Editörler : supporters.
12345678910111213»
13 Ocak 2008 15:21

aequ dostum, içimin rahat olması için çalışmam lazım... Bende senin gibi düşünüyordum ama sonradan anladım ki, bilmek her zaman bilmemekten daha iyidir..Cümle kurabilmek için az çok bişeyler bilmek lazım.. Ama son günlerde mülakaata giriyorsan haklısın, bende senin gibi yapardım dostum;))))

Rafael, muhakeme gücü, ve bi olayı kavrayıp anlatma yeteneğinden bu "çocuk biliyor mu bilmiyormu" durumu ortaya çıkar unutma;)


rafael_
Kapalı
13 Ocak 2008 15:25

ya tamam çalış hayırlı uğurlu olsun ayrıca olayın son günlerde girmeyle ne gibi alakası var anlayamadım...

13 Ocak 2008 15:33

Rafael dostum kızma:) aequ bişey söylemişse doğrudur, yani son günlerde giriyorsan millete ne sorulmuş ona göre davranırdım bende, onu demek istedim;)


jackal06
Memur
13 Ocak 2008 16:04

Arkadaşlar ne kadar sıkıcı değil mi baklemesi...Ders çalışan var mı?Ben yeni sınava başvurmayı düşünmüyorum düşünen var mı?


aequilibritas
Kapalı
13 Ocak 2008 16:17

ben basvurucam ama ne derece calışıcam orası mechul, wrong saol dostum ben ne dersem dogrudur tabe:D


nehir24
Daire Başkanı
13 Ocak 2008 18:24

arkadaslar bende hiç çalışmaya başlamadım ama ne yapacagımı bılmıyorum hem içimde rahat değil.bilği belirleyıcı olmayacak peki ne belirleyıcı olacak.benım kafam çok karsıtı zahmet olmasa puan dagılımı bana yazar ve acılarmısınız.stres oldum iyice..


ildeniz21
Kapalı
13 Ocak 2008 23:15

wrong lincoln soruları bu sayfaya cvplayın..fazla yoğun bi sayfa değil ne de olsa..kendi sayfam die demiom yanlış anlaşılmasın:))


lincoln_
Kapalı
13 Ocak 2008 23:23

(1)Dava zamanaşımı,işlenen bir suçtan dolayı, kanunda öngörülen süreler içinde, dava açılmaması veya davanın sona erdirilmemesi nedeniyle devletin dava açma ve açılmış davayı devam ettirme hakkının sona ermesidir...

Ceza zamanaşımı,kesinleşmiş bir cezanın,hüküm tarihinden itibaren yasada öngörülen süre içinde infaz edilememesi nedeniyle devletin cezayı infaz yetkisinin ortadan kalkmasıdır...

(2)Kamu görev ve hizmetinde bulunanlara karşı,bu görev ve hizmetin yürütülmesiyle ilgili olarak yapılan isnatlardan dolayı açılan hakaret davalarında sanık isnadının doğruluğunu ispat etme hakkına sahiptir...bunun dışındaki hallerde ispat isteminin kabulü,ancak isnat olunan fiilin doğru olduğunun anlaşılmasında kamu yararı bulunmasına veya şikayetçinin ispata razı olmasına bağlıdır...

(3)Anayasa ile tanınmış hak ve hürriyetleri ihlal edilen herkes ,yetkili makama geciktirilmeden başvurma imkanının sağlanmasını isteme hakkına sahiptir...devlet işemlerinde ilgili kişilerin hangi kanun yolları ve mercilere başvuracağını ve sürelerini belirtmek zorundadır...Kişinin,resmi görevliler tarafından haksız işlemler sonucu uğradığı zarar da kanuna göre devletçe tazmin edilir...devletin sorumlu olan ilgili kişiye rücu hakkı saklıdır...

(4)Hakimler görevlerinde bağımsızdırlar...anayasaya,kanuna ve hukuka uygun olarak vicdani kanaatlerine göre karar verirler...hiçbir organ makam ,merci veya kişi,yargı yetkisinin kullanılmasında mahkemelere ve hakimlere emir ve talimat veremez,genelge gönderemez,tavsiye ve telkinde bulunamaz...

