arkadaşlar buraya tebliğdeki değişikleri özetlemiştim:
okursanız ii olur:
a. Kamu İhale Genel Tebliğinin 6.2.1. maddesine göre sadece yerli isteklilerin katılmasının öngörüldüğü veya yerli istekliler lehine fiyat avantajı uygulanacak ihalelerde tüzel kişiliğin yerli istekli olup olmadığına ilişkin tereddüt bulunması halinde, bu hususun ayrıca belgelendirilmesi bilgi eksikliğinin tamamlattırılması kapsamında istenecektir. İlgili maddeye göre isteklilerin yerli istekli olup olmadığı anlaşılamıyorsa ihale dışı bırakılmaması gerekmektedir.
b. Kamu İhale Genel Tebliğinin 8. maddesinde, ihalelerde teklif kapsamında veya sözleşme aşamasında sunulması istenilen belgelerin ilgili kurumların internet sayfalarından temin edilmesi durumunda kabul edileceği belirtilmiştir. Yine aynı maddeye göre ilgili belgelerin üzerinde kurum tarafından verilmiş barkod veya referans numarasının olması, bu numarayla ilgili evrağın yine internet üzerinden idarelerce teyidinin yapılabilmesi şartı vardır. Bu hükümle firmaların ihale ve sözleşme evraklarını hazırlamaları kolaylaştırılmış, bürokrasi azaltılmıştır. Özellikle Vergi Dairelerince internet üzerinden verilen ?vergi borcu yoktur? belgesi, mevzuatta açıklayıcı hüküm olmadığı için idarelerce kabul edilmiyordu. Bu maddedeki açıklayıcı hükümler ile artık bu belge de idareler tarafından kabul edilecektir. Ancak ihale komisyonlarının, internet üzerinden alınan belgelerin gerekli bilgileri sağlayıp sağlamadığına, üzerinde barkod-referans numarasının olup olmadığına, ilgili kuruma ait internet sitesinden belgenin doğruluk teyidinin yapılıp yapılamadığına azami ölçüde dikkat etmesi gerekmektedir.
c. Kamu İhale Genel Tebliğinin 9. maddesinde; makine, teçhizat ve diğer ekipmanlara ilişkin hükümlerde kendi malı olma şartının aranmamasının esas olduğu belirtilmiş, isteklilerden teklif kapsamında araç kira taahhütnamesi, araç kira sözleşmesi v.b. herhangi bir belge istenmeyeceği hükme bağlanmıştır.
ç. Kamu İhale Genel Tebliğinin 15.1. maddesinde; doküman bedelinin tespitine ilişkin bilgi ve belgelere ihale işlem dosyası içinde yer verilmesi gerektiği, doküman bedeli belirlenirken sadece dokümanın basımı ve çoğaltılmasına ilişkin giderlerin göz önüne alınması gerektiği, dokümanın basımı sırasında gerçekleşmeyen giderler ile ilan bedeli gibi dokümanın basım maliyetiyle ilişkisi olmayan giderlerin doküman satış bedelinin belirlenmesinde dikkate alınmaması gerektiği hükme bağlanmıştır.
d. Kamu İhale Genel Tebliğinin 15.2.3. maddesinde, doküman bedelini ödedikleri halde dokümanı teslim almamış olanların istekli olabilecek sıfatı kazanamamış oldukları belirtilmiştir. Bu hükme göre, Maliye Bakanlığı Saymanlığına doküman bedelini yatırdıkları halde dokümanı teslim almamış olanların ihale dışı bırakılması gerekmektedir.
e. Kamu İhale Genel Tebliğinin 16.2.1. maddesinde, Teklif zarfının uygun olarak hazırlanmadığının anlaşılması durumunda zarfın açılmaksızın iade edileceği, zarfın fotokopisinin ise ihale işlem dosyasında muhafaza edileceği belirtilmiştir.
f. Kamu İhale Genel Tebliğinin 16.2.2. maddesinde; ihalelere teklif verebilmek için ihale dokümanın satın alınmasının zorunlu olduğunu, ancak teklif zarfı içinde sunulacak belgeler arasında dokümanı satın aldıklarına ilişkin belge bulunmadığını, bu nedenle idarelerce teklif kapsamında dokümanın satın alındığına dair herhangi bir belgenin istenmeyeceği, isteklilerin dokümanı alıp almadığının kontrolünün ise ?ihale dokümanının satın alındığına ilişkin formlardan? kontrol edilmesi gerektiğini belirtilmiştir.
