Editörler : Pangaea
12345678910111213»

aaysel
Daire Başkanı
18 Aralık 2008 21:21

arkadaşım seni tebrik ediyorum ellerine sağlık çok güzel olmuş.ben matematik özürlüyüm bu konuda bir taktiğin var mı


_ferhatça...
Kapalı
18 Aralık 2008 21:39

aaysel kardeş

Matematik için ayrı bir parantez açmak gerek.Bu dersin yapısı ve bilgilerinizin sınavda sorgulanması diğer derslere benzemiyor.

Matematik ayrı iki ders gibidir.İlki konuyu öğrenmenizdir lakin yeterli olmaz.Konuyu öğrensenizde o konu ile ilgili soruları yapamayabilirsiniz.İkinci ders burda devreye girer.O da soruların çözüm yöntemlerini öğrenmektir.

Matematikte temel zayıfsa kalburüstü bir çalışmayla sonuç alınmıyor maalesef.Temeli güçlendirmek gerekli.Tavsiyem Oks kitaplarıyla başlamanız.Yani en temelden almanız.Eğer çevrenizde yardım alabileceğiniz birileri varsa onlardanda mutlaka istifade edin.

Herşey bir yana matematiği öğrenmek için olmazsa olmaz birşey var ki o da ''ısrarcı'' olmak.Matematik çalışırken hemen sonuç alamıycaksınız ki birçok kardeşimizin hemen pes etmesininde sebebi budur.Eh,insanoğlu birazda acelecidir,hemen olsun bitsin ister.Ama matematikte bu süreç diğer derslerde olduğu gibi işlemez.

İlk çalışmanızda pek bişey anlamazsınız.

İkinci çalışmanızda yine bişey anlamazsınız.

Üçüncü çalışmanızda sanki anlıyorum dersiniz.

(bu üç çalışmada bişey anlamdığınızı zannetsenizde aslında zihninize temelleri atıyorsunuz)

Dördüncüde galiba oluyor dersiniz.

Beşincide film kopar:)

Matematiğin mantığına vakıf olduğunuzda,onun doğasını anladığınızda zaten bırakın artık sorun olmasını sizin için bulmaca çözmek gibi zevkli hale gelir.

Lakin burda şöyle bir olayda var.Matematiği halledebilmek için resmen zihnimizi bombardımana tutmamız lazım.Yani tecrübelerime dayanarak söyleyebilirim ki siz bu durumdayken hem matematiği hemde diğer dersleri beraber götürürseniz daha doğrusu götürmeye çalışırsanız matematiği yine anlıyamazsınız.Mesela kendinize 1 ay verin.Bu bir ayda matematikle yatın matematikle kalkın.Bir ay sonunda katettiğiniz yola kendiniz bile şaşarsınız.Tabi öncesinde ben bu matematiği bir ayda halledicem.Öyle veya böyle ben bunu öğrenicem şeklinde güçlü bir karar almanız lazım.

Bu durumun -yani 1 ay boyunca matematik çalışmanızın-diğer derslerinize bir zararı olmaz.Hatta yararı da olur.O 1 ay sonunda matematiği halletmiş olsanız diğer derslere nasıl şevkle çalışacağınızı,psikolojikmen nasıl rahatlıycağınızı bir düşünün.

Tabi ben 1 ay dedim ama bu 1,5 ayda olur 2 ayda.En fazla 2 ay diyelim.Sonrasında kalan süre burda yazdığımız teknikleride kullanırsanız hayli hayli yeter zaten.

Matematik ve önyargı diye güzel bir yazı vardı.Aklıma gelmişken onuda ekliyeyim.

Çalışmalarınızda başarılar dilerim.