(5)Hakimler ve savcılar azlonulamaz,kendileri istemedikçe anayasada gösterilen yaştan önce emekliye ayrılamaz...bir mahkemenin veya kadronun kaldırılması sebebiyle olsa dahi aylık ,ödenek ve diğer özlük haklarından yoksun kılınamazlar...

(6)Hakim ve savcıların görevlerini,kanun,tüzük.yönetmelik ve genelgelere uygun olarak yapıp yapmadıklarını,görevleri sırasında ve görevleriyle ilgili suç işleyip işlemediklerini,hal ve eylemlerinin sıfat ve görevleri icaplarına uyup uymadığını araştırma, inceleme ,soruşturma ve denetleme Adalet Bakanlığının izni ile adalet müfettişleri tarafından yerine getirilir...

(7)

(8)

(9)Danıştay üyelerinin dörtte üçü,birinci sınıf idari yargı hakim ve savcıarı arasından hakimler ve savcılar yüksek kurulu tarafından,dörtte biri cumhurbaşkanı tarafından seçilir...

(10)Adalet bakanı,hsyk nın başkanıdır...adalet bakanlığı müsteşerı kurulun tabi üyesidir...diğer üyeleri yargıtay genel kurulunun ve danştay genel kurulunun göstereceği adaylar arasından cumhuraşkanınca seçilir...

(11)

(12)meşru müdafaa,zaruret hali,kendi hakkını koruma,rıza,üstün nitelikte özel yarar,kamu yararı ve giğer özel hukuka uygunluk nedenleri...

(13)

(14)Tebligat kural olarak mesai saat ve günlerinde yapılabilir...ancak gerektiğinde gece vakti de tebligat yapılabilir...resmi ve adli tatil ünlerinde de tebligat yapılabilir...

Adresini değiştiren kimse,yenisini bildirmediği ve yeni adres tebliğ memurunca da saptanamadığı takdirde,tebliğ olunacak belgenin bir nüshasıeski adrese ait binanın kapısına asılır ve asılma tarihi tebliğ tarihi saYılır...

Tebliğ olanaksızlığı ve tebliğden kaçınma hallerinde ihbarnamenin kapıya yapıştırıldığı tarih teblğ tarihi sayılır...

İlanen tebliğ son ilan tarihinden itibaren 7 gün sonra yapılmış sayılır...

(15)bir tarafın malvarlığında azalma,diğer tarafın malvarlığında artma,illiyet bağı,hukuka ve ahlaka aykırı bir amacın bulunmaması,haklı bir sebebin bulunmaması...

(16)Takdir yetkisinde kuralın içinde bilerek bırakılan bir boşluk vardır...kanunda takdir yetkisi açıkça veya örtülü olarak tanınmışsa hakim takdir yetkisini kullanabilir...hakim takdir yetkisini,kanunun çizdiği sınırlar içinde hakkaniyet ölçüsünde kullanmalıdır...hakimin takdir yetkisini doğru kullanıp kullanmadığı üst yargı denetimine bağlıdır...

(17)muvazaa irade ile beyan arasında bilerek ve isteyerek yaratılan bir uyumsuzluk halidir...sözleşme irade ile beyan arasında uyumu gerektirdiğinden muvazaalı sözleşme geçersiz bir sözleşmedir...sözleşmenin muvazaalı olduğunu bizzat sözleşmenin tarafları ileri sürebilecekleri gibi üçüncü kişiler de ileri sürebilir..sözleşmenin tafalarının muvazaa ile ilgili olduğu için belgeyle ispat kuralı geçerlidir...üçüncü lişiler muvazaayı her türlü delille ispat edebilirler...

(18)gabin bir irade bozuklığu hali değildir...gabinin subjektif koşulları muzayaka hali,hafiflik ve tecrübesizliktir...gabinden söz edebilmek için kişinin içinde bulunduğu bu subjektif olumsuz koşullardan diğer tarafın yararlanmış olması gerekir...gabinin olumsuz koşulu ise edimler arasındaki aşırı dengesizliktir...gabin halinde sözleşme iptal yaptırımı türünde geçersizdir...

(19)Hak ehliyeti borçlardan sorumlu olma ve haklara sahip olabilme ehliyetidir...hak ehliyeti gerçek kişilerde tam ve sağ doğmak şartıyla ana rahmine düşmeden itibaren başlar...herkese hak ehliyeti tanınmıştır...