Yine aynı maddeye göre teklif zarfları açıldıktan sonra, isteklinin dokümanı satın almadığının tespiti halinde teklifleri değerlendirme dışında tutulacaktır. Buradan, dokümanı satmakla yükümlü olan birimlerin ihalelerin başlama saatinde ?ihale dokümanını satın alanlara ilişkin formları? ihale komisyonlarına ulaştırması zorunluluğu olduğu sonucuna ulaşılabilir.
g. Kamu İhale Genel Tebliğinin 16.2.3. maddesinde isteklilerin belgelerinin eksik olup olmadığına ilişkin kontrolün her bir belge için ayrı ayrı yapılması gerektiği belirtilmiştir.
ğ. Kamu İhale Genel Tebliğinin 16.2.4. maddesinde; yaklaşık maliyetin teklif zarflarının incelenmesinin ardından, teklif zarfları açılmadan önce açıklanacağı hükme bağlanmıştır. 16.2.6. maddesinde ise, kısmi teklife imkan tanınan ihalelerde, yaklaşık maliyet açıklanırken hem toplam yaklaşık maliyet tutarının hem de her bir kısım için belirlenen yaklaşık maliyet tutarının ayrı ayrı açıklanması gerektiği belirtilmiştir.
16.2.7. maddesine göre; kısmi teklif verilmesine izin verilen mal alım ihalelerinde, ihale komisyonu her bir kısma ilişkin yaklaşık maliyet tutarını okuyarak açıklayabileceği gibi yaklaşık maliyet tutarının yer aldığı çizelgenin fotokopisini dağıtmak suretiyle de yaklaşık maliyetleri açıklayabilir. Yine aynı şekilde isteklilerin her bir kısma vermiş olduğu teklif fiyatları okunarak açıklanabileceği gibi isteklilerin Birim fiyat Teklif Cetvellerinin fotokopilerinin dağıtılması yoluyla da teklif fiyatları açıklanabilir. Yaklaşık maliyet tutarını gösteren çizelge ile isteklilere ait birim fiyat teklif cetveli fotokopilerinin dağıtılması durumunda, bu belgeler ihale komisyonu başkan ve üyelerinden en az biri tarafından imzalanmalıdır.
h. Kamu İhale Genel Tebliğinin 16.4.3. maddesinde; kısmi teklif verilmesine izin verilen ihalelerde işin tamamı veya birden fazla kısmı tek bir isteklide üzerinde kalırsa, istekli ile tek bir sözleşme imzalanacağı hükme bağlanmıştır. Yine aynı maddede bir idareye bağlı ihtiyaçların tek bir merkezden ihale ile karşılanması amacıyla kısmı teklife imkan verilen ihalelerde her bir kısım için ayrı ayrı sözleşme imzalanabileceği belirtilmiştir. Tüm kısımlar için tek sözleşme imzalanması kırtasiye ve iş yükü açısından idarelere kolaylık sağlamıştır. Ancak tek bir kısma ait malın red olması durumunda sözleşmenin feshi gerekeceğinden, idareler diğer kısımlara ait malzemeyi temin edememe gibi bir durumla karşılaşabilir. Kısmi teklife açık ihalelerde kısmi kabul öngörülmesi kısmen de olsa bu sakıncayı giderebilir.
ı. Kamu İhale Genel Tebliğinin 16.4.4. maddesinde; kısmi teklife açık olan ihalelere şikayet başvurusunda bulunulması halinde, başvuruya konu edilmeyen diğer kısım veya guruplara ilişkin ihale sürecinin devam edebileceği, sözleşme imzalanabileceği belirtilmiştir. Bu maddeyle şikayetin olmadığı kısımlarda tedariğin aksamaması amaçlanmıştır.
i. Kamu İhale Genel Tebliğinin 16.4.6. maddesine göre, kısmi teklif alma yoluyla bir arada ihale edilmesi öngörülen işlerin benzer nitelikte olması gerekmekte, nitelik bakımından birbirinden farklı olan işlerin aynı ihalede toplanmamasına dikkat edilmelidir. Örneğin kısmi teklife açık ihalede bir grup kırtasiye, diğer grup yedek parça olmamalıdır.