_ferhatça...
Kapalı
18 Aralık 2008 23:43

21 Mart 2008 11:00 Düzenle Sil

MATEMATİK VE ÖNYARGI

Üniversite öğrencisi matematik dersinin son anlarında sınıfa girmiş .Vasat bir öğrenci imiş ,bir yandan da okul masrafları için çalışması sık sık derslere geç kalmasına neden oluyormuş.Sınıfa girdiğinde Profesör tahtaya 2 tane matematik sorusu yazmakla meşgulmüş ve kendisini görmemiş.Hocaları tahtaya yazdığı soruyu çözüp ertesi gün kendisine getirmelerini istiyormuş.

Alelacele defterini çıkartıp problemleri not etmiş, acelesi olduğundan da ders zili ile beraber kimse ile konuşmadan tekrar kampustan ayrılmış .

Akşam olup eve gelişinde gelişinde defterini açıp soruları çözmeye çalışmış.Olmamış . biraz dinlenip tekrar denemiş yine olmamış.

-"Aman tanrım ne zor sorular.Asla çözemem ben bunları" deyip vaz geçmiş.

Ama gece olup yatağa girdiğinde aklını bir düşünce sarmış.

-"Eğer hoca bu soruları herkese ödev olarak verdi ise ve herkes 2 gün içinde bunları çözecekse bende çözmem lazım"

yetenek ve seviyem yeterli ki hoca bu problemleri ödev olarak verebiliyor " diye düşünmüş.Yapamaz ise diğer akranları karşısında öz güvenini kaybedeceğini düşünmüş.

Tekrar yataktan kalkmış ve bu 2 matematik sorusunu çözmeye başlamış.Saatler ilerlemiş sabah güneş doğarken bayağı yorulmuş ve halsiz halde imiş ancak soruları

çözmeyi başarmış.Üstünü giyinerek okulun yolunu tutmuş ve hocasına soruları teslim etmiş.Aradan daha bir saat geçmeden profesör öğrencisini odasına çağırmış.Büyük bir heyecanla

-Bravo, tebrikler .nasıl çözdün bu soruları" diye öğrencisine sarılarak tebrik etmiş.

öğrenci umursamadan:

-"iyide hocam bu sıradan bir ödev idi.Neden tebrik ediyorsunuz ? diye sorunca

Hocası

-"Olur mu evladım.Ben bu soruları verirken .Bu soruları dünyada hiç bir matematik uzmanının çözemediği 2matematik sorusu olarak verdim.çözemezsiniz ama bir deneyin diye tahtaya yazmıştım" dedi.

Evet kendisinin dışında hiç bir öğrenci matematik sorularını çözememişti.Çünkü diğerlerine çözemeyecekleri telkini yapılmıştı.

Ama hiç bir şeyden haberi olmayan bizim vasat öğrencimiz, özgüvenini kaybetmediğinden o soruları çözmüş ve büyük bir başarıya imza atmıştı.

Başarmanın yolu önce başarıya inanmaktır.Başarının gücü aklınız ve ruhunuzda saklıdır.

Önemli olan soruların zorluğu değil sizin kendinizde hissettiğiniz başarmaya olan inancınızdır. Hiç bir şey sizi yıldırmasın. Defalarca deneyin soruları çözmeyi sonunda başaracaksınız. Buna inanın...........


gülay_
Aday Memur
19 Aralık 2008 00:38

ben resim öğretmeniyim bu kavram haritasını hep duyup öğreniriz ama uyğulamak hiç aklıma gelmemişti deniyecegim benim kabusum olan tarih için özellikle.bilgilere devam ferhat sagolll.


kıvılcım@000
Kapalı
19 Aralık 2008 10:29

ferhat öncelıkle senı tebrik ediyorum hiçbir cıkarı olmadığı halde güzel vaktini hiç tereddütsüz insanlara ayırdığın için senin gibi insanlarında olduğunu bilmek insanlara umut veriyor.iyiki varsın gecen yıldan beri insanlara yardım ettiğini bilenlerdenim ,allah yolunu acık etsin gönlündeki güzellikleri sana tez zamanda nasip etsin , başlığını yakın takip edenlerden olucağım .yüreğine diline sağlık allah yar ve yardımcın olsun yolun acık olsun......:)))))


kıvılcım@000
Kapalı
19 Aralık 2008 10:35

melek adam:))))))


_ferhatça...
Kapalı
19 Aralık 2008 15:29

Evet Gülay kardeş maalesef zihin haritalarının önemi üstünde pek durulmuyor.Benim kardeşimde formasyon alıyor şu an.Onların derslerinede baktım.Çok fazla değinilmemiş.