Fiil ehliyeti,kişinin kendi filleriyle hak kazanması ve borç altına girmesini sağlayan ehliyettir...dava ehliyeti,hukuki işlem ehliyeti,tasarruf ehliyeti,haksız fiilerden sorumlu olma ehliyeti fiil ehliyetinin çeşitli görünümleridir...fiil ehliyetinin şartları,erginlik,kısıtlı olmama ve ayırt etme gücüne sahip olmaktır...

(20)akıl hastalığı,akıl zayıflığı,savurganlık,alkol ve uyuşturucu madde bağımlılığı,kötü yaşam tarzı,kötü yönetim,özgürlüğü bağlayıcı ceza,istek üzerine kısıtlama...

(21)mutlak butlan nedenleri: mevcut evlilik,ayırt etme gücünün devamlı yokluğu,yasak derecee hısımlık,evlenmeye engel olacak derecede akıl hastalığı...

nisbi butlan nedenleri:ayırt etme gücünden geçici yoksunluk,

irde bozukluğu halleri(hata,hile,tehdit),yasal temsilcinin izninin bulunmaması...

(22)1961 anayasası 'Anayasanın Üstünlüğü' ilkesini daha açık vurgulaşmış ve kanunların Anayasaya uygunluğunu denetlemek maksadıyla Anayasa mahkemesini kurmuştur...

(23)anayasa değişikliklerini,kanunları,khk ları,tbmm içtüzüğünü anayasaya uygunluk bakımından denetler...

siyasi partilerin kapatılması hakkındaki davalara bakar...

cumhurbaşkanını,bakanlar kurulu üyelerini,yüksek mahkemelerin başkan ve üyelerini,hakimler ve savcılar yüksek kurulu üyelerini, sayıştay başkan ve üyelerini görevleriyle ilgili suçlardan dolayı yüce divan sıfatıyla yargılar...

siyasi partilerin mal edinimlerini denetler...

uyuşmazlık mahkemesine başkanlık edecek üyeyi kendi üyeleri arasından seçer...

(24)Anayasa mahkemesi kararları kesindir...bu kararlara karşı başvurulabilecek bir kanun yolu bulunmamaktadır...

Anayasa mahkemesi kararları yasama,yürütme,yargı organlarını,idare organlarını,tüm gerçek ve tüzel kişileri bağlar...

Anayasa mahkemesi kararları herkese karşı etkilidir...

Anayasa mahkemesinin bütün kararları gerekçeli olmak zorudadır...

Anayasa mahkemesi ile diğer mahkemeler arasında bir uyuşmazlık çıkarsa anayasa mahkemesi kararları esas alınır...

(25)İptali istenen normun yürürlüğünün durdurulması

dava konusu işlemin adı ve hukuksal nitelemesiyle bağlı olmadan inceleme yapması

(26)İstifa

kesin hüküm giyme

milletvekilliği ile bağdaşmayan bir görev veya hizmeti sürdürmekte ısrar etmek

meclis çalışmalarına özürsüz veya izinsiz olarak bir ay içinde toplam 5 birleşim günü katılmamak

partisinin temelli kapatılmasına beyan ve eylemleriyle sebep olmak ve anayasa mahkemesinin bu konudaki kesin kararında ismi belirtilmek

(27)Somut norm denetiminin şartları: görülmekte olan bir dava olması,davaya bakmakta olan merciin mahkeme olması,iptali istenen kanun veya khk nın o davada uygulanacak norm olması,mahkemenin,normun anayasaya aykırılığına bizat kanaat getirmesi yada taraflardan birinin ileri sürdüğü aykırılık iddiasını ciddi bulması...