j. Kamu İhale Genel Tebliğinin 16.4.9. maddesinde, ?İş Ortaklığı Beyannamesinin? kısmi teklife imkan tanınan ihalelerde, teklif verilen her bir kısım için ayrı ayrı olmak üzere sunulması gerektiği belirtilmiştir. Kısmi teklife imkan tanınan ihalelerde iş ortaklığı şeklinde teklif veren isteklilerin bu hususa özellikle dikkat etmesi gerekmektedir.
k. Kamu İhale Genel Tebliğinin 16.5.1. maddesine göre; Kısmi teklif verilmesine imkan tanınan ihalelerde, isteklinin aritmetik hata yaptığı kısma ilişkin teklifi değerlendirme dışı bırakılacaktır. Diğer kısımlarda ise teklifi değerlendirmeye alınacaktır.
l. Kamu İhale Genel Tebliğinin 16.5.2. maddesi; Birim fiyat üzerinden teklif alınan ihalede, birim fiyat teklif cetvelindeki birim fiyatlar ve birim fiyatla miktarın çarpılması sonucu bulunan tutarlar, virgülden sonra iki hane olacak şekilde yuvarlanarak yazılacaktır şeklindedir. Yine aynı maddeye göre, idari şartnamenin diğer hususlar başlığında belirtmek suretiyle, miktarı yüksek olan iş kalemleri için, virgülden sonra iki haneden fazla olacak şekilde de teklif verilebilir. Ancak virgülden sonra iki haneden fazla verilen tekliflerin ihale dışı bırakılmaması için diğer hususlar başlığında, virgülden sonra iki haneden fazla olacak şekilde teklif verilebileceğinin tüm idareler tarafından yazılması, ihaledeki geçerli teklif sayısını arttıracaktır.
16.5.2 maddesinde birim fiyatlar ile miktarın çarpılması sonucu bulunan tutarların, virgülden sonra iki hane olacak şekilde yuvarlanarak yazılacağı belirtilmiştir. Ancak yuvarlanmadan yazılması durumunda teklifin değerlendirme dışı bırakılacağına dair herhangi bir hüküm bulunmamaktadır. Bu durumda yuvarlama yapılmamış tekliflerin değerlendirme dışı bırakılması, şikayet başvurularına ve itirazlara sebep olabilir.
m. Kamu İhale Genel Tebliğinin 16.6.4. maddesinde; ihaleye katılma şartı olarak istenilmesi gereken belge veya bilgilerin idarece istenmediği ve bu durumun da tekliflerin değerlendirilmesi aşamasında tespit edildiği hallerde, bu bilgi ve belgeler isteklilerden tekliflerin değerlendirilmesi aşamasında talep edilemeyeceği belirtilmiştir.
n. Kamu İhale Genel Tebliğinin 17.7.3. maddesinde; ?Ayrıldıkları tarihten önceki iki yıl içinde hizmetinde bulundukları daire, idare, kurum ve kuruluşlara karşı ayrıldıkları tarihten başlayarak üç yıl süreyle, o daire, idare, kurum ve kuruluştaki görev ve faaliyet alanlarıyla ilgili konularda doğrudan doğruya veya dolaylı olarak görev ve iş alamazlar, taahhüde giremezler, komisyonculuk yapamazlar. ? hükmü yer almaktadır. Aynı maddenin devamında, bu kişilerin, özel sektörde istekli sıfatını taşıyabilecek bir işletmede personel olarak istihdam edilmesi ve bu işletmenin de personelinin ayrıldığı daire, kurum ve kuruluşun ihalesine girmesi durumunda, anılan personelin, çalışmakta olduğu işletmede bir ortaklığının ya da sermaye bağının bulunmaması durumunda, söz konusu faaliyetin ?doğrudan doğruya veya dolaylı olarak görev ve iş alma, taahhüde girme, komisyonculuk ve temsilcilik yapma? olarak sayılmaması gerektiği belirtilmiştir. İlgili kişilerin başka bir firma için personel olarak çalışmasında herhangi bir sakınca olmadığı hükme bağlanmıştır. Bu durumdaki kişilerin ve temsilcisi oldukları firmaların ihalelere katılmasında herhangi bir sakınca yoktur. Bu durumdaki firmalara herhangi bir yaptırım uygulanmaması gerekir.