Halbuki bırakın eğitim sektörünü,işletmecilik eğitimlerine dahi girdi bu yöntem.Mesela Boing şirketi,hizmetiçi eğitimlerini zihin haritaları ile vererek 11 milyon dolar tasarruf sağladı.Melik Safi Duyarın hazırlamış olduğu kitapta arkasında kocaman zihin haritaları ile boing şirketinin proje müdürünün fotoğrafı var.Adam bu tasarruftan hayli memnun bir şekilde poz vermiş:)


_ferhatça...
Kapalı
19 Aralık 2008 15:33

Kıvılcım kardeş,eski ekiptensiniz sanırım:)

Teşekkür ederim öncelikle.Temennilerinize dua kabilindende amin diyelim.

Hepsi iyi hoşta melek adam nasıl oluyor:)


_ferhatça...
Kapalı
19 Aralık 2008 16:35

....


_ferhatça...
Kapalı
19 Aralık 2008 16:41

Arkadaşlar, zihin haritalarının işimizi neden kolaylaştırdığını ve de haritalarımızı hazırlarken dikkat etmemiz gereken birkaç noktayı soru cevap şeklinde açıklamak istiyorum.

1)Zihin haritaları ile çalışma tekniği ezberin nasıl önüne geçiyor? Bunu nasıl yapıyor?

Zihin haritaları tekniği ile çalışmanın mantığı aslında bize yabancı değil. Hatırlarsanız, ortaokuldayken , lisedeyken dönem ödevleri hazırlardık. Giderdik kütüphaneye kaynakları tarardık. Bir araştırmacı gibi , dönem ödevi hazırladığımız konunun üstüne eğilirdik. Sonrada dua ederdik , keşke sınavda bu konudan soru çıksa diyeJ Çünkü o konuyu çok iyi öğrenirdik.

Zihin haritalarını hazırlarkende benzer bir durum söz konusu. En az 2 kaynaktan , tercihen 3 kaynaktan yararlanacağız. Kesinlikle ama kesinlikle tek kaynak baz alınarak yapılan zihin haritalarının istenen sonucu vermediğini söylemeliyim. Tek kaynakla yapılan çalışmalarda, çalıştığımız yerleri sorgulama, kıyaslama olayını yapamıyoruz. İş bir noktadan sonra yine ezbere dönyor. Halbuki 2 ya da 3 kaynaktan istifade ederek yapılan çalışmalarda, çapraz sorgulama yapıyoruz. Bakış açımız daha da gelişiyor. Birde takdir edersinizki her kaynağın iyi olduğu ve zayıf olduğu yerler var. Bu şekilde yapacağımız bir çalışma ile bunları görebilir ve eksikleri kapatabiliriz.

Çalışırken, ruh halimiz bir araştırmacı zihniyetine bürünüyor. Ezberden tamamen sıyrılıyoruz. Çünkü işin içine bilgileri sorgulama ve kıyaslama giriyor.


_ferhatça...
Kapalı
19 Aralık 2008 16:56

2) Zihin Haritalarının özet çıkarmaktan farkı nedir?