(28)Tarafların ve varsa yasal temsilci ve vekillerinin ad ve soyadları ile yerleşim yeri veya varsa oturma yeri yahut iş adresleri

anlaşılacak biçimde kısaca tebliğin konusu

davet edilen kişinin hangi mercide ve hangi gün ve saatte hazır bulunması gerektiği ve bu merciin yerini

davetiyeyi çıkaran merciin mührünü ve mahkeme başkatibinin ve diğer mercilerde yetkili memurun imzasını

(29)Gerçek kişilerde tebligat kural olarak ilgilisine yapılır...

vekil aracılığıyla takip edilen işlerde ilgili vekildir...

yasal temsilcileri bulunanlara yada bulunması gerekenlere yapılacak tebligatlarda ilgili yasal temsilcidir...

asker kişilere yapılacak tebligatlarda,eğer tebliğ yapılacak kişi er veya erbaşsa, asker kişinin en yakın üstüdür...er ve erbaş dışındaki askeri kişilere yapılacak tebliğler kendilerine yapılır...

(30)Tebliği çıkaran merciin adı

tebliği isteyen tarafın adı soyadı adresi

tebliğ olunacak kişinin adı soyadı adresi

tebliğ konusu

tebliğin nerede ve ne zaman yapıldığı

tebliğ memurunun adı soyadı imzası.....

(31)Karşılıklı edimleri içeren sözleşmelerde edimler arasındaki dengenin, olağanüstü değişmeler yüzünden alt üst olması, borcun ifasını güçleştirmesi ve belki de imkansız hale gelmesi durumunda ?işlem temelinin çökmesi? gündeme gelir. Bu gibi hallerde emprevizyon kuramı çerçevesinde,kurulmuş olan bir sözleşmede, değişikliklerin yapılması için hakimin sözleşmeye müdahalesi istenebilecektir...

(32)Adalet,içişleri ve ulaştırma bakanları...

(33)Türk vatandaşlığı

18 yaşını doldurmak

en az ortaokul mezunu olmak

taksirli suçlar hariç en az 6 ay hapis cezası ve ağır hapis cezası almamaış olmak

askerlikle ilişiği bulunmamak

görevini devamlı yapmasına engel olacak derecede sağlık probleminin bulunmaması


ildeniz21
Kapalı
13 Ocak 2008 23:26

wrong ne hazırcısın yaa...seni gidi gidiii:)burdan cvpları al kitap açma..lincoln wronga göstermeyekk..o gitsin kitaptan çalışsın hehe:)


rubus ideaus
Memur
13 Ocak 2008 23:28

84) Davanın İhbarı:

Davanın taraflarından birisi, dava neticesinde hakkı etkilenecek 3.kişiye mahkeme veya mehkeme dışı bir vasıta ile ya gelip kendisini temsil etmesini ya da feri müdahil olarak davaya katılmasını istemesidir. Davanın ihbarı sadece ilk derece aşamsında mümkündür.


lincoln_
Kapalı
13 Ocak 2008 23:30

1 haftaya hepsini cevaplayıp..buraya kopyala yapıştır yapacaktım zaten...şimdi soruları aramızda paylaşalım...on ar yirmi şer..hergün yazalım cevapları...okeyto:)


lincoln_
Kapalı
13 Ocak 2008 23:35

arkadaşım sizinle de sinerji yaratmak,deveye hendek atlatmaktan zor be yau:))

rubus teş..arkadaşım...beni bi sen anlıyosun şu koskoca forumda:)


rubus ideaus
Memur
13 Ocak 2008 23:36

ya evet yazalım hadii.. ben usulleri yazarım.. süper oluo bölee, tuttum ben bu metodu, hem bak dua da toplarıs, ooo süper:))


rubus ideaus
Memur
13 Ocak 2008 23:51

252) Davaya son veren taraf işlemleri: Davadan feragat, Davayı kabul, Feragat.

Dava üzerinde tasarruf ilkesinin bir sonucudur. Dava mahkeme kararı ile değill taraf iradesi ile sona erer.. Davanın açılmasından hükmün kesinleşmesine kadar her üçü de yapılabilir.Bu işlemelere karşı kanun yolları kapalı olmakla birlikte irade fesadı hallerinden birine dayanarak bu işlemler ortadan kaldırılabilir. Sulh ve kabul İİK38 anlamında ilam niteliğinde belgedir.