o. Kamu İhale Genel Tebliğinin 28.3. maddesine göre, İhaleye katılan bütün isteklilerin, tüzel kişi isteklilerin %50?den fazla hissesine sahip ortakların, teklifi imzalayan yetkililerin ihalelere katılmaktan yasaklı olup olmadığının İhale Kontrol Sisteminden kontrol edilmesi gerekmektedir. Bu madde ile ihale komisyonlarının, ihale sonrasında ki iş yükü oldukça artacaktır. Özellikle ihale üzerinde kalmayan isteklilerden, yasaklı bilgisi teyidi için gerekli olan bilgileri(Vergi No, TC Kimlik No, Ticaret Sicil No.. v.s. ) toparlamak ihale komisyonları için zaman alacak, dolayısıyla ihale süreci uzayacaktır. Örneğin bir ihaleye 10 adet anonim şirket katılması ve her bir anonim şirketin yönetim kurulunda 10 kişi olması durumunda toplam 100 kişinin vergi, kimlik numaraları ile adresleri ilgili firmalardan alınacak, bu 100 kişi için İhale Kontrol Sistemine bilgi girişi yapılarak yasaklı olup olmadığı sorgulanacaktır. İhale sonrasında Geçici Teminatlar, İsteklilere hemen iade edilmemeli, yasaklı teyidi sorgulama sonucunun gelmesinden sonra Geçici Teminatlar iade edilmelidir.
p. Kamu İhale Genel Tebliğinin 31.4. maddesinde ise, Kanunun 22 nci maddesinin (d) bendinde belirtilen parasal limit dahilinde yapılan alımlarda, alım yapılacak gerçek veya tüzel kişinin Kurumun internet sayfasındaki yasaklılar listesinde olup olmadığının kontrol edilmesi gerektiği, yasaklı olduğunun belirlenmesi durumunda, söz konusu firmadan alım yapılmaması gerektiği belirtilmiştir.
arkadaşlar buraya tebliğdeki değişikleri özetlemiştim:
okursanız ii olur:
a. Kamu İhale Genel Tebliğinin 6.2.1. maddesine göre sadece yerli isteklilerin katılmasının öngörüldüğü veya yerli istekliler lehine fiyat avantajı uygulanacak ihalelerde tüzel kişiliğin yerli istekli olup olmadığına ilişkin tereddüt bulunması halinde, bu hususun ayrıca belgelendirilmesi bilgi eksikliğinin tamamlattırılması kapsamında istenecektir. İlgili maddeye göre isteklilerin yerli istekli olup olmadığı anlaşılamıyorsa ihale dışı bırakılmaması gerekmektedir.
b. Kamu İhale Genel Tebliğinin 8. maddesinde, ihalelerde teklif kapsamında veya sözleşme aşamasında sunulması istenilen belgelerin ilgili kurumların internet sayfalarından temin edilmesi durumunda kabul edileceği belirtilmiştir. Yine aynı maddeye göre ilgili belgelerin üzerinde kurum tarafından verilmiş barkod veya referans numarasının olması, bu numarayla ilgili evrağın yine internet üzerinden idarelerce teyidinin yapılabilmesi şartı vardır. Bu hükümle firmaların ihale ve sözleşme evraklarını hazırlamaları kolaylaştırılmış, bürokrasi azaltılmıştır. Özellikle Vergi Dairelerince internet üzerinden verilen ?vergi borcu yoktur? belgesi, mevzuatta açıklayıcı hüküm olmadığı için idarelerce kabul edilmiyordu. Bu maddedeki açıklayıcı hükümler ile artık bu belge de idareler tarafından kabul edilecektir. Ancak ihale komisyonlarının, internet üzerinden alınan belgelerin gerekli bilgileri sağlayıp sağlamadığına, üzerinde barkod-referans numarasının olup olmadığına, ilgili kuruma ait internet sitesinden belgenin doğruluk teyidinin yapılıp yapılamadığına azami ölçüde dikkat etmesi gerekmektedir.
c. Kamu İhale Genel Tebliğinin 9. maddesinde; makine, teçhizat ve diğer ekipmanlara ilişkin hükümlerde kendi malı olma şartının aranmamasının esas olduğu belirtilmiş, isteklilerden teklif kapsamında araç kira taahhütnamesi, araç kira sözleşmesi v.b. herhangi bir belge istenmeyeceği hükme bağlanmıştır.