Zihin haritalarına ben özetinde özeti gözüyle bakıyorum. Özet çıkarmaya karşıda üstün olduğu noktalara bir bakalım:

*****Özet çıkarmak zahmetli bir iştir. Her ne kadar adı özet olsada yine bir yığın cümleyle uğraşmak zorunda kalırsınız. Halbuki zihnimiz bunu sevmez. Ona asıl lazım olan konuyu temsil eden anahtar kelimelerdir. Mesela kasr-ı şirin antlaşmasını ele alalım. Bu antlaşmayı özetlerinizde açıklarken şöyle dersiniz:

?? iran ile sınırlarımızın çizildiği antlaşmadır ??

Zihin haritasında ise kasr-ı şirin antlaşması yazar, iki ok çıkarır ve okların karşısına sadece şunu yazarsınız:

?? iran, sınırlar ??

Bunu yazmanız yeterlidir zihniniz için. Anahtar kelimelerden yola çıkarak zihnimiz gerisini kendi dolduracaktır zaten. Uzun uzun yazılan cümleler zihnimizi yorar. Hatta ona bıkkınlık verir. Zihin haritaları ile bu skıntının önüne geçeriz.

*****Beynimizin sağ lobu ile sol lobunun işleyişi ve görevleri farklıdır bildiğiniz gibi. Sol lob daha mantıklıdır. Sağ lob ise daha hayalci ve keişfçidir. Einstein izafiyet teorisini sanıldığı gibi labaratuvarda değil, çimenlere uzanmış güneşe bakıp hayal kurarken bulmuştur. Yani sağ lob devreye girmiş ve keşif yapılmıştır.

Özet çıkarırken daha durağan ve statik olan sol lobumuzu kullanırız. İyi hoş kullanalım da sadece sol lobu kullanmamız bizde sıkıntı meydana getirecektir. Mesela, size desemki birgün boyunca aralarda mola vererekte olsa 14 saat tarih çalışabilirmisiniz? Mümkün değil diyeceksiniz. Evet klasik çalışma ile mümkün değil. Fakat zihin haritaları ile mümkün. Ben denedim ve hemde hiç sıkılmadan bir günde 14 saat tarih çalıştım. Zaten ortalama 8 saat çalışıyordum ve sadece tarih çalışıyordum. Bu şekilde çalışabilmemin sebebi elbette zihin haritaları. Beynimin sağ lobunu devreye sokunca işler değiştiJ

Sağ lob nasıl devreye girer? Zihin haritaları bizim özgürlük alanımız ,oyun bahçemiz gibidir. Haritamızı oluştururuken kendimizi kasmayız. Renklerle, şekillerle, resimlerle donatırız haritamızı. Bir kelime yazacaksak ve aklımızda bize onu hatırlatacak bir şekil veya bir resim varsa çizeriz onu. Ressam olmanın gereği yok elbetteJ Olduğu kadar. Hatta bir zihin haritama at çizmiştim, birçok kişi bu hayvan ne ki diye sorup durmuştuJ

Velhasıl renkler ve şekillerde devreye girdiği için , zihin haritaları hazırlarken ders çalışmanın o monoton dünyasından kendimizi kurtarabiliriz.


_ferhatça...
Kapalı
19 Aralık 2008 17:02

3)Zihin haritaları ile çalışma tekniği bize yorum gücü kazandırırmı?

Bu sorunun cevabı kesinlikle evet.Ezber yapmadığımız,sorguladığımız ve bunları yazdığımız için bize yorum gücü kazandırır.Biz bilgiyi kendimize mal etmedikçe bilgiler hep havada kalacak,eğreti duracaklardır.

-Kitapta yazan bilgiler, kitabı yazan yazarındır.

-Derste dinlediğiniz bilgiler, dersi anlatan hocanındır.

Yani sadece okuyarak ya da dinleyerek bilgiyi kendimize mal edemeyiz.Ancak yazdığımız ve anlattığımız bilgi bizimdir.İnsan ancak kendisine mal ettiği bilgiyi yorumlayabilir.Anlatarak çalışmaya ise sonra değineceğim.

