile denetime ayrıntılar bu yönetmelikte var. Okul tarafından verilen servis denetleme formunda(3 sayfalık) kontrol edilmesi gereken evraklar ile yeterliliklere dair her şeyin karşına bu yönetmelikteki madde isimleri yazılmış. Yani denetim ile ilgili her şey bu yönetmeliğe göre yapılıyor ama bu yönetmelikte "okul servisleri denetleme komisyonu" adı altında bir ifade yok. Servis denetleme komisyonu olarak geçiyor o da zaten üyeleri yukarıda belirttiğim gibi yazılmış, yani öğretmenlerden oluşan bir komisyon değil. Sıkıntı da burada işte, denetleme için verilen evraklarda her şey için bu yönetmelikteki ilgili madde belirtilmiş, buna göre "var, yok" yazılacak. Sorun şu ki bu yönetmelikteki servis denetleme komisyonu olarak hareket edeceksek yönetmeliğin 13. maddesinin 5. ibaresinde şu şu evrak eksiği varsa belediyeye bildirilerek özel izin belgesi iptal ettirilir yazıyor. (5) Denetim Komisyonunca ve yetkili kamu kurum ve kuruluşlarınca mülki idare amirleri vasıtasıyla ya da re?sen mahalli mülki idare amirince bu Yönetmeliğin 4 üncü ve 5 inci maddesinin birinci fıkrası ile 9 uncu maddesinin üçüncü fıkrasına aykırılığın tespit edilmesi halinde ilgili belediyeye bildirilmek suretiyle özel izin belgesi iptal ettirilir. Bu Yönetmeliğin 5 inci maddesinin ikinci fıkrası ile 9 uncu maddesinin dördüncü fıkrasına aykırılığın tespit edilmesi halinde mahalli mülki idare amirleri eksikliğin giderilmesi için süre vererek uyarıda bulunur, üçüncü uyarıda ilgili belediyesine bildirilmek suretiyle özel izin belgeleri iptal ettirilir. İptale konu izin belgesi aynı eğitim öğretim yılında yeniden düzenlenemez. Kreş, gündüz bakımevi ve çocuk kulübü servis faaliyetlerinde iptale konu izin belgesi takvim yılı içinde yeniden düzenlenemez.
Bahsi edilen evraklar bazı şoförlerde yok, bazılarında ise evrak olmadığı için bilinmiyor. Yönetmelikte belirtilen servis denetleme komisyonu bunu belediyeye bildirir ve özel izin iptal edilir yazıyor. Ama bu komisyonun üyeleri işte okul servis denetleme komisyonu üyeleri değil. Emniyet, MEB, belediye ve diğer kurum temsilcileri yani....Yönetmeliğe göre denetim yapmamız lazım ve yönetmelik 13. madde 5. kısımda belirtilen evraklar eksik ise belediyeye bildirilir diyor ama komisyon tarafından yapılır diyor. Bunu yapacak komisyon, okuldaki komisyon değil yani.
atahoca , 1 hafta önce
Hocam,
Yönetmelikte ne yazıyorsa denetlemeyi o şekilde yapın. Yalnız kanaatinize göre değil ne yazıyorsa ona göre yapınız. İmza attığınız her şeyden sorumlusunuz. Maalesef komisyonlardan epey bir kısmı yetki ve bilgilerimizin çok üstünde. Öğretmenin burada görevi sadece raporlama. Kolluk gücü değilsiniz. Sizin raporlarınız herhalde sonra denetleniyor.
İdare doğru yazmanızdan rahatsız olurlarsa sizi o görevden alır, başkasını koyar. Proje okuluysanız belki süreniz dolunca (açık ve objektif kriterler konulmazsa) çalışama süreniz uzatılmaz. Burada da isyan tonuyla değil hassasiyet tonuyla idareye görevin değiştirilmesini güzelce ifade ederseniz belki sorun yaşamazsınız. Yaşayacaksa da yaşansın.