ç. Kamu İhale Genel Tebliğinin 15.1. maddesinde; doküman bedelinin tespitine ilişkin bilgi ve belgelere ihale işlem dosyası içinde yer verilmesi gerektiği, doküman bedeli belirlenirken sadece dokümanın basımı ve çoğaltılmasına ilişkin giderlerin göz önüne alınması gerektiği, dokümanın basımı sırasında gerçekleşmeyen giderler ile ilan bedeli gibi dokümanın basım maliyetiyle ilişkisi olmayan giderlerin doküman satış bedelinin belirlenmesinde dikkate alınmaması gerektiği hükme bağlanmıştır.
d. Kamu İhale Genel Tebliğinin 15.2.3. maddesinde, doküman bedelini ödedikleri halde dokümanı teslim almamış olanların istekli olabilecek sıfatı kazanamamış oldukları belirtilmiştir. Bu hükme göre, Maliye Bakanlığı Saymanlığına doküman bedelini yatırdıkları halde dokümanı teslim almamış olanların ihale dışı bırakılması gerekmektedir.
e. Kamu İhale Genel Tebliğinin 16.2.1. maddesinde, Teklif zarfının uygun olarak hazırlanmadığının anlaşılması durumunda zarfın açılmaksızın iade edileceği, zarfın fotokopisinin ise ihale işlem dosyasında muhafaza edileceği belirtilmiştir.
f. Kamu İhale Genel Tebliğinin 16.2.2. maddesinde; ihalelere teklif verebilmek için ihale dokümanın satın alınmasının zorunlu olduğunu, ancak teklif zarfı içinde sunulacak belgeler arasında dokümanı satın aldıklarına ilişkin belge bulunmadığını, bu nedenle idarelerce teklif kapsamında dokümanın satın alındığına dair herhangi bir belgenin istenmeyeceği, isteklilerin dokümanı alıp almadığının kontrolünün ise ?ihale dokümanının satın alındığına ilişkin formlardan? kontrol edilmesi gerektiğini belirtilmiştir.
Yine aynı maddeye göre teklif zarfları açıldıktan sonra, isteklinin dokümanı satın almadığının tespiti halinde teklifleri değerlendirme dışında tutulacaktır. Buradan, dokümanı satmakla yükümlü olan birimlerin ihalelerin başlama saatinde ?ihale dokümanını satın alanlara ilişkin formları? ihale komisyonlarına ulaştırması zorunluluğu olduğu sonucuna ulaşılabilir.
g. Kamu İhale Genel Tebliğinin 16.2.3. maddesinde isteklilerin belgelerinin eksik olup olmadığına ilişkin kontrolün her bir belge için ayrı ayrı yapılması gerektiği belirtilmiştir.
ğ. Kamu İhale Genel Tebliğinin 16.2.4. maddesinde; yaklaşık maliyetin teklif zarflarının incelenmesinin ardından, teklif zarfları açılmadan önce açıklanacağı hükme bağlanmıştır. 16.2.6. maddesinde ise, kısmi teklife imkan tanınan ihalelerde, yaklaşık maliyet açıklanırken hem toplam yaklaşık maliyet tutarının hem de her bir kısım için belirlenen yaklaşık maliyet tutarının ayrı ayrı açıklanması gerektiği belirtilmiştir.