Bilgiyi kendimize mal ettiğimizde ise yorum gücü kazanırız.Olayların arasındaki bağlantıları görebilir,sorgulamalar yapabilir hatta yeni yargılara ulaşabiliriz.


_ferhatça...
Kapalı
19 Aralık 2008 17:07

4)Zihin haritası hazırlamasakta özet çıkarsak olmazmı?

Özet çıkarmaktan daha kolay olmasına rağmen yinede zihin haritası hazırlamak size zor geliyorsa en azından özet çıkarın.Tabi yine 2 ya da 3 kaynaktan.Bu size zaman kaybı olarak görünebilir.Ama asıl zaman kaybı sadece okuyarak yaptığınız çalışmalarda değilmi? Okuyup okuyup unutmak değilmi? Tarihi 3 kez bitirip hala yanlışlar yapan arkadaşlarımız vardı.Zihin haritası çıkarmaya başlayınca neden daha önce yapmamışım diyerek çok pişman oldular.Unutmayın,yapacağınız en kötü çalışma sadece okuyarak yapacağınız çalışmadır?!

Geçen yaz bir Kpss?ye hazırlık dersanesinde çalıştım 3 ay kadar.Çalıştığım dersane 2007 biyoloji Türkiye birincisini çıkarmıştı.Arkadaş 97 puan almış.Ben ordayken de dersaneye ziyarete geldi ve tanıştık.Hemen sordum tabi nasıl çalıştın diye.3 kaynaktan kendi notlarımı çıkararak çalıştım dedi.Hatta onunla aynı sınıfta olanlar bu arkadaşın o kadar da fazla,aman aman ders çalışmadığını söylediler.Ama doğru çalıştığı muhakkak?


_ferhatça...
Kapalı
19 Aralık 2008 17:10

5)Zihin haritaları tekrar yaparken işimizi kolaylaştırırmı?

Hemde nasılJ Konuların anahatlarını,bir bütün halinde anahtar kelimelerle tek bir sayfada topladığımız zihin haritaları ile tekrar süresi çok kısalıyor.Unuttuğunuz ya da kafanıza takılan yerlere tekrar baktığınızda da istediğiniz bilgiyi şıp diye bulabilirsiniz.

2008 kpss sınavına hazırlanırken,üniversiteden bir arkadaşla konuşuyorduk.O da sınava hazırlanıyordu.Ona zihin haritalarının güzelliklerinden bahsetmeme rağmen kulak arkası etti.Toplumda varolan ?? başka birşeye gerek yok adam gibi çalış işte ?? düşüncesini benimsediğinden klasik şekilde devam etti çalışmalarına.Birgün aradım yine.Abi,zihin haritalarını hazırlıyacağım dedi.Güldüm,hayırdır dedim.Abi test çözüyordum tarihten dedi.bir soruda takıldım. Bunun cevabı kitapların birinde yazıyordu ama hangisindeydi hatırlayamadım.Ara ara anca yarım saatte bulabildim.Başımada ağrılar girdi tabi dedi :)

Zihin haritası hazırladığımızda bir bilgiye ulaşmanız 30 saniyenizi alır.Herşey sistematik bir şekilde düzenlendiği ve bölümlendirildiği için ve de bunu hazırlayan siz olduğunuz için neyin nerde olduğunu bilirsiniz.


_ferhatça...
Kapalı
19 Aralık 2008 17:13

6)Ben öyle renklerle,şekillerle,resimlerle uğraşamam.Siyah beyaz olmazmı bu? :)

Elbette olur.Mesele nasıl verim alıyorsanız öyle çalışmakta.Renkler,resimler,şekiller size cazip gelmiyorsa kullanmayın.Varsın siyah beyaz olsun.Yeter ki kendi zihin haritanızı oluşturun.Konuları bir bütün halinde,uzun uzun cümlelerden sıyrılmış,aradaki bağlantıların net bir şekilde ortaya konulduğu bir halde görmenin ve bu şekilde çalışmanın keyfini çıkarın.