241) İş mah.) İşçi ve işveren arasındaki her türlü uyuşmazlıkları , Bagkur ve SSKdan kaynaklanan uyusmazlıkları çözmek için kurulmuştur.Mahkemelerde sözlü yargılama usulü uygulanır, karar düzeltme yolu kapalıdır.


lincoln_
Kapalı
13 Ocak 2008 23:56

(34)milletvekili seçilme yeterliliği

türk vatandaşı olmak

otuz yaşını doldurmuş olmak

en az ilkokul mezunu olmak

askerlik hizmetini yapmış olmak

kısıtlı olmamak

kamu izmetinden yasaklı olmamak

taksirli suçlar hariç toplam 1 yıl veya daha fazla hapis cezas almamaış olmak

ağırhapisle mahkum olmamak

bazı suçlardan hüküm giymemiş olmak

benden bugünlük bu kadar rubus yarın devam ederim...grşrz...ii geceler


samsun55200
Kapalı
14 Ocak 2008 00:11

arkadaşlar emin olduğumuz soruları cevaplarsak birbirimizi yanıtmamiş oluruz.yarın bende baslıyorum cevaplamaya..iigeceler


Baudolino093
Daire Başkanı
14 Ocak 2008 00:25

wrongun idare kitabı bende olduğu için idare sorularını ben cewaplıcakmışım:((..papazı bulduk yine...


samsun55200
Kapalı
14 Ocak 2008 00:37

252-davaya son veren taraf işlemleri

dava üzerinde tasarruf etme ilkesinin bir sonucu olarak tarafların davadan feragat etme , kabul etme ,sulh olma yetkileri vardır.dava mahkemenin kararı ile değil taraf iradesi ile sona erer bıun nedenle davaya son veren taraf işlemleri denir.

FEREGAT:davanın açılmasından hükmün kesinleşmesine kadar davanın her aşamasında davadan feragat edilebilir.hakimlere karşı açılan tazminat davaları ve ortaklığın giderilmedi davaları dısında her davad feragat mumkundurferagat kayıtsız sartsız olmalıdır.feragat yetkisi sadece davacıya aittir.bununla davacı talebinden kısmen veya tamamen vazgeçer

KABUL:davalının davacının talep sonucunu kısmen veya tamamen kabul etmesidir.feragattan farklı olarak sadece tarafların üzerinde tasarruf yetkisinin oldugu davalarda olurkabulde kayıtsız sartsız olmalıdır.davayı kabul eden en geç ilk oturumda davayı kabul etmişse ve halve hareketleriyle aleyhine dava açılmasına sebebiyet vermemişse yargılama gıderlerinden sorumlu tutulamaz

SULH:taraflrın uzerinde tasarruf yetkısının oldugu davalarda tarafların karsılıklı fedakarlıkla davayı sona erdirmeleridir.diğerlerinden farklı olarak sarta bağlı olarakta yaılabilir eğer sarta bağlı olarak yapılmışsa maddi anlamda kesin hüküm oluşturmaz ve ilam nitelinde belge sayılmaz


Baudolino093
Daire Başkanı
14 Ocak 2008 00:40

34)Memurluğun sona erme nedenleri

1-Çekilme 2-Çekilmiş sayılma(müstafi) 3-Çıkarılma 4-Koşullarda eksiklik 5-Bağdaşmazlık 6-Ölüm 7-Emeklilik

14 Ocak 2008 00:45

39) Beldeiye başkanlığından düşme nedenleri

Aşağıdaki hallerde içişleri bakanlığının başvurusu üzerine Danıştay kararıyla B. başkanının görevine son verilir;

-Başkanın belediye meclisin feshini gerektiren eylem ve işlemlere katılmış olması

-Başkananın kesintisiz ve mazeretsiz 20 günden fazla görev yerini terk etmesi,

-Seçilme yeterliliğini kaybetmesi,

-Görevi sürdürmesine engel bir hastalık veya sakatlık durumunun yetkili sağlık kuruluşu raporuyla belgelenmesi

Diğer bir düşme sebebi : Belediye başkanı hakkında sunulan gensoru önergesi veya faaliyet raporundaki açıklamalar, meclis üye tamsayısının 3/4 çoğunluğyla yeterli görülmezse dosya mülki idare amirine gönderilir, mülki idare amiri dosyayı Danıştaya sunar ve yetersizlik kararı danıştayca uygun bulunduğu takdirde Belediye başkanı başkanlıktan düşer...

Toplam 433 mesaj
12345678910111213»

Çok Yazılan Konular

Sözlük

Son Haberler

Editörün Seçimi