16.2.7. maddesine göre; kısmi teklif verilmesine izin verilen mal alım ihalelerinde, ihale komisyonu her bir kısma ilişkin yaklaşık maliyet tutarını okuyarak açıklayabileceği gibi yaklaşık maliyet tutarının yer aldığı çizelgenin fotokopisini dağıtmak suretiyle de yaklaşık maliyetleri açıklayabilir. Yine aynı şekilde isteklilerin her bir kısma vermiş olduğu teklif fiyatları okunarak açıklanabileceği gibi isteklilerin Birim fiyat Teklif Cetvellerinin fotokopilerinin dağıtılması yoluyla da teklif fiyatları açıklanabilir. Yaklaşık maliyet tutarını gösteren çizelge ile isteklilere ait birim fiyat teklif cetveli fotokopilerinin dağıtılması durumunda, bu belgeler ihale komisyonu başkan ve üyelerinden en az biri tarafından imzalanmalıdır.
h. Kamu İhale Genel Tebliğinin 16.4.3. maddesinde; kısmi teklif verilmesine izin verilen ihalelerde işin tamamı veya birden fazla kısmı tek bir isteklide üzerinde kalırsa, istekli ile tek bir sözleşme imzalanacağı hükme bağlanmıştır. Yine aynı maddede bir idareye bağlı ihtiyaçların tek bir merkezden ihale ile karşılanması amacıyla kısmı teklife imkan verilen ihalelerde her bir kısım için ayrı ayrı sözleşme imzalanabileceği belirtilmiştir. Tüm kısımlar için tek sözleşme imzalanması kırtasiye ve iş yükü açısından idarelere kolaylık sağlamıştır. Ancak tek bir kısma ait malın red olması durumunda sözleşmenin feshi gerekeceğinden, idareler diğer kısımlara ait malzemeyi temin edememe gibi bir durumla karşılaşabilir. Kısmi teklife açık ihalelerde kısmi kabul öngörülmesi kısmen de olsa bu sakıncayı giderebilir.
ı. Kamu İhale Genel Tebliğinin 16.4.4. maddesinde; kısmi teklife açık olan ihalelere şikayet başvurusunda bulunulması halinde, başvuruya konu edilmeyen diğer kısım veya guruplara ilişkin ihale sürecinin devam edebileceği, sözleşme imzalanabileceği belirtilmiştir. Bu maddeyle şikayetin olmadığı kısımlarda tedariğin aksamaması amaçlanmıştır.
i. Kamu İhale Genel Tebliğinin 16.4.6. maddesine göre, kısmi teklif alma yoluyla bir arada ihale edilmesi öngörülen işlerin benzer nitelikte olması gerekmekte, nitelik bakımından birbirinden farklı olan işlerin aynı ihalede toplanmamasına dikkat edilmelidir. Örneğin kısmi teklife açık ihalede bir grup kırtasiye, diğer grup yedek parça olmamalıdır.
j. Kamu İhale Genel Tebliğinin 16.4.9. maddesinde, ?İş Ortaklığı Beyannamesinin? kısmi teklife imkan tanınan ihalelerde, teklif verilen her bir kısım için ayrı ayrı olmak üzere sunulması gerektiği belirtilmiştir. Kısmi teklife imkan tanınan ihalelerde iş ortaklığı şeklinde teklif veren isteklilerin bu hususa özellikle dikkat etmesi gerekmektedir.
k. Kamu İhale Genel Tebliğinin 16.5.1. maddesine göre; Kısmi teklif verilmesine imkan tanınan ihalelerde, isteklinin aritmetik hata yaptığı kısma ilişkin teklifi değerlendirme dışı bırakılacaktır. Diğer kısımlarda ise teklifi değerlendirmeye alınacaktır.
l. Kamu İhale Genel Tebliğinin 16.5.2. maddesi; Birim fiyat üzerinden teklif alınan ihalede, birim fiyat teklif cetvelindeki birim fiyatlar ve birim fiyatla miktarın çarpılması sonucu bulunan tutarlar, virgülden sonra iki hane olacak şekilde yuvarlanarak yazılacaktır şeklindedir. Yine aynı maddeye göre, idari şartnamenin diğer hususlar başlığında belirtmek suretiyle, miktarı yüksek olan iş kalemleri için, virgülden sonra iki haneden fazla olacak şekilde de teklif verilebilir. Ancak virgülden sonra iki haneden fazla verilen tekliflerin ihale dışı bırakılmaması için diğer hususlar başlığında, virgülden sonra iki haneden fazla olacak şekilde teklif verilebileceğinin tüm idareler tarafından yazılması, ihaledeki geçerli teklif sayısını arttıracaktır.