Benim çıkarmış olduğum zihin haritalarının -bu zihin haritalarına ulaşabileceğiniz linki vermiştim- içinde en sevdiklerimden bir tanesi tüm Osmanlı siyasi tarihini tek bir sayfada toplayan zihin haritası.Bu harita ,diğer Osmanlı ile ilgili zihin haritalarını hazırlarken bana klavuzluk etti.Kronolojik bir sırada,hangi padişahtan sonra kim geldiyse ve onun devrinde hangi önemli olaylar yaşandıysa hepsini yazdım.İyiki de yazmışım, sonradan kronoloji başlı başına bir sorun olacaktı.İnsanın kafası baya karışıyor.


_ferhatça...
Kapalı
19 Aralık 2008 17:17

7)Zihin haritası ile çalışma tekniği tüm derslerde uygulanabilirmi?

Teorik olarak evet.Lakin iş Kpss olunca şöyle bir durum ortaya çıkıyor.

Türkçe: Temeliniz sağlam değilse zihin haritası hazırlayabilirsiniz.Şunuda unutmayın ki ,Türkçe dersinden başarılı olmak için olmazsa olmazımız okumaktır.Kitap,dergi,makale,roman ne bulursanız.Benim tavsiyem ise güncel tarih kitapları okumanız.Bu kitapların Kpss?deki tarih çalışmalarımıza nasıl bir katkı yaptığından daha önce bahsetmiştim.Türkçe dersinede yapacağı katkılardan dolayı bir taşla iki kuş vurmuş olursunuz.

Temeliniz sağlam ise ve Türkçe dersiyle sornunuz yoksa sadece soru çözüp hız kazanmanız yeterli olacaktır.

Matematik: Zihin haritası tekniği daha çok sözel derslerde işe yarar.Ben sayısal çıkışlı olduğum için matematikle bir sıkıntım yoktu.Çalıştığım dersanede ki öğrencilerime zihin haritası tekniğini anlattığımda matematiği zayıf olanlardan bazıları matematik dersi içinde hazırlamışlar.Faydalı olduğunu söylediler.Bizzat kendim denemediğim için bir şey diyemiyorum tabi.Karar sizin.

Matematikle ilgili olarak zaten bazı açıklamalar yapmıştık.Yukarıdaki yazıya bakabilirsiniz.

Tarih: Zihin haritalarının tartışmasız en çok lazım olduğu ders.Bildiğiniz gibi Ösym bugüne kadar hep bilgi soruyordu.Bu sene tarihte ve eğitim bilimlerinde sorduğu yorum soruları ile herkesi afallattı.Zihin haritaları hem yorum gücü kazanmamıza yardımcı olur hemde tarihteki şu meşhur kronoloji yanlışlarının önüne geçer.Eh,tarihi zevkli ve anlaşılır hale getirdiğinide söylememize gerek yok sanırım :)

Coğrafya: Bu ders için zihin haritası değilde haritanın kendisini çizmenizi önereceğim.Uygulama çok basit.Bir A-3 kağıdına güzel bir Türkiye haritası çizin.Sadece sınırlar olsun ,içine bir şey yazmayın.Bu haritayı alıp 10-15 tane fotokopisini çektirin.Her bir haritayı doldurmaya başlayın.Mesela bir haritada yeraltı zenginliklerini,birinde dağları,birinde sanayi tesislerini,birinde akarsuları gösterin.Liste uzayıp gider.Yeter ki sıkışık olmasın.Yani bir haritada hem dağları hem akarsuları göstermeyin.Bu şekilde çalışan arkadaşlar daha haritaları hazırlarken bilgileri öğrendiklerini ifade ettiler.Hatta bazı ev hanımı ablalarımız bunları alıp mutfak dolaplarına astılar,buzdolabına yapıştırdırlar.Yemek yaparken,bulaşık yıkarkende ders çalıştılar :)


_ferhatça...
Kapalı
19 Aralık 2008 17:27

Bu arada Coğrafya için ayrı bir parantez açmak istiyorum.