16.5.2 maddesinde birim fiyatlar ile miktarın çarpılması sonucu bulunan tutarların, virgülden sonra iki hane olacak şekilde yuvarlanarak yazılacağı belirtilmiştir. Ancak yuvarlanmadan yazılması durumunda teklifin değerlendirme dışı bırakılacağına dair herhangi bir hüküm bulunmamaktadır. Bu durumda yuvarlama yapılmamış tekliflerin değerlendirme dışı bırakılması, şikayet başvurularına ve itirazlara sebep olabilir.
m. Kamu İhale Genel Tebliğinin 16.6.4. maddesinde; ihaleye katılma şartı olarak istenilmesi gereken belge veya bilgilerin idarece istenmediği ve bu durumun da tekliflerin değerlendirilmesi aşamasında tespit edildiği hallerde, bu bilgi ve belgeler isteklilerden tekliflerin değerlendirilmesi aşamasında talep edilemeyeceği belirtilmiştir.
n. Kamu İhale Genel Tebliğinin 17.7.3. maddesinde; ?Ayrıldıkları tarihten önceki iki yıl içinde hizmetinde bulundukları daire, idare, kurum ve kuruluşlara karşı ayrıldıkları tarihten başlayarak üç yıl süreyle, o daire, idare, kurum ve kuruluştaki görev ve faaliyet alanlarıyla ilgili konularda doğrudan doğruya veya dolaylı olarak görev ve iş alamazlar, taahhüde giremezler, komisyonculuk yapamazlar. ? hükmü yer almaktadır. Aynı maddenin devamında, bu kişilerin, özel sektörde istekli sıfatını taşıyabilecek bir işletmede personel olarak istihdam edilmesi ve bu işletmenin de personelinin ayrıldığı daire, kurum ve kuruluşun ihalesine girmesi durumunda, anılan personelin, çalışmakta olduğu işletmede bir ortaklığının ya da sermaye bağının bulunmaması durumunda, söz konusu faaliyetin ?doğrudan doğruya veya dolaylı olarak görev ve iş alma, taahhüde girme, komisyonculuk ve temsilcilik yapma? olarak sayılmaması gerektiği belirtilmiştir. İlgili kişilerin başka bir firma için personel olarak çalışmasında herhangi bir sakınca olmadığı hükme bağlanmıştır. Bu durumdaki kişilerin ve temsilcisi oldukları firmaların ihalelere katılmasında herhangi bir sakınca yoktur. Bu durumdaki firmalara herhangi bir yaptırım uygulanmaması gerekir.
o. Kamu İhale Genel Tebliğinin 28.3. maddesine göre, İhaleye katılan bütün isteklilerin, tüzel kişi isteklilerin %50?den fazla hissesine sahip ortakların, teklifi imzalayan yetkililerin ihalelere katılmaktan yasaklı olup olmadığının İhale Kontrol Sisteminden kontrol edilmesi gerekmektedir. Bu madde ile ihale komisyonlarının, ihale sonrasında ki iş yükü oldukça artacaktır. Özellikle ihale üzerinde kalmayan isteklilerden, yasaklı bilgisi teyidi için gerekli olan bilgileri(Vergi No, TC Kimlik No, Ticaret Sicil No.. v.s. ) toparlamak ihale komisyonları için zaman alacak, dolayısıyla ihale süreci uzayacaktır. Örneğin bir ihaleye 10 adet anonim şirket katılması ve her bir anonim şirketin yönetim kurulunda 10 kişi olması durumunda toplam 100 kişinin vergi, kimlik numaraları ile adresleri ilgili firmalardan alınacak, bu 100 kişi için İhale Kontrol Sistemine bilgi girişi yapılarak yasaklı olup olmadığı sorgulanacaktır. İhale sonrasında Geçici Teminatlar, İsteklilere hemen iade edilmemeli, yasaklı teyidi sorgulama sonucunun gelmesinden sonra Geçici Teminatlar iade edilmelidir.
p. Kamu İhale Genel Tebliğinin 31.4. maddesinde ise, Kanunun 22 nci maddesinin (d) bendinde belirtilen parasal limit dahilinde yapılan alımlarda, alım yapılacak gerçek veya tüzel kişinin Kurumun internet sayfasındaki yasaklılar listesinde olup olmadığının kontrol edilmesi gerektiği, yasaklı olduğunun belirlenmesi durumunda, söz konusu firmadan alım yapılmaması gerektiği belirtilmiştir.