Bil IQ anlatım videolarının çok işime yaradığını söylemeliyim.Forumda bir arkadaşın tavsiyesi ile aldım.Bu arkadaş,anlatan hoca,Bruce Wills edasıyla anlatıyor deyince birazda meraktan aldım :) İyi ki de almışım.Gerçekten harika anlatıyor.Dersin mantığını veriyor ve de hiç sıkılmıyorsunuz.Hatta bir ara annemin bile dikkatini çekti.Kafamı bir çevirdim annemde dinliyor.Ne güzel anlatıyor bu adam dedi :)

Yalnız bu set Öss'ye yönelik olduğundan konu ayrımlarına dikkat etmek gerekli.Türkiye Coğrafyası ve şu enlem boylam hesapları falan; onların olduğu cd leri almıştım.

Atlas Pazarlamadan sipariş verebilirsiniz.3 günde elinize ulaşıyor.

O gazla tarih cd lerinide aldım fakat memnun kalmadım.Tarihi pek tavsiye etmiyorum.Fakat coğrafya süper :)


_ferhatça...
Kapalı
19 Aralık 2008 17:34

Anayasa (hukuk) :

Bu ders içinde zihin haritaları çok elzem değil.Çünkü bu derste çıkan sorular tamamen bilgi soruları.Bu derse çalışırken pek konu çalışmadım.Konu çalışmak çok sıktı beni.Fakat soru çözerken çok keyif aldığımı görünce sorulara yöneldim.Baktım kaynaklar bitti yediiklimin anayasa kitabını aldım.Kitabın anlatım kısmı berbat.Çok detaya inmiş lakin ben soruları için almıştım.Çünkü tüm soruları çözümlüydü.

Bu ders için zihin haritası hazırlamak yerine tarih ve eğitim bilimlerine yoğunlaşmak daha mantıklı geliyor.Sadece soru çözseniz kalburüstü okusanız bile yapılabilir.Lakin böyle yaptığınız halde herşey birbirine giriyor ve bilgiler karışıyorsa mutlaka hazırlayın.Çünkü bu durum zihninizin alarm verdiğini gösterir.


_ferhatça...
Kapalı
19 Aralık 2008 17:47

Eğitim Bilimleri:

Zihin haritalarının tarihle birlikte size en çok lazım olduğu ders grubu eğitim bilimleri bana göre.Hele de bu sene çıkan sorulardan sonra.

Çalıştığım dersanede ki coğrafya hocasının kardeşi sosyal bilgiler öğretmenliği mezunuydu.2008 Kpss'ye girmiş ve istediği sonucu alamamıştı.Nerde hata yaptın dedim?Hocam eğitim bilimleri yaktı beni dedi.Aslında iyi çalışmış.5 kaynak bitirmiş.Fakat hep ezber yaptığından dolayı yorum sorularında tıkanmış.Sınav esnasında deli oldum hocam dedi.Şu nedir diye soru gelse şak diye cevabını vericektim fakat o yorum sorularında bir türlü o bilgi kalıbını bir adım öteye taşıyamadım dedi.

Eğitim bilimleri ders grubu, içeriği itibari ilede ,zihin haritalarının kullanımına çok uygun.Bir sürü kavram ve açıklamalar var.Bunları zihin haritaları ile zihninizde yerli yerine oturttuğunuzda işiniz çok kolaylaşır.Tabi ki yorum gücünüzde artar.Eğitim bilimlerinde kesinlikle zihin haritalarını hazırlamanızı öneririm.


derya**
Kapalı
19 Aralık 2008 18:00

çok güzel öneriler bence,teşekkür ederiz

Toplam 1717 mesaj
12345678910111213»

Çok Yazılan Konular

Sözlük

Son Haberler

Editörün Seçimi